این چهار ایده بازاریابی اینستاگرام به ایجاد برند شما کمک می کند، باعث می شود فید اینستاگرام شما بهتر به نظر برسد و در نهایت باعث افزایش نرخ تعامل و فالورهای شما می شود.
آیا احساس می کنید استراتژی اینستاگرام شما می تواند از برخی از تاکتیک های تازه استفاده کند؟ حتی اگر از نتایجی که از کمپین اینستاگرام خود می بینید راضی هستید، بدانید همیشه جای پیشرفت وجود دارد.
به همین دلیل است که می خواهم چهار ایده بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام را با شما در میان بگذارم تا فید اینستاگرام خود را زیبا کرده و بتوانید یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ برای خود ایجاد کنید به گونه ای که برند شما را کامل بسازد.
این روش ها به فید اینستاگرام شما کمک می کند تا ظاهر بهتری داشته باشد، نرخ تعامل بیشتری داشته باشد و فالورهای شما را افزایش دهد.
1. برنامه ریزی کنید یک روز را به اینفلوئنسر بسپارید
بازاریاب های اجتماعی معمولاً وظیفه دارند فالوورهای اینستاگرام را با استفاده از افرادی که از مخاطبان هدف آنها هستند افزایش دهند. یکی از سریع ترین و بهترین روش ها در اینستاگرام مارکتینگ، کار کردن با یک اینفلوئنسر برای به دست گرفتن پیج شما به مدت یک روز است.
روز در اختیار گذاشتن پیج اینستاگرام زمانی اتفاق می افتد که برند شما به یک اینفلوئنسر اجازه می دهد تا حساب اینستاگرام شما را برای یک روز مدیریت کند.
در روز ماراتن بوستون، Garmin، از سازندگان ساعت های GPS، از بلاگر دونده معروف NYC Running Mama خواست که حساب اینستاگرام آنها را در این روز به دست بگیرد.
NYCRunningMama، که با عنوان میشل نیز شناخته می شود، به دلیل پست های خردمندانه، انگیزشی و مفید وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود در جامعه دوندگان مشهور شده است. با در اختیار گرفتن اکانت رسمی Garmin توسط میشل، این برند توانست به 66000+ فالوور اینستاگرام میشل دست پیدا کند.
در واقع، شب قبل از گرفتن اکانت گارمین، میشل پستی ارسال کرد، “من فردا مسئولیت اکانت Garmin را به عهده خواهم گرفت، بنابراین این اکانت را دنبال کنید (پست مسابقه!!).”
این مسئله در بازاریابی شبکه اجتماعی رایج است که از یک اینفلوئنسر درخواست می شود از جامعه خود بخواهد حساب تجاری را که در اختیار گرفته است نیز دنبال کنند. بسیاری از فالورها این کار را انجام می دهند به دلیل اینکه می خواهند با اینفلوئنسر مورد علاقه خود همراه باشند، بنابراین از این طریق تعداد دنبال کنندگان برند افزایش می یابد.تا زمانی که آن برند پس از پایان روز اینفلوئنسر، همچنان به ارسال محتوای با کیفیت بالا ادامه دهد، فالورهای آن اینفلوئنسر نیز در پیج برند خواهند ماند.
2. به دنبال هشتگ های محبوب باشید
یکی از سریع ترین راه ها برای بازاریابی اینستاگرام و افزایش reach و دسترسی در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. در واقع، پست هایی که حداقل یک هشتگ دارند 12.6 درصد تعامل بیشتری بدست خواهند آورد.
هنگامی که حساب اینستاگرام خود را ایجاد می کنید، می خواهید لیستی از هشتگ های مربوط به فعالیت خود را تهیه کنید تا بتوانید پست مورد نظر خود را به مخاطبان هدف منتقل کنید.
برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ می توانید یک # کلید واژه در اینستاگرام خود تایپ کنید، سپس شبکه اجتماعی اینستاگرام، هشتگ های مرتبط را جمع آوری می کند. به عنوان مثال، اگر من یک خرده فروش کفش دوندگی بودم، ممکن است در مورد هشتگ های #دوندگی تحقیق کنم:
تهیه لیست هشتگ های خاص برای افزایش دسترسی پست های شما به افراد جدید در مخاطبان هدف شما مهم است.
در عین حال، هشتگ های پرطرفدار را نیز در اینستاگرام مارکتینگ خود زیر نظر داشته باشید. اینها هشتگ های معروف هستند که معمولاً در حوالی روزهای تعطیل یا رویدادهای مهم جاری، ظاهر می شوند. شما همیشه قادر به استفاده از هشتگ های محبوب نخواهید بود. بنابراین هر زمان، فرصتی پیدا کردید، سریعاً اقدام کنید!
استفاده از هشتگ های پرطرفدار و ترند به شما امکان می دهد به افراد خارج از مخاطبان هدف خود نیز دسترسی پیدا کنید. اگرچه هشتگ ترند مطمئناً دقت کمتری نسبت به استفاده از یکی از هشتگ های ایجاد شده شما دارد، اما انجام آن نیز رایگان است و به شما امکان می دهد کمی از شخصیت برند خود را به رخ بکشید.
به عنوان مثال، در روز ملی حیوانات خانگی، برند محصولات بهداشتی مردانه Harry’s عکسی با استفاده از هشتگ NationalPetDay# منتشر کرد.
در حالی که هیچ یک از محصولات برند هری برای نظافت حیوانات خانگی نیست، اما این برند توانست با این پست، کمی طنز و سرگرمی به فید خود تزریق کند. همچنین برند هری با انتشار این پست قادر به دسترسی به افراد بیشتر و متفاوت تری نسبت به حالت عادی شد.
هشتگ NationalPetDay# در اینستاگرام مارکتینگ بیش از 600،000 بار توسط مردان و زنان مختلفی استفاده شده است. مخاطبان هری در درجه اول آقایان هستند، اما این بدان معنا نیست که برای خانم ها ارزش قائل نباشند.
هشتگ های مخصوص مانند #MensGrooming در درجه اول توسط مردان استفاده شد. اما این بدان معنا نیست که زنان برای خرید محصولات مردانه (به عنوان هدیه یا برای خانه خود) اقدام نمی کنند. علاوه بر این، یک خانم ممکن است پست برند هری را ببیند و دوست مرد خود را نیز در نظرات تگ کند یا برای معرفی برند هری آن را به یک مرد توصیه کند.
با این حال منطقی نیست که برند هری، به طور خاص وقت و انرژی زیادی را برای هدف قرار دادن زنان بگذارد، اما در صورتی که احساس شود می توان از هشتگ های معروف و مرتبط به زنان استفاده کرد!
3. پالت رنگ خاص انتخاب کنید
وقتی نوبت به ایجاد تبلیغات چاپی، طراحی وب سایت و کارت های ویزیت می رسد، برندها تمایل دارند که از یک پالت رنگ خاص که در راهنمای استایل برند نیز به کار گرفته می شود، استفاده نمایند.
با ظهور اینستاگرام، بسیاری از برند ها، راهنمای استایل و رنگ سازمانی خود را فراموش کرده و سرکش می شوند. این همیشه چیز بدی نیست. شبکه های اجتماعی مکانی عالی برای آزمایش ایده های جدید است. با این حال، ایجاد یک پالت رنگی اینستاگرام و پایبند بودن به آن نیز می تواند مفید باشد.
چرا این مهم است؟ این یک حالت هویت بصری ایجاد می کند که فالورها، برند شما را با آن می شناسند. درست مانند لوگو، وب سایت و کارت های ویزیت شما که همگی برای ایجاد انس با خریداران طراحی شده اند. در بازاریابی اینستاگرام شما نیز می تواند چنین باشد.
برند Everlane این کار را با رعایت یک پالت رنگی که ترکیبی از سایه های سیاه و سفید است، به خوبی انجام می دهد. هر عکسی که آنها منتشر می کنند شامل کنتراست B&W (black and white) است.
به کار بردن پالت رنگی از این قبیل، قطعاً نیاز به تأمل و تفکر دارد. شما به احتمال زیاد می خواهید یک تقویم محتوایی برای بازاریابی اینستاگرام خود ایجاد کنید، برای این منظور، وسایل خود را جمع آوری کنید و سپس همزمان تعدادی عکس بگیرید و آنها را ویرایش کنید.
Buffer پیشنهاد می کند تقویمی را انتخاب کنید که یک روز، یک هفته، یک ماه یا یک سال جلوتر به نظر برسد. من شخصاً دوست دارم ارسال پست هایم را به صورت هفتگی برنامه ریزی کنم. این به من امکان انعطاف پذیری را می دهد تا در صورت بروز مشکلی، به راحتی تغییراتی را ایجاد کنم، به طوری که اگر روزی وقت من برای جمع آوری لوازم جانبی و عکاسی کم باشد، محتوای جایگزین برای آن داشته باشم.
4. از قانون یک سوم برای عکس های خود کنید
وقتی نوبت به جلب مخاطبان شما در بازاریابی اینستاگرام می رسد، می خواهید عکس های شما چشم نواز باشند و به راحتی دیده شوند. برای این منظور، چرا برخی از قوانینی که عکاسان حرفه ای از آنها پیروی می کنند را آزمایش نمی کنید؟
رایج ترین قانون، قانون یک سوم نامیده می شود. اساساً این به معنی استفاده از یک گرید و شبکه بر روی عکس های شما و سپس قرار دادن سوژه در امتداد خطوط است.
بر طبق مکتب عکاسی دیجیتال، تئوری حاکم بر قانون یک سوم این است:
“اگر نقاط تصویر مورد علاقه خود را در تقاطع ها یا در امتداد خطوط قرار دهید، عکس شما متعادل تر می شود و بیننده تصویر را قادر می سازد تا با آن ارتباط بیشتری برقرار کند. مطالعات نشان داده است که هنگام مشاهده تصاویر، چشم افراد معمولاً بیشتر به سمت یکی از نقاط تقاطع کشیده می شود تا مرکز تصویر – استفاده از قانون یک سوم با این روش طبیعی مشاهده تصویر کار می کند تا اینکه بر خلاف آن کار کند.”
اکثر دوربین های DSLR و همچنین آیفون از ویژگی شبکه بندی به هنگام عکاسی برخوردار هستند. اگر آیفون دارید می توانید آن را در بخش تنظیمات > عکس ها و دوربین > گرید روشن کنید.
شروع کنید
اکنون که با برخی ایده های جدید بازاریابی اینستاگرام آشنا شده اید، وقت آن است که به کار بپردازید. خلاق باشید، لذت ببرید و سخت کار کنید!