مقالات آموزشی

روند طراحی بنرهای زیبا و ذکر نکاتی در این خصوص

مفید بود؟

قبل از شروع به کار بر روی ایجاد بنرهای مشتری خود، باید بدانید که چه کسی را هدف قرار داده و چه چیزی را می‌خواهید با طراحی بنرهای زیبای خود بدست آورید. اهداف می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  •  تولید آگاهی از برند
  •  آگاهی از محصول
  •  افزایش بازدید وب سایت تولید
  •  فروش بیشتر
  •  ثبت نام در یک رویداد

مخاطبانی که مشتری می‌خواهید آنها را هدف قرار دهید به همان اندازه هدف‌شان مهم است. اگر بتوانید مخاطبان آنها را درک کنید، می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که در مورد آنها مناسب است. در طراحی بنرهای زیبا باید اصول طراحی بنر را در نظر داشت. (بهتر است بخوانید: هزینه طراحی بنر ) در ادامه با ذکر مثال به ارایه این اصول می‌پردازیم:

شخصی‌سازی و محلی‌سازی

75٪ از مصرف کنندگان می‌گویند وقتی طراحی بنرهای زیبا به آنها محتوایی مانند تبلیغات را ارائه می‌دهد که با علاقه آنها ارتباط ندارد، ناامید می‌شوند، در حالی که بازاریابانی که از اعلامیه شخصی‌سازی استفاده می‌کنند، به طور متوسط 19٪ افزایش فروش دارند. شخصی‌سازی و بومی‌سازی کلید ایجاد بنرهای موفق است. با مصرف متوسط هزار کاربر در روز توسط هر مصرف کننده متوسط، هر چیزی که به علایق او مرتبط نباشد نادیده گرفته می‌شود. شما می توانید براساس آنچه از مخاطب، موقعیت جغرافیایی آن مخاطب می‌دانید یا با برچسب گذاری در تعطیلات فصلی مربوطه یا روند فعلی فرهنگ آنها، یک بنر تبلیغاتی را شخصی‌سازی کنید.

رنگ

دو نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ مناسب در طراحی بنرهای زیبا مشتری خود در نظر بگیرید: رنگ برند و روانشناسی رنگ.

رنگ‌های برند: اینها رنگ‌هایی هستند که مشتری شما در وب سایت، آرم و سایر مواد بازاریابی از آنها استفاده می‌کند.

روانشناسی رنگ: این تاثیری است که رنگ‌های خاص بر ذهن ما دارند. ثابت شده است که رنگ‌های مختلف احساسات مختلفی را در مغز انسان برانگیخته است. به عنوان مثال، رنگ سبز برای آرامش ما شناخته شده است و اغلب رنگی است که برای نشان دادن یک رویکرد دوستدار محیط زیست استفاده می‌شود. بر اساس این روانشناسی رنگ موسسه Nature Box که از رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی تبلیغات خود استفاده می‌کند.

Blue Apron یکی دیگر از برندهای غذایی است که تغذیه سالم را با یکی از USP های خود به دلیل عدم باقی ماندن مواد غذایی ارتقا می‌دهد. با این حال، برخلاف Nature Box، آنها تمرکز بیشتری بر رنگ برند خود (آبی) دارند تا روانشناسی رنگ.

Argos، رنگ‌های قرمز و سفید، تبلیغات مربوط به تناسب اندام خود را با رنگ سبز نیز نشان می‌دهد تا افراد پیام سلامتی را بیشتر احساس کنند. رنگ‌های تجاری یا روانشناسی رنگی؟کدام را بکار ببریم؟ هیچ جواب درست و غلطی وجود ندارد. به تبلیغات گذشته مشتری خود نگاه کنید و رنگ‌ها و تصاویری را که آنها استفاده کرده‌اند مشاهده کنید تا بتوانید برند تجاری او را در همه سیستم عامل ها ثابت نگه دارید.

کلمات و تصاویر

در طراحی بنرهای زیبا کلمات و تصاویر دست به دست هم می‌دهند. تصویر باید بیشتر بر متن تأکید کند و متن باید بیشتر بر تصویر تأکید کند. در طراحی بنرهای زیبا در طول مرحله ارتباطی پروژه خود، از مشتری خود بپرسید که در تبلیغات خود چه کلماتی را می‌خواهند و نمی‌خواهند ذکر کنند. برندهای خاصی می‌خواهند وضعیت سخت و لوکس خود را حفظ کنند و از استفاده از کلماتی مانند تخفیف، رایگان، فروش یا پس انداز خودداری می‌کنند. ممکن است برخی نخواهند که از گرافیک کارتونی یا جلوه‌های انیمیشن خاصی استفاده کنند زیرا ممکن است به برند آنها آسیب برساند. این موارد را در نظر داشته باشید.

تماس برای اقدام

در طراحی بنرهای زیبا هر بنر تبلیغی که ایجاد می‌کنید نیازی به فراخوان ندارد، بلکه اکثر تبلیغات به آن احتیاج دارند. فراخوان برای اقدام باید آسان باشد و با صفحه ای که کاربر به آن ارسال شده، مطابقت داشته باشد. هنگام استفاده از تماس برای اقدام، باید صفحه‌ای را که به آن ترافیک می‌فرستید تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید پایه تبلیغ خود را ایجاد کنید. برای دستیابی به هدف مشتری خود، خرید فروش، ثبت نام در وب سایت وی یا خواندن پست وبلاگ، لازم است کاربر پس از کلیک بر روی بنر، در وب سایت اصلی بماند. در صورت عدم وجود عطر و بوی تبلیغاتی، ممکن است مشتریان مستقیماً پس از کلیک، آنجا را ترک کنند، این تجربه‌ای است که در وب‌سایت مشاهده می‌کنند کاملاً متفاوت با بنر تبلیغاتی است که مشاهده کرده‌اند. اگر دقت کرده باشید تبلیغات بنر و وب‌سایت سونی دارای رایحه تبلیغاتی قوی هستند، زیرا آنها از تبلیغات و وب سایت خود از یک رنگ، قلم و فضای سفید استفاده می‌کنند.

 

برای ایجاد یک دکمه روشن برای اقدام، اطمینان حاصل کنید که از پس زمینه جدا است و در صورت امکان، از رنگ منحصر به فردی استفاده کنید که در تصویر استفاده نشده است. دکمه را دور از تصویر ویژگی قرار دهید. بیشتر دکمه های تماس با عمل مستقیماً در زیر تصویر و متن قرار دارند، زیرا مشتری ابتدا محتوا را مصرف می کند و سپس تصمیم به کلیک یا عدم کلیک به او ارائه می شود.

انیمیشن

با انعطاف‌پذیری بیشتر وب‌سایت‌ها، ده‌ها ابزارک و محتوای مختلف وجود دارد که چشم انسان را به خود جلب می‌کند. در بیشتر مطالعات، بنرهای انیمیشن همیشه از بنرهای ساکن بهتر عمل می‌کنند، اما اگر این کار را اشتباه انجام دهید، می‌توانند کاربر را آزار دهند و نام تجاری شما را بی ارزش کنند. در حالی که می‌خواهید مشتریان بر روی بنرهای شما کلیک کنند، نمی‌خواهید بنر‌های تبلیغاتی خود را به آنچه که ما “طعمه چشم” می‌نامیم تبدیل کنید (شبیه طعمه کلیک). طعمه چشم زمانی است که شما از رنگ‌های متضاد زمینه یا تصاویر چشمک زن سریع استفاده می‌کنید و تنها به این منظور کاربران را مجبور می‌کنند تبلیغات خود را در یک وب سایت مشاهده کنند. به عنوان یک قانون کلی، پس‌زمینه تصویر نباید تغییر رنگ دهد، فقط متن یا تصاویر موجود در آن صفحه باید تغییر کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالات رایامارکتینگ را مطالعه نمایید.

نحوه طراحی بنرهای گرافیکی

وقتی افراد می‌خواهند چیزی یا هر محصول خاصی را بدست آورند، سعی می‌کنند از محبوبیت محصولات بدانند. اولین کاری که آنها انجام می‌دهند کشف هرگونه تبلیغات یا حداقل بنری است که ویژگی‌های محصول را توصیف می‌کند. هنگامی که آنها برخی از بنرهای چشم نواز را دریافت می‌کنند، سعی می‌کنند از جزئیات محصول مطلع شوند و در صورت رضایت، محصولات را دریافت می‌کنند. این یک روش بازاریابی مستقیم است که شرکت‌ها برای افزایش فروش خود دنبال می‌کنند. طراحی بنرهای گرافیکی بسیار راه‌گشاست.

از سویی دیگر، گاهی اوقات افراد پس از بازدید از یک مغازه یا بازار به دنبال هر محصول خاصی می‌گردند. چرا این اتفاق می‌افتد؟ این اتفاق می‌افتد همانطور که آنها تبلیغات هر محصول خاصی را دیده‌اند و مغز آنها این موارد را در زمان ضروری به یاد می‌آورد. برای مثال: طراحی بنر مغازه باید زیبا باشد تا بتوان افراد را جذب کند. این روش غیرمستقیم سوق دادن مردم به سمت تهیه محصولات است. فقط برخی از طراحی‌های خلاقانه یا عناوین و کلمات جذاب می‌توانند این امکان را ایجاد کنند. اما روند کار به آسانی که به نظر می‌رسد، نیست. برای ایجاد بنرها طراحی بنرهای گرافیکی، به یک مجموعه تخصصی از مهارت‌ها و تخصص در کنار یک تجربه طولانی نیاز دارد. اگر بنرها خلاقانه و منحصر به فرد نباشند، نمی‌توانند توجه مخاطبان را در رویدادهای تبلیغاتی جلب کنند. آنها در واقع مشتریان احتمالی را متقاعد می‌کنند که به محصولات و خدمات ارائه شده اشاره کنند.

به علاوه، بنرها باید از انواع مناسب رنگ و عنوان همراه باشند. مفاهیم استفاده شده در بنرها باید منحصر به فرد باشند در حالی که مفهوم آنها نیز باید خاص باشد. اگر مفهوم درستی ندارید، انتظار نمی‌رود مخاطب مورد نظر شما جذب شود. طراحان بنر خلاق، قادر به ارائه راه حل مناسب هستند.

 

آشنایی با نرم افزار طراحی بنر

Banner Designer Pro

با این نرم‌افزار می‌توانید بنرهای وب متحرک خود را ایجاد کنید.

Banner Designer Pro یک نرم افزار خوب و آزمایشی است که فقط برای ویندوز در دسترس است و متعلق به دسته نرم‌افزارهای طراحی و عکاسی با زیرمجموعه Web Design (به طور خاص Banner Creators) است. اطلاعات بیشتر در مورد Banner Designer Pro:

درباره بارگیری، Banner Designer Pro یک برنامه نرم‌افزاری است که فضای ذخیره سازی کمتری نسبت به برنامه متوسط در بخش طراحی و نرم‌افزار عکاسی نیاز دارد. این یک نرم‌افزار بسیار محبوب در هند، تایلند و اندونزی است.

معرفی نمونه سایت طراحی بنر

آیا نیاز به ایجاد یک طرح بنر دارید اما ابزار یا مهارت مورد نیاز را ندارید؟ خوب، اگر به شما بگویم که می‌توانید از یک سازنده بنر آنلاین استفاده کنید که دارای مجموعه زیادی از الگوهای بنر است حالتان خوب خواهد شد!

سازنده آگهی دیجیتال Placeit یک سایت ساخت بنر است.

مهم نیست که شما یک طراح هستید یا نه، در پایان باید بتوانید یک طراحی زیبا را جمع کنید. زمان را از دست ندهید، به وب سایت Placeit رفته و یک حساب کاربری ایجاد کرده‌اید زیرا بعداً برای بارگیری طرح نهایی به آن نیاز خواهید داشت.

یک نمونه بنر سایت در زیر آمده است:

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی کدام است؟

رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند، اما چالش واقعی در استفاده از روانشناسی رنگ برای صحبت با خریداران است. شما احتمالاً از قبل اصول روانشناسی رنگ را می‌دانید، مانند قرمز = اشتیاق و سفید = تمیزی ، اما این تنها آغاز همه روش‌های پیچیده است که رنگ می‌تواند بر نحوه تفکر و احساس خریدار در مورد یک محصول تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، محققان ارتباط بین رنگ‌ها و رفتارهای خاص، مانند قرمز، آبی سلطنتی، سیاه و نارنجی را به راحتی با انگیزه خریداران ارتباط داده‌اند. برای چانه زنی، رنگ های انتخابی آبی تیره و آبی مناسب است. برخی از این ارتباطات رنگی که خیلی واضح نیستند، مانند صورتی، آبی آسمانی و دیگر رنگ‌های ملایم برای خریداران لباس سنتی متمایل منطقی هستند. به همین ترتیب، رنگ قهوه‌ای گزینه مناسبی برای بسته‌بندی محصولات نیست، زیرا باعث می شود میوه ها، سبزیجات، میوه های پخته شده و گیاهی بیش از حد رسیده به نظر آیند. در مورد استفاده از رنگ‌ها برای برآوردن انتظارات مصرف‌کنندگان از محصولات و برندها رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که برای برخی از محصولات یا انواع خدمات مناسب نیستند، مانند آرم زرد و نارنجی روشن برای بانک یا جعبه قهوه‌ای یا خاکستری برای محصولات بهداشتی زنانه. این رنگ‌ها نسبت به احساس ما زیبا نیستند، زیرا با انتظارات ما مطابقت ندارند. انتظارات ما ریشه در برنامه‌ریزی های بیولوژیکی دارد. قرمز یکی از رنگ‌های محبوب برندهای غذایی است زیرا میوه های قرمز روشن مانند گوشت تازه خرد شده رسیده و آماده خوردن هستند. طبیعت به ما آموخته که رنگ‌های خاص به چه معناست و در طراحی بهتر است از رنگ‌ها طبق قوانین طبیعت استفاده شود. افراد براساس آنچه که از رنگ‌هایی که می‌بینند و اینکه آیا احساس می‌کنند رنگ‌ها کاری را که قرار است انجام دهند، تصمیم‌گیری می‌کنند. روش هایی که رنگ‌ها بر درک ما از جهان تأثیر می‌گذارند همیشه واضح نیستند و همیشه منطقی نیستند. ارتباطات ما با یک رنگ حتی می‌تواند بسته به زمینه‌های فرهنگی، سوابق شخصی و سلیقه فردی ما متفاوت باشد. اما کلیاتی وجود دارد که می‌توانیم بر اساس علم روانشناسی رنگ انجام دهیم. این را با تحقیقات مخاطب هدف ترکیب کنید تا درک عمیق‌تری از آنچه مصرف‌کنندگان منحصر به فرد شما ترجیح می‌دهند، داشته باشید.

طراحی بنر تبلیغاتی ورزشی 

از جمله موضوعاتی که می‌توانند بنرهای چاپی داشته باشند، بنر تبلیغاتی ورزشی هستند. یکی از زیباترین بنر تبلیغاتی ورزشی جهان متعلق به باشگاه ملی فوتبال اروگوئه می‌باشد که دارای ابعاد  600 *50 متر  بوده و بالغ بر 2 تن وزن آن است. از بنر تبلیغاتی ورزشی در باشگاه‌های ورزشی و یا جهت نمایش سکوها استفاده می‌شود. طراحی بنرهای زیبا در حوزه ورزش می‌تواند شامل لوگو یا آرم سازمانی، نام یا نام مستعار فرد سفارش دهنده، شعار و رنگ تیم ورزشی باشد. گاهی در طراحی بنرهای زیبا در حوزه ورزش از عکس و یا نقاشی یکی از بازیکنان تیم استفاده می‌شود. جایگاه بنر تبلیغاتی ورزشی معمولا به شکل آویزان از سقف استادیوم، سردرب باشگاه‌های ورزشی و یا قرار گرفته در دور زمین‌های ورزشی است.این نوع بنرها با طراحی‌های زیبا همیشه در باشگاه‌ها و استادیوم ها مورد توجه اند بنابراین باید در طراحی بنرهای زیبا در حوزه ورزشی، اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی را رعایت نمود. شما می‌توانید از فایل‌های لایه باز بنر تبلیغاتی باشگاه ورزشی نیز استفاده نمایید. جزئیات این فایل‌ها در برنامه‌هایی مانند فتوشاپ قابل ویرایش‌اند. بعد از انجام تنظیمات دلخواه در فایل‌های لایه باز می‌توان آنها را در سایر ابعاد با کیفیت بالا به چاپ رساند. در سایت زیر می‌توانید وکتورهای خوب و مناسبی را در زمینه ورزشی برای طراحی بنرهای زیبا در حوزه ورزشی دانلود نمایید.

 gettyimages

در ادامه یک نمونه بنر تبلیغاتی ورزشی ارائه شده است:

منابع:

1. visualmodo

2. rayamarketing

3. graph30t

4. toorangprint

5. danades

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.