مفید بود؟

وقتی نوبت به نوشتن محتوایی می‌رسد که باید رتبه بندی شود، باید موارد زیادی را از جمله سئو و بازاریابی محتوا در نظر گرفت.
شما احتمالا وقت می‌گذارید تا URL خاص آن را برنامه ریزی کنید، تصاویری چشم نواز بسازید و آماری برای پشتیبان گیری از همه نکات خود پیدا کنید و سئو و بازاریابی محتوا خود را به حداکثر برسانید. اما قبل از انجام همه این ها، آیا دیگر در نظر گرفتن کلمه کلیدی مورد نظر خود را متوقف کرده اید؟ آیا می‌دانید امتیاز سختی کلمات کلیدی است؟

سئو و بازاریابی محتوا 

اگر تلاش نمی‌کنید مشکل سئو و بازاریابی محتوا را که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کنید، بررسی کنید، استراتژی سئو شما یک گام اصلی را از دست داده است و در آینده نیز سئو و بازاریابی محتوا شما به مشکل بر میخورد. آنجاست که رایا مارکتینگ شروع به کار می‌کند.

زیرا ما اینجا هستیم تا همه چیزهایی را که باید در مورد دشواری کلمات کلیدی بدانید از بین ببریم، از جمله نکات مفیدی درباره اجرای آن در استراتژی سئو شما، تخصص ماست.
دشواری کلمات کلیدی چیست؟ سئو و بازاریابی محتوا چگونه دشواری کلمات کلیدی را بهبود می‌دهند؟

درک رتبه بندی یک کلمه کلیدی

نکته ای که باعث دشواری کلمات کلیدی می‌شود که به آن رقابت کلمات کلیدی یا سخت افزار سئو نیز گفته می‌شود، تا حدی فریبنده است که می‌توان آن را به عنوان معیار و هم به عنوان یک اصطلاح کلی در رابطه با سئو تعریف کرد و می‌توان با سئو و بازاریابی محتوا، این مسئله را پوشش داد.
دشواری کلمه کلیدی یک معیار سئو و بازاریابی محتوا است. درک اینکه برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی چه کاری لازم است مهم است و این به عنوان دشواری کلمه کلیدی شناخته می‌شود. هرچه نمره متریک بالاتر باشد، رتبه بندی دشوارتر خواهد بود و نیاز بیشتری به سئو و بازاریابی محتوا دارید.

انجام دادن سئو سایت

به عبارت کلی تر، دشواری کلمات کلیدی به شما می‌گوید که درجه بندی برای یک اصطلاح خاص چقدر دشوار است. هنگامی‌که از میزان کم یا زیاد بودن این عدد آگاهی پیدا کردید، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا می‌خواهید یک محتوای ارگانیک را برای این اصطلاح بهینه کنید یا در طی یک کمپین PPC پیشنهاد یک کلمه کلیدی را بدهید و این کار را با سئو و بازاریابی محتوا انجام دهید.
اساسا هر چه حجم کلمات کلیدی بیشتر باشد، سخت تر خواهد بود که محتوای شما برای این اصطلاح در صفحه یک قرار بگیرد و رقابت شما را شکست دهد.

چرا من باید به مشکل کلمات کلیدی اهمیت دهم؟

بنابراین، چرا دشواری کلمات کلیدی یا “KD”، چنین موضوعی یک مبحث داغ است و حتما باید به خوبی در سئو و بازاریابی محتوا پیاده سازی شود؟ به طور خلاصه، اگر می‌خواهید محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بندی شود، چیزی است که حداقل باید در استراتژی خود لحاظ کنید.

اگر وب سایت شما تازه و جدید باشد یا کاملا تاسیس شده باشد، میزان زیادی که به KD اهمیت می‌دهید بستگی دارد. اهمیت دشواری کلمات کلیدی به میزان تثبیت و موفقیت وب سایت شما بستگی دارد. اگر سایت معتبری دارید که رتبه بندی خوبی در بین صدها کلمه کلیدی رقابتی دارد، بهترین استراتژی شما هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالا، صرف نظر از دشواری است.

هنگام سئو

از طرف دیگر، اگر صاحب یک مشاغل کوچک یا متوسط هستید، شروع کار با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با دشواری نسبتا کم مثلا 70 یا کمتر بدون توجه به حجم جستجو، ضروری است و باید این نکته را به هنگام سئو و بازاریابی محتوا در نظر بگیرید.
دشواری کلمات کلیدی قطعا معیار مهمی‌است که باید در نظر بگیرید. از یک طرف، به شما می‌گوید که جمله کلیدی شما چقدر ارزشمند است، از طرف دیگر، آیا شانس شکست رقابت خود را دارید یا خیر، که این کار با سئو و بازاریابی محتوا انجام می‌شود.

دشواری کلمات کلیدی چیست؟

به عنوان مثال، اگر دشواری کلمه کلیدی زیاد باشد برای ما چیزی بیشتر از 20 است، می‌دانید که رقبا احتمالا به این دلیل آن را دنبال می‌کنند که بازدیدکنندگان ارزشمندی را به ارمغان می‌آورد. همچنین، بسته به ارتفاع آن، خواهید فهمید که آیا منابع کافی برای هدایت صفحه خود به بالا دارید یا خیر. در مورد ما، ما یک تیم بسیار کوچک با بودجه محدود هستیم، بنابراین هنوز قادر به مدیریت چیزی بالاتر از 40 نیستیم.

کلمات کلیدی دشوار

سرانجام، شما باید در کنار سئو و بازاریابی محتوا، به دشواری کلمات کلیدی اهمیت دهید زیرا رتبه بندی برای کلمات کلیدی دشوار همین دشوار است. دستیابی به موقعیت مناسب برای یک کلمه کلیدی دشوار به تلاش زیادی برای تولید محتوا و لینک‌های شگفت انگیز نیاز دارد. حتی در آن صورت، مطمئنا مرتبا رتبه نخواهید گرفت. می‌توانید حدس بزنید که حداقل چند بازاریاب بسیار با استعداد همین کار را می‌کنند. این یک مسابقه ثابت است. به زبان ساده، رشد پایدار ترافیک اغلب با کلمات کلیدی دشوار همراه نیست.

استراتژی محتوا

از طرف دیگر، حجم کم و دشواری شانس بالاتری برای رتبه بندی برای دوره طولانی تر فراهم می‌کند. گاهی اوقات یک مقاله مناسب می‌تواند سال‌ها رتبه بندی خوبی کند و با تلاش نسبتا کم میزان قابل توجهی از ترافیک را ایجاد کند و همه به لطف سئو و بازاریابی محتوا است.

برای داشتن یک استراتژی محتوای متعادل، شما باید پایه ای کلیدی از کلمات کلیدی با دشواری کم را هدف قرار دهید و چند کلمه کلیدی جاه طلبانه را به آنها اضافه کنید.شما می‌توانید با استفاده از خدمات برتر رایا مارکتینگ، اقدام به سئو و بازاریابی محتوا خود کنید و از این جهت، نسبت به قبل، سایت خود را بهتر کنید.

نحوه بررسی دشواری کلمات کلیدی

بنابراین، از کجا می‌دانید رتبه بندی یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است و چطور باید از آن به هنگام سئو و بازاریابی محتوا استفاده کرد؟
هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای من، از معیار دشواری کلمات کلیدی در Ahrefs استفاده می‌کنم تا در ابتدا کلمات کلیدی احتمالی را برای هدف قرار دهم.

سایت‌های معتبرتر

وقتی در حال ساخت سایت جدید هستم، مرتب سازی بر اساس دشواری کلمه کلیدی KD کمتر از 10 انجام می‌شود. برای سایت‌های معتبرتر به دنبال کلمات کلیدی با KD کمتر از 35 می‌گردم.
هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها در 10 موقعیت برتر، سایت‌های ضعیفی با DR کمتر از 30 وجود دارد.
اگر دو یا بیشتر وجود داشته باشد، من این را نشانه خوبی می‌دانم. سپس یادآور می‌شوم که هر یک از این سایت‌ها برای کلمه کلیدی میزان بازدیدی که توسط Ahrefs نشان داده شده است را دریافت می‌کنند و سئو و بازاریابی محتوا خوبی دارند.

رتبه بندی

سرانجام، من می‌خواهم ببینم که هر یک از سایت‌ها چند لینک به صفحه خاصی دارند که در 10 کلمه کلیدی رتبه بندی شده است. به طور کلی، این ایده خوبی به من می‌دهد که چقدر راحت می‌توانم برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنم و چه تعداد لینک برای ایجاد رتبه در 10 برتر باید ایجاد کنم.

تجزیه و تحلیل یک عبارت

هنگام تجزیه و تحلیل یک عبارت جستجو، دشواری کلمه کلیدی مهمترین معیار برای من است. ما سعی می‌کنیم مشکل کلمه کلیدی 0-100 را با اقتدار دامنه وب سایت خود همچنین 0-100 مطابقت دهیم. اگر وب سایت ما 45/100 است، سعی می‌کنیم کلمات کلیدی را با دشواری حدود همان محدوده هدف قرار دهیم. این موقعیت را برای ما ایجاد می‌کند تا فرصتی برای رتبه بندی داشته باشیم و سئو و بازاریابی محتوا را به خوبی انجام دهید.
کدام عوامل مشکل کلمه کلیدی را تعیین می‌کنند؟
فاکتورهای زیادی در سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد که تعیین می‌کند چه چیزی یک کلمه کلیدی را دشوار می‌کند و چه چیزی آن را در سمت آسان تر قرار می‌دهد. به طور معمول، این عوامل عبارتند از:

  •  قدرت رقبا
  • مرجع دامنه وب سایت شما (DA)
  •  کیفیت مطالب

در کنار سئو و بازاریابی محتوا، بیایید نگاهی به هر یک بیندازیم.

1. قدرت رقبا

وقتی صحبت از دشوار بودن یا رتبه بندی آسان برای یک کلمه کلیدی می‌شود، بسیاری از این موارد می‌تواند به قدرت رقبا بستگی داشته باشد که قبلا برای آن دوره رتبه بندی را شروع کرده اند و یا اینکه سئو و بازاریابی محتوا خود را به چه صورت پیش بردند. دشواری کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل سریع رقبا به ما اجازه می‌دهد تا درک کنیم درجه بندی یک مطلب دشوار است.

2. مرجع دامنه وب سایت شما (DA)

برای توضیح اقتدار دامنه، اگر در حال ایجاد محتوا برای دامنه ای با اقتدار دامنه پایین هستیم، می‌دانیم که در صورت دشوار بودن کلمه کلیدی، احتمال رتبه بندی آن پایین تر است و سئو و بازاریابی محتوا سختی در پیش خواهید داشت.
در مواردی از این دست، ابتدا به دنبال کلمات کلیدی کم دشواری هستید و از آنجا شروع به ساختن می‌کنید. برای کسب و کارهایی که دارای دامنه بالاتر هستند، ما اطمینان بیشتری داریم که می‌توانیم دنبال کلمات کلیدی دشوارتر با حجم بالاتر برویم و به طور کلی سئو و بازاریابی محتوا این نوع سایت‌ها، آسان است.

دامنه معتبر تر

دشواری کلمه کلیدی KD فقط یکی از عوامل مهم برای رتبه بندی سئو و بازاریابی محتوا است. به طور کلی، KD با اقتدار دامنه ارتباط دارد، به این معنی که هرچه دامنه معتبر تر باشد، رتبه بندی کلمات کلیدی با دشواری بالاتر آسان خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که دامنه‌هایی با قدرت پایین نمی‌توانند از نظر KD بالا رتبه بندی کنند، به خصوص اگر این سایت‌ها نسبت به اصطلاحاتی که می‌خواهند هدف قرار دهند بسیار خوب هستند.

3. کیفیت مطالب

عامل دیگری که با دشواری کلمات کلیدی وارد عمل می‌شود، کیفیت مطالب است. آیا با لینک‌های خوب پیوست داده شده است؟ آیا شامل تصاویر با کیفیت و نقاط داده مربوط است؟ آیا سئو و بازاریابی محتوا برای آن مطلب به خوبی انجام شده است؟

هر وب سایت با دادن امتیاز به کیفیت و کمیت بک لینک رتبه بندی می‌شود. کیفیت محتوای شما، عمق دانش، داده‌ها و تجسمات شما با رقبای شما رقابت می‌کند و به سطح کلی دشواری کلمات کلیدی کمک می‌کند. عنوان، URL، عنوان و نوع محتوایی که افراد در جستجوی آن هستند و کلمه کلیدی خاصی را که ممکن است جستجو کنند، همگی بر KD تاثیر می‌گذارند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *