مقالات آموزشی

بررسی اثر منفی و مثبت لینک‌ های مربوط به عکس(Image Link) بر سئو

مفید بود؟

آیا لینک‌های داخلی عکس، از منظر سئو ، ارزشی دارند؟ آیا موتور جستجو گوگل، این نوع از لینک‌ها را نادیده می‌گیرد؟ برای یافتن پاسخ و درک ارزش این نوع از لینک‌ها از منظر سئو ، تا انتها با ما همراه باشید. مثل همیشه داستان با پرسشی از سوی یک کاربر آغاز شد. پرسش کاربر به شرح زیر است:

آیا لینک‌هایی که با کلیک بر روی عکس‌ها فعال شوند، اساساً بر سئو اثری دارند؟ اثر آن‌ها مثبت است یا منفی؟ اخیراً در هنگام استفاده از ابزارهای هوشمند مدیریت سئو در صفحه با پیام خطای کمبود لینک‌های داخلی مواجه می‌شوم و این باعث شده که حس کنم افزونه‌ها اساساً لینک‌های به کارگرفته‌شده به کمک عکس را نادیده می‌گیرند. آیا گوگل هم عملکردی مشابه آن‌ها دارد؟

اکثر افزونه‌های بررسی وضعیت سئوی صفحات، لینک‌های مربوط به عکس را نادیده می‌گیرند و این تصور شما کاملاً درست است. این افزونه‌ها با در نظر داشتن برخی قواعد کلی در مورد ارزش کمتر این نوع لینک‌ها نسبت به لینک‌های متنی، آن‌ها را نادیده می‌گیرند. اما تجربه نشان داده که در تمام شرایط این نابرابری در ارزش لینک‌ها صادق نیست.

گوگل به برخی عکس‌ها علاقه بیشتری دارد؛ این بر سئو مؤثر است

گوگل(Google) همیشه تمام تلاش خود را برای درک محتوای عکس‌ها به کار می‌بندد. در حالی که همیشه عکس‌های خام ارزش چندانی ندارند اما عکس‌هایی مانند اینفوگرافی‌ها حامل اطلاعات کلیدی هستند و محتویات آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر این قسم از عکس‌ها بیشتر مورد توجه گوگل واقع‌شده و اثر بیشتری بر سئوی صفحه دارند. به همین خاطر ما معتقدیم که برای اختصاص لینک به عکس‌ها، حداقل یکی از سه شرط زیر در مورد آن صادق باشد.

  • اگر عکس به عنوان مرجعی برای توضیحات ارائه شده عمل می‌کند لینک دادن به آن کارساز است.
  • اگر عکس یک نماد یا تصویری حاکی از مسیریابی یا ناوبری در سایت شماست لینک دادن به آن مؤثر است.
  • اگر عکس شامل یک چارت فنی یا نمودار علمی شده و برای درک آن نیاز به زوم(بزرگنمایی) بیشتر وجود دارد.

در کنار دقت به شروط فوق در لینک دادن عکس، در صورت انجام این کار، حتماً از یک کپشن مرتبط یا متن (Alt) بامعنی استفاده کنید زیرا هر دوی این موارد سیگنال‌هایی مبنی بر مهم بودن تصویر برای موتور جستجو گوگل ارسال می‌کنند. گوگل برای درک بهتر ارزش یک عکس و لینک آن نیاز دارد متوجه شود که این متن اساساً چه ارتباطی به متن دارد و حاوی کلمات کلیدی همخوان با کلیت متن هست یا خیر.

البته حتی بدون تلاش برای ایجاد لینک در قالب عکس و پرداختن به لینک‌های مربوط به عکس نیز، همواره بهتر است تا در مورد انتخاب خود عکس، کپشن و سایر جزئیات آن با دقت عمل کنیم. در این مورد مسئله تنها سئو نیست و باید در نظر داشت که مخاطبان نیاز دارند تا در طول مطالعه متن با عکس‌ها ارتباط ذهنی و حسی برقرار کنند.

پس سوای بحث طرح‌شده در مورد ارزش لینک‌ها در مقوله سئو، کاربرد عکس‌ها در صفحه و نحوه گنجاندن آن‌ها در میانه متن را جدی بگیرید. ارزش سئوی آن‌ها نباید باعث غافل شدن شما از هدف اصلی استفاده از عکس‌ها شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.