مقالات آموزشی

توجه به گوگل ترندز کاوش و کشف کلمات کلیدی از آن

مفید بود؟

آیا تا به حال در گوگل ترندز کاوش کردید تا ببینید چه خبر است؟ بخش گوگل ترندز کاوش می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود کاوش کنید و آن را به درستی در سایت خود استفاده کنید.
گوگل ترندز کاوش، نام ابزاری است که توسط شرکت گوگل ایجاد شده است و قدمت این بخش، به بیش از 10 سال می‌رسد. در این مقاله قرار است تا درباره گوگل ترندز کاوش و بخش‌های مختلف آن، به شما نکاتی ارائه شود.

موتورهای جستجو

دنیای آنلاین، سبک جدیدی از زندگی مردم دنیا است و روز به روز، محتوای آنلاین بیشتر می‌شود. اینکه بدانید دقیقا چه کلماتی را در مقالات خود استفاده کنید و چه کلمه کلیدی را برای آن به کار ببرید، بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود تا مقالات شما در سطح گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو، Rank بهتری به خود بگیرد و در نتیجه افراد بیشتری وارد سایت شما شوند.
لازم به ذکر است که با استفاده از ابزار گوگل ترندز کاوش، می‌توانید کلمات کلیدی مناسب سایت خود را پیدا کنید و از آن در مقالات استفاده کنید.

یادگیری جستجوی کلمات کلیدی

یادگیری جستجوی کلمات کلیدی با استفاده از گوگل ترندز کاوش، بسیار راحت است و می‌توانید به راحتی لیست مخاطبین سایت خود را کاوش کنید و ببینید که مخاطبین در سراسر دنیا، به دنبال چه چیزهایی هستند.
با استفاده از داده‌هایی که در گوگل ترندز کاوش وجود دارد، می‌توانید سایت خود را بهینه کنید.
یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای بهینه سایت خود استفاده کنید،GOOGEL TRENDSکاوش است که رابطه مستقیمی با موتور جستجوگر گوگل دارد.

 

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز کاوش با استفاده از داده‌هایی که توسط جستجوهای گوگل به دست می‌آید، به شما و دیگر وبمستران در سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا کلمات کلیدی دلخواه خود را در گوگل ترندز کاوش، جستجو کنید و ببینید به چه تعداد در سراسر دنیا، کلمه کلیدی مذکور در حال جستجو شدن است و بر اساس محبوبیت آن در لحظه و یا به طور دائم، برای آن مقالاتی بنویسید.
شما می‌توانید مخاطبین را بر اساس جغرافیا (کشور)، مذهب و زبان مشاهده کنید.

استفاده از گوگل ترندز

داده‌هایی که از گوگل ترندز کاوش مشاهده می‌کنید، به صورت لحظه ای یا بهتر است بگوییم، Real Time است و می‌توانید به صورت 7 روز گذشته، 30 روز گذشته، 3 ماه گذشته، 6 ماه گذشته و یک سال گذشته مشاهده کنید.

گوگل ترندز کاوش ساخته شده است تا راهی باشد برای آنالیز کلمات کلیدی مخاطبین و یا اینکه مشاهده کنید چه چیزهایی در سطح اینترنت، در حال تبدیل شدن به یک ترند است و ببینید که مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند و الان دقیقا چه می‌خواهند.
شما می‌توانید بر روی موضوعات بسیار بزرگ، واکنش مردم را نیز مشاهده کنید و ببینید که مردم نسبت به یک مسئله خاص، چه حسی دارند.

شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ابزار گوگل ترند کاوش، صرفا برای سایت است، ولی این اشتباه است.
ابزار گوگل ترندز کاوش، علاوه بر سایت، می‌تواند داده‌هایی که توسط شبکه‌های اجتماعی به دست آمده و یا از دیگر موتور جستجوگر قوی که صرفا ویدیوها را در خود قرار می‌دهد، یعنی یوتیوب، به شما ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید برای تمامی موضوعات مانند ورزشی، سیاسی، اجتماعی و… از گوگل ترندز کاوش استفاده کنید.

چگونه می‌توان از گوگل ترندز کاوش استفاده کرد؟

گوگل ترندز کاوش می‌تواند برای آینده نگری تکنولوژی، تا سئو سایت و بهینه سازی آن استفاده شود. در واقع کار گوگل ترندز کاوش این نیست که کلمات کلیدی برای شما پیشنهاد دهد و یا اینکه مشاهده کنید چه چیزهایی در حال روند شدن است. شما می‌توانید نهایت استفاده را از این ابزار داشته باشید.
شما به عنوان یک محقق و یا پژوهشگر، می‌توانید افراد محبوب خود را دنبال کنید و ببینید در سطح دنیا در حال انجام دادن چه کارهایی هستند و یا در حال انجام دادن چه پروژه‌هایی هستند که رسانه‌ها آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سئو کاران 

ابزار محبوب گوگل ترند، می‌تواند شما را از پرداخت بسیار زیاد پول به سئو کاران و یا مقاله نویسان، در امان نگه دارد و صرفا برای تولید محتوا پول پرداخت کنید. با استفاده از خدمات برتر رایا مارکتینگ، می‌توانید اقدام به تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید.

کشف کلمات کلیدی از گوگل ترندز

همانطور که ذکر شد، شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز کاوش، ببینید که حجم جستجوی یک کلمه کلیدی به چه تعداد است و در یک مدت زمان خاص، چه میزانی رشد داشته است.
حجم جستجو، صرفا برای کلمه کلیدی نیست و می‌توانید ببینید که در حال حاضر و یا در یک دوره خاص، یک موضوع به چه میزان محبوب بوده است.
این می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای فصلی خود را برنامه ریزی کنید و تقویم محتوای خود را آماده کنید تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود دریافت کنید.
با استفاده از گوگل ترندز کاوش، می‌توانید امکانات زیر را دریافت کنید.

  • دانستن حجم کلمه کلیدی به صورت روزانه / ماهانه و سالانه
  •  مشخص شدن وضعیت کلمات کلیدی در ماه‌های مختلف / فصل‌های مختلف
  •  جلوگیری از کلمات کلیدی ترند موقت
  • پیدا کردن موضوعات ترند شده موقت
  •  استفاده از قابلیت پیش بینی ترند آینده
  • قابلیت پیدا کردن موضوعات مرتبط برای برنده شدن در مبحث سئو
  •  بهینه کردن سئو محلی سایت
  •  بهینه کردن سئو ویدئویی سایت

کشف حجم کلمات کلیدی در گوگل ترندز کاوش

با استفاده از ابزار گوگل ترندز کاوش، می‌توانید حجم کلمات کلیدی در سطح اجتماع آنلاین را کشف کنید.
شما می‌توانید بر اساس داده‌های روزانه / ماهانه / سالانه اقدام به کشف حجم کلمات کلیدی کنید.
برای بازاریابان و کسانی که سئو کار می‌کنند، استفاده از ابزار گوگل ترندز کاوش و همچنین آگاهی داشتن از حجم کلمات کلیدی، بسیار مهم است. اگر بتوانید از طریق این داده‌ها، به خوبی در سایت خود استفاده کنید، باعث می‌شود تا ترافیک بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید.

 تولید محتوا 

گوگل ترندز کاوش به شما اجازه می‌دهد تا کلمات کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید و ببینید که در بازه‌های مختلف زمانی، دارای چه تعداد حجم بوده است و بر اساس داده‌های موجود، اقدام به انجام عملیات‌های مختلف مانند تولید محتوا و… کنید.

آنالیز داده ها 

در گوگل ترندز کاوش، می‌توانید اقدام به مشاهده داده‌ها بر اساس جغرافیا / مکان / کشور / شهر و… کنید. برای مثال، اگر شما در شهر تهران هستید می‌توانید مشاهده کنید که کلمه کلیدی “خرید لباس” در تهران به چه میزان محبوب است و بر اساس آن، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
البته لازم به ذکر است که گوگل ترندز از نظر شهر / استان، در ایران خیلی بهینه نشده است و شما می‌توانید در سطح کشوری، به آن اعتماد کامل داشته باشید.
به شما پیشنهاد می‌شود تا با استفاده از کلمات کلیدی که در ذهن خود دارید، آن را وارد گوگل ترندز کاوش کنید و داده‌های موجود برای آن کلمه کلیدی، به دست آورید. با استفاده از متخصصینی که در شرکت رایا مارکتینگ وجود دارد، می‌توانید داده‌ها را آنالیز کرده و به

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.