مفید بود؟

مدت‌هاست که بنرها محبوب‌ترین وسیله تبلیغات اینترنتی هستند. آنها تبلیغاتی جذاب به صورت تصاویر ثابت یا انیمیشن دارند. هدف آنها ایجاد علاقه در بازدیدکنندگان و ارائه پیوندهای اضافی به وب‌سایت شما است. بنر همچنین می‌تواند به عنوان یک فضای تبلیغاتی صفحه وب دیده شود، جایی که یک تبلیغ کننده می‌تواند هر نوع محتوایی را منتشر کند.

اندازه بنر می‌تواند در هر مکانی بین ابعاد استاندارد باشد، یا می‌تواند به صورت سفارشی طراحی گردد تا متناسب با فضای تجاری شما باشد. تبلیغات اینترنتی از طریق بنرها، روشی ایمن برای افزایش فروش است. هدف از طراحی یک بنر ساده:

  • افزایش سود فروش محصولات یا خدمات
  • آگاه‌سازی مخاطبان از اهداف در مورد محصولات، خدمات یا پیشنهادات ویژه
  • بخاطرسپاری اهداف برند تجاری، به عنوان مثال مردم را مجبور کنید نام کمپانی شما را به خاطر بسپارند.

یک بنر موثر می‌تواند بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و تعداد بازدید از وب‌سایت شما را افزایش دهد. طراحی بنر در این فرآیند نقش بسزایی دارد و اولین نمایش بصری تجارت شما برای مشتریان بالقوه شماست.

در طراحی یک بنر ساده از دو نوع بنر تبلیغاتی می‌توان نام برد:

  • بنرهای استاتیک (معمولاً با پسوند JPG یا GIF)، و
  • بنرهای متحرک (قالب GIF یا FLASH).

بدون توجه به اینکه در کدام قسمت از جهان قرار دارید، بنرهای فلش بسیار محبوب هستند. استودیو PopArt با استفاده از فن‌آوری‌های مختل‌ بنرهایی را در هر اندازه و برای همه اهداف طراحی می کند. ما بنرهایی با قالب‌های متعدد مانند gif ، jpg ، swf و غیره می‌توانیم ایجاد کنیم. اگر قصد راه اندازی کمپینی برای افزایش بازدید وب سایت‌های ارگانیک و تبلیغاتی را دارید، نقش طراحی بنر را در این فرایند فراموش نکنید. یکی دیگر از نرم‌افزارهای بسیار مورد استفاده جهت طراحی یک بنر ساده فتوشاپ است. در این محتوا قصد داریم انجام طراحی یک بنر ساده را از طریق آموزش طراحی بنر در فتوشاپ pdf به شما ارائه نماییم.

1. برای طراحی یک بنر ساده ابتدا با ایجاد یک سند جدید شروع می‌کنیم. نام، عرض، ارتفاع و وضوح تصویر را وارد کنید، ما می ‌واهیم یک بنر وب سایت استاندارد 468 × 60 طراحی کنیم.

2. وقتی کار شما تمام شد، تأیید را کلیک کنید.

3. بر روی تصویر کوچک لایه پس‌زمینه دو بار کلیک کنید.

4. نام لایه را وارد کنید.

5. بر روی OK کلیک کنید، اکنون لایه نام‌گذاری شده و قفل آن نیز باز شده است.

 

 

6. برای طراحی یک بنر ساده اکنون مجدداً روی تصویر کوچک لایه دوبار کلیک کنید تا این بار Blending Options نشان داده شود.

7 Gradient Overlay. را انتخاب کنید و یک شیب خاکستری به سفید را انتخاب کنید.

8 .هنگامی که کار شما تمام شد، تأیید را کلیک کنید.

9. اکنون می‌خواهیم یک لایه جدید ایجاد کنیم، که روی نماد ایجاد لایه جدید کلیک کنید.

10. ابزار Pen را انتخاب کرده و درست مانند شکل بالا شروع به کشیدن یک شکل می‌کنید.

11. روی Tab Paths کلیک کنید

 

13. برای طراحی یک بنر ساده مسیر 1 را انتخاب کنید.

14.  روی گزینه Load Path as a Selection کلیک کنید و سپس گزینه paint bucked tool را انتخاب کنید.

15. رنگ پیش‌زمینه را تنظیم کنید.

16. داخل قسمت انتخاب را کلیک کنید تا با رنگ انتخاب شده پُر شود.

17. روی Tab Layers کلیک کنید.

18. بر روی تصویر کوچک لایه ها دوبار کلیک کنید، اکنون گزینه‌های ترکیبی ظاهر می‌شوند.

19.  روی Stroke کلیک کنید و رنگ نارنجی را انتخاب کنید، بعد از اتمام کار روی OK کلیک کنید تا رنگ اعمال شود.

توجه: به منظور طراحی یک بنر ساده مراحل 10 تا 18 را تکرار کنید تا شکل دیگری درست مانند زیر  اضافه شود.

19 . ابزار Round Rectangular Tool را انتخاب کنید.

20 . برای شکل جدیدی که می‌خواهید ایجاد کنید، یک رنگ انتخاب کنید.

21 . مانند شکل بالا یک شکل بکشید.

22 . اکنون با کلیک بر روی لایه شکل اول و نگه داشتن شیفت برای انتخاب آخرین لایه، تمام لایه‌های شکل را انتخاب کنید.پ

برای اطلاع از قیمت طراحی بنر در رایامارکیتنگ می توانید از صفحه طراحی بنر قیمت بازدید کنید.

23. CTRL + G را بزنید تا لایه‌ها گروه‌بندی شوند، اَشکال گروه را نام ببرید.

24. برای طراحی یک بنر ساده با استفاده از تکنیک‌هایی که در سایر موزیک‌های خود آموخته‌ایم، مدلی را وارد کنید.

 

25 .ابزار Custom Shape را انتخاب کنید.

26 .از پیش‌تنظیمات، عنصر Arrow 2 را انتخاب کنید.

27. برای افزایش طراحی بنر، عنصر پیکان را اضافه کنید.

28 .ابزار Text را انتخاب کنید و شروع به اضافه کردن متن به بنر خود کنید. سعی کنید قلم‌ها و رنگ‌های مختلف را برای متن خود انتخاب کنید.

29 . متن خود را با افزودن Layer Styles تقویت کنید.

30 .اکنون متن خود را در یک پوشه گروه‌بندی کنید، نام پوشه را متن بگذارید.

طراحی بنر تمام شده و آماده است تا در وب سایت شما قرار گیرد.

خوب امیدواریم که شما مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی را از این آموزش در زمینه طراحی یک بنر ساده آموخته باشید. امیدواریم که آنها به شما در پروژه‌های آینده شما کمک کنند. مانند معمول سعی کنید همیشه تمرین را تجربه کنید، به فایل PSD نگاهی بیندازید تا در مورد چگونگی سازماندهی همه چیز ایده بگیرید. منظم بودن به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بیشتر روی طراحی حفظ کنید. آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ در این جا به پایان می رسد.

در ادامه می‌توانید از سایت‌های زیر به دانلود فیلم آموزش طراحی بنر با فتوشاپ بپردازید:

  • https://www.aparat.com
  • https://www.sourcebaran.com
  • https://www.dalfak.com

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ

طراحی بنر یکی از مولفه‌های اساسی برند تجاری آنلاین است. هنگام بازاریابی محصولات و خدمات یک کسب و کار، تأمین مولفه بصری قصد و رفتار خرید مخاطب یک عامل اساسی است. بنرها از رایج‌ترین اشکال طراحی گرافیکی هستند که در حال حاضر برای بازاریابی خدمات استفاده می‌شوند.

خوب است بخوانید: آشنایی با نحوه طراحی بنر فوری

در طراحی یک بنر ساده افزودن تصاویر گرافیکی و تصویری به صورت بنر در وبلاگ‌ها و مطالبی که برای تبلیغات محصولات استفاده می‌شود، یکی از راه‌های موثر در تجارت بهتر برای مشتریان خود است. جدا از موارد ذکر شده، از بنرها نیز می‌توان برای اهداف زیر استفاده کرد:

  • بنر می‌تواند برای وبلاگ‌ها ایجاد شود تا خلاصه‌ای از مطالب مقاله را ارائه دهد.
  • از بنرها می‌توان برای اعلام رویدادهای آینده برگزار شده توسط برند یا اتفاقات مربوط به خدمات ارائه شده توسط آن برند استفاده کرد.
  • صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق ارسال بنر در سایت‌های میزبان تبلیغات، محصولات خود را به بازار عرضه کنند و چشم‌اندازهای خوبی را به خود جلب کنند.

خوب است بخوانید: آشنایی با نحوه طراحی بنر فوری

جدا از تأکید بر جنبه بصری بازاریابی، استفاده از بنرها ابزاری مقرون به صرفه است و با صرفه جویی در وقت برای مشاغل این امکان را فراهم می‌کند تا خدمات خود را برای طیف وسیع‌تری از مشتریان و شرکت‌های وابسته به تجارت معرفی کنند. در ادامه به ارائه نکانی در زمینه آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ می پردازیم:

1. استفاده خوب از فضا

نباید از فضاهای خالی ترسید. هنگامی که اطلاعات به درستی اولویت بندی و ساختار داشته باشند و پر از فایل‌های گرافیکی، آیکون‌ها یا گرافیک‌های زیاد نباشند، از نظر بصری جذاب‌تر هستند.

2. تصاویر قابل توجه

تصاویری را انتخاب کنید که پیام برند شما را منتقل کنند. یک تصویر به خودی خود می‌تواند توجه بیشتری نسبت به متن جلب کند.

3. پیام خلاقانه

پس از جلب توجه مصرف کننده، باید پیامی واضح، منحصر به فرد و مشخص داشته باشید که مشتری را وادار به سرمایه‌گذاری در وقت خود برای رفتن به وب‌سایت تان کند.

4. فراخوان اقدام

این مهمترین عنصر یک بنر است که متشکل از دعوت از کاربر برای کلیک و دسترسی به پیوند است.

5. متن قوی

از تایپوگرافی قوی و ساده استفاده کنید. اندازه بنر خود را همیشه در ذهن داشته باشید. باید کاملا خوانا باشد.

6. نام برندتان را وارد کنید

هرگز فراموش نکنید که آرم برند خود را وارد کنید. مصرف کننده فقط با یک نگاه می‌داند که این بنر متعلق به چه کسانی است.

7. شوخ طبعی

استفاده از شوخ طبعی یک روش موثر برای مصرف کنندگان است تا برند شما را به خاطر بسپارند و دوست داشتن آن را افزایش دهند. مراقب باشید که طنز استفاده شده، بحث برانگیز نباشد یا با ارزش‌های برند شما ناهمسو نباشد.

8. محصول را برجسته کنید

اگر محصول شما به خودی خود چشمگیر است، باید بدون اشباع کردن نگاه بیننده، از یک پس‌زمینه اساسی برای برجسته‌سازی استفاده کنید.

9. اندازه‌گیری صحیح

انواع مختلفی از بنرها وجود دارد و بنابراین فرمت‌های مختلفی

نیز وجود دارد. باید به خاطر داشته باشید که بنر شما در کجا ظاهر می‌شود، بنابراین باید بدانید که اندازه‌گیری‌های از قبل تعیین شده چیست.

آموزش طراحی بنر مناسبتی

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بنرها همچنان یکی از موثرترین ابزارها برای استراتژی ارتباطی و بازاریابی یک برند هستند. تبلیغات در اینترنت به طور تصاعدی تعداد کاربران را افزایش داده است و از طریق استفاده از سیستم عامل‌های اجتماعی، دسترسی به مخاطبان هدف با موفقیت آسان تر است. امروزه ورود به وب‌سایتی بدون وجود بنر و تلاش برای جلب توجه ما غیرمعمول است. این یک مشکل است زیرا مصرف کنندگان در معرض بمباران مداوم تبلیغات نمایشی قرار دارند که سعی می‌کنند از آن جلوگیری کنند یا هر زمان که ظاهر می‌شوند به پایین سایت پیمایش می کنند.

بنابراین، بسیار مهم است که در طراحی بنرهایی که تأثیر بصری ارزشمندی را بر روی کاربران ایجاد می‌کنند، برای مراقبت دقیق از صفحه شما، دقت کافی به خرج دهید. اگر اولین بار است که یک بنر ایجاد می‌کنید و هیچ سرنخی از نحوه انجام آن ندارید؟ پس شما در جای صحیحی هستید. از جمله بنرهایی که بسیار مورد استفاده است، بنرهای مناسبتی است برای مثال به مناسبت برگشت عزیزان از کربلا، تولد، روز معلم، دهه فجر، روز دانش‌ آموز و غیره. در تهیه این نوع بنر حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. پیام گمشده

در این حالت، کمتر بیشتر است. اگر از مقدار متن بیش از حد استفاده کنید، مصرف‌کنندگان از دیدن بنر شما چشم‌پوشی می‌کنند. متن‌های طولانی و عناصر بصری ناخوشایند باعث می‌شود پیام توسط کاربر مورد توجه قرار نگیرد.

2. وعده‌های دروغین

اگر از یک پیام جذاب اما کاذب استفاده کنید، فقط به وب سایت خود مراجعه می‌کنید، اما به مشتریان بالقوه دسترسی نخواهید داشت.

3. تایپوگرافی غیرجذاب

باید سعی کنید از استفاده از تایپوگرافی پررنگ خودداری کنید، زیرا از نظر بصری برای مخاطب بسیار پرخاشگر است. در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید با استفاده از تایپوگرافی ساده و تمیز که جلب توجه می‌کند، اما خیلی پرخاشگرانه نیست، بین دعوت به عمل و بقیه متن موجود در بنر خود تعادل پیدا کنید.

4. رنگ‌های روشن

ممکن است فکر کنید استفاده از رنگ‌های نئون برجسته و روشن باعث جلب توجه بیشتر کاربران می‌شود، اما این رنگ‌ها می‌توانند نسبت به تبلیغات شما بی علاقه باشند.

5. در طراحی یک بنر ساده مناسبتی از متن‌های مناسب، آرم و برند شخص سفارش‌دهنده حقیقی یا حقوقی، رنگ‌های شاد برای مناسبت‌های شاد و رنگ های گرم برای مناسبت‎های غمگین در نظر بگیرید. از فونت به میزان متعادل استفاده کنید، از بیش از دو یا بیش از سه فونت استفاده نکنید.

ساخت بنر سایت با فتوشاپ

برای طراحی یک بنر ساده در دستورالعمل‌های زیر بنرهایی را با استفاده از تصاویر و فونت‌های مختلف درAdobe Photoshop Elements ایجاد می‌کنید. این دستورالعمل‌ها شامل یافتن تصاویر، ترکیب آنها در بنر، و از جمله متن برش دادن است. پس از پایان کار پیروی از دستورالعمل‌ها، شما می توانید بنر خود را ایجاد کنید.

 نحوه باز کردن Adobe Photoshop

1. بر روی شروع کلیک کنید، گزینه همه را انتخاب کنید. برنامه را انتخاب کنید

Adobe را انتخاب کنید

صفحه خوش آمدید بر روی صفحه باید ظاهر شود

2. بر روی شروع کلیک کنید

صفحه جدیدی برای تنظیم پرونده باید باز شود

3. اندازه عرض دلخواه و ابعاد بنر خود را بنویسید کنید. ابعاد شما بسته به نوع بنرتان متفاوت است.

ما از 800 استفاده خواهیم کرد. 600*200 پیکسل.

4. تعیین زمینه

چگونه می‌توان پس‌زمینه را رنگ‌آمیزی کرد

1. روی سطل رنگ کلیک کنید

با ابزار Paint Bucket، بخش خاصی را با رنگ انتخاب شده به انتخاب شما پر کنید.

 

2. روی Set Foreground کلیک کنید، دکمه رنگ را انتخاب کنید

رنگ پیش‌زمینه را انتخاب کنید این صفحه باید باز شود

3. پس از انتخاب، بر روی Ok کلیک کنید

4. برای پُر کردن از رنگ، روی بنر کلیک کنید.

نحوه استفاده از ابزار Gradient

ابزار gradient بسته به میزان پیش‌نویس نشانگر، دو رنگ را با هم ترکیب می‌کند. هر چقدر بیشتر بکشید، تغییر تدریجی از رنگ اول به رنگ دوم بیشتر می‌شود.

1. بر روی ابزار Gradient کلیک کنید

شکل17. ساخت بنر سایت با فتوشاپ

2. روی Set Foreground کلیک کنید. دکمه رنگ را انتخاب کنید. رنگ پیش‌زمینه را انتخاب کنید

ابزار گرادیان: رنگ پیش‌زمینه را تنظیم کنید (Arrow is است) (تغییر زمینه و رنگ پس زمینه)

بر روی صفحه نمایش این صفحه باید باز شود.

3. روی سوییچ کلیک کنید. به جای رنگ‌های انتخاب شده پیش‌زمینه و رنگ پس‌زمینه این جایگزین خواهد شد.

4- روی Set Foreground کلیک کنید. دکمه رنگ را انتخاب کنید. رنگ پیش‌زمینه را انتخاب کنید. این صفحه باید باز شود.

5- مکان‌نما را کلیک کرده و آرام و تدریجی بکشید

هرچه بیشتر بکشید، اثر بیشتر از شیب به جا خواهد ماند.

6. اگر اثر دلخواه است تکرار کنید. اگر اثر دلخواه به دست نیامد، می‌توانید مکان نما را بکشید. هم به صورت افقی یا به صورت عمودی هر شکلی که ترجیح می‌دهید.

تصاویر:

نحوه افزودن تصویر

1. تصویری را که مایل به استفاده انتخاب کنید. ممکن است از عکس شخصی استفاده کنید. عکس شخصی یا از یک وب سایت را بارگیری کنید

2. روی تصویر کلیک راست کنید،کپی را انتخاب کنید.

3. روی بنر کلیک راست کنید و Paste را انتخاب کنید. تصویر شما اکنون باید روی بنر ظاهر شود

4- روی تصویر کلیک کنید و در جایی که مورد نظر است، بکشید

5- روی گوشه‌ای از قسمت کلیک کنید: برای تغییر اندازه، تصویر را بکشید و بکشید. روی درخواست پذیرش کلیک کنید. برای ایجاد تغییرات در تصویر یا لغو تغییرات، دکمه لغو برای تنظیم مجدد را بزنید.

نحوه برش تصویر

برش یک تصویر فرآیند حذف مناطق ناخواسته از تصویر خاص است.

1. روی نماد بزرگ‌نمایی کلیک کنید.

2. مقدار را روی 300٪ تنظیم کنید، Enter را بزنید.

 

3. ابزار پاک کن را انتخاب کنید.

4. در امتداد رئوس مطالب از منطقه مورد نظر از تصویر ردیابی کنید. شما باید ماوس را به چپ را نگه دارید. روی دکمه کلیک کنید و بکشید. ابزار پاک کن پیش‌زمینه ناخواسته را پاک می‌کند.

 

5. اندازه پاک‌کن را افزایش دهید. بعد از این مرحله،بخش مورد نظر از تصویر فقط باقی خواهد ماند

6. روی ابزار بزرگنمایی کلیک کنید و تنظیم مجدد مقدار به 100٪ را انجام دهید.

7. اگر این کار را تکرار کنید بزرگ‌نمایی بیشتر مورد نیاز است

متن

1. بر روی Horizontal Type کلیک کنید

2. قلم ترجیحی را انتخاب کنید.

3. بر روی بنر کلیک کنید.

4- متن مورد نظر را تایپ کنید.

5. بر روی Move Tool کلیک کنید.

ابزار حرکت

ابزار متن افقی

6. متن مورد نظر را بکشید.

جلوه‌ها

اعمال براق شدن بیرونی به متن

7. به کار بردن یک درخشش بیرونی بر متن، بر متن تأکید می‌کند و باعث برجسته شدن متن می‌شود.  متن دلخواه را انتخاب کنید. رئوس مطالب سفید در اطراف متن به نظر می‌رسد.

8. روی Layer Styles کلیک کنید

3. از منو Drop Down باید Glows بیرونی را انتخاب کنید.

4- درخشش دلخواه را انتخاب کنید

5. روی آن کلیک کنید. درخشش باید، روی متن ظاهر می‌شود

نورپردازی را روی تصویر اعمال کنید

استفاده از نور برای یک تصویر باعث افزایش ویژگی‌ها می‌شود و باعث می‌شود تصویر از بقیه قسمت‌های بنر برجسته شود

1. روی Image Layer کلیک کنید

2. روی Filter کلیک کنید،  نورپردازی را انتخاب کنید، صفحه جلوه‌های روشنایی باید ظاهر شود

3. لبه‌های صفحه را بکشید، دایره برای افزایش یا کاهش درخشش تصویر مورد استفاده قرار دهید

دهید، در جایی که نور می‌آید نقاط را از جانب بکشید.

4- روی Ok کلیک کنید. اگر فرایند را تکرار کنید، نتایج لازم برای تصویر مورد نظر به دست خواهد آمد

5. تصویر را انتخاب کنید

6. روی لایه 1 راست کلیک کنید، Duplicate Layer را انتخاب کنید

صفحه لایه را کپی کنید باید بالا بیاید این کار اثر روشنایی را افزایش می‌دهد

7. روی Ok کلیک کنید.

8. کپی لایه 1 را انتخاب کنید

9. Overlay in Drop را انتخاب کنید

این چیزی است که شما دارید

طراحی تابلو در فتوشاپ

برای طراحی یک بنر ساده می‌توان از برنامه فتوشاپ استفاده کرد. بسیاری از قابلیت‌های موجود در فتوشاپ در پانل‌ها قرار دارد، بنابراین شما یاد خواهید گرفت که در آنها پیمایش کنید و سریعاً موارد مورد نیاز خود را پیدا کنید. در این بخش، شما می‌آموزید که چگونه اندازه‌ها را تغییر دهید، گسترش دهید و پنل‌ها را به آیکون تبدیل کنید و سپس دوباره به پنل‌ها برگردید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه فضاهای کاری مورد علاقه خود را ذخیره کنید تا مجبور نباشید هر بار که روی یک پروژه جدید کار می‌کنید، آنها را تنظیم کنید.

1 Window> Workspace> Reset Essentials را انتخاب کنید تا پانل‌ها را به مکان پیش‌فرض خود بازگردانید

قرار دادن سیستم پانل برای استفاده در Photoshop CS6

Photoshop برای همه پنل‌ها تنظیمات پیش‌فرض دارد: این همان چیزی است که هنگام شروع فتوشاپ می‌بینید. پنل‌های زیادی وجود دارد و همه آنها برای همه پروژه‌ها مورد نیاز نیستند. به همین دلیل فتوشاپ فضای کاری را تعریف کرده است که می‌تواند به شما کمک کند جریان کار خود را ساده کنید. در منوی Window> Workspace مکان‌های کاری از پیش ساخته شده زیادی وجود دارد. یکی را انتخاب می‌کنید که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های لازم برای وظیفه موجود را پیدا کنید

شما می‌توانید فضاهای کاری مختلفی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند بسته به وظیفه موجود ویژگی ها را پیدا کنید.

در این مرحله، شما فقط فضای کار Essentials را دوباره تنظیم کرده اید. با انتخاب Painting و سپس عکاسی از منوی Window> Workspace ، مکان‌های کاری مختلف را امتحان کنید. وقتی دیدید که چگونه می‌توان پانل‌ها را پاک کرد و دیگری را قابل مشاهده کرد، به Window> Workspace> Essentials بازگردید.

بخاطر داشته باشید که همه این پنل‌ها از منوی Windows> Workspace در همه زمان‌ها قابل دسترسی هستند.

برای باز کردن پانل‌هایی که قابل مشاهده نیستند، منوی Window را انتخاب کنید. اگر یک علامت تأیید در سمت چپ پانل ذکر شده وجود داشته باشد، به این معنی است که پانل از قبل باز است. Photoshop CS6 می‌تواند تعیین کند که آیا پانلی در پشت صفحه دیگر پنهان شده است. پانل‌هایی که از این طریق پنهان شده‌اند به عنوان باز علامت گذاری نمی‌شوند، بنابراین می‌توانید آن را در منوی Window انتخاب کنید تا پانل پنهان را به جلو برسانید.1 ابزار Brush (ابزار قلم مو) را انتخاب کنید.

2 روی زبانه Swatches کلیک کنید که در پشت صفحه رنگی در قسمت اتصال در سمت راست پنهان شده است

3 روی رنگی به نام Pure Red Orange در پانل Swatches کلیک کنید. توجه داشته باشید که وقتی از روی رنگی عبور می‌کنید، یک Tooltip ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید Small menu را از فهرست Swatches panel  در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید

انتخاب کنید که پانل Swatches را به عنوان یک لیست مشاهده کنید.

4 با انتخاب ابزار قلم مو، نقاشی را در سمت چپ بالای تصویر شروع کرده و نارنجی را به آسمان اضافه کنید. اگر لازم باشد، کلیدهای Ctrl + Z (ویندوز) یا Command + Z (مکینتاش) را بکار ببرید. بخاطر داشته باشید که با پوشاندن نقاشی یا انتخاب قسمت‌هایی از تصویر، می‌توانید کنترل بیشتری نسبت به مکان نقاشی در تصویر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات انتخابی به مقالات رایامارکتینگ مراجعه نمایید.

انتخاب سایر پنل‌های فتوشاپ

اکنون پانل دیگری را انتخاب می‌کنید، پانل History. پانل History به شما امکان می‌دهد مراحل را لغو کرده و دوباره انجام دهید و همچنین نسخه‌های تصویر خود را هنگام کار ذخیره کنید. در این تمرین، از پانل History برای لغو و انجام مراحل مجدد استفاده خواهید کرد. 1 روی نماد پانل History (History Panel Tool) که در فضای کاری Essentials قابل مشاهده است کلیک کنید. اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، Window> History را انتخاب کنید.

هر سطر در پانل History یک حالت تاریخچه (یا مرحله) را نشان می‌دهد. برای لغو مراحل انجام شده، می‌توانید مجدداً روی حالت‌های قبلی کلیک کنید یا با کلیک روی حالت سابقه خاکستری، این کار را دوباره انجام دهید. بخاطر داشته باشید که اگر در تاریخ قدم بگذارید و مرحله جدیدی را به پایان برسانید، تمام حالت‌های خاکستری تاریخ از بین می‌روند. این پیش فرض سابقه را می‌توان با انتخاب گزینه‌های History از منوی پانل History و بررسی Allow Non-Linear History تغییر داد.

2 برای مشاهده نحوه لغو مراحل، دوباره به حالت‌های مختلف تاریخچه کلیک کنید. برای دیدن مراحل انجام شده، دوباره به جلو کلیک کنید.

در حال گسترش و درهم شکستن پانل‌های فتوشاپ باشید

برای مدیریت بهتر فضای خود می‌توانید پانل های خود را فرو ریخته و گسترش دهید. می‌توانید این کار را به صورت خودکار با یک فضای کاری از پیش پیکربندی شده انجام دهید، یا می‌توانید فقط پانل‌هایی را که می‌خواهید مشاهده کنید، گسترش دهید.

1 ممکن است متوجه شوید که باید فضای کاری خود را مجدداً تنظیم کنید تا دوباره به تنظیمات اصلی خود برگردد. در صورت لزوم، Window> Workspace> Reset Essentials را انتخاب کنید.

2 با دوبار کلیک کردن روی نوار خاکستری تیره (نوار عنوان) در بالای پانل‌ها، گروه پانل‌ها را جمع کنید. دوباره روی نوار خاکستری تیره دوبار کلیک کنید تا گسترش یابد.

همچنین می‌توانید با کلیک روی فلش‌های دوتایی در سمت راست بالای صفحه، یک پنل را فروپاشید.

3 اگر پانل History دیگر باز نیست، روی نماد پانل History کلیک کنید. روی فلش دوتایی در سمت راست بالا کلیک کنید تا آن پنل به یک نماد برگردد.

با کلیک روی فلش‌های دوتایی می‌توانید پانلی را جمع کنید.

سفارشی سازی پنل‌های فتوشاپ

یک گروه پانل از دو یا چند پانل تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند. برای مشاهده سایر پنل‌ها در یک گروه، نام موجود در برگه صفحه را انتخاب کنید. اکنون یاد خواهید گرفت که پنل‌های خود را با توجه به تنظیمات خود سازماندهی کنید.

1 اگر پانل Swatches به جلو نیست، زبانه‌ای را که Swatches را خوانده است انتخاب کنید؛ تب Swatches به جلو آورده شده است.

2 اکنون زبانه Color را انتخاب کنید تا پانل Color در جلوی گروه پانل قرار گیرد.

3 روی زبانه Panel Color کلیک کنید، آن را از گروه پانل دور کرده و به قسمت تصویر بکشید و سپس ماوس را رها کنید – شما فقط یک پانل را از یک گروه پانل و منطقه docking برداشته‌اید. مرتب سازی مجدد پانل ها به شما کمک می‌کند تا پانل‌های پرکاربرد را در یک منطقه با هم نگه دارید.

 

4 روی قسمت برگه در بالای پنل Swatches کلیک کرده و آن را از بالای صفحه Color بکشید. به محض دیدن طرح کلی در اطراف صفحه Color ، ماوس را رها کنید. شما اکنون یک گروه پانل درست کرده‌اید.

 

اکنون یک فضای کاری سفارشی ذخیره خواهید کرد. اگر فرآیندهای تولیدی دارید که غالباً از همان صفحه‌ها استفاده می‌کنید، ذخیره یک فضای کاری ایده خوبی است. اگر در شرایطی هستید که چندین کاربر فتوشاپ را روی یک رایانه به اشتراک می‌گذارند، ذخیره فضاهای کاری نیز مفید است.

5 Window> Workspace> New Workspace را انتخاب کنید. کادر محاوره‌ای New Workspace ظاهر می‌شود.

6 در جعبه متن Name ، First Workspace را تایپ کنید و سپس روی Save کلیک کنید.

 

7 هر زمان که می‌خواهید یک فضای کاری را دوباره بارگیری کنید، خواه فضایی باشد که ایجاد کرده‌اید و هم فضای استاندارد فتوشاپ است، Window> Workspace را انتخاب کرده و فضای کار مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

ابزارهای پنهان فتوشاپ

برخی از ابزارهای صفحه Tools یک مثلث کوچک در گوشه پایین سمت راست نشان می‌دهند. این نشان می‌دهد که ابزارهای اضافی زیر ابزار پنهان شده است.

1 ابزار Brush را کلیک کرده و نگه دارید تا ابزارهای مخفی Pencil ، Color Replacement و Mixer Brush را ببینید. با کلیک راست (Windows) یا Ctrl + کلیک (Mac OS) همچنین می‌توانید به ابزارهای مخفی دسترسی پیدا کنید.

2 ابزار Mixer Brush (Mixer Brush Tool را انتخاب کرده و رها کنید. ابزار Color Mixer اکنون ابزار قابل مشاهده است و گزینه‌های موجود در نوار گزینه‌ها تغییر کرده است.

Mixer Brush تکنیک‌های واقع گرایانه نقاشی را شبیه می‌کند، مانند مخلوط کردن رنگ روی بوم، ترکیب رنگ روی قلم مو یا تغییر رطوبت رنگ در طول ضربه زدن.

اکنون با انتخاب Set پیش‌زمینه رنگ در پنل Tools، رنگ پیش‌زمینه را تغییر خواهید داد.

3 یک بار روی رنگ پیش‌زمینه در پایین پانل Tools کلیک کنید. Color Picker ظاهر می شود.

4 نشانگر خود را بر روی Color Slider hue در سمت راست Color Color Pane قرار دهید و آن را کلیک کنید و بکشید تا سایه‌های نارنجی در Color Color ظاهر شود.

5 برای انتخاب رنگ نارنجی، یکبار در Color کلیک کنید. هر رنگ نارنجی برای این تمرین انجام می‌شود، اما برای انتخاب دقیق‌تر می‌توانید مقداری را در قسمت‌های متن تایپ کنید. در این مثال، رنگی با مقدار RGB R: 236 ، G: 169 ، B: 24 انتخاب شده است.

6 بر روی دکمه انتخابگر قلم مو از قلم مو در نوار گزینه کلیک کنید و ویژگی‌های زیر را برای ابزار Mixer Brush تنظیم کنید.

اندازه: 175 px (این نشان‌دهنده اندازه برس است، در این مثال یک برس بسیار بزرگ نشان داده شده است.)

سختی: 20٪ (مقدار 100٪ یک برس سخت است.)

تمام تنظیمات دیگر را به طور پیش فرض بگذارید.

برای طراحی یک بنر ساده گزینه‌های زیادی برای Mixer Brush وجود دارد، اما برای این مثال، شما از یک از پیش تعیین شده استفاده می‌کنید که تمام تنظیمات را تنظیم می‌کند تا نتیجه مطلوبی در تصویر شما ایجاد کند.

7 یکبار بر روی فهرست کشویی Useful brush comb mixers کلیک کرده و پیش تنظیم Moist، Light Mix را انتخاب کنید.

8 Ctrl + 0 (صفر) (ویندوز) یا Command + 0 (صفر) (سیستم عامل Mac) را فشار دهید. این میانبر صفحه کلید برای Fit on Screen است و به شما اطمینان می‌دهد که کل منطقه تصویر را مشاهده می‌کنید.

9 در حالی که ابزار Mixer Brush هنوز انتخاب شده است، در قسمت سمت چپ بالای تصویر خود شروع به نقاشی کنید تا سایه‌ای از نارنجی را از گوشه ایجاد کنید. این کار را برای هر چهار گوشه تصویر تکرار کنید. اگر می‌خواهید دوباره رنگ کنید، Ctrl + Z Windows یا Command + Z Mac OS را فشار دهید تا به تصویر قبلی برگردید و دوباره امتحان کنید.

10 File> Save را انتخاب کنید یا از میانبر صفحه کلید Ctrl + S Windows) یا Command + Mac SOS برای ذخیره فایل خود استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.