مقالات آموزشی

توجه به تاثیر غلط املایی در محتوا نویسی

مفید بود؟

همه ما پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دیده ایم که حاوی کلمات غلط املایی در محتوا نویسی و اشتباهات تایپی هستند. ما در اخبار شبکه‌های اجتماعی زیاد به این مسائل توجه نمی‎کنیم و وقتی دوستان یا خانواده چنین اشتباهاتی را انجام می‎دهند، در مورد آن‌ها سخت گیری نمی‎کنیم اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که غلط املایی در محتوا نویسی چگونه می‎تواند بر کسب و کار شما تاثیر بگذارد؟

منظور این مقاله، همه اشکال بازاریابی، از جمله مواد چاپی، محتوای وب، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و وبلاگ‌ها است. وقتی محتوای کسب و کار شما دارای دستور زبان نادرست، اشتباه تایپی و غلط املایی در محتوا نویسی باشد، درک مخاطبان از محتوای شما می‎تواند بسیار تحت تاثیر قرار گیرد.

غلط املایی در محتوا نویسی چه تاثیری روی کسب و کار شما می‎گذارد؟

محتوای شما اغلب به عنوان اولین خط ارتباطی بین شما و مشتری بالقوه عمل می‎کند. ارتباطات یک مهارت ارزشمند در نیروی کار است. استفاده از دستور زبان صحیح و نبود غلط املایی در محتوا نویسی، توجه شما به جزئیات و ارتباطات موثر را نشان می‎دهد، هر دو مهارتی که برای کارفرمایان فعلی و آینده نگر ارزشمند است. ارتباطات نوشتاری خالی از خطاهای دستوری در نحوه نوشتن کلمات، جمله‌های کامل و استفاده از علائم نگارشی، همگی نشان دهنده تاثیرگذاری شما در برقراری ارتباط است.

با وجود غلط املایی در محتوا نویسی اعتبار خود را از دست می‎دهید.

اگر محتوای شما مانند یک قایق باشد، تخصص شما در زمینه ای که کار می‎کنید، همان چیزی است که مشتریان از شما می‎خواهند. شما با مهارت‌های خود به بسیاری از سواحل رسیده اید و دستور زبان مناسب یکی از اجزای قایق شما است که شما را شناور نگه می‎دارد. حتی اگر مطالب شما دارای اشکالات دستوری جزئی باشد، بسیاری از مشتریان دلسرد می‎شوند که شما به چه جزئیات دیگری ممکن است توجه نکنید. ممکن است این یک نشت کوچک در قایق شما باشد اما اگر به آن توجه نشود، می‎تواند شما را غرق کند.
غلط املایی در محتوا نویسی فروش را کاهش می‎دهد.

اگر با مخاطبان و مشتریان خود مصاحبه کنید، نتیجه نظرسنجی‌ها این است که با شرکتی که اشتباهات دستوری داشته باشد تجارت نمی‎کنند. دلیل آن چیست؟ غلط املایی در محتوا نویسی باعث می‎شود محصول کمتر قابل اعتماد باشد و برای بیشتر مشتریان، اعتماد عامل اصلی در تصمیم گیری برای خرید است.

برداشت‌های اول برای مخاطب بسیار مهم است.

نمی توان انکار کرد که برداشت‌های اول چقدر اهمیت دارند. اگر محتوای شما با دستور زبان ضعیفی روبرو است، احتمالا مردم دوباره در مورد کیفیت محصولات یا خدمات شما فکر خواهند کرد. با ارائه محتوای فرعی به خوانندگان، تجارت خود را در معرض خطر از دست دادن بازاریابی ارزشمند قرار می‎دهید. یا حتی بدتر، شما مقابل نقد‌های منفی قرار خواهید گرفت. دستور زبان اشتباه، واژه پردازی، غلط املایی در محتوا نویسی و ساختار نامناسب، نتیجه نهایی یکسانی دارند و باعث ناامیدی خوانندگان می‎شوند.

محتوای عاری از غلط املایی

این عوامل باعث کندی خوانندگان و محو شدن مطالب می‎شود. ما به عنوان مخاطب، برای وقت خود ارزش قائل هستیم، به ویژه هنگامی که از یک متخصص مشاوره می‎گیریم. اگر اطلاعات داده شده از تجربه خواننده بکاهد، احساس ناامیدی را بر جای می‎گذارد. دستور زبان خوب برای همه شرکت‌ها ضروری است. مطمئنا کسی برای محتوای عاری از غلط املایی، به شما جایزه نمی‎دهد، اما باعث اعتبار شما، بهبود فروش و ایجاد تاثیر خوب می‎شود.

غلط املایی در محتوا نویسی، بر سئو سایت شما تاثیر می‎گذارد.

وجود غلط املایی در محتوا نویسی و وب سایت خود می‎تواند بر بهینه سازی موتور جستجو تاثیر بگذارد. اگر موتورهای جستجو غلط املایی داشته باشند، قادر به تشخیص کلمات کلیدی نخواهند بود. این می‎تواند در اثربخشی کپی شما تاثیر بگذارد.

در صورت عدم اصلاح سریع، در نهایت منجر به کاهش تجارت می‎شود. اطمینان از درست بودن همه کپی‌ها در یک وب سایت و به ویژه کلمات کلیدی که بهینه سازی سئو دارند مهم است. استفاده از غلط املایی و اطمینان از تصحیح چندین بار نوشتن در وب سایت توسط چندین فرد مختلف، به شما اطمینان می‎دهد که کلمات غلط املایی در وب سایت شما وجود ندارد.

تمرین نوشتن

شما قادر خواهید بود از طریق کلمات کلیدی موجود در نسخه خود به طور موثر به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و وب سایت شما تا حد امکان حرفه ای ظاهر شود.

غلط املایی در محتوا نویسی باعث کاهش خوانندگان و مشتریان می‎شود.

بسیاری از افراد اشتباهات املایی را در وب سایت‌ها با جنبه‌های منفی مانند هرزنامه مرتبط می‎دانند. اشتباهات املایی باعث می‎شود وب سایت غیرحرفه ای و بی دقت به نظر برسد. اکثر مصرف کنندگان نمی‎خواهند در مورد مشاغل مورد مطالعه یا خرید محصولاتی که به نظر نمی‎رسد برای تبلیغات یا ارائه آنها اهمیتی نداشته باشد، بخوانند.

نوشتن و کپی برداری

اگر نوشتن و کپی برداری از منابعی است که ادعا می‎کنند در زمینه‌های مورد توجه در وبلاگ‌ها یا کپی وب سایتشان متخصص هستند، اشتباهات املایی در نهایت پیام آنها را بلا اعتبار می‎کند. به همین دلیل است که از نظر دستورالعمل صحیح و کاملا عاری از غلط املایی در محتوا نویسی، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای ایجاد اعتماد به نفس با یک خواننده، مهم است که دستور زبان کلمات و عبارات موجود در وب سایت یا وبلاگ خود را ویرایش کنید.

غلط املایی در محتوا نویسی شما باعث کاهش رقابت تجاری شما می‎شود.

حتی اگر تجارت شما در هر بخش یا حوزه مصرف کننده ای که ارائه می‎دهید سابقه بهتری داشته باشد، داشتن غلط املایی املایی در محتوا نویسی، وب سایت شما را در مقابل سایر رقبا در معرض خطر قرار می‎دهد. برای داشتن یک تجارت موفق، بهینه و اولویت دار در منطقه بازاری که به آن ارائه می‎دهید،

مزیت رقابتی

باید از کامل بودن املا و نسخه وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. ورزشکارانی که با بالاترین سطح رقابت می‎کنند تمایل دارند همه چیز را مانند رژیم غذایی، یک تمرین روزمره و اهداف خاص در این ورزش مشخص کنند. برای اینکه یک تجارت رقابتی باشد، از ایده ورزشکار حرفه ای می‎توان به عنوان یک قیاس خوب استفاده کرد تا جایی که یک مزیت رقابتی دارد. کامل کردن املا و وب سایت مشاغل شما، دقیقا مانند اینکه یک ورزشکار رژیم و تمرین خود را کامل می‎کند، یک قسمت مهم در تجارت رقابتی است.

اگر مخاطب شما با سواد باشد،غلط املایی با واکنش جدی روبرو خواهد شد.

سطح تحصیلات عموم مردم در حال افزایش است و با این اوصاف انتظارات از دستور زبان درست نیز وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان، بزرگسالانی هستند که باسواد هستند؛ به این معنی که اگر در نوشتن نام تجاری یا وب سایت خود اشتباهات املایی داشته باشید، خوانندگان یا مصرف کنندگان عادی متوجه این موضوع می‎شوند.

این امر ایجاد محتوای ارزان را دشوارتر می‎کند و نوشتن و ایجاد وب سایت را به سمت سطح جدیدی از مهارت سوق می‎دهد. واکنش ناگهانی  و نقد منفی در اشتباهات املایی، باعث ایجاد علامت‌های تجاری بزرگ، روزنامه‌ها و تقریبا هر مشاغل دیگری شده است که از کلمات نوشتاری به اشتباه در تبلیغات خود و یا مطالب نوشته شده استفاده می‎کنند و در گذشته با واکنش گسترده مردم روبرو شده اند.

چگونه از غلط املایی در محتوا نویسی جلوگیری کنیم؟

1- از دوستان خود کمک بگیرید.

بسیاری از افراد تشخیص خطای شخصی را دشوار می‎دانند. نادیده گرفتن اشتباهات خود آسان است زیرا عادت کرده اید که کلماتی را به روشی خاص استفاده کنید که ممکن است اشتباه به نظر نرسد. استفاده از سیستم‌های غلط املایی و داشتن دوستان یا همکاران در تصحیح نوشته‌های شما راهی عالی برای اطمینان از صحت بیشتر کپی و نوشتن در وب سایت شماست. اگرچه ممکن است درخواست کمک از افراد دیگر برای گرفتن اثبات نوشتن دشوار باشد، اما انجام آن مهم است. داشتن یک نگاه دوم به نوشتار خود بینشی بهتر در مورد غلط املایی هر چیزی را در اختیار شما قرار می‎دهد.

2- از اشتباهات قبلی بیاموزید و غلط املایی در محتوا نویسی نداشته باشید!

اگر اشتباهات املایی قبلی در وب سایت‌های خود مرتکب شده اید، از این اشتباهات بیاموزید و در آینده برای بهتر شدن دستور زبان در وب سایت خود تلاش بیشتری کنید. مشاغلی که در بازاریابی سخت کار می‎کنند و دستور زبان خود را بهبود بخشیدند، به احتمال زیاد موفق باقی می‎مانند؛ در حالی که مشاغلی که هیچ پیشرفتی را در روند کار خود مشاهده نمی‎کنند، به احتمال زیاد این کار را نکرده اند. محتوا، به ویژه در زمینه بازاریابی، باید از نظر دستوری درست باشد و از نگارش و نوشتار صحیحی برخوردار باشد و غلط املایی در محتوا نویسی وجود نداشته باشد

3- محتوای خود را از آخر بخوانید.

با خواندن نوشته‌های خود از آخر، جریان طبیعی امور را مختل می‎کنید و مجبور می‎شوید کلمه به کلمه بخوانید. این روش شما را مجبور به درک جداگانه هر کلمه می‎کند، این امر تشخیص کلمات غلط املایی در محتوا نویسی و اشتباهات دستوری را آسان می‎کند.

4- محتوای خود را با صدای بلند بخوانید.

برخی از خطاها به راحتی شنیده می‎شوند. یکی از موثرترین تکنیک‌های تصحیح این است که محتوای خود را با صدای بلند بخوانید، زیرا شما را مجبور به گوش دادن می‎کند. هنگام خواندن مجدد یک قطعه، غلبه بر اشتباهات دستوری آسان است، با صدای بلند خواندن محتوای خود، غلط املایی در محتوا نویسی، تشخیص تکرار، اجزای جملات یا کلمات اشتباه را آسان تر پیدا می‎کنید.

5- دوباره از محتوای خود بازدید کنید.

فاصله گرفتن از کار پس از پایان نوشتن می‎تواند توانایی شما را در تشخیص اشتباهات هنگام بازگشت به کار بهبود بخشد. اختصاص دادن زمان برای جمع آوری افکار خود قبل از شروع روند بازنگری، تشخیص نقاط ضعف متن را آسان تر می‎کند. فاصله گرفتن از محتوای خود حتی برای 15 دقیقه پس از اتمام به ایجاد فاصله بسیار ضروری بین اثری که تازه ایجاد کرده اید

هرگونه اشتباه، کمک می‎کند و غلط املایی در محتوا نویسی را کاهش می‎دهد. دور شدن به شما این فرصت را می‎دهد تا ذهن خود را پاک کنید و از منظری تازه به کار خود نزدیک شوید و به شما امکان می‎دهد تفاوت آن چه را که در واقع نوشتید در مقابل آنچه فکر می‎کنید نوشتید، متوجه شوید.

وجود غلط‌های املایی و دستوری

اشتباه در وب سایت خود از نظر بصری و دستوری می‎تواند برای کسب و کار شما مضر باشد. شما نباید برای غلط املایی در محتوا نویسی، ترس داشته باشید. این موضوع تقریبا برای هر کسی که وب سایتی ایجاد می‎کند یا وبلاگی را در اینترنت ارسال می‎کند یک مشکل معمول است. وجود غلط‌های املایی و دستوری در وب سایت شما می‎تواند اعتبار کسب و کار یا سازمان شما را از بین ببرد.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، می‎توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا تخصصی و نگارش شده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.