مقالات آموزشی

بررسی ۱۱ روش برای به اوج رساندن فروش در اینستاگرام

مفید بود؟

آیا به تازگی وارد بازاریابی اینستاگرام شده اید؟

یا با به دست آوردن فالوور و افزایش فروش، دست و پنجه نرم می کنید؟

پس این مقاله برای شما است.

در ادامه 11 تکنیک افزایش فروش اینستاگرام را بخوانید.

چرا فروش در اینستاگرام؟

هیچ تردیدی وجود ندارد.

اینستاگرام بسیار بزرگ است.

در واقع، بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان در اینستاگرام هستند.

اما آیا می دانید که این پلتفرم اشتراک عکس فقط برای هنرمندان، عکاسان و همه کسانی که هنر دیجیتال را دوست دارند نیست؟

اینستاگرام یک پلتفرم عالی بازاریابی برای کسب و کار است.

و جای تعجب نیست!

  • 90٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند تجاری را دنبال می کنند.
  • 83٪ از کاربران اینستاگرام، برندها یا محصولات جدید را در این پلتفرم پیدا می کنند.
  • 80٪ کاربران می گویند که اینستاگرام به هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.

هر چند این تمام آمار از اینستاگرام نیست.

در سال 2016، اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داد تا پست ها را بر اساس محبوبیت در فید اینستاگرام نشان دهد نه به ترتیب زمانی ارسال پست ها.

این به این معنی است که پست هایی با میزان جذابیت بالا به بالاترین سطح می رسند و پست هایی که میزان جذابیت آنها پایین است هرگز دیده نمی شوند.

بنابراین اگر برند تجاری شما جدید است و تعداد زیادی فالوور ندارید، چگونه می توانید افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید؟

روش های افزایش فروش در اینستاگرام

در اینجا 11 روش برای افزایش دید و فروش اینستاگرام شما آورده شده است.

1. تصاویر خیره کننده هنری

تصور کنید متوسط مخاطبان اینستاگرام شما فید خود را پیمایش می کنند.

آنها پس از دیدن پست های مختلف، سرشان سوت می کشد و وادار به خمیازه می شوند.

تا جایی که یکی از پست ها توجه آنها را به خود جلب می کند، مانند این پست اینستاگرام از نشنال جئوگرافیک.

نیازی نیست که شما به یونان سفر کرده و عکسی از ماه کامل را که در پشت معبد پوزیدون در حال طلوع است ثبت کنید.

تنها چیزی که برای متوقف کردن اسکرول های پی در پی کاربران اینستاگرام نیاز دارید، یک تصویر زیبا، بی نظیر و با کیفیت است.

در ادامه سه نکته برای افزایش تعامل با استفاده از تصاویر آورده شده است.

تصاویری پست کنید که با مخاطبان شما حرف بزند

به عنوان مثال، اگر می دانید مخاطبان شما به فرهنگ های مختلف در سراسر جهان علاقه مند هستند، تصویری مانند این باعث جلب توجه آنها می شود.

 

به قوانین عکاسی حرفه ای پایبند باشید

خبر عالی این است که برای گرفتن عکس های خیره کننده نیازی به دوربین DSLR و تجهیزات حرفه ای گران قیمت ندارید.

به سادگی، این قوانین را با تلفن هوشمند خود می توانید دنبال کرده و به خوبی عمل نمایید.

  • هر زمان که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور زیاد خودداری کنید (برای این کار، قبل از گرفتن عکس، بر روی روشن ترین قسمت قاب خود ضربه بزنید).
  • در طلوع آفتاب، غروب آفتاب و یا در یک روز ابری عکس بگیرید.
  • در حالت های مختلف عکس بگیرید. (درست است! اگر پر شور و با انگیزه هستید، در حالت های خم شدن، سینه خیز شدن، دراز کشیدن و یا حتی بر روی دیوار نیز عکس بگیرید.)
  • از قاب و فریم های منحصر به فرد استفاده کنید. یک حصار، دو برج یا تعدادی فضای بزرگ، نمونه های خیره کننده ای هستند.

تصاویر خود را با ابزار مناسب بهبود بخشید

در اینجا سه برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که عکس های شما را بیشتر بهبود می بخشد.

  • VSCO – این برنامه توسط عکاسان به عنوان بهترین برنامه ویرایش تصویر برای اینستاگرام انتخاب شده است.
  • Canva – این برنامه دارای تعداد زیادی ابزار است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را شخصی سازی کنید.
  • A Color Story – این برنامه با ارائه مجموعه ای از فیلترهای قابل تنظیم به شما کمک می کند تا بر روی رنگ تم خود باقی بمانید.

2. مسابقه برگزار کنید

اجرای مسابقات به شما در افزایش فروش در اینستاگرام کمک می کند. مسابقات باعث می شود با مخاطبان، تعامل ایجاد کنید، به علاوه تعداد زیادی فالوور جدید به دست می آورید.

در اینجا سه ایده عالی برای مسابقه اینستاگرام وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • لایک کنید، کامنت بگذارید و دنبال کنید. کاربران بایستی پست شما را لایک کرده و برای ورود به مسابقه، شما را دنبال کنند.
  • دوستی را تگ کنید. کاربران برای هر دوستی که در پست شما تگ می کنند، یک امتیاز دریافت می کنند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC). مخاطبان شما پست های منحصر به فرد خود را ایجاد می کنند و برند شما را در آن تگ می کنند یا از هشتگی که ایجاد کرده اید استفاده می کنند.

تاکنون بهترین نوع مسابقه، مسابقات UGC بوده است.

در اینجا یک مثال عالی از مسابقه UGC مربوط به پیج Upwork آورده شده است.

و تصویر یکی از برترین ثبت شده های آن را نیز در زیر ببینید که با تگ کردن Upwork در مسابقه شرکت کرده است.

 

چرا؟

به این دلیل که مردم دوست دارند استوری های خود را به اشتراک بگذارند، از خلاقیت خود استفاده کنند و فالورهای خود را تحت تأثیر قرار دهند. (نیازی به گفتن نیست که با این کار برنده جوایز جالب نیز می شوید!)

3. قدرت نفوذ فیلم و ویدئو را دست کم نگیرید

آیا می دانید که فیلم های اینستاگرام، دو برابر نرخ تعامل بیشتر از پست های دیگر دریافت می کنند و بر افزایش فروش در اینستاگرام تأثیر می گذارند؟

بله درست است!

اگر می خواهید توجه دنبال کنندگان خود را جلب کنید، وقت آن است که از این فیلم های با نفوذ استفاده نمایید.

در ادامه یک راهنمای سریع برای فیلم های اینستاگرام آورده شده است:

  • ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید و با انجام حرکاتی در چند ثانیه اول کلیپ خود، توجه بینندگان را جلب کنید.
  • زیرنویس اضافه کنید (فیلم های اینستاگرام به طور پیش فرض بی صدا هستند).
  • فیلم های خود را با در نظر گرفتن هدف خاصی، تهیه و ضبط کنید (به عنوان مثال ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید، باعث ایجاد تعامل و جذب فالور جدید شوید و یا به مخاطبان خود آموزش دهید).
  • فیلم پشت صحنه برند خود را برای متأثر کردن مخاطبان، اضافه کنید.
  • محصولات خود را در عمل ضبط کنید (ویدئویی که مشتریان از محصولات شما استفاده می کنند بسیار عالی است).
  • هنگام ضبط فیلم های خود، قوانین عکاسی حرفه ای را دنبال کنید.

این مثال جالب را از بن و جری ببینید.

4. محتوای منحصر به فرد در استوری خود قرار دهید

از استوری های اینستاگرام برای نشان دادن عملکرد خود در پشت صحنه استفاده کنید و صادقانه بینندگان را به سمت کاری که برند شما انجام می دهد جلب کنید تا افزایش فروش در اینستاگرام خود را شاهد باشید.

یک مثال فوق العاده، Boxycharm و کلیپ های استوری جذاب آنها است.

همانطور که می دانید، Boxycharm جعبه های آرایشی سفارشی را با تمام برندهای مورد علاقه شما در آن ارائه می دهد.

آنها برای جلب کردن بینندگان خود، استوری هایی از افراد واقعی را که از باکس های آرایشی آنها برای درخشیدن استفاده می کنند می گذارند.

از اینستاگرام BoxyCharm به این ویدئو و این ویدئو نگاهی بیندازید.

5. به کامنت ها پاسخ دهید

کاربران اینستاگرام غرق در محتواهای بسیار هستند.

بنابراین آنها چه موقع وقت می کنند تا درباره پست شما نظر دهند؟

بله! شما فرصت خوبی به دست آورده اید!

اما در اینجا متوقف نشوید. با پاسخ دادن به نظر آنها، احساس خاصی به آنها بدهید. نظرات آنها را لایک کنید، از آنها تشکر کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید.

مثل کاری که استارباکس در اینجا انجام داده است.

نگران نباشید!

اگر کامنت های زیادی دریافت کردید (برای شما در افزایش فروش در اینستاگرام بسیار مفید است!) و وقت کافی برای پاسخ دادن به همه آنها ندارید، همیشه می توانید یک مدیر شبکه اجتماعی برای خود استخدام کنید تا او این کار را برای شما انجام دهد.

6. به Instagram Pods بپیوندید

تازه وارد بازاریابی اینستاگرام شده اید و تعداد زیادی فالوور ندارید؟

با استفاده از Instagram Pods، میزان تعامل خود را ارتقا دهید.

Hootsuite در وبلاگ خود اینستاگرام پاد را آینده هک نرخ تعامل نامیده است.

نحوه کار آن به شرح زیر است:

  • یک Pod کوچک اینستاگرام پیدا کنید. پادها گروه هایی از کاربران اینستاگرام هستند که برای افزایش فالوورها و نرخ تعاملات یکدیگر، با هم متحد می شوند.
  • دستورالعمل های مشارکت Pod را دنبال کنید. معمولاً باید پست های سایر اعضای Pod را لایک کنید، نظر دهید و به اشتراک بگذارید.
  • در عوض، پست های شما از سایر اعضا لایک، نظر و اشتراک دریافت می کند.

به یاد داشته باشید:

  • به سراغ پادهای کوچک با 15-20 کاربر بروید.
  • از به دست آوردن پاد اسپم با متحد شدن هزاران کاربر جلوگیری کنید.
  • پایان توافق خود را معین کنید! عدم لایک، اشتراک گذاری و اظهارنظر درباره پست ها می تواند شما را از Pod بیرون کند.
  • پادها فقط برای شروع کار پیج شما عالی هستند. با رشد برند تجاری شما، به جای موارد تولید شده توسط Pod، می خواهید لایک ها، نظرات و اشتراک های خود را بدست آورید.

7. از هشتگ های بیشتر استفاده کنید

استفاده از هشتگ یک روش عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام و مخاطبان شما است. به این دلیل که آنها باعث می شوند پست های شما در صفحات هشتگ هایی که استفاده می کنید ظاهر شوند.

از آنجا که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید، می توانید از همه آنها استفاده نمایید!

ابتدا مطمئن شوید که از محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام استفاده می کنید. این هشتگ ها شما را در مقابل دید میلیون ها کاربر قرار می دهد و می تواند باعث افزایش فروش در اینستاگرام شما شود.

سپس، هشتگ های سفارشی خود را ایجاد کنید. این یک مرحله عالی برای زمانی است که حضور برند خود را به اثبات رسانیده اید و از قبل طرفداران زیادی دارید.

به یاد داشته باشید، از هشتگ های مختلف استفاده کنید! با پر نکردن مکرر پست های خود با هشتگ های مشابه، از اسپم ظاهر شدن برند خود جلوگیری نمایید.

8. عاقلانه از لینک های خود استفاده کنید

برخلاف سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی، اینستاگرام اجازه لینک دهی در پست ها را نمی دهد.

اما نگران نباشید. در اینجا دو روش وجود دارد که می توانید کاربران را با لینک به فروشگاه خود هدایت کنید.

از لینک خود در متن Bio استفاده کنید

اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا از یک لینک در بیو پروفایل خود استفاده کنید. هوشمندانه از آن استفاده کنید تا کاربران را به شاخص ترین صفحه وب سایت خود متصل کنید.

مثل کاری که Nike کرده است.

این لینک شما را به صفحه عضویت نایک می برد.

 

لینک هایی را به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید

وقتی به 10 هزار فالوور می رسید، اینستاگرام به شما گزینه “swipe up” را در استوری هایی که بینندگان می توانند لینک ها و یا سایر اطلاعات مربوط به شما را ببینند، می دهد.

برای افزودن لینک به استوری ها، راهنمای ساده HubSpot را دنبال کنید.

چگونه می توانید swipe up را به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید

  • بررسی کنید 10 هزار دنبال کننده یا حساب تأیید شده دارید.
  • به هنگام باز کردن صفحه استوری اینستاگرام خود، آیکون لینک را پیدا کنید.
  • بر روی این آیکون کلیک کنید.
  • لینکی که می خواهید در حافظه موقت دستگاه شما (clipboard) قرار داده شود را کپی کنید.
  • لینک را در محل مورد نظر در استوری اینستاگرام خود وارد یا paste نمایید.
  • بر روی «Done» در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • استوری اینستاگرام خود را منتشر کنید.
  • استوری خود را ببینید تا مطمئن شوید لینک به درستی کار می کند.

9. با اینفلوئنسرهای حرفه ای ارتباط برقرار کنید

این یک واقعیت حیرت انگیز است.

80٪ از بازاریابان می گویند اینفلوئنسر مارکتینگ مؤثر است و سبب افزایش فروش در اینستاگرام می شود.

این بدان معنی است که ارتباط با اینفلوئنسرهای واقعی می تواند به یک پیروزی بزرگ برای شما تبدیل شود.

خوب است بخوانید: 4 ایده بازاریابی اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل و فالورها

اما به یاد داشته باشید، مهم است که اینفلوئنسرها را با دقت انتخاب کنید. شما می خواهید سراغ افرادی بروید که:

  • در حیطه کاری خود، تأثیر واقعی دارند.
  • کاری مرتبط با محصول شما انجام می دهند.
  • فالورهایی داشته باشند که از آنچه می فروشید سود ببرید.

قبل از راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود، این پست را بررسی کنید: 5 نکته اساسی هنگام راه اندازی کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ.

10. از ایموجی استفاده کنید: زبان جدید اینترنت

پست های اینستاگرام خود را با ایموجی های قلب، رنگین کمان و لبخند پر کنید.

ایموجی ها باعث می شوند بینندگان احساس خوبی داشته باشند، به علاوه بسیار محبوب هستند.

در واقع، %50 از کل پست های اینستاگرام حاوی ایموجی هستند!

شبیه این یکی.

بخاطر داشته باشید، ایموجی ها فقط برای برندهای سرگرم کننده و مد روز، نیستند. در صورت استفاده هوشمندانه از آنها، در کسب و کارهای جدی و حرفه ای نیز به خوبی هماهنگ می شوند.

مانند این پست از ABC News.

11. تبلیغات جذاب اینستاگرام را اجرا کنید

69٪ از بازاریابان در ایالات متحده، بودجه های اینفلوئنسر خود را صرف تبلیغات اینستاگرام می کنند.

 

به علاوه، تبلیغات اینستاگرام امکان دسترسی به 849.3 میلیون کاربر را فراهم می کند.

بنابراین اگر هنوز یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را شروع نکرده اید، ایده خوبی است که امروز آن را فعال کنید.

هنگام ایجاد تبلیغات اینستاگرام خود، این نکات حرفه ای را دنبال کنید:

  • بدانید مخاطبان شما می خواهند چه چیزی ببینند.
  • پیام خود را کوتاه نگه دارید. متن شما بعد از دو ردیف دیگر خوانده نمی شود، بنابراین هرچه زودتر با CTA انگیزه ایجاد کنید.
  • با کاربران تعامل داشته باشید. برای ارتباط با مخاطبان خود دقیقاً مانند پست های اصلی که ارسال می کنید با تبلیغات پولی خود نیز رفتار کنید.

نحوه تعامل با کاربران و افزایش فروش در اینستاگرام

با بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام، شلوغی زیادی وجود دارد.

اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آن برای ایجاد ارتباط با مخاطبان و فروش بیشتر استفاده کنید.

دقیقا برعکس!

وقتی یاد بگیرید چه محتوایی برای مخاطبان خود ایجاد کنید، از اینکه اینستاگرام می تواند برند شما را رشد دهد شگفت زده خواهید شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.