مقالات آموزشی

انجام چگونگی طراحی لوگوی اسم ثمین

مفید بود؟

چگونه طراحی لوگوی اسم ثمین را انجام دهیم؟

طراحی لوگوی اسم ثمین را می‌توان یکی از معدود طراحی‌های لوگویی دانست که با این اسم انجام می‌گیرد. کمتر برند یا کسب و کاری را دیده یا شنیده‌ایم که نام ثمین را به‌عنوان برند خود استفاده کند. اما به هر حال از آنجایی که دنیای اقتصاد و تجارت دنیای رقابتی است و در این رقابت هر کس بتواند نام و برندی یونیک تری پیدا کند برنده‌تر است، می‌توان گفت که عملا طراحی لوگوی اسم ثمین می‌تواند برای صاحبان کسب و کاری که دوست دارند همیشه یونیک باشند مناسب باشد.
در مورد طراحی لوگوی اسم ثمین باید به چند نکته اساسی و مهم دقت کرد. اولین نکته این که باید نام خود ثمین را مورد بررسی قرار دهید. این بررسی باید از جهت‌های مختلف مانند معنی، آوا و قوانین برندینگ است. سپس طراحی لوگوی اسم ثمین را نگاه کنید. از این رو در ادامه با نام ثمین شروع می‌کنیم تا به طراحی لوگوی اسم ثمین برسیم. با ما همراه باشید.

ثمین، نامی پر ارزش

برای فهم طراحی لوگوی اسم ثمین باید ابتدا با خود نام ثمین آشنا شویم. اهمیت این موضوع کاملاً روشن و واضح است. شما به‌عنوان یک صاحب کسب و کار انتظار دارید که طراحی لوگوی شما بر اساس نام برندی باشد که انتخاب کردید و این اصولی‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. از این رو برای این که بدانید طراحی لوگوی اسم ثمین چگونه باشد باید ابتدا نام برند ثمین را مورد بررسی قرار دهید.
ثمین نام عربی است که سال‌ها به‌عنوان نام دخترانه در کشورهای عربی و ایران مورد توجه قرار گرفته است. ثمین به معنی پر ارزش و پربها است. اگر بخواهیم معادل اسمی ثمین را بگوییم تقریبا می‌توان به اسم‌هایی مانند طلا اشاره کنیم. گرچه از نظر مفهومی ثمین کمی معنوی‌تر محسوب می‌شود و طلا حالتی مادی‌تری دارد.
به طور کلی می‌توان گفت که ثمین از نظر معنا و مفهوم بسیار جذاب محسوب می‌شود و بسیار خوش معنی است. از طرف دیگر این نام از آنجایی که یک نام دخترانه محسوب می‌شود می‌توان آن را نسبت به بسیاری از نام‌های دیگر لطیف دانست.

نکته جالبی که در مورد این نام وجود دارد این است که شما لازم نیست لزوما از این نام برای کسب و کارهای مربوط به دختران و زنان استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید از این نام برای کسب و کارهای عادی و معمولی نیز استفاده کنید. اما از آنجایی که این نام بیشتر عنوان دخترانه محسوب می‌شود به نظر می‌رسد که بهتر است دست به ترکیب آن نزنید مگر این که بخواهید توجه مخاطب را به این تناقض جلب کنید که این بحثی جدا دارد.

 

اسم ثمین از نظر برندینگ

اما وقتی این نام را از نظر برندینگ مورد بررسی قرار می‌دهیم به اتفاقات جذابی برخورد می‌کنیم. به طور کلی می‌توانیم این‌گونه بگوییم که عملا نام ثمین به هیچ وجه از نظر برندینگ نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. اما چرا؟
اولین مسئله که وجود دارد این است که نام ثمین از نظر تلفظ برای فارسی زبان‌ها هم سخت هست. شما باید در نظر داشته باشید که قرار نیست مخاطب ساعت‌ها پشت مغازه و کسب و کار شما بنشیند تا بفهمد که نام برند شما چیست. از طرف دیگر فینگلیش این نام SAMIN است.

یک انگلیسی زبان یا خارجی زبان می‌تواند به سادگی این برند را ثامین هم بخواند! پس از نظر تلفظ این نام به‌عنوان برندینگ نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف دیگر شما به‌عنوان یک مخاطب بیشتر نام ثمین را در خاطر نگه می‌دارید یا تکه‌ای از آن مانند ” مین ” در خاطرتان می‌ماند. ذهن دوست دارد کمترین زمان را برای درک یک مفهوم صرف کند.

پس نام‌های تک آوایی می‌توانند کارایی بالاتری داشته باشند. یعنی نام‌هایی مانند نوا، آوا و… مسلما راحت‌تر وارد ذهن می‌شود. در حالی که نام ثمین چند ده بار بیشتر باید برای مخاطب تکرار شود تا شاید مخاطب برای مدتی آن را به خاطر بسپارد.
نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نقطه قوت نام ثمین، معنای پربار آن است. اما جالب است بدانید که بسیاری از مردم با این نام چندان مانوس نیستند و حتی معنی آن را نمی‌دانند. پس عملا نمی‌توان در جامعه آماری بزرگ به معنای این نام امید داشت.
بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که نام ثمین از نظر برندینگ چندان نمی‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. به بیان بهتر نام ثمین هیچ امتیاز مثبتی از نظر برندینگ و اقتصادی ندارد. از این روست که چندان در نام برندهای بزرگ ثمین را نمی‌توانیم پیدا کنیم. این موضوع تاثیر مستقیم در طراحی لوگو اسم ثمین دارد.

طراحی لوگوی اسم ثمین به چه کاری می‌آید؟

اما مسئله مهمی که در اینجا به وجود می‌آید این است که با وجود این همه موارد منفی آیا لزومی دارد که نسبت به طراحی لوگوی اسم ثمین اقدام کنیم؟
ظاهرا به نظر می‌رسد که نکات منفی اسم ثمین به‌اندازه‌ای است که از نظر اقتصادی صرفه‌ای ندارد که بخواهیم سراغ طراحی لوگوی اسم ثمین برویم. اما بگذارید کمی دقیق‌تر در مورد طراحی لوگوی اسم ثمین صحبت کنیم.
همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم نام ثمین بیشتر از این که یک نام برندینگ باشد یک نام معمولی است که هر دختری می‌تواند آن را به‌عنوان نام خود انتخاب کند. این موضوع در کنار موارد گفته شده در بالا ما را به این سمت می‌رود که نمی‌توان از این نام به‌عنوان برند کسب و کار بزرگ و جهانی استفاده کرد. اما در مورد کسب و کارهای کوچک و محلی چطور؟
در مورد کسب و کارهای کوچک می‌توان نظری کاملاً متفاوت داد. یک کسب و کار محلی به صورت مداوم جلوی چشم مشتریان و مخاطبان هر روزه قرار دارد. از این رو هر نوع نام و برندی که باشد بالاخره در ذهن مخاطب می‌نشیند. از طرف دیگر شما قرار نیست در طراحی لوگوی اسم ثمین از نوشتار انگلیسی استفاده کنید. همچنین مخاطب برای خوانش لوگوی شما وقت بسیاری دارد. پس عملا تمام نکات گفته شده به‌عنوان اصول برندینگ در اینجا چندان محلی از اعراب ندارد.
نکته مهمی که در مورد کسب و کارهای محلی وجود دارد این است که اصولا یک مشتری چندین و چند بار از این فروشگاه‌ها و کسب و کارها خدمات دریافت می‌کند. بنابراین یک نوع رابطه احساسی و دوستی میان آن‌ها برقرار می‌شود. بنابراین انتخاب اسم‌هایی مانند ثمین که به نوعی نام شخص است می‌تواند این روند دوستی را تسریع کند. یادتان باشد که شما در کسب و کارهای کوچک چیزی را به سادگی به دست می‌آورید که برندهای بزرگ سال‌ها برای آن سرمایه گذاری می‌کنند و آن چیزی جز وفاداری مشتری نیست.

طراحی لوگوی اسم ثمین، چگونه؟!

در کل این مقاله سعی کردیم با بررسی نام ثمین به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توانیم دست به طراحی لوگوی اسم ثمین بزنیم؟ همان‌طور که گفته شد عملا طراحی لوگوی اسم ثمین بیشتر برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند مناسب باشد و اتفاقا بهتر است کسب و کارهای محلی به جای استفاده از عناوین عجیب و غریب با استفاده از این‌گونه طراحی‌ها از احساس دوستی ایجاد شده استفاده کنند.
از این رو در طراحی لوگوی اسم ثمین سعی کنید که از نوع طراحی نوشتاری استفاده کنید. این نوع طراحی باعث می‌شود که کاربر و مخاطب سریع‌تر معنی لوگوی شما را متوجه شود و آن را در ذهن نگه دارد. همچنین این نام باید واضح و خوانا نوشته شود و ترجیحا از زبان فارسی استفاده کنید.
گرچه لزومی ندارد که حتما سادگی در طراحی لوگوی اسم ثمین را رعایت کنید اما بهتر است سعی کنید طراحی لوگوی اسم ثمین به صورت خلوت باشد. این گونه کلاس کار بالاتری دارد.
در مورد رنگ مورد استفاده در طراحی لوگوی اسم ثمین می‌توانیم این‌گونه بگوییم که شما می‌توانید بر اساس معنی ثمین، از رنگ‌های طلایی و زرد و یا رنگ‌های نقره‌ای و برنزی به‌عنوان رنگ غالب استفاده کنید. از آنجایی که اسم ثمین در قرآن آمده است به نظر می‌آید که می‌توان با تلفیق کمی خط عربی و رنگ‌های فیروزه‌ای یا سبز کمی طراحی لوگوی اسم ثمین را مناسب کسب و کارهای اسلامی و مذهبی بکنیم. این‌ها تمام چیزهایی است که می‌توان در طراحی لوگوی اسم ثمین تحت نظر داشت.

نکته پایانی

به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم طراحی لوگوی اسم ثمین را از چند نظر مورد بررسی قرار دهیم. در این بررسی سعی شد از نام ثمین شروع کنیم و مفهوم آن را از نظر نوشتاری و معنایی مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که گفتیم از نظر قوانین برندینگ نمی‌توان چندان امتیاز خاصی برای این نام دانست، همین اتفاق باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای جهانی قید استفاده از آن را بزنند و چندان راغب به استفاده از نام ثمین به‌عنوان نام تجاری نیستیم.

اما مسئله دیگری که وجود دارد این است که عملا می‌توان از طراحی لوگوی اسم ثمین به‌عنوان لوگوی کسب و کارهای کوچک‌تر و محلی‌تر استفاده کرد. همان‌طور که گفته شد این کسب و کارها بیشتر بر اساس رفاقت و دوستی میان صاحب کسب و کار و مشتری پابرجا هستند.

بنابراین انتخاب نام‌های شخصی مانند ثمین و استفاده از طراحی لوگوی اسم ثمین می‌تواند کاملاً کارساز باشد. حال این نیاز شماست که می‌تواند مشخص کند که آیا می‌توان از این نام در کسب کارتان استفاده کنید یا نه.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.