مفید بود؟

دنیا در حال تغییر است و نحوه تحقیق افراد تغییر کرده است و محتوای آموزشی، در سطح اینترنت بسیار محبوب شده است. اکنون در عصر اطلاعات هستیم؛ جایی که افراد برای یافتن پاسخ به اینترنت می‌روند و با انبوهی از تولید محتوا روزانه روبرو می‌شوند. با وجود همه این اطلاعات در اختیار ما، جای تعجب نیست که گوگل حداقل 1 تریلیون جستجو در سال دریافت کند.

محتوای آموزشی

اگر صاحب شغل یا بازاریابی هستید که از طریق تلاش‌های بازاریابی داخلی برای فضای آنلاین رقابت می‌کنید، باید محتوای آموزشی ارائه دهید. به برنامه بازاریابی محتوا مانند اتومبیل خود و محتوای آموزشی به عنوان سوخت فکر کنید. محتوای آموزشی شما همان چیزی است که چشم اندازهای علاقه مند را به سایت شما جذب می‌کند و به تبدیل آن‌ها به مشتری کمک می‌کند.

خدمات وبتو

با استفاده از خدمات وبتو، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا آموزش، تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، پادکست، اینفوگرافیک، سئو مقاله و… کنید.
اگر بازاریاب ورودی هستید و می‌خواهید تلاش‌های شما برای بازاریابی محتوا را بهبود ببخشد، این 13 نکته را برای ایجاد محتوای آموزشی بهتر، بررسی کنید.

روش‌های تولید محتوای آموزشی

1- محتوای آموزشی با کیفیت ایجاد کنید.

اگر محتوای شما چیز با ارزشی را ارائه نمی دهد، پس وقت خود را برای ایجاد آن هدر ندهید. وقتی محتوای آموزشی را با هدف ایجاد می‌کنید، اعتماد افرادی را که به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند جلب می‌کنید. محتوا عامل اصلی تصمیم گیری برای چشم اندازها است.

جستجوی آن‌ها برای یافتن راه حل از طریق مطالب شما انجام می‌شود. کاری را که در حال حاضر انجام می‌دهید را از نقطه نظر ایجاد محتوای آموزشی ارزیابی کنید. اگر نمی دانید چرا این کار را انجام می‌دهید یا نمی دانید آیا این کار برای کسب و کار شما چه ارزشی ایجاد می‌کند، توقف کنید و دوباره ارزیابی انجام دهید.

2- یک داستان مفید بگویید.

وقتی بازاریابی محتوا موثر و کارآمد است، تجربه مفید و مثبتی را برای کاربر نهایی فراهم می‌کند. این تجربه باید آن‌ها را ترغیب و آموزش دهد تا در تصمیم گیری آگاهانه تر و مطمئن تر کمک کننده باشد.
مطالب به اشکال مختلف مانند مطالب ویدئویی، صوتی، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و… وجود دارد. فکر نکنید که مردم می‌خواهند بلافاصله به سایت شما بیایند و تصمیم گیری کنند. بسیار ممکن است قبل از اینکه مشتری به مشتری تبدیل شود، چندین نقطه تماس داشته باشید.

3- محتوای تعاملی و جذاب ایجاد کنید.

محتوای آموزشی همیشه با بهینه سازی موتور جستجو(سئو) نقش اصلی را بازی می‌کند. با به روزرسانی الگوریتم گوگل از اوایل سال جاری، محتوا دیگر فقط بهینه سازی کلمات کلیدی نیست.

اکنون این ارزش همچنین به تجربه ای که محتوای شما به او می‌دهد و همچنین مفید بودن یا نبودن آن برای کاربر نهایی است. از خلاقیت نترسید. روش‌های مختلفی را برای جذب بازدیدکنندگان در سایت خود آزمایش کنید. مقداری تحقیق کنید و به آن چه دیگران برای تولید برخی ایده‌ها انجام می‌دهند، نگاهی بیندازید.

4- از تولید محتوای رهبری فکر نترسید.

بیشتر افراد محتوای آموزشی را با ارزش رهبری کمتری ایجاد می‌کنند زیرا می‌ترسند فرد هر آنچه را که لازم دارد، داشته باشد و نیازی به تجارت خود نداشته باشد. این را در نظر بگیرید،

اگر رقبای شما محتوای رهبری فکری را که می‌ترسید از آن در جهان استفاده کنید، ایجاد کنند چه احساسی پیدا می‌کنید؟ شما این فرصت را از دست داده اید که به عنوان یک رهبر فکری باشید و یک رابطه با آینده ایجاد کنید. اگرچه شما همیشه می‌توانید آن را جبران کنید و محتوای آموزشی ایجاد کنید، اما به طور کلی اولین کسی که در اطراف یک موضوع خاص محتوا ایجاد می‌کند، بیشترین مزایا را دارد.

5- بپذیرید که همه چیز را نمی دانید و نمی توانید.

به عنوان یک نویسنده، ممکن است در شرایط متفاوت قرار بگیرید که اغلب در مورد موضوعات و صنایع مختلف برای مشتریان  بنویسید. ممکن است یک روز در مورد نگرانی‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، بهترین شیوه‌های امنیت فناوری اطلاعات و مراقبت از حیوانات بنویسید و لازم است روز دیگر به نکات مربوط به باغبانی، نگرانی‌های قانونی و توصیه‌های سفر بپردازید.

 متخصص محتوای آموزشی در سازمان شما

گرچه مهم است که شما برای خواندن و تحقیق در مورد هر کسب و کار و صنعت مربوط به آن سرمایه گذاری کنید اما دانستن همه چیز امکان پذیر نیست. درباره هر موضوع خاصی در گوگل و همچنین سایت و وبلاگ رقیب خود تحقیق کنید تا ببینید آیا اطلاعات مفیدی وجود دارد. با این حال، این جایی است که یک متخصص محتوای آموزشی در سازمان شما، می‌تواند بسیار مفید باشد.

6- مطلبی را بنویسید که مرتبط باشد.

گرچه به نظر می‌رسد این یک کار بیهوده است، اما اغلب افراد سعی در نوشتن محتوایی دارند که برای مخاطبان هدف آن‌ها قابل استفاده نیست یا با حوزه تمرکز آن‌ها ارتباط ندارد. سازمان‌هایی که می‌خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند .

به ویژه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک، چشم انداز خود را جلب کنند، باید اطمینان حاصل کنند که موضوعات و محتوای آموزشی آن‌ها با توجه به نقاط درد، نیازها و یا واقعا هرچه که جستجو می‌کنند، مرتبط است. اما چگونه می‌توانید از این نوع اطلاعات مطلع شوید؟ این همان جایی است که داشتن مشخصات خریدار می‌تواند به شما کمک کند.

7- متناسب با محتوای آموزشی، مخاطب مورد نظر خود را تنظیم کنید.

در بازاریابی ورودی، تمرکز بر نوشتن محتوای آموزشی که به مخاطبان هدف شما می‌رسد مهم است. برای این کار ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه چیزی می‌خواهند. این عنصر شامل ایجاد و استفاده از شخصیت‌های خریدار است که باید با آن‌ها آشنا شوید. این افراد راهنمایی می‌کنند که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می‌دهند،

به دنبال چه چیزی هستند، انواع چالش‌هایی که با آنها روبرو هستند چیست. بخشی از این فرایند همچنین دانستن این است که چه نوع خدمات یا محصولی را استفاده می‌کنند یا ممکن است در آینده بخواهند خریداری کنند. محتوای آموزشی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که در مورد آن افراد و نیازهای آن‌ها صحبت کند.

8- خاص باشید و از مثال‌های واقعی استفاده کنید.

یک روش معمول که اغلب در وبلاگ‌ها دیده می‌شود این است که آن‌ها اغلب به روشی کاملا عمومی نوشته می‌شوند. اگرچه خوب است که بعضی اوقات برای دسترسی به خوانندگان بالای قیف موارد اساسی ایجاد کنید، همچنین ذکر مثال‌های دقیق تر، برای کسانی که پایین تر از قیف هستند و از این نوع تمایل دارند نیز مهم است.

وقتی توضیح چیزی را تمام کردید، می‌توانید یک مثال واقعی ارائه دهید تا به آنها کمک کند بفهمند چگونه می‌توان از این دانش استفاده کرد. این مورد، فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا تخصص و تجربه صنعت خود را در آن زمینه خاص و نحوه رسیدگی به چالش‌های فرآیندهای خود یا حل مشکلات مشتریان به نمایش بگذارید.

9- از زاویه دیگری به محتوای آموزشی نزدیک شوید.

چیزی را به مخاطب بدهید که انتظار ندارند. هنگامی که افراد در جستجوی آنلاین هستند تا درباره موضوعی خاص اطلاعات کسب کنند، مجبور می‌شوند با بسیاری از محتوای آموزشی مشابه روبرو شوند.
برای اینکه از دریای شباهت متمایز شوید، عضلات خلاقیت را خم کنید، خارج از حد معمول فکر کنید و برخی از سوالاتی را که ممکن است بپرسند، پیش بینی کنید.

10- از محتوای آموزشی و زبان فعال و جذاب استفاده کنید.

روش‌های مختلفی برای جذب خوانندگان شما از طریق زبان وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل استفاده از شوخ طبعی یا استفاده از کلمات برای ایجاد یک تصویر ذهنی یا به اشتراک گذاشتن یک داستان است. اگرچه این مثال بیشتر از نوع محتوا، مخصوص زبان مورد استفاده است،

حداقل ذکر آن مهم است. حتی الامکان از صدای فعال به جای صدای منفعل استفاده کنید زیرا جذابیت بیشتری برای مخاطبان شما دارد. هنگام نوشتن با صدای فعال، به این معنی است که فاعل (هر آنچه که باشد) عملی را انجام می‌دهد که توسط فعل بیان شده است.

11- یک سبک و لحن را انتخاب کنید و آنها را ثابت نگه دارید.

تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید به محتوای آموزشی خود را تولید کنید. آیا می‌خواهید آن را از دیدگاه اول شخص بنویسید؟ در این صورت، از ضمیر هایی مانند من و ما استفاده کنید تا کارها را در کل سند یا وبلاگ ثابت نگه دارید. اگر می‌خواهید مستقیما برای مخاطب خود نامه بنویسید، احتمالا می‌خواهید از دیدگاه شخص دوم استفاده کنید که شامل کلماتی مانند شما یا مال شما باشد.

 نوع محتوای آموزشی

یا اگر شما ترجیح می‌دهید از دیدگاه شخص سوم استفاده کنید، این می‌تواند ایده آل باشد که در مورد سایر مشاغل یا متخصصان صنعت خود صحبت کنید.
علاوه بر این، شما باید لحن محتوا را بخاطر بسپارید. آیا این را با لحنی رسمی می‌نویسید یا لحنی عمومی تر؟ خوانندگان شما انتظار چه چیزی را دارند و کدام نوع سبک برای نوع محتوای آموزشی که تولید می‌کنید مفید خواهد بود؟ هر رویکردی را که انتخاب کنید، مطمئن شوید که در تمام طول آن ثابت هستید.

12- از قالب بندی مفید برای راهنمای خوانندگان استفاده کنید.

هنگام نوشتن مطلبی که در اینترنت نشان داده می‌شود، مانند وبلاگ یا محتوای وب سایت، حتما از برچسب‌های عنوان و سایر روش‌های قالب بندی صفحه وب سایت استفاده کنید. این استراتژی مهم است و به بهینه سازی موتور جستجو( سئو) وب سایت شما کمک می‌کند که به مشتریان و سایر خوانندگان کمک می‌کند تا محتوای آموزشی شما را پیدا کنند. دلیل دیگر استفاده از قالب بندی این است که پیگیری مطالب را برای خوانندگان آسان می‌کند. این به ویژه هنگام نوشتن مطالب عمیق یا پیچیده بسیار مفید است.

13- دوباره از محتوا استفاده کنید و اشتراک آن را آسان کنید.

محتوا تقریبا همیشه می‌تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد و در قالب‌های مختلف دیگر نیز به اشتراک گذاشته شود. علاوه بر این، یکی از بهترین موارد در مورد نوشتن محتوا در قالب آنلاین این است که می‌توان آن را به اشتراک گذاشت.

منظور ما این است که شما می‌توانید پیوندهای اشتراک رسانه‌های اجتماعی را در صفحات وب سایت خود قرار داده و مطالب را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سازمان خود ارسال کنید.هنگام ایجاد محتوای آموزشی برای مشاغل خود، مهم است که یک قدم به عقب برگردید، تصمیم بگیرید دقیقا چه چیزی را می‌نویسید و بهترین روش برای دستیابی به محتوای آموزشی (Access to educational content) چیست.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.