مقالات آموزشی

رپورتاژ آگهی چیست و بیان مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

مفید بود؟

هر روزه کاربران زیادی را می‌بینیم که به تبلیغاتی نیاز دارند که مطمئن و همزمان تاثیرگذار باشد. نکته حائز اهمیت این است که نوشتن تبلیغات و گذاشتن محتوای تبلیغاتی دیگر مانند گذشته انجام نمی‌شود و با توجه به پیشرفت علم و فناوری، تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل است که نوشتن رپرتاژ آگهی از محبوبیت بالایی بین کاربران دنیای وب برخوردار می‌باشد. از این طریق کاربران می‌توانند خیلی راحت مخاطبان خود را جذب کنند.

البته محبوبیت رپرتاژ آگهی تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و در کنار این موارد سئوی سایت و محتوا و همچنین رتبه‌ای که برای سایت در نظر گرفته میشود نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از این رو نوشتن و تولید یک محتوای رپورتاژ آگهی به صورت اصولی اهمیت بیشتری از جنبه تبلیغاتی آن خواهد داشت. از این رو در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که نوشتن رپرتاژ آگهی چه تاثیری خواهد داشت و چرا قیمت رپورتاژ آگهی به سود شما خواهد بود.

نوشتن یک رپورتاژ آگهی از طریق کانالهای مناسب

رپورتاژ آگهی که روزگاری تنها با تحلیل گزارشگران و سردبیران مجلات ویرایش و تنظیم می‌شد امروزه حتی در تعاملات نیز توانسته روابط ارزشمندی را بوجود آورد و به همین دلیل است که اگر می‌خواهید کسب و کارتان را درخشان تر کنید بهتر است که حتی یک نیم نگاهی نیز به تاثیر رپورتاژ داشته باشید. استفاده از این نوع روش برای تبلیغات می‌تواند شما را در کانالهای مناسب مانند انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و سایت‌های مختلف به کاربران نشان دهد و در نتیجه از شما و کسب و کارتان یک فرد شناخته شده بسازد. اما پیش از هر چیزی بهتر است که بیشتر با چیستی این موضوع آشنا شویم. نوشتن و تولید یک محتوای مناسب برای رپورتاژ آگهی جایگاه مناسبی را برای شما رقم میزند و در نتیجه باعث میشود تا خیلی راحت از رقبایتان پیشی بگیرید.

رپورتاژ آگهی یعنی چه؟

دانشنامه موجود در سایت Entrepreneur  رپورتاژ آگهی را اینطور معرفی می‌کند که یک اطلاعیه از سمت روابط عمومی که هدف آن نیز اطلاع رسانی فعل و انفعالات به مردم است و میتواند عموم مردم را از رسانه‌های خبری و سایر انتشاراتی که با کسب و کارهای بزرگ و کوچک در ارتباط هستند آشنا کند. بر این اساس یکی دیگر از تعاریف مرسوم در این دانشنامه برای ثبت رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از آن می‌توانید یک داستان خبری را به یک سبک معمول روزنامه نگاری در سایت‌های مختلف منتشر کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مؤثر برای انتقال مطالبی است که می‌توانند درباره یک شرکت با عموم مردم صحبت کنند و در نتیجه ارزش یک مطلب را به طور چشمگیری بالا ببرند. در گذشته ولی این امکان خیلی کمتر برای مردم و صاحبان کسب و کار وجود داشت تا به طور رسانه‌ای دیده شوند زیرا خبرها عمدتا تنها از طریق رسانه های فعال خبری به صورت چاپی انجام میشد. ولی امروزه ما شاهد گسترش فضا و بسترهای اینترنتی هستیم که می‌توانند از طریق کانال‌های مختلف اطلاعیه‌های مختلفی را پخش و یک بستر مناسب برای مشتریان بالقوه ایجاد کنند.

در چه مواردی می‌توان از رپورتاژ آگهی استفاده کرد؟

زمانی که می‌خواهید یک رپورتاژ را منتشر کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که محتوای تولید شده برای آن باید هدفمند و مناسب باشد به‌طوری که در بردارنده اطلاعات مربوط به یک دستاورد و یا رویداد خاص باشد. در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند لحظات به یاد ماندنی را برای مشتریان و کاربر ایجاد کند و در نتیجه نقاط عطف در کسب و کار را نیز افزایش دهد. به طور کلی برای انتشار رپرتاژ آگهی بهتر است که در مواردی مانند:

  • مراسمهای باشکوه برای آغاز یک کسب و کار و یا بازگشایی
  • تاسیس وب سایتهای جدید
  • عرضه محصولات جدید
  • بهبود دادن به یک محصول و یا ایجاد محبوبیت برای آن
  • توسعه دادن به خط تولید یک محصول
  • عرضه مجدد یک محصول که تولید آن متوقف شده بود
  • افتتاح یک فروشگاه جدید و یا دفتر جدید
  • همکاری با یک شرکت و یا ادغام شدن با شرکتهای مختلف
  • همکاری کردن با یک مشتری برجسته

خوب است بخوانید: چگونه می توانیم ثبت رپورتاژ آگهی را انجام دهیم؟

  • بازسازی کردن برند
  • حضور در کانالهای مختلف و معروف اینترنتی
  • به کار گرفتن  استخدام یک فرد جدید و مهم در شرکت
  • دریافت جوایز معتبر
  • میزبانی کردن از یک کارگاه و یا سمینار
  • حضور در یک رویداد محلی و یا ملی
  • حضور در یک رویداد بین المللی
  • گرامیداشت یک سالگرد مهم و یا یک اتفاق مهم

اشاره کرد. یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که اگر شرکت شما آنقدر بزرگ است که می‌توانید برای آن یک دپارتمان خبری در نظر بگیرید، بهتر است که همه اعضای تیمتان را از مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی بهره‌مند سازید.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

یکی از مهم ترین مزایای استفاده ار رپورتاژ بدون شک این است که ماهیت عمومی و فراگیر دارد که همین موضوع می‌تواند کسب و کارها را با ارزش تر کند. مورد بعدی خوش نگاشت بودن رپورتاژ و همینطور پتانسیل بالایی است که در جذب مخاطب دارد و از این رو می‌توان خیلی راحت آن را در یک بستری اینترنتی به چاپ رساند و مخاطبان را در کمترین زمان ممکن به محتوای تولید شده جذب کرد. اما از دیگر موارد مهمی که در نوشتن رپورتاژ و منتشر کردن ان تاثیر بسزایی دارد می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • رپرتاژ برای تمامی کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک مناسب است
  • کسب و کارها با استفاده از رپورتاژ دیده میشوند
  • با استفاده از سئوی قوی می‌توان بازدید از سایتهای حاوی محتوا را در رتبه بندی خوبی قرار داد
  • تقویت کردن اعتبار یک برند با استفاده از یک برند
  • مقرون به صرفه بودن رپورتاژ اگهی

در نهایت؛ روش های موثر برای تهیه یک رپورتاژ آگهی استاندارد

برای اینکه رپرتاژ آگهی موفقی داشته باشید بهتر است که این مراحل را به خوبی طی کنید:

  1. با عنوانهای جذاب و یک مقدمه جالب شروع کنید
  2. اطلاعات را به صورت واقعی و کاربردی در اختیار کاربر قرار دهید
  3. از نقل قول استفاده کنید
  4. از خودتان تعریف کنید
  5. منحصر به فرد عمل کنید
  6. زمان انتشار رپورتاژ را مشخص کنید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.