مقالات آموزشی

بررسی اهمیت تبلیغات در طراحی لوگو جوراب

مفید بود؟

جوراب یکی از لباس‌های نه چندان مهم ما محسوب می‌شود که بعضا به آن توجه زیادی نداریم و برای ما فرقی نمی‌کند که چه نوع جورابی را در طول روز بپوشیم. اما از نظر اقتصادی جوراب یک کالای اساسی برای فروش محسوب می‌شود. زیرا همه به آن نیاز دارند. وقتی یک کالا تعداد بالای خواهان داشته باشد مسائلی مانند طراحی لوگو جوراب نیز اهمیت پیدا می‌کند.

جوراب را نه می‌توان به‌اندازه‌ای مهم قلمداد کرد که تاثیر بسیاری در تیپ و شخصیت انسان می‌گذارد و نه می‌توان بی‌اهمیت جلوه کرد که هیچ تاثیری در تیپ و شخصیت انسان ندارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است، جوراب را همه استفاده می‌کنند.

جوراب‌های کالج

در دوره کوتاهی در صنعت مد عدم استفاده از جوراب مطرح شد و بنا به حذف جوراب از تیپ کلی فرد گذاشتند. اما این صنعت جوراب بود که توانست خودش را تغییر دهد و با حذف ساق و رویه‌ی جوراب که به جوراب‌های کالج مشهور است عملا این حذف شدن از تیپ شخص را به جان خرید اما خودش را به عنوان یک کالای ضروری در این بازار حفظ کرد. پس عملا می‌توان گفت که جوراب یک صنعت مهم در دنیای مد محسوب می‌شود.

طراحی لوگوی جوراب چگونه باید باشد

این اهمیت باعث شده است که بسیاری به این صنعت وارد شوند و به نوعی کسب و کارهای زیادی در این حوزه وجود داشته باشد. این مسئله باعث ایجاد رقابت میان این کسب و کارها شده است و هر رقابتی در دنیای اقتصادی منجر به حذف و نابودی تعدادی از این کسب و کارها می‌شود. اگر شما دوست ندارید جزو این دسته از کسب و کارها باشید باید به مسائل تبلیغاتی مانند طراحی لوگو جوراب اهمیت بدهید.
اما با این مقدمه به نظر شما طراحی لوگوی جوراب چگونه باید باشد؟ به عبارت بهتر چگونه می‌توانیم دست به طراحی لوگو جوراب بزنیم به نوعی که مخاطب جذب آن شود؟ یادتان باشد در رقابت‌های اقتصادی آن چیزی که اهمیت بالاتر و مهم‌تری دارد چیزی جز جذب مخاطب نیست.

جوراب را پر اهمیت جلوه دهید!

همانطور که در بالاتر گفته شد جوراب برای بسیاری اهمیت زیادی ندارد و برایشان فرق نمی‌کند که چه برند یا چه نوع جورابی را استفاده کنند. اما این چیزی نیست که در اقتصاد خوب باشد. در واقع وقتی تفاوتی برای خریدار ندارد که میان دو برند کدام را انتخاب کند عملا هر دو این برندها شکست خورده‌اند.
در اولین گام طراحی لوگو جوراب شما باید یاد بگیرید که چگونه جوراب را پر اهمیت جلوه بدهید. مسلما نوع طراحی، کیفیت جوراب و البته قیمت‌های رقابتی می‌تواند تاثیر بسیاری در این زمینه داشته باشد. اما مهم‌ترین تاثیر را صنعت مد دارد. اگر بتوانید این صنعت را به سمت پر اهمیت جلوه دادن جوراب سوق دهید می‌توانید به فروش خود امیدوار باشید.

 کمپانی فیلم‌های طنز 

درصدی از این کار را باید در طراحی لوگو جوراب انجام دهید. به طور کلی شما قرار است نشان دهید که جوراب یک شوخی در صنعت مد نیست. پس دست از انواع نمونه لوگوهای فانتزی (Fantasy logos) دست‌بردارید. استفاده از این نوع طراحی‌ها شاید جذاب به نظر برسد و شاید احساس کنیم که با مخاطب احساس راحتی می‌کنیم اما عملا باعث می‌شود که از اهمیت و جدی بودن جوراب کاسته شود.

 صنعت جوراب

از طرف دیگر شما می‌خواهید اهمیت برند خودتان را به رخ بکشید. شما بازیگر کمدی نیستید و کمپانی فیلم‌های طنز ندارید. شما قرار است جوراب را درست به اندازه یک کت و شلوار مهم جلوه دهید. پس باید برند و لوگوی شما مهم باشد. استفاده از طراحی لوگو جوراب فانتزی، کودکانه و شاید هم خنده‌دار نمی‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
پس به طور خلاصه اگر می‌خواهید در صنعت مد و به خصوص صنعت جوراب موفق باشید نباید دست به طراحی لوگو جوراب به شکل فانتزی بزنید. این کار می‌تواند شما را از آن چیزی که می‌خواهید به سادگی هرچه تمام‌تر دور کند. باور کنید.

نکته دیگر در طراحی لوگو جوراب

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. مسئله این است که جوراب عملا با کت و شلوار برابری نمی‌کند. همه می‌دانند که یک کت و شلوار می‌تواند چه تاثیر مهمی در شخصیت فرد داشته باشد اما این که جوراب فرد که معمولا درون کفش پنهان شده است چه شکل و طرحی دارد و از چه جنسی ساخته شده است چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

جزئیات مهم لوگو جوراب

شما باید سعی کنید این تصور را بشکنید و مهم‌ترین اهرم دست شما مفهومی به نام ” جزئیات ” است. در هر بخش از کسب و کار خودتان باید توجه مخاطب را به مفهوم “جزئیات ” جلب کنید. این مفهوم می‌تواند کاری کند که فرد کم کم توجهش به سمت جوراب و سایر جزئیات تیپ خودش جذب شود و به نوعی به آن‌ها توجه کند.
یکی از راه‌های این کار این است که در طراحی لوگو جوراب از جزئیات مهمی استفاده کنید. در واقع طراحی بسیار ظریف و جزئی نگر با وجود این که به عنوان یک لوگو شاید از اصول اساسی تبلیغات و برندینگ فاصله بگیرد اما در این برهه زمانی لازم است.

توجه به جزئیات در طراحی لوگو جوراب می‌تواند این را به ذهن مخاطب القا کند که جزئیات اهمیت دارد و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.پس در طراحی لوگو جوراب باید جزئیات را بولد کنید و سعی کنید روی آن بیشتر مانور بدهید. این کار می‌تواند آینده کسب و کار شما را رقم بزند.

طراحی لوگو جوراب به شیوه خاص

همواره در بیشتر طراحی‌ها گفته شد که سعی کنید کمترین اطلاعات را منتقل کنید. اما وضعیتی که صنعت جوراب دارد این اجازه را نمی‌دهد که بتوانیم به سادگی از کنار این موضوع عبور کنیم. در کلام ساده‌تر شما باید به مخاطب به هر ترتیبی که شده یادآوری کنید جوراب جزئی از شماست.

برای این کار بهتر است از اجزای بدن مانند پا در طراحی لوگو جوراب استفاده کنید. پا می‌تواند به خوبی یادآوری کند که همه چیز تیپ و نظر مردم نیست. این که پای شما به عنوان یک عضو مهم بدن راحت باشد و بتواند احساس راحتی کند هم می‌تواند یک عامل بسیار مهم در انتخاب جوراب باشد.

 استفاده از لوگو

وقتی شما از پا به عنوان نماد و لوگوی خودتان استفاده کنید عملا هر چیز مربوط به پا که جوراب هم جزئی از آن‌ها است به ذهن مخاطب خطور می‌کند. در واقع شما با نشان دادن پا به مخاطب عضوی از بدن او را یادآوری می‌کنید. این کار باعث می‌شود که اهمیت جوراب بیش از پیش دیده شود.
پس در اینجا نیز می‌توانیم این نتیجه‌گیری را داشته باشیم که استفاده از لوگوی پا می‌تواند به خوبی در اینجا خودش را نشان دهد و باعث شود که ذهن ناخودآگاه مخاطب توجه خودش را به‌سلامتی و سایر برگ خریدهای مربوط به پا بیشتر کند.

فاکتورهایی که تاکنون بیان کردیم

اگر بخواهیم یک جمع بندی کوچک داشته باشیم می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که طراحی لوگو جوراب یک نوع طراحی خاص و شاید سخت محسوب می‌شود. زیرا شما باید با عاملی بزرگ به نام بی‌اهمیت جلوه دادن کالای مذکور که همان جوراب است مبارزه کنید.

این مبارزه شاید به نفع کل بازار جوراب باشد اما نکته مهمی که وجود دارد این است اگر همچنان صنعت مد بخواهد به بی‌اهمیت جلوه دادن جوراب ادامه دهد این خود شما هستید که از دور خارج می‌شوید. وقتی برای مخاطب فرق نکند که از کدام برند جوراب تهیه کند در واقع همه برندها بازنده هستند.

برای جلوگیری از این اتفاق چند پیشنهاد وجود دارد:

  • از طرح‌های کمیک و فانتزی دوری‌کنید. امروز بیشتر برندهای داخلی سعی می‌کنند از طراحی لوگو جوراب به شکل عروسکی یا فانتزی استفاده کنند. اما این کار باعث می‌شود که اهمیت جوراب نه تنها حفظ نشود بلکه پایین‌تر هم بیایید.
  • در طراحی لوگو سعی کنید توجه خاصی به جزئیات داشته باشید. توجه به جزئیات ذهن ناخودآگاه مخاطب را به جزئیاتی مانند جوراب جذب می‌کند. پس سعی کنید کمی دست و دل‌بازتر از المان‌ها استفاده کنید و یک طراحی با جزئیات خوب را انجام دهید.
  •  گاهی بیان مفاهیم به شکل مستقیم می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. پس سعی کنید به شیوه خاص به مشتری یادآوری کنید که جوراب اهمیت دارد. برای این کار می‌توانید از یکی از مهم‌ترین اجزای بدن مخاطب یعنی پا کمک بگیرید. این کار می‌تواند توجه مخاطب را به‌سلامتی پا و هر چیزی که در مورد آن وجود دارد جلب کند. یادتان باشد که جوراب هم یکی از مفاهیمی است که در مورد پا به کار می‌رود.

  بررسی اقتصادی

ما در این مقاله سعی کردیم به یکی از مغفول‌ترین صنایع مد بپردازیم. متأسفانه عدم توجه به جزئیاتی مانند جوراب یک اتفاق عادی در سطح فرهنگی شده است و این خود به خود باعث عدم تناسب تیپ و ظاهر افراد شده است. از طرف دیگر بخش مهمی از سلامت پا به جوراب بستگی دارد.

 

پس فارغ از این که طراحی لوگو جوراب یک بحث و بررسی اقتصادی است، عملا باید به این نکته نیز اشاره کرد که صنایع تولیدی جوراب وظیفه سنگینی در قبال فرهنگ و بهداشت عمومی دارند. وظیفه ای که شاید خودشان هم از وجود آن بی خبر هستند.

بازارهای بزرگ اروپایی جوراب

اما در حالت کلی در مورد طراحی لوگو جوراب سعی کردیم بخش‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم و با راهکارهای عملی راه را برای حضور صنعت جوراب در بازارهای داخلی و خارجی باز کنیم. یادتان باشد که در بازارهای بزرگ اروپایی جوراب جایگاه خودش را دارد. برندهای بزرگی در این زمینه فعالیت می‌کنند و عملا تبلیغات بسیار سنگین و گسترده‌ای در این زمینه دارند. با یک جست و جو در اینترنت و نگاه به نمونه لوگوهای آن‌ها می‌توانید به این اهمیت پی ببرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *