مقالات آموزشی

نکاتی درباره ۹ روش عالی برای جذب ترافیک از اینستاگرام

مفید بود؟

این استراتژی های ساده و آسان، می توانند به شما کمک کنند که از لینک های قابل کلیک در اینستاگرام استفاده نمایید تا جذب ترافیک رایگان از این پلت فرم به وب سایت خود داشته باشید.

اینستاگرام به دلیل محدودیت در گذاشتن لینک صفحات وب، از لحاظ لینک دهی چندان خوشنام نیست اما این موضوع به سرعت در حال محو شدن است.

مطمئناً، شما نمی توانید یک پست استاندارد اینستاگرام را لینک دهید، اما این بدان معنا نیست که این پلت فرم نمی تواند ترافیک اینستاگرام قابل توجهی را به سایت شما هدایت کند.

روش های جذب ترافیک از اینستاگرام

بیایید نگاهی به روش های استراتژیک این مقاله بیندازیم تا با استفاده از آنها بتوانید لینک های قابل کلیک اضافه کنید و افزایش ترافیک سایت خود را از اینستاگرام شاهد باشید.

1. بر روی لینک بیو خود بیشتر کار کنید

وقتی پروفایل اینستاگرام خود را به طور کامل تنظیم کردید، احتمالاً لینکی به سایت خود نیز اضافه می کنید (حدس می زنم لینکی به صفحه اصلی شما باشد). این لینک تا هر زمان که بخواهید، در بیوی اینستاگرام شما وجود دارد.

اما این لینک کوچک بیو، کارهای بیشتری برای جذب ترافیک می تواند انجام دهد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 5 ابزار اینستاگرام برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک

شما می توانید این لینک را هر زمان که می خواهید بروزرسانی کنید تا به هر صفحه ای از سایت شما اشاره کند. به عنوان مثال، این صفحه می تواند از صفحات زیر باشد:

  • یک صفحه کمپین
  • مجموعه ای که به تازگی راه اندازی کرده اید.
  • یک داستان برجسته
  • یک صفحه راهنما

سپس توجه مخاطب را به لینک ها جلب کنید. این کار را می توانید از طریق افزودن استراتژی کال تو اکشن (call-to-action) در کپشن های پست انجام دهید؛ به گونه ای که ارزش لینک را توضیح دهد. مواردی مانند:

  • “برای اطلاعات بیشتر درباره ما، بر روی لینک بیو ما کلیک کنید …”
  • “داستان کامل را در لینک بیو ما بخوانید.”
  • “برای اطلاعات بیشتر، به لینک موجود در بیو ما مراجعه کنید.”

اما نکته ای در تغییر مکرر لینک وجود دارد؛ اینکه چگونه پست های قدیمی را مدیریت می کنید؟

اگر کسی برای کسب اطلاعات بیشتر به بیو شما مراجعه کند و لینک یا پستی متفاوت از شش ماه پیش پیدا کند، چه می کنید؟

این جایی است که شما به ابزار “link in bio” نیاز پیدا می کنید؛ بنابراین یک لینک می تواند بر همه پست ها حاکم شود.

همچنین ابزارهای مختلف دیگری وجود دارد که به روش های متفاوتی این کار را انجام می دهند.

بسیاری از ابزارها به سادگی، لینک ها را لیست می کنند. بعید است که این روش، ارزش قابل توجهی برای لینک ها ایجاد کند.

خوبی ابزارهای “link in bio” این است که به شما امکان می دهد صفحه ای را تنظیم کنید که شبیه فید اینستاگرام شما است اما با این تفاوت که پست های شما را به صورت تصاویر قابل کلیک نمایش می دهد.

اما انتظار نداشته باشید که یک استراتژی “link in bio” توانایی بالقوه خود را یک شبه نمایان کند.

شما باید متعهد و ثابت قدم باشید؛ مخاطبان شما نیز وقت این را دارند که برای دیدن جزئیات بیشتر به لینک موجود در بیو شما مراجعه کنند و باعث افزایش ترافیک سایت شما شوند.

برای سرعت بخشیدن به روند کار، یک کال تو اکشن (call-to-action) به بیو اینستاگرام خود نیز اضافه کنید.

یک نوشته سریع قبل از لینک بیو، مانند: “برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پست کلیک کنید …” باعث می شود لینک شما در بیو، بیشتر قابل اجرا شود و مخاطب را به کلیک بر روی آن تحریک کند.

این امر می تواند تأثیر مهمی در افزایش ترافیک اینستاگرام برای سایت شما داشته باشد.

2. محصولات را با قابلیت خرید در اینستاگرام، برچسب گذاری کنید

با قابلیت خرید در اینستاگرام، می توانید با برچسب گذاری محصولات برای ایجاد پست های فروش، فید اینستاگرام خود را به ویترین فروشگاه تبدیل کنید و ترافیک اینستاگرام جذب کنید:

  • حداکثر 5 تگ یا برچسب در پست های استاندارد یا پست های ویدیویی می توانید ایجاد کنید.
  • پست های اسلایدی تا 20 عدد، که می تواند مانند یک کاتالوگ برای برند شما عمل کند.
  • امکان استفاده از استیکر محصول در استوری اینستاگرام خود.

شما همچنین می توانید تب خرید را که بر روی پروفایل شما ظاهر می شود مشاهده کنید که دامنه محصولات برچسب گذاری شما را نشان می دهد.

همه این ویژگی ها، فرصت هایی برای مخاطبان شما هستند تا روی کالای موجود در وب سایت شما کلیک کنند.

این رایج ترین راه برای تبلیغ خرید در اینستاگرام است.

اما برای استفاده از این ویژگی باید:

  • معیارهای واجد شرایط بودن اینستاگرام را برآورده کنید.
  • به کاتالوگ فیسبوک متصل شوید.
  • با پروفایل business در برنامه اینستاگرام، ثبت نام کنید.

3. لینک دادن در پست های IGTV 

 

پست های IGTV می توانند در توضیحات خود لینک های قابل کلیک داشته باشند.

اما برای مشاهده توضیحات، کاربران باید بر روی عنوان پست کلیک کنند.

برای جذب ترافیک بیشتر، با اضافه کردن کال تو اکشن (call-to-action) در عنوان IGTV، بازدیدکنندگان را ترغیب کنید تا توضیحات ویدئوی شما را باز کنند و یا در طول ویدئوی خود از لینک مورد نظر برای مخاطبان بگویید.

4. لینک هایی را در استوری اینستاگرام خود اضافه نمایید

شما می توانید لینکی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید که کاربر با swipe up کردن (کشیدن انگشت از پایین صفحه استوری به سمت بالا) و یا کلیک بر روی متن اصلی “مشاهده موارد بیشتر”، ترافیک را به سایت شما ارسال کند.

برای تشویق فالورهای خود به بازدید از وب سایت شما، حتماً حاشیه های صفحه را در نظر بگیرید تا متن “مشاهده بیشتر” به وضوح قابل مشاهده باشد.

شما همچنین می توانید استیکر کال تو اکشن “swipe up” را به استوری خود اضافه نمایید.

هشدار؟

توجه داشته باشید، شما برای لینک دهی در استوری اینستاگرام، باید بیش از 10000 فالوور و یا یک حساب تأیید شده داشته باشید.

5. استوری های اینستاگرام خود را هایلایت کنید

برای دائمی کردن ترافیک اینستاگرام از استوری های منتشر شده خود که تنها به مدت 24 ساعت فعال هستند، از هایلایت ها استفاده نمایید.

این ویژگی به شما امکان می دهد که استوری های خود را گروه بندی کرده و به صورت دائمی در پروفایل خود نمایش دهید.

اما همه استوری ها را در هایلایت قرار ندهید.

سعی کنید دسته ای از استوری های مفید را که می خواهید همیشه در دسترس باشند، را به طور استراتژیک تنظیم کنید و در هایلایت قرار دهید.

همچنین می توانید هایلایت ها را ساده تر نمایید و از یک استوری در هر هایلایت به عنوان ناوبری برای دسته های اصلی وب سایت خود استفاده کنید.

6. لینک ها را از طریق پیام های دایرکت اینستاگرام ارسال کنید

فالوورهای اینستاگرام خود را تشویق کنید تا با شما در دایرکت شروع به گفتگو کنند.

همچنین شما می توانید مکالمه را خودتان شروع کنید، به عنوان مثال با خوش آمدگویی از فالورهای جدید و پرسیدن سوال های مرتبط از آنها تا به جذب ترافیک شما کمک شود.

توجه داشته باشید، نوشتن یک پیام یکسان برای هر عضو جدید کارایی ندارد.

برای مقایسه، شما می توانید پاسخ های سریع را تنظیم کنید – متنی را که قبلاً قالب بندی کرده اید و برای جلوگیری از نوشتن یک متن مشابه و تکراری برای افراد مختلف در پیام دایرکت ارسال می کنید.

حتما روزانه صندوق ورودی خود را کنترل کنید.

با این کار نه تنها درک عمیق تری از مخاطبان خود خواهید داشت، بلکه می توانید آنها را به صفحات مختلف وب سایت خود نیز لینک دهید و شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید.

اگر جایی برای ارسال لینک در دایرکت ندارید، به هر حال می دانید که محتوای بعدی شما چه باید باشد.

7. اعلان های اینستاگرام را فعال کنید

با فعال کردن اعلان های اینستاگرام برای پست ها، IGTV و استوری ها توسط فالورهای شما، دسترسی خود را به تمام روش های لینک دهی افزایش دهید.

این یک ویژگی تا حدودی پنهان است.

مخاطبان شما ابتدا باید روی دکمه follow و سپس اعلان ها کلیک کرده و نوتیفیکیشن ها را فعال کنند.

پس از آن، هر زمان که محتوای جدیدی از پست ها یا IGTV یا استوری که ارسال می کنید، آنها اعلانی را بر روی تلفن همراه خود دریافت می کنند.

فعال شدن این امکان و دریافت رضایت کاربران، حتی برای بخش کوچکی از مخاطبان شما، مطمئناً باعث افزایش KPI اینستاگرام، از جمله سشن ها شده و ترافیک اینستاگرام شما نیز را بالا می برد.

بنابراین چگونه می خواهید رضایت مخاطبان را در فعال کردن اعلان ها و جذب ترافیک به دست آورید؟

شما می توانید یک کمپین تشویقی استادانه را اجرا کنید.

یا فقط می توانید از مخاطبان خود درخواست کنید که اعلان ها را فعال کنند.

شما حتماً تعجب خواهید کرد که چند نفر به درخواست مستقیم شما برای فعال سازی اعلان ها در شبکه های اجتماعی پاسخ می دهند.

اما اگر مخاطبانی تمایلی به فعال کردن اعلان ها نداشتند، به آنها نیز احترام بگذارید.

تنها اگر پست های شما شایسته اطلاع رسانی باشند و مخاطب اعلان ها را فعال نکند احتمال خراب شدن رابطه شما با آن فالور وجود خواهد داشت.

8. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید

چه می شود اگر:

  • شما حضور گسترده ای در اینستاگرام نداشته باشید؟
  • تعداد بازدید از پست یا IGTV شما بسیار کم باشد؟
  • نمی توانید در استوری ها لینک دهید؟

در حالی که روی پیج خود کار می کنید، با یک مبلغ برند که به او دسترسی دارید همکاری کنید.

این نه تنها می تواند پیام برند شما را وسعت دهد، بلکه به موازات فعالیت شما نیز است.

هزاران اینفلوئنسر در اینستاگرام وجود دارد – اما تعداد زیادی از فالورها برای جذب ترافیک کافی نیستند.

در نظر بگیرید که مخاطبان آنها چگونه با مخاطبان شما همسو می شوند و چگونه از برند شما حمایت می شود.

هنگامی که در حال انجام توافق نامه هستید، اطمینان حاصل کنید که راهنمایی برای اینفلوئنسر جهت استفاده از کال تو اکشن موثر برای ارسال فالورهای آنها به وب سایت شما وجود داشته باشد.

9. دکمه های عملیاتی به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید

بعضی اوقات ارزش این را دارد که متوقف شوید و به این فکر کنید که چرا می خواهید ترافیک اینستاگرام ایجاد کنید.

آیا این برای افراد است که از طریق تلفن، ایمیل یا پیامک با شما تماس بگیرند؟

ممکن است برای رزرو وقت، رزرو میز یا خرید بلیط برای یک رویداد باشد؟

همه این اقدامات و موارد دیگر را می توان مستقیماً در پروفایل اینستاگرام با دکمه های عملیاتی انجام داد.

با از بین بردن واسطه ها بین اینستاگرام و وب سایت خود، شما می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید.

ارسال و پیگیری

اینستاگرام با استفاده از ابزارها و استراتژی های مناسب می تواند باعث افزایش ترافیک سایت و جذب ترافیک برای برند شما شود.

اما فراموش نکنید که از تگ های UTM در تمام لینک های اینستاگرام به سایت خود استفاده کنید تا گزارش عملی از ردیابی لینک ها، ترافیک و اینکه کدام تاکتیک ها در راه اندازی سشن بهتر هستند داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.