مقالات آموزشی

بررسی طراحی لوگو الماس، از قدرت تا زیبایی

مفید بود؟

طراحی لوگو الماس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع طراحی‌ها در حوزه تبلیغات و برندینگ بدانیم. این طراحی به سبب انتقال مفاهیمی مانند زیبایی، خاص بودن، قدرت و … بسیار مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان یکی از مهم‌ترین و یونیک ترین مفاهیم طراحی لوگو الماس را ” درخشندگی ” بدانیم.
اما چند سوال اساسی در مورد طراحی لوگو الماس وجود دارد.

اول این که این لوگو برای چه نوع برندهایی مناسب است؟ آیا تنها کسب و کارهای مربوط به جواهرفروشی یا طلافروشی‌ها می‌توانند از این نماد استفاده کنند؟ آیا باید در نام برند عنوان ” الماس ” وجود داشته باشد تا طراحی لوگو الماس معنی و مفهوم داشته باشد؟ از طرف دیگر سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه طراحی لوگو

الماس را انجام دهیم؟ این‌ها تمام چیزی است که در این مقاله به دنبال آن هستیم.

طراحی لوگو الماس چه مفهومی دارد؟

از آنجایی که این مقاله نگاه کلی به طراحی لوگو الماس دارد و برای کسب و کار یا برند خاصی نوشته نشده است. بهتر است به جای این که با معرفی برندها و مشاغل به مفهوم این طرح برسیم، تمامی مفاهیمی که ممکن است طراحی لوگوی الماس بر اساس فاکتور طراحی لوگو دارد را مورد بررسی قرار دهیم. برای این منظور باید ابتدا با خود الماس آشنا شویم.

الماس ماده ای معدنی محسوب می‌شود که طی چندین قرن از کربن به وجود می‌آید. الماس را سخت‌ترین ماده طبیعی در دنیا می‌شناسند. از این رو به جز زیبایی و درخشندگی، الماس کاربردهای صنعتی مختلفی دارد. در بیشتر دستگاه‌های برش، به خصوص دستگاه‌های برش صنعتی و بسیار سنگین از الماس استفاده شده است. در صنایع شیشه‌بری و … نیز از الماس استفاده می‌شود.اما جنبه زیبایی و درخشندگی الماس نیز بسیار مورد توجه عموم قرار دارد. الماس را می‌توان جزو درخشنده‌ترین مواد در طبیعت دانست و از آنجایی که مانند طلا کمیاب است و زمان بسیاری برای تشکیل مجدد آن طول می‌کشد، عملا قیمت قابل توجهی دارد.

الماس کوه نور

اگر دقت کرده باشید شاهان و ملکه‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی و در عصر حاضر برای نشان دادن قدرت و عظمت خودشان از طلا یا نقره یا هر زیورآلات دیگری استفاده نمی‌کنند. بلکه آن‌ها با الماس این قدرت و زیبایی را به دیگران می‌رسانند. الماس کوه نور معروف‌ترین الماس تاریخی است که میان قدرتمندان زیادی از هند و ایران و … چرخیده است که امروز بر تاج ملکه انگلستان تکیه زده و نمادی از قدرت کشور انگلستان محسوب می‌شود.
پس عملا الماس فارغ از هرگونه ارزش گذاری اقتصادی، بسیار با ارزش است و برای نشان دادن قدرت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو اگر کسب و کار و برند قدرتمندی دارید استفاده از طراحی لوگو الماس می‌تواند برای شما کارساز باشد.

  • طراحی لوگو طلایی یعنی چه؟

قدرت به چه معنی است؟

اما احتمالا این سوال به ذهن شما رسیده باشد که قدرت به چه معنی است و چگونه تشخیص دهیم که کسب و کار ما قدرتمند است یا نه؟
اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، مخاطبانتان است. اگر مشتریان ثابت، شاخص و قدرتمندی دارید عملا کسب و کار شما قدرتمند است. درواقع این مخاطبان و مشتریان یک کسب و کار است که قدرت اصلی را به آن برند یا کسب و کار می‌دهند.نکته دوم این است که کسب و کار شما باید درست مانند الماس شاخص باشد. این که از چه نظر کسب و کار خودتان را شاخص کنید بیشتر بستگی به دید اقتصادی خودتان دارد.

 

 

اما به‌طور کلی بر اساس آن چیزی که در مورد مخاطبان و مشتریان گفته شد به نظر می‌رسد بهتر باشد کسب و کارها و برندهایی که قادرند بر اساس محدود کردن مشتری و مخاطبان خود کارایی بالاتری داشته باشند و بر اساس محدود کردن مخاطبان شاخص بودن خودشان را اثبات کنند در استفاده از طراحی لوگو الماس موفق‌تر خواهند بود.

برای خاص ماندن

با وجود این که مخاطب و مشتری در اقتصاد حکم کیمیا را دارد اما گاهی اوقات یک بازی برعکس می‌تواند برد را برای شما به همراه داشته باشد. انسان‌ها ذاتا دوست دارند خاص باشند. وقتی شما دسته‌ای از مخاطبان را جدا می‌کنید و به نوعی این مخاطبان را تنها مشتریان خود قرار می‌دهید،

باید سعی کنید که این خاص بودن را به مشتری خود نیز القا کنید. در این صورت مشتری برای خاص ماندن به کسب و کار شما احتیاج پیدا می‌کند. این موضوع در مورد هر برند یا هر کسب و کاری صادق نیست.این کار درست مثل راه رفتن روی لبه تیغ است. ممکن است سر کسب و کارتان را بر سر استفاده از این روش از دست بدهید. پس کاملا هوشیار باشید.

بسیاری از برندها از طراحی لوگو الماس استفاده می‌کنند!

مسئله‌ای که وجود دارد این است که امروز طراحی لوگو الماس را بر روی بسیاری از برندها می‌بینیم و بسیاری از کسب و کارها به هر دلیل داشته یا نداشته‌ای دست به استفاده از این نوع طراحی می‌زنند. سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا استفاده از طراحی لوگو الماس به صورت لطمه‌ای به اصل داستان نمی‌زند؟
به بیان بهتر اگر کسب و کار ما درست مانند مفهوم الماس قوی و قدرتمند و زیبا بود و مثلا مشتریان خاصی هم داشته باشد، آیا استفاده بیش از حد از طراحی لوگوی الماس باعث نمی‌شود که این طرح به نوعی چیپ و از رده خارج شود؟

 وجود الماس‌های تقلبی

این سوال درست مانند این است که بخواهیم بپرسیم، آیا وجود الماس‌های تقلبی باعث کاهش قیمت و ارزش الماس‌های واقعی نمی‌شود؟مسلما نه! الماس واقعی همیشه ارزش خودش را حفظ کرده است. شاید برخی‌ها به دام الماس‌های تقلبی افتاده باشند، اما این دلیل نمی‌شود که الماس اصلی قیمت خودش را از دست بدهد. از طرف دیگر استفاده بیش از اندازه از طراحی لوگو الماس در سطح جامعه اقتصادی یک فاکتور ممتاز و قابل استفاده محسوب می‌شود.

طراحی لوگو الماس در سطح جامعه

اگر شما بتوانید طراحی لوگو الماس را به درستی با کسب و کار خودتان همگام کنید، مخاطب و مشتری با دیدن هر طراحی الماسی به یاد کسب و کار شما می افتد و با بیان این که این الماس اصلی نیست، دقیقا به ارزش کسب و کار شما می‌افزاید.
متوجه شدید چه اتفاقی رخ داد؟ تعداد بالای طراحی لوگو الماس در سطح جامعه درواقع یک نوع بیلبورد ناقص تبلیغاتی برای کسب و کار و برند شما محسوب می‌شود که به درستی از طراحی لوگو الماس استفاده کرده‌اید و بر اساس ارزش آن خودتان را معرفی نمودید.

چگونه دست به طراحی بزنیم؟

حال سوال مهم دیگر این است که چگونه از طراحی لوگو الماس استفاده کنیم و آن را طراحی کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باز هم باید به فاکتور مخاطب و مشتری خودتان نگاه کنید. اما به‌طور کلی از آنجایی که الماس مفاهیم ساده و مشخصی دارد می‌توان فرمول‌ها و فاکتورهای خاصی برای این طراحی در نظر گرفت.
درست برعکس چیزی که در بیشتر مواقع می‌بینیم به نظر نمی‌رسد استفاده از رنگ زرد برای لوگوی الماس چندان مناسب باشد. رنگ زرد یا طلایی مختص فلز طلاست.

شما در استفاده از رنگ طلایی برای طرح الماس به نوعی قصد دارید یادآوری کنید که الماس شما به اندازه طلا ارزشمند است؟ یا این که الماس درست مانند طلا ارزشمند است؟ در حالی که خود کاربر و مخاطب می‌تواند به خوبی ارزش طلا و الماس را از یکدیگر تفکیک کند. در ضمن استفاده از رنگ طلایی و یادآوری ارزش طلا در دل الماس به نوعی باعث می‌شود که آن ابهت و قدرت گفته شده از الماس به سایه برود.

 رنگ سفید یا سفید – آبی

همانطور که گفتیم بسیاری از شاهان و ملکه‌ها از الماس به عنوان نماد قدرت خودشان استفاده می‌کردند. حال اگر شما قرار باشد بخواهید ارزش الماس را با رنگ طلایی به طلا متصل کنید، درواقع یک گل به خودی زده‌اید!
بنابراین سعی کنید از رنگ سفید یا سفید – آبی برای طراحی لوگو الماس استفاده کنید.

استفاده از حاشیه سیاه در کنار این طراحی نیز می‌تواند به برجسته شدن طرح کمک کند. یک نکته مهم را هیچ وقت فراموش نکنید. سعی کنید همیشه ساده طراحی کنید. استفاده از رنگ‌های گسترده و طراحی‌های پیچیده باعث می‌شود که عملا طراحی شما فایده‌ای از نظر اقتصادی نداشته باشد. هدف نهایی این است که در ذهن مخاطب الماس شما جای بگیرد. پس کاری نکنید که این الماس به آشغال ذهنی تبدیل شود!

 اندازه نیاز کسب و کار 

به‌طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم از جنبه‌های مختلفی به مسئله طراحی لوگو الماس نگاه کنیم. همانطور که بیان شد در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم که بسیاری از کسب و کارهای محلی یا منطقه‌ای و برندهای مختلف سعی کرده‌اند به نحوی از این طراحی استفاده کنند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که همه این طراحی‌ها قرار نیست یادآور الماس اصل باشد.

 

الماس، با ارزش و خاص

شما اگر فکر می‌کنید کسب و کار و مشتریانی دارید که درست مانند الماس با ارزش و خاص هستند می‌توانید از طراحی لوگو الماس استفاده کنید. یادتان باشد که انسان‌ها دوست دارند خاص دیده شوند. وقتی شما این خاص بودن را به مخاطب‌های خودتان القا کنید، می‌توانید نسبت به دائمی ماندن آن‌ها امیدوار باشید. طراحی لوگو الماس می‌تواند این موضوع را به صورت غیر منطقی و ناخودآگاه القا کند. تنها شما باید نحوه استفاده از آن را بدانید.
کسب و کار شما هر چیزی که باشد و هر نوع مخاطبی که داشته باشد قابل احترام است. اما باید یاد بگیرید که درست به اندازه نیاز کسب و کار خودتان از ابزارهای اقتصادی استفاده کنید. این کار می‌تواند به شما قدرت بالایی در اقتصاد بدهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *