مقالات آموزشی

بررسی راه‌های بازاریابی اینترنتی،تاثیر بازدهی تبلیغات 

مفید بود؟

راه‌های بازاریابی

راه‌های بازاریابی شامل استراتژی‌هایی است که برای تعیین و یافتن بازار هدف و تبلیغات متمرکز استفاده می‌شود.
راه‌های بازاریابی شامل روش‌های بازاریابی اینترنتی و راه‌های بازاریابی کلاسیک و غیراینترنتی است.
از آنجا که وابستگی ابعاد مختلف زندگی و طیف گسترده ارتباطات به اینترنت و شبکه مجازی غیرقابل انکار است و سیستم‌های جهانی آنلاین و آفلاین به اشکال و شیوه‌های متنوع، روز به روز نقش‌های مهم‌تر و موثرتری را برای سامان‌دهی به زندگی انسان مدرن برعهده می‌گیرند؛ در مورد راه‌های بازاریابی نیز، استفاده از راه‌های بازاریابی اینترنتی تحت وب و شبکه‌های مجازی به صورت آفلاین یا آنلاین، مسلما موثرتر و محبوب‌تر از برنامه‌ریزی و اختصاص انرژی و صرف هزینه برای استفاده از راه‌های بازاریابی کلاسیک طبق الگوهای قدیمی است.

اینترنت، محدودیت‌های ارتباطی از قبیل زمان و مکان را از پیش پای انسان زدوده است و همین امر باعث شده این ابزار برای توسعه روابط بین فردی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف اعم از روابط تجاری و اقتصادی، آموزش، ارتباطات سیاسی، تعاملات فرهنگی، مراودات علمی و …. به برتری روش بدل شود تا هم فرصت‌های بیشتری را در زمان کوتاه به مردم معرفی کند و هم راه‌های متنوع‌تر با سازگاری بالاتر را برای اقشار مختلف در جهت دست‌یابی به این فرصت‌ها، فراهم آورد.

پیشنهاد میکنیم مقاله نیازمندی‌های رایگان، راهی برای بازاریابی هدفمند و متمرکز را مطالعه نمایید.

با این پیشینه‌ای که در بالا ذکر گردید، بهتر می‌توان درک کرد که چرا شناخت راه‌های بازاریابی اینترنتی و مجازی، برای هر نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌شود در هر زمینه و موضوعی، ضروری است و پیش‌بینی موفقیت و تاثیرگذاری بهتر و وسیع‌تر آن، نسبت به راه‌های بازاریابی قدیمی، کار چندان دشواری نیست.

راه‌های بازاریابی تا چه میزان برای توسعه شغلی تاثیر دارند؟

راه‌های بازاریابی اگر به درستی شناخته شده و انتخاب گردد، می‌تواند موفقیت صددرصدی را برای فعالیت‌های مختلف تجاری و غیرتجاری و به ویژه برای مشاغل و کسب‌و‌کارهای نوبنیان، به ارمغان آورد.
پس ضروری است که شیوه‌های مختلف و راه‌های بازاریابی را قبل از هر چیز، شناسایی کرده و سپس بر اساس نوع فعالیت و هدف شغلی، بهترین شیوه را در نظر گرفت و برای اجرایی نمودن آن برنامه‌ریزی کرد.
بازاریابی به شیوه کلاسیک و سنتی، ساده‌تر بود و برای یافتن جامعه هدف مناسب به عنوان بازار هدف، شناخت محصول و خدمات قابل ارائه در یک طرف و نیز شناخت مخاطبینی که به آنچه ارائه می‌شود نیاز دارند و یا متقاضی آن هستند در طرف مقابل، و آشنایی با شیوه‌های ارتباطی موثر با آن‌ها، کفایت می‌کرد.
در واقع بازاریابی کلاسیک، محدودیت‌ها و سختی‌های بیشتری نسبت به بازاریابی اینترنتی، به همراه داشت اما به همان نسبت نیز، دارای پیچیدگی کمتر بوده و ابزار و آموزش‌های ساده‌تری را می‌طلبید.

پیش‌تر اشاره گردید که بازاریابی اینترنتی نه تنها موثرتر و موفق‌تر است، بلکه با توجه به رشد شبکه‌های اینترنتی در سطح جهان و نفوذ شبکه‌های مجازی و سیستم‌های غیرحضوری به گوشه گوشه زندگی بشر، اجتناب از بازاریابی مجازی به نوعی غیرممکن محسوب شده و استفاده از روش‌های اینترنتی جهت بازاریابی، ضروری‌تر نمود می‌یابد.
بنابراین، تمرکز گروه‌های تخصصی بازاریابی و تبلیغاتی، بر روی مارکتینگ اینترنتی و تبلیغات مجازی خلاصه می‌شود، درست مانند گروه تخصصی رایامارکتینگ که با درک نیاز دو سمت تعاملات تجاری و غیرتجاری، یعنی ارائه دهندگان از یک سو و از سوی دیگر متقاضیان، همچنین با شناخت راه‌های توسعه بخش تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی نام برندها را در ذهن مخاطبین خاص به صورت هدفمند و استراتژیک، حک می‌کنند.

تبلیغات اینترنتی یکی از راه‌های بازاریابی نوین محسوب می‌شود.

یکی از اشتباهات رایج در مباحث مربوط به کسب‌وکار، این است که غالبا مفهوم تبلیغات را با بازاریابی یکی می‌انگارند و همین اشتباه به ظاهر جزئی، موجب می‌شود استراتژی‌های ناکارآمد تبلیغاتی در نظر گرفته شده و نیز اشتباه در تشخیص راه‌های بازاریابی مناسب، نتیجه مد نظر را در پی نداشته و در نتیجه انرژی و هزینه‌ای که بابت آن صرف می‌شود، عملا به هدر رود.
تبلیغات یکی از استراتژی های بازاریابی محسوب می شود، یعنی وقتی تبلیغات تحت دانش بازاریابی قرار گیرد، تاثیر قوی تری دارد؛ اما با اینکه تبلیغات مستقل از بازاریابی نیز عملی است، چرا تبلیغات تحت بازاریابی بیشتر تاکید می گردد؟
اینجا است که باید به مفهوم بازاریابی توجه نمود، در واقع بازاریابی یعنی یافتن بستر مناسب برای تبلیغات و درج آگهی.

مروری بر تاثیر استفاده از راه‌های بازاریابی بر بازدهی تبلیغات 

فرض کنید که می‌خواهید خدمات حقوقی را ارائه دهید، یکی از مکان‌هایی که برای نصب تبلیغات خود در نظر می‌گیرید، در مقابل یا مجاور دادگاه‌ها خواهد بود، زیرا می‌دانید که در آن‌جا متقاضیان بهره‌مندی از خدمات وکیل برای پیش‌برد کارهای حقوقی، بیشتر در رفت‌وآمد خواهند بود و احتمال آنکه تبلیغات شما موفق واقع شود، بیشتر است.
مثال دیگری که بسیار هم شاهدش هستیم، تبلیغات انجام خدمات و کارهای دانشجویی در گذرگاه‌های مشرف به دانشگاه‌ها است.
با نگاهی به این مثال‌ها می‌توان دریافت که بازاریابی، یعنی انتخاب مسیر درست برای تبلیغات و تبلیغات تحت راه‌های بازاریابی، تبلیغات ثمربخش‌تری خواهد بود.
اگر وظیفه تبلیغ، معرفی باشد و هدف تبلیغات، دیده شدن فرض شود، بازاریابی روشی برای این است که روند معرفی، نزد چه کسانی و برای چه منظور انجام شده و آگهی تبلیغاتی علاوه بر دیده شدن، جذب کننده نیز باشد. پس تبلیغات تحت بازاریابی، موجب می‌شود آگهی‌های تبلیغاتی یک سروگردن از تبلیغات صرف و بدون استراتژی‌های بازاریابی، بالاتر رود و علاوه بر نشستن در نگاه مخاطب، تمایل او برای تعامل با مورد تبلیغ را نیز برانگیزد.

راه‌های بازاریابی اینترنتی نقشه میانبرهای تبلیغاتی را ترسیم می کند! 

وقتی از راه‌های بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات مجازی بهره گرفته شود، نزدیک‌ترین مسیر مستقیم و موثر برای نفوذ به نگاه و ذهن مخاطب مد نظر، که در اهداف کسب‌وکار منظور شده است، مشخص می‌گردد.
به زبان ساده‌تر، وقتی بدانید با چه کسانی سروکار دارید و هدف شما از فعالیت چیست و آنچه ارائه می‌دهید یا تولید کرده و به فروش می‌رسانید، قرار است چه نیازی را برای چه اقشاری برطرف کند، آنگاه به خوبی می‌دانید که کدام پلتفرم‌های اینترنتی برای تبلیغات اینترنتی شما مناسب است و در کدام شبکه مجازی و رسانه آنلاین می‌توانید به درج آگهی خود اقدام کنید، تا با صرف هزینه کمتر، کوتاه‌ترین راه را برای ارتباط با مشتریان خاص خود ایجاد نمایید.
به عبارت دیگر، پیش نیاز شناخت راه‌های بازاریابی اینترنتی، اشراف کامل بر اهداف کسب‌و کار و نتیجه‌ای است که در پی آن هستید، سپس آشنایی با جامعه هدف که قرار است از فعالیت شما بهره‌مند شوند و از نتیجه آن استقبال کنند، در مرحله بعد باید برای ارتباط موثر با این جامعه هدف الگوی مناسب و مدبرانه‌ای در نظر بگیرید، بعد از آن باید روش معرفی و تبلیغ مناسب را که با دو سر تعامل سازگاری داشته و مطلوب باشد تعیین کرده، و در نهایت نیز چگونگی و محل ارائه تبلیغات را مشخص نمایید.

دیجیتال مارکتینگ شامل راه‌های بازاریابی اینترنتی و مجازی است.

دیجیتال مارکتینگ یا مارکتینگ اینترنتی، واژه‌ای است که این روزها بیشتر از همیشه شنیده می‌شود؛ مارکتینگ همان بازاریابی است که هم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بدان پرداخته می‌شود و هم از طریق وب و پلتفرم‌های آنلاین یا آفلاین انجام می‌گردد.
توسعه دیجیتال مارکتینگ، مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های الکترونیکی و ابزارهای دیجیتالی هوشمند است؛ به تناسب این توسعه، هم اثرگذاری بازاریابی دیجیتالی بیشتر می‌شود و هم فنون و اصول آن گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌گردد و در نتیجه شناخت و به کارگیری راه‌های بازاریابی اینترنتی به تخصص و مهارت‌های چندگانه و مبتکرانه نیاز خواهد داشت.

رایامارکتینگ و آژانس‌های مارکتینگ که متخصص بازاریابی هستند، هم برای تعیین راه‌های بازاریابی اینترنتی مناسب و هم برای تهیه و آماده‌سازی تبلیغات مجازی موثر به تناسب شیوه مورد نظر برای بازاریابی، به صاحبین کسب‌وکار، کارآفرینان و تجار، تولید کنندگان و فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات و موسسات آموزشی و فرهنگی و …. کمک می‌کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.