اگر تولید محتوا باعث میشود احساس خستگی و بی نظمی کنید، تنها نیستید و شما مانند دیگر افراد، نیازمند قالب تولید محتوا هستید. بسیاری از کسب و کارها و برندها با حفظ یک رویکرد ساده و منظم در سازماندهی و برنامه ریزی محتوا دست و پنجه نرم میکنند تا زمانی که شروع به استفاده از یک قالب تولید محتوا کنند.
قالب تولید محتوا چیست؟
قالب تولید محتوا به برنامه ریزی و سازماندهی انواع مختلف محتوا کمک میکند تا ثبات و جهت دهی ایجاد کند. مدیریت قالب تولید محتوا کارآمد، بسیار مهم است. به طور معمول، مدیریت قالب تولید محتوا شامل انتخاب ابزارهای مدیریت پروژه مناسب، موضوعات مربوطه و همچنین اولویت بندی کارها و تعیین زمان بندی مهلتها است.
تولید محتوا همیشه ایده خوبی است
نکته مهم در مورد آن، نحوه کمک به آنها در ایجاد یکپارچه فرایند مدیریت محتوا است. تقویمهای محتوایی حاوی اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم همه چیز است. بنابراین، وقتی میخواهید محتوا را برای رسیدن به مخاطب هدف خود منتشر کنید، استفاده از قالب تولید محتوا همیشه ایده خوبی است.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، میتوانید اقدام به ثبت سفارش قالب تولید محتوا، ثبت سفارش تولید محتوا، تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، پادکست، اینفوگرافیک و… کنید.
قالب تولید محتوا در مقابل تقویم اجرایی
تقویم اجرایی چیست و چه تفاوتی با قالب تولید محتوا دارد؟ تازه واردان ممکن است از این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده کنند، اما تفاوتهای مهمی وجود دارد.
تقویمهای محتوایی با فعال کردن گزینه علامت گذاری تاریخ برای رویدادهای مهم، مضامین محتوای وبلاگها، رسانههای اجتماعی و مجلات را مشخص میکند. آنها به انسجام کلی و افزایش فرصتها برای فعالیتهای تبلیغاتی، تبدیلها و دستیابی به نقاط عطف کمک میکنند.
یک نمونه از تقویمهای محتوایی
یک نمونه از تقویمهای محتوایی میتواند این باشد که یک برند مراقبت از پوست میخواهد محصولات خود را در یک وبلاگ از طریق یک پست حمایت مالی تبلیغ کند. اگر به همکاری علاقه دارید، میتوانید تقویم خود را آماده کنید و بهترین تاریخ را برای زمان بندی مقاله انتخاب کنید.
در مقابل، تقویمهای اجرایی فقط پیشرفت را ردیابی میکنند. آنها به کاهش فرصتهای از دست رفته و ساده سازی استراتژی بازاریابی برای ارائه نتایج مطلوب کمک میکنند.
ساخت تقویم محتوا برای سایت
با این حال، آنچه بین دو نوع تقویم مشخص میشود، حفظ حریم خصوصی است. تقویمهای اجرایی فقط برای مراجعه شخصی هستند، در حالی که قالب تولید محتوا، اغلب در دسترس تبلیغ کنندگان قرار میگیرد.
برخی از افراد حتی ترکیب هر دو تقویم را به عنوان وسیله ای برای جستجوی حداکثر منافع انتخاب میکنند، که میتواند پیشرفتهای قابل توجهی را در روند ویراستاری کلی ایجاد کند.
چه مواردی در قالب تولید محتوا بازاریابی گنجانده شده است؟
قالب تولید محتوا شامل برنامه ای برای کلیه محتوای بازاریابی و پیامهای داخلی است. همچنین ممکن است شامل بخشهایی برای انواع موارد و پلتفرمهای زیر باشد.
1- مضامین و تاریخهای آینده
برای توسعه موضوعات مرتبط و منسجم محتوا، یک قالب تولید محتوا باید شامل بخشی برای اعلام مضامین، پیامهای اصلی و رویدادها باشد. برجسته سازی رویدادهای آینده به بازاریابان اجازه میدهد تا از قبل برنامه ریزی کنند و تنظیم موضوعات ماهانه یا هفتگی، دستورالعملهایی را ارائه میدهد که سازندگان محتوا را به مسیر درست هدایت میکند.
2- بازاریابی محتوا
این نوع محتوایی است که بازاریابان انتظار دارند در قالب تولید محتوا با تمرکز بیشتر بر “ویرایش” به آن دست پیدا کنند. بیشتر این محتوا به صورت آنلاین است، اما شامل هر یک از مطالب شما است که برای تأمین ارزش به مخاطب ایجاد میشود، در حالی که خدمات، محصولات و پیشنهادات را با ظرافت تبلیغ میکنید.
3- رسانههای اجتماعی
یک برنامه محتوایی برای پستهای شبکههای اجتماعی ممکن است شامل پیام واقعی باشد که به اشتراک گذاشته میشود، یا ممکن است به سادگی شامل موضوع یا موضوعاتی باشد که باید در یک بازه زمانی ذکر شود.
این بخش از قالب تولید محتوا شما باید شامل پستهای ارگانیک (تبلیغات رایگان و بدون پرداخت) باشد. بسته به مخاطبان خود، ممکن است طرحی را برای یک یا چند پلتفرم در نظر بگیرید.
4- روابط عمومی
روابط عمومی محتوای شما، شامل پیامهایی است که از طریق حوادث غیر حضوری و حضوری با انجمن خود به اشتراک میگذارید. تمام موضوعات، تاریخها و پیامهایی را که کسب و کار شما منتشر خواهد کرد، در ارتباط با روابط عمومی قرار دهید.
انواع محتوای بازاریابی
وقتی همه انواع محتوای بازاریابی را که کسب و کار شما ایجاد میکند لیست میکنید، به راحتی میتوانید درک کنید که چرا مدیریت محتوا پیچیده است. اما با یک قالب تولید محتوا میتوانید تمام قطعات پازل را در یک مکان قرار دهید و استراتژیهای محتوای خود را سازماندهی و بهینه کنید.
چه کسی باید از قالب تولید محتوا بازاریابی استفاده کند؟
اگرچه ممکن است قالب تولید محتوا چیزی شبیه به کسب و کارها انتشاراتی و رسانه ای به نظر برسد، اما انواع شرکتها و سازمانها میتوانند از این برنامه بهره مند شوند.
هرکدام از کسب و کارها به نوعی، یک گروه انتشاراتی هستند. از چاپ مطالب بازاریابی گرفته تا تبلیغات در تلویزیون و محتوای وب سایت، همه کسب و کارها نوعی محتوا تولید میکنند؛ بنابراین همه کسب و کارها باید از یک قالب تولید محتوا استفاده کنند!
ایجاد و تولید قالب تولید محتوا
هر شرکتی میتواند از یک برنامه و برنامه محتوای سازمان یافته بهره مند شود و این فقط مخصوص تیمهای بازاریابی آنها نیست. چندین بخش میتوانند از برنامه استفاده کنند. کسب و کارها باید چندین عضو تیم خود را در ایجاد و تولید قالب تولید محتوا مشارکت دهند. اعضای تیم فروش، بازاریابی و روابط عمومی میتوانند از دیدن و استفاده از تقویم محتوا بهره مند شوند. کارمندان مشتری یاب،باید به طور ویژه با پیامهای کسب و کار شما آشنا باشند. آنها را در تاریکی نگه ندارید!
چگونه قالب تولید محتوا بازاریابی ایجاد کنید؟
نحوه قالب تولید محتوا میتواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای شما کمک کند. اگر از قالب تولید محتوا به درستی استفاده نکنید، فایده ای ندارد. هر سازنده ای با یک دیدگاه منحصر به فرد به تنظیم قالب تولید محتوا نزدیک میشود، اما اطمینان از کارآیی در هر رویکردی ضروری است. به یاد داشته باشید، اینها ابزارهای قدرتمند مدیریت پروژه بازاریابی هستند اما برنامه ریزی دقیق، یک پیش نیاز ضروری است. بنابراین، مراحل خاصی باید دنبال شود.
1- یک قالب مناسب دانلود کنید.
الگوی مناسب میتواند کمک زیادی به شما بکند. برای سردبیر، تهیه الگوی قالب تولید محتوا وبلاگ با قالب کاری میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. برنامه ریزی، انتشار و تبلیغات را میتوانید در رسانههای اجتماعی، ایمیل و بازاریابی محتوا، در یک مکان ادغام کنید.
2- اهداف بازاریابی را تعیین کنید.
اهداف بازاریابی استنباط اهداف تجاری است. به طور طبیعی، اهداف بازاریابی به شما کمک میکند تا یک نقشه راه برای تیم خود تهیه کنید. هنگامی که متوجه شدید چرا این تلاش را میکنید، با نیروی بیشتری کار خواهید کرد و انگیزه لازم را برای تحقق اهداف، خواهید داشت.
3- یک استراتژی تدوین کنید و موضوعات جذاب را انتخاب کنید.
مطالب سلطان است! این عبارت ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم مهم است. اگر بخواهید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید نوشتن در مورد آنچه آنها دوست دارند بسیار مهم است. این مرحله شامل ارائه مباحث مربوطه، اشاره گرهایی در مورد نحوه ایجاد محتوا و یک استراتژی مسلط است که میتواند تیم شما را به سمت بالا سوق دهد.
4- همه چیز را برنامه ریزی کنید.
اختصاص تاریخ برای فعالیتهایی مانند انتشار، تبلیغات و همکاری بسیار حیاتی است. برنامه ریزی مناسب پروژه به شما امکان میدهد از مزایای هر ابزاری که در اختیار دارید استفاده کنید و ارزیابی عملکرد آن را برای تیم شما آسان میکند. از دست دادن مداوم مهلت نزدیک آن، نشان میدهد که رویکرد فعلی جواب نمی دهد و شما را به سمت امتحان موارد جدید هدایت میکند.
5- سازگار بمانید.
با هر فرآیند، اصلاح ایدههای محتوایی و همچنین استراتژی لازم است. آنچه در یک زمان مشخص کار میکند ممکن است در آینده زیادی باشد. به همین دلیل نظارت مداوم مهم است، زیرا خطاها را برطرف میکند و کیفیت کار شما را بهبود میبخشد.
تقویمهای شبکههای اجتماعی در عصر دیجیتال
در سال 2021، هر کسب و کار، ناشر و سازنده محتوا از مزایای بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند. رسانههای اجتماعی انقلابی در آگاهی از برند ایجاد کرده اند و مدتهاست که تغییر نمی کند. انتشار پستهای جذاب در زمان مناسب، استفاده از هشتگهای هدفمند و تبلیغات در حال اجرا، همه روشهای ارزان قیمت افزایش سرسام آور تجارت است. با این حال، همه آنها میتوانند به سرعت طاقت فرسا شوند. ، با وجود تقویمهای شبکههای اجتماعی، میتوانید برنامه ریزی محتوای خود را به حدی انجام دهید که نتیجه دهد.
برنامه ریزی خودکار
امروز، انبوهی از ابزارهای رسانههای اجتماعی در اختیار شماست. برخی ممکن است بر روی عنصر خاصی از رسانههای اجتماعی تمرکز کنند، در حالی که برخی با یک بسته، همگی در یک محتوا ارائه میشوند. برخی از محبوب ترین ویژگیها شامل ارسال انبوه، ارسال برنامه ریزی خودکار، تجزیه و تحلیل، توصیههای هوش مصنوعی، ادغام در پلتفرمهای مختلف و… است.
از قالب تولید محتوا خود نهایت استفاده را ببرید.
شما برای طراحی یک قالب تولید محتوا امیدوار کننده که نتیجه عالی داشته باشد، به مواردی بیش از ذهنیت درست نیاز دارید. الگوی صحیح و ابزارها بدون شک منبع حیاتی این فرایندها هستند، اما پیروی از برخی اعمال خاص میتواند تفاوت ایجاد کند. برخی از روشهای آزمایش شده برای اطمینان از موفقیت عبارتند از:
1- زمان را به طور متناسب توزیع کنید.
هنگام برنامه ریزی محتوا، اطمینان حاصل کنید که زمان کافی و مهلتهای قابل دستیابی را تعیین کرده اید. در غیر این صورت، همیشه در تحقق اهداف کسب و کار خود عقب خواهید ماند. مهلتهای غیر واقعی تیم شما را بی انگیزه کرده و بر عملکرد همه تأثیر منفی میگذارد.
2- به طور کارآمد دسته بندی کنید.
تقسیم بندی مزیت اساسی است که قالب تولید محتوا ارائه میدهند. با تجسم موثر، تیم شما به راحتی میتواند با یک نگاه به تصور آنچه اتفاق میافتد، برسد. از این رو، این وظیفه سزاوار توجه شماست. صبور باشید و کار خود را بر اساس پلتفرمهای مختلف، فوریت، تکمیل و سایر معیارهای مربوط تقسیم کنید.
3- یک گروه با ایدههای ناب به همراه قالب تولید محتوا ایجاد کنید.
برای همه چیز به تقویم خود اعتماد کنید! مخصوصا وقتی طوفان فکری میکنید، ایدههای ناب را ذخیره و ضبط میکنید تا بعدا اصلاح شود. بسته به اینکه از چه الگویی استفاده میکنید، حتی میتوانید تابلوها را با هم تیمیهای خود به اشتراک بگذارید و از آنها بازخورد بگیرید.