آشنایی با نمونه رپورتاژ آگهی و بک لینک
رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات دیجیتالی و آنلاین برای کسب و کارهای مختلف است که باید به صورت حرفه ای تهیه شود و نویسنده متخصص رپورتاژ نویسی را احتیاج دارد که به اصول سئو و نوشتن رپورتاژ آگهی کاملا آشنا باشد. نمونه رپورتاژ آگهی را به وفور می توان در سایت های خبری و خبرگزاری های معتبر مشاهده کرد.
در نوشتن رپورتاژ خبری باید دقت کرد که مخاطب خود را با تبلیغ یا معرفی برند، خدمات و یا محصولات مورد نظر مواجه نبیند، بلکه مطمئن باشد که در حال خواندن یک مقاله یا خبر است. در واقع رپورتاژ آگهی باید صورت و شکلی روایی و داستان گونه داشته باشد تا وقتی مخاطب به مطالعه آن مشغول می شود، خسته نشود و حوصله اش سر نرود.
در بک لینک ماجرا متفاوت است. مخاطب به خوبی می داند که آنچه مدام در برابر او در صفحات مختلف سایت دیده می شود، در واقع نوعی تبلیغ است و البته مثل رپورتاژ آگهی مخاطب را چندان وسوسه نمی کند که با کلیک بر روی آن وارد سایت آن شده و برند، محصول و یا خدمات تبلیغ شده را مورد بررسی قرار دهد. اما به هرحال آمار بازدید سایت را بالا می برد.
در این مقاله برای اینکه از تفاوت میان رپورتاژ آگهی و بک لینک آگاه شویم، با هم چند نمونه رپورتاژ آگهی را مشاهده و بررسی می کنیم.
همه آنچه باید از تفاوت میان رپورتاژ آگهی و بک لینک بدانیم
رپورتاژ آگهی و بک لینک تفاوت های زیادی با هم دارند. برای نمونه رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغ دائمی است. یعنی پس از اینکه رپورتاژ آگهی تهیه شده و در سایت مورد نظر منتشر شد، در همان صفحه ای که منتشر شده است، باقی می ماند و هرگز حذف نمی شود.
در نتیجه همان یک بار که هزینه رپورتاژ آگهی پرداخت می شود، کافی است و بعد از آن رپورتاژ خبری مورد نظر برای همیشه بر روی سایت خود باقی می ماند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود تعرفه رپورتاژ خبری بیشتر از تعرفه بک لینک باشد.
در حالی که بک لینک نوعی آگهی تبلیغاتی است که مدام در صفحات گوناگون سایت مورد نظر تکرار می شود و فقط مدت محدودی که حداکثر یک سال است، بر روی سایت مورد نظر قرار می گیرد. اگر بخواهید که تبلیغ شما باز هم بر روی سایت مورد نظر دیده شود، باید آن را تمدید کنید و دوباره هزینه آن بپردازید.
برای مثال اگر به بک لینک ها و انواع رپورتاژ آگهی در ایسنا، یا در سایت های معتبری مثل عصر ایران، ایرنا، فارس و … دقت کنید، متوجه این تفاوت خواهید شد.
مثلا برای نمونه رپورتاژ آگهی می توان به رپورتاژهای خبری «گروه آسیا استیل و عرضه لوله استیل ۳۰۴»، «اجاره ون های گردشگری و تشریفاتی – چه ون هایی برای مسافرت راحت است؟»
و یا «به چه نکاتی در خرید گلدان آنلاین دقت کنیم؟» در ایسنا اشاره کرد.
برای بک لینک هم تصویر زیر کاملا گویا و مشخص است:
یک نکته مهم در استفاده از رپورتاژ آگهی و بک لینک
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام استفاده از رپورتاژ آگهی و بک لینک به آن توجه کرد، بزرگ ترین تفاوت این دو روش تبلیغاتی و بازاریابی است. برای تبلیغ از نوع بک لینک نیازی به نوشتن محتوای خاصی نیست.
همانطور که در تصویر نمونه بک لینک دیدیم، کافی است یک متن تبلیغاتی در قسمتی از سایت مورد نظر قرار بگیرد که به سایتی که در حال تبلیغ آن است لینک دهد. این تبلیغ در تقریبا تمام صفحات سایت منتشر کننده تکرار خواهد شد. بک لینک حتما باید در سایت های بسیار معتبر انجام بگیرد تا از سوی گوگل دچار جریمه نشود.
اما رپورتاژ آگهی باید حتما به صورت متن و تولید محتوا باشد، آن هم متن و محتوایی که به درستی با تبلیغ مورد نظر هماهنگی و همخوانی داشته باشد. اصول نوشتن سئو را رعایت کرده باشد تا از نظر رتبه بندی گوگل جایگاه و مقام خود را پیدا کند و از همه مهم تر اینکه چنان جذاب باشد که مخاطب را به خود جذب کرده و چنان هوشمندانه و دقیق نوشته شده باشد که فکر و ذهن او را درگیر خود کند. نه چنان طولانی باشد که حوصله مخاطب سر برود و نتواند آن را تحمل کند و نه چنان کوتاه باشد که مخاطب هیچ چیزی از آن متوجه نشود. و در نهایت اینکه کاملا غیر مستقیم در جهت هدفی که دارد پیش برود.
نکته ای که در این تفاوت ها جلب توجه می کند این است که از آنجا که بک لینک محتوایی ندارد، نمی توان از رپورتاژ آگهی در آن استفاده کرد، ولی از آنجا که رپورتاژ آگهی دارای متن و محتواست، به خوبی می توان در آن از بک لینک ها استفاده کرد. البته این استفاده باید بسیار هوشمندانه و به جا باشد، وگرنه از نظر گوگل با اشکال روبرو خواهید شد. مثلا به بک لینک های این نمونه رپورتاژ آگهی در سایت تابناک که توسط رایا مارکتینگ درج شده است، دقت کنید.
نحوه نوشتن رپورتاژ خبری و بک لینک
حالا که با یکی از تفاوت های اصلی رپورتاژ خبری و بک لینک آشنا شدیم، وقت آن است که به این فکر کنیم که چگونه رپورتاژ بنویسیم و چگونه بک لینک تهیه کنیم و چه چیزهایی در تهیه و تولید این دو نوع تبلیغ اهمیت دارند.
در نوشتن رپورتاژ آگهی و بک لینک هر دو باید دو نکته مورد توجه قرار بگیرد، یکی اصول نوشتن سئو و دیگری افزایش رتبه بندی گوگل.
هم رپورتاژ آگهی و هم بک لینک هر دو باعث می شوند که برند، محصول و یا خدمت مورد نظر بیشتر دیده شوند. در نتیجه آمار بازدیدها و مخاطبان سایت بالا می رود و در دنیای دیجیتال و عصر تکنولوژی این امر یعنی فروش بیشتر و افزایش سود و این همان چیزی است که صاحبان مشاغل گوناگون که سفارش رپورتاژ آگهی یا بک لینک می دهند، به دنبال آن هستند.
چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم
بهترین کار برای نوشتن رپورتاژی که کاملا طبیعی باشد و به صورت غیر مستقیم فکر و ذهن مخاطب را درگیر همان چیزی کند که مشاهده کرده است، این است که به سراغ نویسندگان متخصص و خبره ای برویم که برای این کار آموزش های لازم را دیده اند.
معمولا سایت های معتبری که در امر تبلیغات و بازاریابی آنلاین و سئو فعال هستند، مثل ویرلن، رایا مارکتینگ، رپورتاژ ادز و …، همیشه تیم های پویا و متخصصی دارند که آماده تهیه و تولید انواع رپورتاژهای خبری هستند. البته که تهیه و تولید بک لینک کار چندان سختی نیست، هرچند هرگونه اشتباه در تهیه هر کدام از این دو نوع تبلیغ می تواند باعث ضرر بسیار برای صاحب تبلیغ مورد نظر شود.
بنابراین برای اینکه از ضررهای احتمالی ناشی از اشتباهاتی که می توانند بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل اثر بگذارند، توصیه می کنیم به سایت هایی مراجعه کنید که تخصص و کارشان همین است.
بهترین روش برای خرید رپورتاژ آگهی
کمپین رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش ها برای خرید رپورتاژ آگهی به صورت عمده و با بهترین قیمت است که باعث می شود سفارش رپورتاژ خبری برای مشتری کاملا به صرفه و مناسب باشد. در واقع هزینه رپورتاژ آگهی در سایت های خبری معتبر و مهم که می تواند باعث افزایش رتبه خریدار رپورتاژ در رتبه بندی گوگل شود، تا حدودی گران است، اما با استفاده از کمپین رپورتاژ آگهی می توان از رپورتاژهایی با تعرفه کمتر استفاده کرد.
کمپین رپورتاژ باعث می شود خریدار رپورتاژ چندین موقعیت خاص و مهم برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل و دریافت بک لینک های موثر و مفید به دست بیاورد. بنابراین اگر می خواهید بهترین گزینه ها را از نظر قیمت رپورتاژ آگهی داشته باشید، بهتر است به سراغ سایت هایی مثل رایا مارکتینگ بروید که در زمینه رپورتاژ نویسی تخصص ویژه داشته و با ارائه کمپین رپورتاژ آگهی باعث می شوند مشتریانشان رضایت بیشتری از عملکرد آنها داشته باشند.