مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۱ روش ارتقای کسب وکار محلی در اینستاگرام و توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

jiffpom در اینستاگرام بیش از 10 میلیون فالوور دارد. او یک سگ است. اگر در این مورد اظهارنظر کنیم یک پست معروف حیوانات معروف سگ در اینستاگرام دنبال کنندگان بیشتری نسبت به اپل، آمازون و مایکروسافت دارد.

اگر هر برند تجاری مهم نوشیدنی تعداد فالوورهای خود را محاسبه و جمع بندی کند، jiffpom با بیش از 3 میلیون فالوور از آن ها پیشی می گیرد. گوگل، سامسونگ و فیس بوک نمی توانند با jiffpom رقابت کنند. اگر این برندهای معروف نمی توانند با حیوانات معروف اینستاگرام رقابت کنند قطعاً ما هم نمی توانیم.

خوشبختانه برای کسب وکار محلی شما موفقیت در اینستاگرام به سادگی حساب کردن تعداد فالوورها نیست. اینجا بحث اشتغال، نرخ تبدیل و در نتیجه فروش است.

چالش به دست آوردن این فالوورها و تولید محتوای اینستاگرام شایسته تعامل و کسب وکار محلی بعدی است. در ادامه 11 نکته مهم آورده شده است تا بتوانید کسب و کار محلی خود را در اینستاگرام معرفی کنید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و در نهایت میزان فروش خود را ارتقا دهید :

1- مشارکت کردن، شرکت کردن

اینستاگرام نیز مانند سایر رسانه های اجتماعی، نرم افزاری عمومی است. همان طور که کسب و کار محلی شما بخش با ارزشی از جامعه محلی شما است، شما باید نشان دهید که عضو معتبر و ارزشمندی برای جامعه اینستاگرام نیز هستید.

این امر به شما کمک می کند تا فالوورهای زیادی تشویق شوند و محتوای شما را دنبال کنند. تنها ارسال تصاویر و فیلم های خوب و مفید کافی نیست. برای محبوبیت و کسب اعتبار در جامعه اینستاگرام می توانید سایر اینفلوئنسرها و برندهای موفق دیگر را (رقبای موفق خود) را دنبال کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و از طریق محتوایی که ایجاد کرده اند تعامل داشته باشید.

شما باید برای موفقیت با رقبای خود رقابت کنید. زمانی که فالوورهای شما در بخش نظرات نظر می دهند فعال و مشتاقانه در گفتگوی آن ها شرکت کنید و به سوالات، تعریف ها، نگرانی ها و سایر احساسات او جواب بدهید.

کافه برفی، شهر کلمبوس، معروف به اوهایو در پست زیر به خوبی نشان داده شده است:

دنبال کنندگان این مطلب نه تنها از دیدن این پست متعجب می شوند بلکه نظرات خود را در مورد این کسب و کار محلی و گلدان کاکتوس ثبت می کنند.

2- از طریق ارسال مجدد محتوای محلی جامعه اینستاگرام خود را تقویت کنید

شما به راحتی می توانید با ارسال مجدد محتوای منتشر شده توسط طرفداران محلی خود، سایر کسب و کارهای محلی، افراد معتبر در اینستاگرام به کسب وکار محلی خود اعتبار بدهید و روز به روز موفق تر عمل کنید.

ممکن است افرادی تبلیغات شما را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهند و این باعث می شود تا دنبال کنندگان زیادی جذب کسب وکار محلی شما شوند و این به معنای موفقیت شما است. زمانی که شما محتوای واقعی را با افراد دیگر به اشتراک می گذارید، برند شما با ارزش تر، قابل دسترس تر به نظر می رسد. به عبارتی دیگر، شرکت شما نقش یک همسایه دوست را به جای خدمات پس از فروش ایفا می کند.

این راهبرد نه تنها باعث شهرت در جامعه می گردد بلکه باعث صرفه جویی در زمان تولید محتوای منحصر به فرد می گردد. فقط ابتدا برای درخواست مطمئن شوید سپس حساب کاربری اینستاگرام کاربر را تگ کنید.

3- هویت نام تجاری ثابت خود را حفظ کنید

پیوستن به اینستاگرام با کسب وکار محلی خود به معنای گسترش برند تجاری شما است. در حالی که اینستاگرام نرم افزاری منحصر به فرد می باشد که قابلیت دستیابی به اهداف گوناگون از سایر نقاط تماس را حتی حساب رسانه های اجتماعی را به شما می دهد. باید در تمام نرم افزارها  لحن و شخصیت شما با برند شما سازگاری وجود داشته باشد.

اکثر مشتریان برند شما را از طریق کانال شبکه های اجتماعی مختلف دنبال می کنند. چنانچه مطالب صفحه اینستاگرام شما با مطالب وب سایت ها، صفحات فیس بوک شما متفاوت باشد باعث گیجی مشتریان می شود. بنابراین، نحوه رفتار شما در اینستاگرام و نظرات شما باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشد و بیانگر نظر واقعی شما در مورد کسب وکارتان باشد.

در غیر این صورت به نتیجه ی موردنظر دست نخواهید یافت و با مشتریانی مواجه خواهید شد که با قصد سرگرمی و وقت گذرانی از صفحه اینستاگرام شما بازدید می کنند که این باعث سردرگمی سایر مشتریان شما گردد و ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید.

4- از ارسال پست های تکراری خودداری کنید

درست است باید شخصیت و لحن پست های شما در کانال های مختلف باید ثابت بماند ولی ارسال پست های تکراری و مشابه هم می تواند به کسب و کار محلی شما آسیب وارد کند. شما باید سعی کنید در همه ی کانال ها به طور مداوم فعالیت داشته باشید ولی از پست های تکراری استفاده نکنید. پست های تکراری به معنای انتشاری پستی با پیام و محتوای یکسان در انواع شبکه های اجتماعی است.

خطر ارسال پست های تکراری این است که مشتریان شما پیام های تکراری را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف دریافت می کنند. این پست ها هیچ جذابیتی ندارند بلکه موجب اختلال در فعالیت شما می گردند و به خاطر داشته باشید کانال ها با یکدیگر متفاوت هستند پس باید متفاوت با آن ها رفتار کرد.

با این حال، مواقعی نیز ارسال پست تکراری قابل قبول است مانند زمانی که مشتریان شما دائمی هستند یا محصولاتی جدید ارائه می دهید و می خواهید هر چه زودتر افراد با این محصول یا خبر یا رویداد آشنا شوند. با این شرایط شما باید مطمئن شوید که تبلیغات شما مفید است و مسئولیت آن را بپذیرید.

تبلیغ موثر به معنای کپی برداری محتوا و درج آن در کانال های مختلف تبلیغاتی نیست بلکه تبلیغ درست و با هدف برای کانال های مختلف است. پست اینستاگرامی زیر مربوط به شرکت آبجو سازی Narragansett Beer است که توسط Rhode Island مننتشر شده است:

این کارخانه رویدادی را با گرافیکی متفاوت و اطلاعات کاملی در مورد آن رویداد در صفحه فیس بوک منتشر کرد. این باعث می شود تا هر پستی هر چند با همان محتوا به شیوه خود با ارزش باشد.

5- سبک زندگی محلی خود را نشان دهید

سبک زندگی محلی کسب وکار محلی شما می تواند در توصیف زندگی مشتریان که از شما خرید می کنند، ذکر شود. از آنجایی که اینستاگرام مانند یک پلت فرم چند رسانه ای دیداری عمل می کند، به نظر می رسد کانال مناسبی برای نمایش سبک زندگی محلی برند شما باشد.

قابلیت اضافه کردن تصاویر محصولات به شما این امکان را می دهد تا مشتریان با سبک زندگی محلی شما بیشتر آشنا شوند در نتیجه این کار باعث محبوبیت برند شما می گردد و مشتریان تشویق می شوند تا از شما خرید کنند.

زمان تهیه تصاویر و فیلم هایی که به سبک زندگی شما مربوط می شوند، سعی کنید از نشانه های معروف شهر خود استفاده کنید و از این طریق محصولات خود را تبلیغ کنید. این مکان ها برای همه مشتریان معروف و آشنا هستند و هم چنین به آن ها کمک می کند تا بتوانند با آگاهی کاملی خرید کنند به ویژه اگر شما از مکان هایی که  قبلاً خودتان از آن ها بازدید کرده اید، استفاده کنید بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.

6- از تعطیلات رسمی و مناسبت ها به خوبی استفاده کنید

روزهای تعطیل همیشه موضوعی پرطرفدار است و مشاغل مختلف از این فرصت برای جذب مشتریان استفاده می کنند، ولی موضوعات محبوب و پرطرفدار دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید در زمان ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام از آن ها استفاده کنید.

این روشی عالی برای جلب توجه محلی می باشد زیرا با استفاده از این روش مطمئن می شود که محتوایی مرتبط و جالب را برای فالوورهای محلی خود ارسال می کند. برای پیدا کردن هشتگ های پر طرفدار در منطقه زندگی خود می توانید به اخبار، رویدادهای محلی و حتی تعطیلات ویژه جامعه توجه داشته باشید. به همین دلایل پیشنهاد می کنیم صفحه سایر مشاغل، افراد مشهور و دیگر افراد متفکر جامعه را دنبال کنید زیرا می توانید در اینستاگرام از کلمات کلیدی محلی آن ها ایده بگیرید و استفاده کنید.

با این حال، استفاده از موضوعات پرطرف دار جنبه مشخصی ندارد. بعضی از برندها ریسک را می پذیرند و مباحثی را امتحان می کنند که بهتر است شما از آن ها استفاده نکنید. به عنوان مثال، اگر اتفاق ناگواری پیش آید می خواهید از رخ دادن آن جلوگیری کنید. در غیر این صورت دیگران فکر کنند که می خواهید از بدبختی دیگران سوء استفاده کنید. موضوعات جدال آمیز یکی دیگر از موضوعات ناخوش افراد است که شما می توانید آن ها را نادیده بگیرید تا کمتر آسیب ببینید.

7- بر روی هشتگ های محلی تمرکز کنید

زمانی که صحبت از هشتگ اینستاگرام می شود می توان شباهت های زیادی را بین آن و کلمات کلیدی سئو شده پیدا کرد. برای بهینه سازی محلی صفحه اینستاگرام خود باید بر روی هشتگ های محلی تمرکز کنید. با انجام این کار افراد می توانند پست ها و کسب وکار محلی شما را از راه هشتگ های ویژه محلی پیدا کنند. به جای گذاشتن علامت هشتگ # بر روی تصاویر ارسالی، از تصاویری استفاده کنید که بیانگر موقعیت مکانی شما باشند.

بهتر است از هشتگ هایی که شامل منطقه و نوع مشاغل شما هستند، استفاده کنید. در این مورد هم هشتگ ها مانند کلمات کلیدی عمل می کنند. اگر افرادی در اینستاگرام به دنبال یک آرایشگر مو در منطقه شیکاگو هستند و شما نیز آرایشگر مو هستید و قصد دارید محتوای اینستاگرام کسب وکار محلی شما جستجو شود بایستی محتوای خود را با تگ های #ارایشگری و #آرایشگر شیکاگو هشتگ گذاری کنید.

در اینجا با یک چالش روبه رو هستیم، هشتگ های محلی چگونه به صورت محلی شناسایی می شوند. آیا شما بر روی شهر خاص یا کل استان خود تمرکز دارید؟ آیا بهتر است فقط از هشتگ نام شهر خود استفاده کنید یا موارد دیگری را در نظر می گیرید؟

هیچ جواب عمومی و درستی برای این سوال وجود ندارد و این موضوع بیشتر به نحوه جستجوی افراد در محله ی شما بستگی دارد. بنابراین شما باید تحقیق کنید تا بهترین هشتگ های محلی خود را پیدا کنید. شما برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Hashtagify یا Focalmark استفاده کنید که به شما این امکان را می دهند تا هشتگ مورد نظر خود را وارد نمایید و سایر هشتگ های مرتبط با آن را مشاهده نمایید.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا عملکرد سایر هشتگ ها را بررسی کنید و علاوه براین از هشتگ های جدید نیز ایده می گیرید. هم چنین می توانید با استفاده از این ابزارها هشتگ های محلی خوبی پیدا کنید و متوجه شوید سایر افراد از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

8- در قسمت پروفایل خود لینکی قرار دهید.

این امر ممکن است بدیهی به نظر برسد ولی کاری ضروری در اینستاگرام است. بخش پروفایل صفحه اینستاگرام شما تنها جایی است که شما می توانید در آن لینکی بگذارید بنابراین از این فرصت استفاده کنید. بدون این لینک فالوورهای شما قادر نخواهند بود تا به وب سایت شما مراجعه کنند و از محصولات شما خریداری کنند و با شما و برند شما  ارتباط برقرار کنند. بنابراین هر مکانی که می خواهید فالوورهای شما بعد از مشاهده صفحه اینستاگرام از آن بازدید کنند لینک آن را در پروفایل خود قرار دهید.

همچنین شما می توانید اطلاعات مربوط به سایر حساب شبکه های اجتماعی خود مانند توییتر را در این قسمت اضافه کنید و به عنوان یک کسب وکار محلی درج آدرس شما نیز در این قسمت لازم است زیرا از این طریق فالوورهای شما می توانند شما را پیدا کنند.

(بهتر است بخوانید : هزینه تبلیغات در اینستاگرام)

9- محتوای تخصصی و خلاقانه تولید کنید

گفتنی است امروزه صفحات تجاری اینستاگرام زیادی به صورت مرتب تصاویر و فیلم هایی با کیفیت پایین و تار و بدون کیفیتی منتشر می کنند. اگر قصد دارید از طریق اینستاگرام امتیاز خوبی کسب کنید برای خرید یک دوربین با کیفیت هزینه کنید. حتی ممکن است نیاز باشد برای ایجاد تصاویر جذاب از یک عکاس حرفه ای کمک بگیرید و برای این کار هم هزینه کنید.

با وجود همه ی این صحبت ها اینستاگرام پلتفرمی دیداری است از این رو اگر می خواهید در بحث تبلیغات کسب وکار محلی خود موفق عمل کنید باید بهترین محتوای تصویری را تولید کنید. این امر به خصوص در مورد اشتراک گذاری تصاویر محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد. هدف شما این است که فالوورهای شما این تصاویر را مشاهده کنند و محصول شما را تصور کنند حال اگر از تصاویر بی کیفیتی استفاده کنید نه تنها در این کار درست کار نکردید بلکه ممکن است فکر کنند محصولات شما نیز کیفیت لازم را ندارند.

10-پست های خود را تگ گذاری کنید

این استراتژی بدیهی به نظر می رسد ولی خیلی از مشاغل محلی آن را انجام نمی دهند. اگر قصد دارید فالوورهای اینستاگرام کسب و کار محلی شما را پیدا کنند و از آن بازدید کنند باید به آن  ها کمک کنید تا کسب و کارمحلی شما را پیدا کنند.

شما می توانید هر یک از پست های خود را با توجه به موقعیت مکانی آن ها را تگ گذاری کنید. زمانی که کاربران بر روی پیوند مکان کلیک می کنند به یک صفحه هدایت می شوند که دقیقا محل کسب و کار محلی شما را نشان می دهد. همچنین سایر مطالب منتشر شده از آن مکان را مشاهده خواهید کرد.

با این شرایط، پیشنهاد می شود نباید موقعیت مکانی دقیق محل کسب وکار خود را به صورت جغرافیایی تگ گذاری کنید.

اگر شما محتوای خود را برای یک منطقه خاص ارسال کنید می توانید با تگ گذاری جغرافیایی در آن مکان تعدادی پست تولید کنید و این فرصت را به افراد می دهد تا راحت تر بتوانند محتوای شما را در اینستاگرام پیدا کنند. همچنین این امر به شما کمک می کند تا نشان دهید کسب وکار محلی شما در جامعه حضوری فعال دارد.

11-پیگیری کنید و همواره تلاش خود را ادامه دهید

رفتار و نگرش مشتریان و مصرف کنندگان تغییر می کند و این به معنا است که رفتار و خواسته فالوورهای شما نیز تغییر می کند. شما باید همیشه توجه داشته باشید که بیشترین میزان جذابیت مربوط به کدام دسته از محتوا است و دلیل این همه لایک، اشتراک گذاری و نظر چه چیزی بوده است.

در حد امکان از افرادی که از کسب و کار محلی شما بازدید می کنند سوال کنید که چه چیزی نظر آن ها را جلب کرده است. بینش و رفتاری که آن ها با شما دارند بسیار حائز اهمیت می باشد.

نتیجه گیری کلی:

موفقیت در اینستاگرام برای کسب و کارهای محلی که در حال رقابت با یکدیگر هستند بسیار ضروری است. این شبکه اجتماعی بیش از 800 میلیون کاربر دارد و 63 درصد از این کاربران به منزله ی طلای با ارزشی هستند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.