مقالات آموزشی

بررسی و آشنایی با نحوه طراحی بنر خیاطی

مفید بود؟

بیشتر مشاغل امروزه جهت تبلیغ کالا یا خدمات خود از طراحی بنر استفاده می‌کنند. بر همین اساس امروزه بیشتر مزون‌ها و مراکزی که کار خیاطی انجام می‌دهند به سفارش بنر تبلیغاتی خیاطی زنانه می‌پردازند. در طراحی بنر خیاطی کاربرد رنگ‌ها مهم‌اند. کنتراست خوب رنگ بین متن و پس‌زمینه بنر شما برای اجرای یک بنر تبلیغاتی موفق بسیار مهم است. بدون کنتراست کافی، خواندن متن شما دشوار خواهد بود و کاربران کمتر روی تبلیغ شما در بنرهای سایت، تلگرام و اینستاگرام کلیک می‌کنند. برعکس، کنتراست زیاد باعث خستگی چشم می‌‌شود.(بیشتر بخوانید: هزینه طراحی بنر)

 تحلیل کاربرد رنگ در طراحی بنر خیاطی

همانطور که ملاحظه می ‌مایید، در بنر زیر از وکتورهای مرتبط با شغل خیاطی استفاده شده است. درج یک شعار بر روی بنر سبب جلب توجه مخاطبین می‌گردد. متاسفانه هیچ آرم یا لوگویی در بنر درج نگردیده است. هیچ گونه راه برقراری تماس و ارتباط با تبلیغ کننده وجود ندارد. از بک‌گراند سفید استفاده شده و جهت متصاد بودن رنگ تصاویر بکار رفته، از تصاویر رنگی در بنر کمک گرفته شده است. این در حالی است که بنرهایی با زمینه رنگی متن سیاه یا سفید در پس‌زمینه با کنتراست بالا و رنگ به طور کلی خوانایی بهتری نسبت به متن و پس‌زمینه در رنگ‌های مختلف رنگی فراهم می‌کند. بهتر بود نام خیاطی با فونت درشت در وسط بنر درج می‌شد و برای فراخوان اقدام به عمل، کار خلاقانه ای انجام می‌شد.

در طراحی بنر خیاطی زیر از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است. قهوه‌ای رنگی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. قهوه‌ای پشت شماست.

رنگ قهوه‌ای به این معنی است:

  •  قابل اعتماد
  •  سبک قدیمی
  •  خاکی
  •  مردانه
  •  طبیعی است
  •  قابل اعتماد
  •  گرم

همانطور که اشاره شد قهوه‌ای همچنین می‌تواند احساس کثیفی را انتقال دهد، که باعث می‌شود انتخاب کمتری برای هتل‌ها و خیاط خانه‌ها باشد. اما برای فروشگاه لوازم باغبانی می‌تواند مناسب‌تر باشد.

در طراحی بنر خیاطی هر زمان که شما یک طرح رنگ انتخاب می‌کنید، همیشه زمینه فرهنگی مخاطب مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از رنگ‌ها در برخی از فرهنگ‌ها ارتباط خاصی دارند که در برخی دیگر متفاوت است. حتی بعضی اوقات، حتی یک کشور می‌تواند انجمن‌های رنگی خاص منطقه‌ای داشته باشد. در طراحی بنر خیاطی زیر نام برند با فونت بزرگ و خوانا درج شده به گونه ای که از دور قابل مشاهده باشد. ارائه تصاویر زیاد سبب شلوغی طرح بنر شده است. متن درج شده بر روی بنر کمی ریز و ناخواناست. آرم و یا لوگویی در بنر نیامده است و بهتر بود دکمه فراخوان اقدام به عمل زیباتر وواضح تر در پایین بنر درج می‌شد.

نمونه‌هایی از طرح بنر خیاطی زنانه

در طراحی بنر خیاطی باید بدانید رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند، اما چالش واقعی در استفاده از روانشناسی رنگ برای صحبت با خریداران است. شما هنگام طراحی بنر خیاطی احتمالاً از قبل اصول روانشناسی رنگ را می‌دانید، مانند قرمز = اشتیاق و سفید = تمیزی، اما این تنها آغاز همه روش‌های پیچیده است که رنگ می‌تواند بر نحوه تفکر و احساس خریدار در مورد یک محصول تأثیر بگذارد!

به عنوان مثال، محققان ارتباط بین رنگ‌ها و رفتارهای خاص، مانند قرمز، آبی سلطنتی، سیاه و نارنجی را به راحتی با انگیزه خریداران ارتباط داده‌اند. برای افرادی که دنبال چانه زنی‌اند، رنگ‌های انتخابی آبی تیره و آبی است. این در حالی است که برخی از این تداعی رنگ‌ها چندان واضح نیستند، مانند صورتی، آبی آسمانی و سایر رنگ‌های ملایم که برای خریداران لباس سنتی متمایل هستند، بسیار منطقی هستند. به همین ترتیب، رنگ قهوه‌ای گزینه مناسبی برای بسته بندی محصولات نیست.

روانشناسی رنگ فقط ایجادگر احساسات خاصی نیست

این موضوع در مورد استفاده از رنگ‌ها برای برآوردن انتظارات مصرف کنندگان از محصولات و برندها است. رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که برای برخی از محصولات یا انواع خدمات دیگر مناسب نیستند، مانند آرم زرد و نارنجی روشن برای بانک‌ها یا جعبه قهوه‌ای یا خاکستری برای محصولات بهداشتی زنانه. این رنگ‌ها نسبت به ما احساس اشتباهی ایجاد می‌کنند، زیرا با انتظارات ما مطابقت ندارند. مشتریان رنگ زرد را با خوش بینی و قیمت مناسب مرتبط می‌دانند. مزیت کاربرد این رنگ این است که همزمان سبک و پررنگ است.

رنگ زرد انتقال دهنده:

  •  انرژی
  •  خوشبختی
  •  خطر
  •  جوانان
  •  بازیگوشی
  •  خوشرویی
  •  گرما است

ارتباط خطر با رنگ زرد، دقیقاً مانند آتش سوزی و جنگ با رنگ قرمز است، می‌تواند از همان ابتدا منفی به نظر برسد. اما گاهی اوقات، این ارتباطات دقیقاً همان چیزی است که یک برند به آن نیاز دارد، مانند یک مارک ابزار قدرت با استفاده از رنگ زرد برای گفتن “با احتیاط رفتار کنید” استفاده نمایید. در طراحی بنر خیاطی زیر آدرس و شماره تماس به عنوان راه ارتباطی مخاطبان با تبلیغ کننده درج شده است. بهتر بود برای بک گراند از رنگ دیگری استفاده می‌شد. نام برند با فونت و اندازه بزرگتری که خوانا باشد درج شده است. بهتر است در طراحی بنر خیاطی استفاده از رنگ‌ها حداقل باشد. شما باید دو یا سه رنگ اصلی را برای استفاده در تبلیغات انتخاب کنید. اگر رنگ‌های بیشتری وجود داشته باشد، بینندگان نمی‌توانند روی آنچه مهم است تمرکز کنند. استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند برخی از قسمت‌های تصویر را برجسته کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات رایامارکتینگ را ملاحظه فرمایید.

در طراحی بنر خیاطی از رنگ آبی استفاده شده است. آبی یک رنگ محبوب برای بانک‌ها است زیرا قدرت و ثبات را بیان می‌کند، ارزش‌هایی که مصرف کنندگان از افرادی که پول خود را اداره می‌کنند، انتظار دارند. در همین حال  یک استودیوی یوگا برای تأکید بر احساس آرامشی که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از آن انتظار دارند، از رنگ آبی استفاده می‌کند و یک برند ایمنی مانند کلاه ایمنی و عینک می‌تواند با استفاده از رنگ آبی به کاربران بگوید که می‌توانند برای محافظت از آنها به برندشان اعتماد کنند. رنگ آبی معمولاً به عنوان یک رنگ مردانه قلمداد می‌شود، اما نه همیشه.

رنگ آبی انتقال دهنده حس:

  •  آرامش
  •  طراوت
  •  ثبات
  •  مسئولیت
  •  صلح
  •  آرامش
  •  غمگینی

بر اساس آنچه گفته شد برای طراحی بنر خیاطی بهتر بود از رنگ دیگری برای پس‌زمینه استفاده می‌شد. در طراحی بنر خیاطی زیر ارائه میزان تخفیف باعث جلب توجه بینندگان خواهد شد و یک آیتم برانگیزاننده است. همچنین در طراحی بنر خیاطی ارائه نام برند باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب می‌شود. راه‌های برقراری ارتباط با تبلیغ کننده به صورت درج آدرس و شماره تماس و آدرس سایت جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر در طراحی بنر خیاطی زیر آمده است. این طرح لایه باز است و امکان ایجاد هر نوع تغییر در کلیه آیتم‌های آن وجود دارد.

 

چگونه بنر خیاطی بانوان طراحی می شود؟

در بنر خیاطی بانوان زیر از آرم و لوگو در سمت چپ بالای بنر استفاده شده است که سبب اعتمادسازی در مخاطب می‌گردد. اسم خیاطی در وسط بنر با فونت درشت درج شده است به صورتی که از فاصله دور کاملا خواناست. دکمه اقدام  به عمل نیز در پایین بنر درج شده است. برای درج متن بر روی بنر از رنگ و فونت متفاوتی از سایر بخش‌ها استفاده شده است. انتظارات ما ریشه در برنامه‌ریزی‌های بیولوژیکی دارد. قرمز یکی از رنگ‌های محبوب برندهای غذایی است زیرا میوه‌های قرمز روشن مانند گوشت تازه خرد شده رسیده و آماده خوردن هستند. طبیعت به ما معنی خاص رنگ‌ها را  نشان می‌دهد و در طراحی بهتر است از رنگ‌ها طبق قوانین طبیعت استفاده شود. افراد براساس آنچه که از رنگ‌هایی که می‌بینند و اینکه آیا احساس می ‌کنند رنگ‌ها کاری را که قرار است انجام دهند، تصمیم گیری می‌کنند از انها استفاده کنند یا نه. روش‌هایی که رنگ‌ها بر ادراک ما از جهان تأثیر می‌گذارند همیشه واضح نیستند و همیشه منطقی نیستند. ارتباطات ما با یک رنگ حتی می‌تواند بسته به زمینه‌های فرهنگی، سوابق شخصی و سلیقه فردی ما متفاوت باشد. اما کلیاتی وجود دارد که می‌توانیم براساس علم روانشناسی رنگ انجام دهیم. این را با تحقیقات مخاطب هدف ترکیب کنید تا درک عمیق‌تری از آنچه مصرف کنندگان منحصر به فرد شما ترجیح می دهند، داشته باشید.

 

سایه‌های صورتی کم‌رنگ و غبارآلود دارای پیامی احساسی و دوستانه است و معمولاً توسط برندهایی استفاده می‌شود که مخاطبان اصلی آنها زنان و دختران هستند.

Victoria’s Secret به دلیل جنسیت تجاری خود بسیار مشهور است و هنگامی که این برند تصمیم گرفت توجه خود را به سمت مشتریان در حال رشد خود یعنی دختران نوجوان معطوف کند، VS Pink را ایجاد کردند. برند فرعی جدید ترجیح داده است صورتی ملایم، اما جسورانه داشته باشد.

قرمز نیز یک رنگ گرم جلب توجه کننده، پر جنب و جوش است که با موارد زیر مرتبط است:

  •  شور
  •  انرژی بالا
  •  عشق
  •  گرما
  •  آتش
  •  جنگ
  •  عصبانیت
  •  خطر
  •  اعتماد به نفس

بنر خیاطی مردانه چیست؟

رنگ‌ها می‌توانند بر خریداران تأثیر بگذارند و هر رنگی لیست انجمن‌های خاص خود را دارد که می‌توانید از آنها در بازاریابی و مواد تبلیغاتی خود استفاده کنید. در ادامه، به شما خواهیم گفت بهترین شرایط برای استفاده از رنگ های خاص برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات کدامند.

بنرهایی با زمینه سفید / روشن

متن سیاه در پس‌زمینه سفید حداکثر کنتراست را فراهم می‌کند و در نتیجه خوانایی متن بنر را تضمین می‌کند. تضاد بین متن خاکستری ذغالی و پس‌زمینه سفید حداقل تضاد را برای اطمینان از قابلیت خواندن فراهم می‌کند. در بنر زیر این مورد رعایت شده است. عکس خیاطی مردانه مرتبط با عنوان بنر بر روی بنر درج شده است. در بنر خیاطی بانوان زیر راه‌های برقراری تماس درج شده و نام برند با فونت سفید بر روی پس‌زمینه تیره درج شده  است که سبب دیده شدن هر چه بیشتر نام برند می‌شود.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد در تبلیغات بنری خود نباید از قلم‌های مختلف استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، بینندگان شما نمی‌توانند تمرکز کنند. فونت‌های بنر خود را ساده، مختصر و واضح تنظیم کنید تا بینندگانی که می‌بینند قادر به تفسیر پیام باشند. در این بنر این موارد رعایت شده است.

در طراحی بنر خیاطی زیر از رنگ سبز استفاده شده است. سبز به عنوان یک رنگ سرد، برای برندهای آرام، بالغ و حرفه ای بهترین گزینه است. در حقیقت، نشان داده شده است که فشار خون و ضربان قلب را در بینندگان کاهش می‌دهد.

برخی از ارتباطاتی که ما با رنگ سبز ایجاد می‌کنیم عبارتند از:

  •  امور مالی
  •  محیط زیست
  •  سلامتی
  •  موفق باشید
  •  رشد
  •  ثروت
  •  هماهنگی
  •  تعادل
  •  آرامش بخش
  •  بازسازی

نام بنر به رنگ قرمز در بالای بنر با فونت مناسب درج شده است. راه های ارتباطی در پایین بنر آمده است. آدرس سایت تبلیغ کننده برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر آورده شده است. میزان تخفیف بیشتر بر روی بنر جهت جلب توجه نوشته شده است.

از جمله اصول طراحی بنر آن است که عنوان تبلیغات باید پررنگ باشد. باید در اندازه و رنگ قلم متفاوت از متن دیگر باشد. متن در حال اجرا باید کوچک‌تر از عنوان باشد. از استفاده از قلم‌های خط شکسته که خواندن آن دشوار است خودداری کنید که در این بنر رعایت شده است

نمونه بنر خیاطی زنانه

در طراحی بنر خیاطی زیر عکس‌ها، متن و پس‌زمینه را به درستی متعادل شده‌اند، به طوری که پیام تبلیغ کننده فضای سفید کافی برای برجسته شدن و خواندن فونت‌ها را دارد.

از جمله اصول طراحی بنر خیاطی  آن است که در بنرهایی با زمینه‌های سیاه / تیره بدین صورت عمل شود:

در حالی که متن سفید روی زمینه سیاه کنتراست بسیار بالایی ایجاد می‌کند، کمتر خوانا است و باعث خستگی چشم می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که تمام متن‌های رنگ روشن در زمینه‌های تیره باعث خستگی چشم می‌شوند. بهتر است برای مقادیر کمی از متن پررنگ، از ترکیب متن رنگ روشن در پس‌زمینه تیره استفاده شود.

در بنر زیر از رنگ صورتی و سفید استفاده شده است. صورتی رنگ بارگذاری شده‌ای است. رنگ صورتی برای دختران خیلی بیشتر از رنگ آبی برای پسران جذاب است، تا حدی که استفاده از آن در موارد خاص می‌تواند برای مردان ممنوع باشد. روانشناسی بین رنگ صورتی و ارتباطات جنسیتی ارتباط ذکر کرده است.

رنگ صورتی ایجادگر حس:

  •  سرگرم کننده
  •  دخترانه
  •  خوشحال
  •  شیرین
  •  ظریف
  •  رومانتیک
  •  مسالمت آمیز

است. صورتی یک رنگ محبوب برای نانوایی‌ها است زیرا شیرین است، درست مثل شیرینی‌هایی که می‌فروشند. این رنگ برای برندهایی است که زنانه هستند و به آن افتخار می‌کنند، مانند یک مربی دفاع از خود زنان که از گرافیک صورتی داغ در تبلیغات خود استفاده می‌کند تا به زنان یاد دهند چگونه جسور باشند و از خود محافظت کنند. رنگ سفید نیز به معنای تازه، جدید، تداعی گر طعم نعناع است.

رنگ سفید نشانگر:

  •  تمیزی
  •  خلوص
  •  پوچی
  •  سادگی
  •  جوانان
  •  افتخار و احترام
  •  صلح
  •  بی پروایی
  •  سرما است

رنگ سفید یکی دیگر از رنگ‌هایی است که می‌تواند معنای منفی آن به مثبت تبدیل شود. به عنوان سردترین رنگ، رنگی که ما را به یاد برف و دایره قطب شمال می‌اندازد، سفید انتخاب خوبی برای یک سبد فروشنده بستنی است. در بنر زیر  نام بنر به زیبایی و با فونت درشت درج شده است. راه‌های برقراری تماس آمده است اما لوگو و آرم تبلیغ کننده درج نشده است. دکمه و یا متنی برای اقدام به عمل خریداران درج نگردیده است. از فونت‌های مختلف و کم استفاده شده است.

 

در طرح بنر زیر نام بنر با فونتی متفاوت و با اندازه قلم بزرگ آمده است تا از فاصله دور قابل ملاحظه باشد. بهتر بود آرم و لوگوی شرکت تبلیغ کننده در بنر می‌آمد. راه های برقراری تماس درج نشده و شعار یا جملات برانگیزاننده ای که فرد را به خرید وادارد در طرح بنر نیامده است. در بنر زیر از وکتور چرخ خیاطی استفاده شده که گزینه مناسبی برای این بنر است.

 

در طراحی بنر خیاطی زیر از رنگ سیاه استفاده شده است. رنگ سیاه ممکن است از نظر فنی بی‌رنگ باشد، اما همچنین پررنگ و پررنگ است.

رنگ سیاه نشانگر: 

  •  لوکس
  •  رمز و راز
  •  قدرت
  •  رسمیت
  •  ظرافت
  •  تاریکی
  •  رمز و راز
  •  جنسیت
  •  کنترل

رنگ سیاه بیشتر سرد و مدرن است، اما اگر بخواهید می‌تواند وحشتناک باشد. و برای برخی از برندها، مانند پرکننده‌های چوب لکه و شمع و سایر موضوعات مخفی، خزنده کاملاً مناسب است. سیاه همچنین به معنای قدرت است، که آن را به یک انتخاب مناسب برای سالن ورزشی تبدیل می‌کند که اعضای آن را به چالش می‌کشد تا قوی‌ترین نسخه‌های خود باشند. در بنر زیر راه های برقراری تماس درج شده است، جمله یا کلمات درج شده به معنای برانگیزاننده اقدام برای عمل استو نام برند به لاتین و با فونتی زیبا در طرح بنر آمده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *