مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تولید محتوای تخصصی و چگونگی تهیه آن

مفید بود؟

امروزه اکثر شرکت ها دوست دارند که محصول و یا خدماتی را که ارائه می دهند به شکل تخصصی به مخاطبان خود معرفی کنند. این کار به این معنی است که محتواهای تولید شده دیگر شکل عادی ندارند و با استفاده از قواعد و استاندارد های حرفه ای و خاص تولید شده اند.

تولید محتوای تخصصی چیست؟

تمام کسب و کار ها بخش های حرفه ای و تخصصی دارند که باید آن‌ها را به کاربران و مخاطبان خود معرفی کنند. با استفاده از همین بخش های تخصصی آن‌ها می تواند وجه تمایز خود را نسبت به رقبای خود شرح دهند. به همین دلیل هم عموماً مالکان کسب و کار ها برای معرفی محصولات خود به صورت حرفه ای و تخصصی اقدام به تولید محتوای تخصصی می کنند.

تولید محتوای تخصصی در واقع نوعی تولید محتوا است که بر اساس ویژگی ها و موارد خاص یک کالا و یا خدمات نوشته شده است و این محتوا برای عموم افراد کاربرد نداشته و تنها مخاطبان و کاربران خاص خود را شامل می شود. در تهیه و تولید این نوع محتوا از کارشناسان خبره و نویسنده هایی که سابقه و آشنایی کامل با موضوع مورد نظر را داشته باشند استفاده می شود.

بازخورد مناسب

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تولید محتوای تخصصی نیازمند بستر تخصصی برای انتشار آن نیز هست. شما نمی توانید محتوای تخصصی تولید شده خود را در کانال های عمومی منتشر کنید چرا که در این کانال ها عموماً مخاطب مورد نیاز شما یافت نمی شود و محتوای شما بازخورد مناسبی را دریافت نخواهد کرد.
برای اینکه بتوانید کانال های مناسب را پیدا کنید باید به سایت های تخصصی سر بزنید و در فروم های تخصصی جست و جو کنید. شما می توانید یک محتوای تخصصی را علاوه بر سایت در یک فروم تخصصی نیز منتشر کرده بازخورد های بسیار مناسب تری را دریافت کنید.

 نکات مهم در تهیه تولید محتوای تخصصی

برای تولید محتوای تخصصی شما باید نکات و موارد متعددی را رعایت کنید. بر اساس نوع کسب و کار شما و محتوایی که می خواهید تولید کنید ممکن است این موارد کم و زیاد تر شود. در واقع اگر خدمات و یا کالاهای ارائه شده توسط شما به نوعی کالا و خدمت خاص و یا نوین محسوب می شود و یا اینکه مخاطب کاربران این محصولات و خدمات افرادی خاص و ویژه هستند شما باید بر اساس سلیقه و نیازمندی های مخاطبان خود اقدام به تولید محتوای تخصصی نمایید. تولید محتوای عمومی در این حالت هیچ سود برای شما نداشته و مخاطبان سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

نکات مهم در تولید محتوای تخصصی عبارت‌اند از:

  •  برای اینکه یک محتوای تخصصی با کیفیت داشته باشد باید در ابتدا هدف و عناوین این محتوا را مشخص کنید. سپس اقدام به نگارش و تولید آن نمایید.
  •  محتواهای تخصصی به دلیل اینکه عموماً مطالب تخصصی و خاص را ارائه می دهند ممکن است دارای محتوای خسته کننده و خشک باشند. هر چه شما محتوای خود را جذاب تر و بهتر نگارش کنید محتوا های در امر جذب مخاطب موفق تر عمل خواهد کرد.
  •  تولید محتوای تخصصی نسبت به سایر محتوا ها سخت تر و گاهی زمان بر تر است. در واقع برای تولید اینگونه محتوا ها باید دقت و زمان بیشتری صرف شود
  •  استفاده از قواعد نگارشی در این گونه محتواها بسیار مهم است و باید به دقت علائم نگارشی استفاده شوند.
  •  در تولید محتوای تخصصی باید مراقب صحت اطلاعات ارائه شده هم باشیم. مخاطبان این گونه محتواها افراد حرفه ای و کاربران خبره هستند در صورتی که در اینگونه محتواها مشکلی در خصوص صحت اطلاعات وجود داشته باشد می‌تواند حسابی به برند کسب و کار صدمه بزند.
  • محتواهای تخصصی باید بعد از مدتی بازنگری شوند… ممکن است اطلاعات جدیدتری از موضوع منتشر شده به دست آمده باشد و یا اینکه شواهد و اطلاعات جدید و بروز تری در خصوص ان منتشر شده باشد. به همین دلیل این گونه محتوا باید در بازه های زمانی 6 ماه و یک ساله مورد بازبینی قرار گیرند.

 

  • ممکن است برای تولید محتوای تخصصی نیاز به پرداخت هزینه هایی برای خرید یک کالا و یا انجام یک خدمات به صورت حرفه ای باشد. پرداخت این گونه هزینه ها باعث بیشتر شدن اعتبار برند کسب و کار شما خواهد شد.
  •  به این نکته باید توجه داشته باشید که تک تک مخاطبان و مشتریان شما خودشان افراد متخصص و حرفه ای در زمینه مد نظر هستند و به همین دلیل اطلاعات ارائه شده توسط شما باید کاملاً بروز و دقیق باشد. ارائه محتوای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث صدمه دیدن برند و اعتبار کسب و کار شما شود.
  •  استراتژی تولید محتوای تخصصی نسبت به محتوای عادی خیلی بهتر و کامل تر باید باشد. فرقی نمیکند که کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، شما باید با یک استراتژی مناسب و درست اقدام به تولید محتوای تخصصی نمایید. دانستن اینکه شما چه استراتژی محتوایی را استفاده می کنید می تواند به شما در امر تولید محتوا کمک زیادی نماید.

ترفند های تولید محتوا به شکل تخصصی

  • یکی از نکات مهم در تولید محتوای تخصصی استفاده از کلمات کلیدی تخصصی است. شما باید بر اساس محتوایی که می خواهید تولید کنید باید از کلمات مناسب که در آن موضوع کاربرد دارند استفاده کنید.
  • استفاده از یک عنوان مناسب در تولید محتوای تخصصی بسیار مهم است. انتخاب هوشمندانه عناوین از جذاب ترین و بهترین کارهایی است که افراد تولید کننده محتوا باید انجام دهند. استفاده از کلمات اشتباه و نامربوط باعث می‌شود که مخاطب به محتوا توجهی نداشته و خیلی زود اعتبار محتوا کاهش پیدا کند.
  •  توجه به نیاز کاربر نیز یک یاز کلیدی ترین موارد در زمینه تولید محتوا تخصصی است و این به این معنی است که شما باید نیازهای کاربران و مخاطبان خود را نیز بررسی کنید و سپس اقدام به تولید محتوا نمایید. مخاطبان و کاربران شما افرادی هستند که باری به دست آوردن اطلاعات تخصصی اقدام به گشت و گذار در اینترنت می کنند. حال اگر سایت شما اطلاعات مناسبی یا مورد نیاز آن‌ها را در اختیار آن‌ها قرار ندهد خیلی سریع از سایت شما خارج شده و ممکن است دیگر به سایت شما مراجعه نکنند.
  • یکی دیگر از مواردی که در تولید محتوای تخصصی باید به آن دقت کنید بررسی سایت های رقیب استیو ممکن است در کسب و کار و خدمات شما افراد و گروه های دیگری نیز وجود داشته باشند. شما باید سایت های رقبا را نیز بررسی و رصد کنید تا در خصوص استراتژی های تولید محتوایی ان ها اطلاعات لازم را کسب کنید. شما با این کار می‌توانید در خصوص کم و کاستی های خود اطلاعات کافی را به دست آورده و از آن در خصوص تولید محتوای جذاب (Generate compelling content) و مخاطب پسند استفاده نمایید.
  •  نکته در خصوص تولید محتوای تخصصی این است که شبیه به دیگران نباشید. شما باید سبک و روش تولید محتوای خود را پیدا کرده و سعی کنید نسبت به دیگران متفاوت بنویسید. برای تولید محتوای تخصصی شیوه های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید بخشی از آزمایش و ها و درس‌ها و نکات را به صورت ویدئویی با کسی تهیه کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. بیان خود را صمیمی تر کرده و سعی کنید محتوای خود را خشک و بی روح ننویسید.
  • انواع بازاریابی محتوا و سئو و نمونه های آن

 شرکت های تولید محتوای تخصصی

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت می کنند. این شرکت ها از نویسنده و افراد حرفه ای برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنند. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه ها از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در خصوص تولید محتوای تخصصی باید به این نکته دقت داشته شاید که آیا محتوای تولید شده برای شما کپی است؟ آیا اطلاعات قرار داده شده در محتوا درست است، آیا موارد بالا در تولید و نگارش محتوای شما رعایت شده است؟

بازار تولید محتوا

در واقع بازار تولید محتوا در دنیای دیجیتال امروز بسیار داغ است و در خصوص تولید محتوای تخصصی شما باید دقت بیشتری را به خرج دهید. اگر محصول شما تخصصی است و مخاطب شما نیز افراد حرفه ای و تخصصی هستند باید فرآیند تولید محتوای تخصصی خود را به شرت های حرفه ای و مناسب تر بسپارید.

 خدمات رایا مارکتینگ در تولید محتوای تخصصی

شرکت رایا مارکتینگ به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تولید محتوا در ایران خدمات تولید محتوای تخصصی را به شما کاربران و مخاطبان خود ارائه می دهد. این مجموعه با داشتن کارشناسانی که به صورت حرفه ای و متمرکز در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت می کنند می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن محتوای مورد نیاز شما در امور مختلف تهیه و تولید کند
در این مجموعه علاوه بر تولید محتوای متنی که تخصص اصلی و حرفه ای ما است، شما می توانید انواع محتوای تخصصی به صورت ویدئویی، اینفوگرافیک ، انیمیشن و پادکست را مشاهده کنید. در واقع این مجموعه به عنوان یک مجموعه حرفه ای و متمرکز در زمینه تولید محتوا تخصصی در ایران شناخته می شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.