مقالات آموزشی

آشنایی با تعرفه تبلیغاتی و انواع تبلیغات اینترنتی

مفید بود؟

در دنیای امروز بسیار شاهد این هستیم که اینترنت روز به روز در حال پیشرفت و گستردگی در جهان است. در همین راستا استفاده از این فناوری برای معرفی و فروش محصولات و ارائه خدمات برای صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان روش بسیار موثری در پیشرفت کار و رونق در درآمد و کسب سود حاصل فروش است.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در اینترنت به این قشر از جامعه و همچنین مردم نیز برای برطرف کردن نیاز‌های روزمره خود کمک شایانی داشته است. امروز بدون اینترنت و تبلیغات اینترنتی نمی‌توان توقع داشت که شخصی که وارد بازار تجارت شده است خیلی موفق باشد چون تبلیغات در پیشرفت و ترقی کار و معرفی محصولات و برند‌سازی بسیار موثر است. و باید بگوییم که تبلیغات در اینترنت با انواع مختلفی صورت می‌گیرد که هر یک از این روشها دارای تعرفه تبلیغات مشخص است که  در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 تعرفه تبلیغاتی چیست؟

یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان محصولات خود را به صورت حرفه‌ای به معرض دید افراد بگذارند و برند‌سازی کرده جذب مشتری داشته باشند، تبلیغات در اینترنت است. و نکته‌ای که باید به آن اشاره شود تبلیغات به مشتریان نیز کمک میکند تا برای رفع نیاز روزمره خود و تهیه محصول مورد نظر از طریق تبلیغات اینترنتی اطلاعات کسب کرده و از بین برند‌های مختلف در بین کالاها و محصولات ارائه شده در بازار با کیفیت‌های متفاوت انتخاب آسانتر و راحت تری داشته باشد.

 بودجه و هزینه‌

در همین جهت و بر اساس تبلیغات اینترنتی تعرفه تبلیغات به وجود آمد و هر نوع از تبلیغات، تعرفه‌ای دارد که بسته به نوع تبلیغات و روش آن دارد. و بر همین اصل تولیدکنندگان می‌توانند براساس بودجه و هزینه‌ای که دارند تعرفه تبلیغات را در نظر گرفته و و طبق توان مالی خود با برنامه‌ریزی محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات اینترنتی ارائه می‌دهند.

سایتهای تبلیغاتی باید توجه داشته باشند که تعرفه در هر نوع از تبلیغ یا ثبت اگهی باید در نظر گرفته شود، تا تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار بتوانند با برنامه‌ریزی روی بودجه خود از انواع تبلیغات استفاده کنند.

فعالان در زمینه تبلیغات

باید بدانیم که در این زمینه رقیبان بسیاری با انواع تعرفه تبلیغات، وجود دارند و در این دنیای رنگارنگ فعالیت می‌کند ولی باید مد نظر داشته باشند که صداقت در این حیطه حرف اول را میزند و برای جلب مشتریان بیشتر و اعتماد‌سازی همه چیز روشن باشد. در دنیای پیشرفته تبلیغات اینترنتی تعرفه هر چقدر مشخص‌تر باشد رضایتمندی بیشتری در بین فعالان در زمینه تبلیغات را به دنبال خواهد داشت از جمله بازاریابان که نقش واسطه بین صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان و مخاطبان و مشتریان را ایفا می‌کنند.

آگهی تبلیغاتی

یکی از نکات مورد توجه در مورد تعرفه تبلیغات این است که بستگی به نوع محصول و نوع تبلیغات در سایت‌های اینترنتی دارد، و بستگی به اینکه آگهی تبلیغاتی در چه موقعیتی از سایتهای اینترنتی قرار بگیرد نیز دارد. در حال حاضر انواع تبلیغات اینترنتی با تعرفه تبلیغات تا حدودی مشخص وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

انواع تبلیغات اینترنتی و تعرفه در آنها:

1. تبلیغات اینستاگرامی:

یکی از روش‌های ارزان تبلیغات اینترنتی در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که بسیار پر بازدید و مورد توجه و محبوبیت مردم قرار گرفته است. نمی‌توان گفت به صورت مشخص تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است و این بستگی به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دارد.

2. تبلیغات اینترنتی:

موثرترین و ارزان‌ترین روش تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار و توسعه و پیشرفت در فعالیت کاری تبلیغات اینترنتی به صورت آنلاین است. انواع تبلیغات در سایتهای پربیننده از روش‌های جذب مخاطب و مشتری برای توسعه در کسب و کار است و تعرفه تبلیغات در سایتهای اینترنتی پربیننده با توجه به سایت و جایگاه آگهی و نوع تبلیغات دارد.

3. تبلیغات با موبایل:

تعرفه در این روش به صورت کلیکی انجام میشود و تعداد نمایش آگهی که بر اثر کلیک روی تبلیغ یا آگهی انجام می‌شود و همچنین بستگی به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اینترنتی دارد که آگهی تبلیغاتی در آن صورت میگیرد. که اکثرا به صورت پخش ویدیو و بازی نمایش داده می‌شود. و در برخی مواقع به تعداد نصب اپلیکیشن نیز محاسبه می‌شود.

4. تبلیغات بنری:

یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین است که روشی قدیمی نیز محسوب می‌گردد. در این روش بنر تبلیغاتی به صورت انیمیشن و یا بنرهای ثابت تصویری در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف در سایتهای پربیننده به نمایش گذاشته می‌شود. تعرفه تبلیغات در این نوع روش بستگی به جایگاه بنر تبلیغی در سایت دارد.

5. تبلیغات کلیکی:

تعرفه در این مدل از تبلیغات به صورت کلیک روی هر تبلیغ محاسبه می‌شود. و یکی از روش‌های تاثیر گذار در تبلیغات اینترنتی شناخته شده است. و بهترین راه‌های کسب درآمد در بین تبلیغات و سایتهای فعال در این زمینه تبلیغات کلیکی است.

6. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی:

امروزه یکی از روشهایی که مورد توجه صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان محصولات و بازاریابان قرار گرفته است، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که جلب توجه کاربران و مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که امروز در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی میزان محبوبیت از استفاده این نوع رسانه‌ها زیاد شده است تبلیغات در این مجموعه‌ها بسیار موثر است. و تعرفه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام توسط مدیر گروه‌ها و کانالهای مربوطه محاسبه می‌شود.

7. تبلیغات ایمیلی:

از دیگر روشهای تبلیغات اینترنتی، تبلیغ به صورت ارسال ایمیل‌های گروهی به مخاطبان است که از شیوه‌های قدیمی است. در این نوع از تبلیغ ایمیل تبلیغاتی به تعداد زیادی از ادرس‌های ایمیل مشتریان فرستاده می‌شود. بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها هنوز از این روش برای تبلیغات محصولات و ارائه خدمات خود استفاده میکنند. این روش یکی از روش‌های به صرفه و ارزان برای تبلیغات اینترنتی است که بودجه زیادی برای استفاده از این روش نیاز نیست. تعرفه تبلیغات در این روش مشخص نیست و نمی‌توان گفت هزینه خاصی برای این روش در نظر گرفته شده.

8. تبلیغات متنی:

در این تبلیغات تعرفه تبلیغات به صورت کلیکی محاسبه می‌شود و به کیفیت و کمیت نیز بستگی دارد. یعنی موضوع متن آگهی و کیفیت آن و هر چقدر جذاب‌تر و موثرتر برای جذب مخاطب و بازدید کننده بیشتر در نوع تعرفه، این روش هم تاثیر گذار است و باید توجه داشته باشید که هزینه این نوع روش به سایت هم بر میگردد.

9. تبلیغات در سایت نیازمندی‌ها:

در سایت نیازمندیها تعرفه، به صورت رایگان است و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. این سایتها اغلب برای نیاز‌های روزمره فعالیت می‌کنند مانند سایت دیوار و یا شیپور و… در این سایتها بیشتر خرید و فروش انجام می‌شود و اجناس به صورت دست دوم و یا کارکرده بدون واسطه و به طور مستقیم مردم با هم در ارتباط هستند. تعرفه در این سایتها رایگان است و اگر هزینه‌ای داشته باشد بر حسب سایت مورد نظر است و مقدار بسیار کمی است.

  • 10. تبلیغات محتوایی
  • 11. تبلیغات ویدیویی
  • 12. تبلیغات آویزان
  • 13. تبلیغات سایدبار
  • 14. تبلیغات پاپ آپ
  • 15. تبلیغات باکس

 تعرفه تبلیغات در سایتهای پربیننده

تعرفه در این سایتها بر حسب بنر تبلیغی محاسبه می‌شود. مثلا در سایت تبلیغاتی ممکن است متن آگهی تبلیغاتی در صفحه اول و یا قسمتی از سایت که برای تبلیغات ویژه در نظر گرفته شده قرار بگیرد که تعرفه تبلیغات در هر قسمت و هر نوع از روش‌های تبلیغاتی متفاوت است.

 تبلیغات در سایتها و وب سایتهای پربازدید

که البته تعرفه تبلیغات در سایتها و وب سایتهای پربازدید به علت تعداد مخاطبین بالا و بازدید زیادی که از سایت می‌شود هزینه بالایی نسبت به تبلیغات دیگر و جایگاه دیگر سایت برای ثبت آگهی دارد. یکی از نکاتی که شرکت‌ها و تولید کنندگان باید در نظر داشته باشند، تبلیغات در هر سایتی نمی تواند کیفیت در سایتهای پربیننده را داشته باشد و همانقدر جذب مخاطب زیاد.

موتور جستجوگر گوگل

بنابراین تعرفه تبلیغات برای سایت هایی با بازدید بالا و ترافیک بالا از نظر موتور جستجوگر گوگل ارزش هزینه را دارد و از این طریق اطمینان بیشتری خواهند داشت که محصولات و خدمات به صورت با کیفیت تری و تعداد بالا به مخاطبان معرفی می‌گردد و جایگاه مناسبی از نظر نمایش در سایت خواهند داشت.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.