مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی لوگو اسم غزل، لطیف و دوست داشتنی

مفید بود؟

طراحی لوگو اسم غزل، لطیف و دوست داشتنی

طراحی لوگو

اسم غزل یکی از نام‌هایی است که در دنیای کسب و کار آن را کم نمی‌بینیم و در برخی از بخش‌های مختلف کسب و کار به خصوص در کسب و کارهای حوزه‌ی زنان و دختران استفاده از طراحی لوگو اسم غزل رایج است. اما علت این موضوع چیست؟
برای پاسخ به این سوال بهتر است به نام و عنوان غزل نگاه کنیم. به هر حال هر طراحی لوگویی بر اساس نام برند انجام می‌شود. از این رو این نام برند است که اهمیت اول را پیدا می‌کند. غزل نامی دخترانه است که در سال‌های گذشته طرفداران زیادی میان خانواده‌ها پیدا کرده است. غزل را پیش از آن که نام دخترانه بدانیم می‌توانیم یکی از آن به عنوان یکی از صنایع ادبی نیز یاد کنیم.
غزل قالب شعری کلاسیک است که عموما برای شعرهای عاشقانه یا عرفانی استفاده می‌شود. پس عملا ما با اسمی رو به رو هستیم که بسیار لطیف است و دارای معانی جالب توجهی مانند عشق هست. تمام این موضوع‌ها باعث شده است که عملا غزل به عنوان یک اسم قابل توجه نه تنها در میان خانواده‌ها بلکه به عنوان یک نام برند محسوب شود.  ما در ادامه بیشتر از این موضوع صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنیم بر اساس این نام طراحی لوگو اسم غزل را مورد بررسی قرار دهیم.

تنها معنی اسم غزل زیباست!

نکته مهمی که در مورد نام غزل به عنوان نام یک برند وجود دارد این است که این نام تنها معنی زیبا و دوست داشتنی دارد و این کار را برای انتخاب این نام به عنوان یک برند بسیار سخت می‌کند.
در کلام ساده‌تر چند فاکتور برای انتخاب یک نام به عنوان برند اهمیت دارد. نام انتخاب شده باید آوای مناسبی داشته باشد، نگارش فینگلیش آن نیز ساده خوانده شود و دچار تلفظ اشتباه نشود. شما GHAZAL را می‌تواند غزل یا غزال بخوانید. پس عملا نام انگلیسی برند ممکن است دستخوش اشتباه تلفظی عجیبی شود. همچنین به آوای این نام دقت کنید، با یک ساکن بسیار سنگین نام شروع می‌شود.

این نام در قبال نام‌هایی مانند آوا و نوا و … که با تلفظ‌های راحت‌تری شروع می‌شوند واقعا جایگاهی در برندینگ پیدا نمی‌کند. از طرف دیگر نام غزال از دو بخش تشکیل شده است و این می‌تواند کاملا به ضرر برندینگ باشد. در حالی که نام‌های گفته شده مانند اوا در یک بخش بیان می‌شود. این موارد به خوبی نشان می‌دهد که از نظر اصول برندینگ نباید سمت نام‌هایی مانند غزال رفت و عملا طراحی لوگو اسم غزل منتفی است.
اما با این حال نمی‌توان به طور کامل غزال را کنار گذاشت. برخی از نام‌ها مانند غزال وجود دارند که می‌توانند با تمام معایبی که دارند می‌توانند اثرگذاری خودشان را داشته باشند. در ادامه بیشتر از این موارد صحبت خواهیم کرد.

 

چرا از طراحی لوگو اسم غزل استفاده می‌شود؟

با توجه به اصول برندینگ همانطور که گفتیم نمی‌توان از نام غزال استفاده کرد. اما این نمی‌تواند حرف آخر ما باشد. هنوز می‌توان مزایایی برای این نام پیدا کرد که بتوان از آن به عنوان اسم برند استفاده کرد.
مهم‌ترین مزیتی که می‌توانیم برای نام غزل و نام‌های این‌چنینی بیان کنیم این است که این نام نسبتا در سطح تجارت یونیک است و کمتر کسب وکاری سعی کرده است که از این نام استفاده کند. اگر به خوبی به دنیای تجارت نگاه کنید کمتر برند جهانی یا منطقه‌ای می‌توانید پیدا کنید که از نام‌هایی مانند غزل استفاده کرده باشند. اما در کسب و کارهای محلی مانند یک آرایشگاه زنانه یا یک بوتیک دخترانه این نام استفاده شده است.
واقعیت این است که کارکرد نام غزل در همین اندازه هست. شما باید در اقتصاد باید اندازه نیازی که دارید سراغ انتخاب روش‌های مختلف برای حل آن‌ها بروید. انتخاب نام برند جهانی برای یک کسب و کار محلی کار مسخره‌ای است که هیچ فایده‌ای هم ندارد. مشتریان شما معمولا افرادی هستند که شما آن‌ها را به خوبی می‌شناسید و آن‌ها شما را بعد از مدتی به نام صدا می‌کنند.

در این حالت دیگر کسی نخواهد گفت که مغازه سامسونگ! بلکه می‌گویند مغازه نرگس خانم!! پس عملا شما باید این واقعیت را قبول کنید که در کسب و کارهای محلی نمی‌توانید از عنوان‌های برندینگ جهانی استفاده کنید و دنبال برندی باشید که جهانی باشد. شما باید از موقعیت دوستی و رفاقتی که قرار است طی چند خرید و فروش ایجاد شود استفاده کنید تا مهم‌ترین اصل اقتصاد یعنی ایجاد وفاداری در مشتری را به دست بیاورید. این اصل می‌تواند شما را نجات دهد و باعث شود که در دنیای اقتصاد حیات داشته باشید.

 

طراحی لوگو اسم غزل برای کسب و کارهای محلی

همانطور که در بالاتر بیان کردیم استفاده از نام غزل را بیشتر می‌توان برای کسب و کارهای محلی پیشنهاد کرد. این کسب و کارها معمولا مشتری‌های ثابت و مشخصی دارند و این ارتباط به‌اندازه‌ای قوی می‌شود که بین صاحب کسب و کار و مشتری ارتباط دوستی برقرار می‌شود. برای رسیدن به این مرحله لازم است که زمان نسبتا طولانی بگذرد. اما در اقتصاد همیشه می‌توان راه میان‌بر و نزدیک‌تری پیدا کرد.
استفاده از نام کوچک صاحب کسب و کار به عنوان برند می‌تواند این مسیر را بسیار کوتاه کند. شما به عنوان مشتری وقتی با نام فروشنده یا ارائه کننده خدمات آشنا شوید به راحتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباط می‌تواند باعث شود که شما احساس وفاداری به آن داشته باشید.
استفاده از نام‌هایی مانند غزل به عنوان نام برند می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و باعث شود که عملا مخاطب با نام شما آشنا شود و در مدت زمان کوتاه‌تری احساس دوستی میان شما برقرار شود.
پس همانطور که می‌بینید بر خلاف آن چیزی که در اصول برندینگ وجود دارد انتخاب نام غزل و استفاده از طراحی لوگو اسم غزل می‌تواند تا چه اندازه مفید و کاربردی باشد. اگر کسب و کار محلی و کوچکی دارید می‌توانید از این نام استفاده کنید. همچنین نگران آینده برند خود نباشید. اگر برند شما توانست موقعیت کشوری یا جهانی پیدا کند می‌توانید به سادگی تغییر برند بدهید و با عنوانی به روز تر به کار خود ادامه دهید. اما سوال دیگری که در اینجا به وجود می‌آید این است که با این وجود طراحی لوگو اسم غزل چگونه باید انجام بگیرد؟

 

طراحی لوگو اسم غزل چگونه باید باشد؟

سوال اصلی که از ابتدا به دنبال پاسخ آن هستیم این است که طراحی لوگو اسم غزل باید چگونه باشد؟ برای پاسخ به این سوال به آنچه تاکنون گفته‌ایم نگاهی دوباره بیندازیم.
همانطور که گفتیم معنای اسم غزل می‌تواند نقطه قوت آن محسوب شود اما روی آوا و نام انگلیسی آن نمی‌توان حساب باز کرد. از طرف دیگر کارکرد نام غزل به عنوان برندینگ بیشتر در کسب و کارهای کوچک کارایی دارد و نمی‌توان روی آن در کسب و کارهای بزرگ و جهانی حساب باز کرد. تمام این موارد به خوبی به ما نشان می‌دهد در طراحی لوگو اسم غزل با یک اتفاق نسبتا خاص رو به رو هستیم.
شما در طراحی اسم غزل نباید سراغ نام انگلیسی آن بروید. برای مشخص شدن نام لطف آن می‌توانید از نوع خطوط منحنی دار استفاده کنید و رنگ‌هایی مانند زرد یا قرمز نشان دهنده لطافت آن باشد. نکته مهمی که باید در مورد طراحی لوگو اسم غزل بسیار به آن توجه داشته باشید این است که طراحی لوگوی اسم غزل باید به شکلی صورت بگیرد که کاملا خوانا باشد.

سعی کنید از مدل‌های نوشتاری طراحی لوگو به جای عکس و تصاویر استفاده کنید. درواقع شما با استفاده از نام غزل در نظر دارید که مشتری را به رفاقت با خود بکشانید. پس باید این نام کامل و دقیق خوانده شود. از این رو در طراحی لوگو اسم غزل حتماً سعی کنید خوانا باشد و نام به صورت کامل نوشته شود.
در طراحی لوگو اسم غزل یادتان باشد که به دنبال یونیک بودن و تک بودن طراحی نباشید. شما قرار است در محدوده کوچکی فعالیت اقتصادی داشته باشید. پس هر نوع طراحی که داشته باشید می‌تواند برای شما کارایی داشته و باشد و دیگر لزومی ندارد که نگران یونیک بودن یا نبودن آن باشید.

پایان سخن

به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم به سوال اصلی چگونگی طراحی لوگو اسم غزل بپردازیم اما برای رسیدن به پاسخ آن باید به چند سوال جواب می‌دادیم. ما باید ابتدا می دانستیم که نام غزل به چه معنی است و این معنا به چه کاری می‌آید. از طرف دیگر نیاز بود که این نام را از نظر اصول ابتدایی برندینگ مورد بررسی قرار دهیم.

با این بررسی‌ها مشخص شد که عملا نام غزل چندان نمی‌تواند مناسب کسب و کارهای مختلف و بزرگ باشد. این موضوع شاید باعث شود که بسیاری از طراحی لوگو اسم غزل استفاده نکنند. اما در ادامه به نکته‌ای مهم اشاره کردیم. در ادامه به این نکته رسیدیم که بر خلاف تصور ابتدایی نام غزل می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب و پراهمیت باشد.

این نام توانایی این را دارد که شما را به مشتریان به خوبی وصل کند و باعث ایجاد حس دوستی شود. چیزی که در کسب و کارهای کوچک بسیار به آن وابسته هستیم.
در نهایت نیز بر اساس جمع‌بندی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم طراحی لوگو اسم غزل را بر اساس آنچه گفتیم به صورت خوانا و مشخص و با تکیه‌بر نوع طراحی نوشتاری انجام دهیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما می‌توان از این نام برای کسب و کار استفاده کرد؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.