مقالات آموزشی

آشنایی با ۵ ابزار اینستاگرام برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک

مفید بود؟

آیا برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک از طریق اینستاگرام به کمک نیاز دارید؟ این 5 ابزار ضروری به شما کمک می کند که درآمد شما از تجارت الکترونیک در اینستاگرام به سرعت افزایش یابد.

فیسبوک همچنان محبوب ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی است، اما این به آن معنی نیست که فیسبوک می تواند به بهترین بستر برای بازاریابی تجارت الکترونیکی شما تبدیل شود.

طبق مقاله منتشر شده از وب سایت TrackMaven، برندها بالاترین میزان متوسط مشارکت را در اینستاگرام تجربه می کنند. این باعث می شود اینستاگرام برای برندهایی که مایل به برقراری ارتباط با مخاطبان و جذب آنها هستند، به یک ضرورت تبدیل شود.

بهترین ابزارهای اینستاگرام برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که چگونه بیشترین استفاده از اینستاگرام را داشته باشید و اینکه تجارت الکترونیکی شما چگونه می تواند از طریق این پلتفرم رشد کند تا افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید. در همین راستا، 5 مورد از بهترین ابزارهای اینستاگرام برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک معرفی و بررسی می شود.

1. ایجاد پست های فروش با استفاده از Scoutsee

اینستاگرام می تواند یک بستر بسیار مناسبی برای جذب مخاطب باشد؛ اما برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی ممکن است ناکافی باشد چرا که آنها فقط می توانند یک لینک به پروفایل خود اضافه کنند، همانطور که در بیوگرافی lululemon در زیر مشاهده می کنید.

 

اینستاگرام به کاربران خود اجازه نمی دهد لینک هایی را در پست های خود اضافه کنند. این بدان معنی است که سایر کاربران فقط می توانند اینستاگرام شما را به عنوان ویترین مشاهده کنند.

بنابراین اگر کاربران در پیج اینستاگرام شما، محصولی را که دوست دارند پیدا کنند، مستقیماً نمی توانند آن محصول را خریداری کنند و یا حتی لینکی وجود ندارد که روی آن کلیک کرده تا به صفحه محصول مورد نظر منتقل شوند. در این صورت مشتریان مجبور می شوند تا از وب سایت شما بازدید کرده و در کل دسته بندی محصولات شما جستجو کنند.

اگر کاربری هم واقعاً بتواند محصول مورد علاقه خود را پیدا کند، فقط در این صورت است که می تواند خرید کند. وجود این مسئله می تواند برای مشتریان شما دردسر ساز شود و در پی آن نتوانید فروش زیادی را به دست آورید.

Scoutsee با امکان ایجاد پست های فروش و قابل خرید در اینستاگرام، این مشکل را حل می کند. با استفاده از این ابزار، می توانید تجارت الکترونیک در اینستاگرام را آغاز کنید. ویترین فروشگاه خود را ایجاد کرده و لینکی به آن در بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه نمایید. سپس هنگامی که عکس های محصولات خود را به اشتراک می گذارید در کپشن عنوان کنید که کاربران می توانند برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک موجود در بیوگرافی شما کلیک نمایند.

وقتی خریداران روی لینک کلیک می کنند، به ویترین فروشگاه شخصی شما منتقل می شوند. اگر علاقه مند به خرید یک محصول خاص باشند، می توانند با کلیک بر روی آن به صفحه محصول مورد نظر خود بروند.

برای مثال نگاهی به پروفایل فیتنس اینفلوئنسر اینستاگرام، خانم Amber Klein بیندازید:

همانطور که می بینید این خانم در پایان متن بیوگرافی خود، لینکی را اضافه کرده که کاربران را به ویترین فروشگاه شخصی خود می برد. تصویر زیر، مواردی که افراد با کلیک بر روی آن لینک مشاهده خواهند کرد را نشان می دهد:

لیستی از محصولات در سمت راست عکس وجود دارد. هنگامی که فالورهای این خانم بر روی کالایی کلیک می کنند، مستقیماً به صفحه محصول منتقل می شوند، جایی که می توانند به راحتی خریدهای خود را انجام دهند.

 

2. با استفاده از Iconosquare پیج خود را به صورت کامل تجزیه و تحلیل کنید

ممکن است فکر کنید که پست های شما عملکرد بسیار خوبی دارند اما در مقایسه با پست های رقبای شما چگونه هستند؟ و دقیقاً چگونه خواهید دید که آخرین پست های شما عملکرد بهتری نسبت به پست های قبلی دارند؟

Iconosquare یک پلتفرم تحلیلی جامع برای ردیابی و اندازه گیری همه این معیارها و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد تا با بررسی آنها بتوانید از طریق اینستاگرام شاهد افزایش فروش در تجارت الکترونیک خود باشید.

خوب است بخوانی: نمایش استوری اینستاگرام وب در مرورگر موبایل

ویژگی تجزیه و تحلیل این ابزار به شما امکان می دهد رشد فالوهای خود را اندازه گیری نمایید، مکان دنبال کنندگان خود را شناسایی کرده و عملکرد لحظه ای پست های اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین شما می توانید تعداد لایک ها و نرخ تعامل و یا اینگیجمنت هایی را که دریافت می کنید اندازه بگیرید. این ابزار به شما امکان می دهد بهترین زمان های ارسال پست را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن برنامه پست گذاشتن خود را به روز کنید.

نکته جالب در مورد Iconosquare این است که شما می توانید تحلیل کنید که چطور هر فیلتر و هشتگی را که استفاده می کنید بر روی میزان نرخ تعامل شما تأثیر می گذارد. این به شما کمک می کند که بفهمید کدام فیلترها برای جذب مخاطب بهتر کار می کنند و از چه هشتگ هایی باید برای بهتر دیده شدن استفاده نمایید.

علاوه بر این، Iconosquare ابزاری عالی برای زیر نظر گرفتن رقبای شما است. با استفاده از این ابزار می توانید عملکرد خود را از نظر نرخ تعامل، دنبال کنندگان، لایک ها و غیره با رقبای خود مقایسه نمایید.

همچنین می توانید با استفاده از Iconosquare به روال ارسال پست، سابقه پست ها و هشتگ های پر کاربرد رقبای خود پی ببرید.

3. ایجاد و مدیریت مسابقات جذاب با Wishpond

شاید تاکنون متوجه شده باشید که مسابقات اینستاگرام راهی عالی برای جذب مشتریان موجود و به دست آوردن دنبال کنندگان جدید و در نهایت افزایش فروش در تجارت الکترونیک شما است. اما با وجود بسیاری از عکس های ارسالی توسط کاربر برای تجزیه و تحلیل، مدیریت مسابقات اینستاگرام می تواند دشوار و وقتگیر باشد.
برنامه مسابقه هشتگ Wishpond، ایجاد و مدیریت مسابقات جذاب اینستاگرام را بسیار آسان تر می کند. برای این منظور، شما فقط نیاز دارید یک هشتگ خاص در برنامه تعیین کنید و این برنامه همه پست هایی که از این هشتگ استفاده می کنند را جمع آوری می کند.

شما همچنین می توانید از این برنامه برای تنظیم قوانین استفاده نمایید. به عنوان مثال، اگر می خواهید فالورهای بیشتری به دست آورید، می توانید از افراد بخواهید اکانت اینستاگرام شما را دنبال کنند تا بتوانند در این مسابقه شرکت کنند. یا، برای بیشتر دیده شدن و شهرت برند و نام تجاری خود، می توانید برای همه اجبار کنید که شما را منشن کنند.

برنامه مسابقه هشتگ از Wishpond دارای ویژگی تجزیه و تحلیل لحظه ای نیز می باشد. این ویژگی به شما کمک می کند تا عملکرد مسابقه خود را به صورت لحظه ای کنترل کنید. این یک روش عالی برای پی بردن به نقاط ضعف مسابقه است تا ببینید اگر راهی برای بهبود این مسابقات وجود دارد بتوانید در آینده آن را پیاده سازی نمایید و شاهد افزایش فروش در اینستاگرام خود باشید.

4. برنامه زمانی ارسال پست خود را با استفاده از Later مدیریت کنید

اگر می خواهید نرخ تعامل و در نتیجه تجارت الکترونیک در اینستاگرام خود را افزایش دهید، باید به صورت منظم پست ارسال کنید. محتوایی که پست می کنید نیز نیاز به بیان یک داستان خوب دارد.

به عنوان مثال، شاید شما روز معینی از هفته را به عنوان یک روز خاص برای برند و نام تجاری خود مانند “شنبه های مد روز” یا “دوشنبه های وهم و خیال” در نظر گرفته باشید و شما می خواهید به طور منظم هر هفته عکس های مربوط به این رویدادها را ارسال کنید.

ممکن است همیشه یادتان نباشد که با این برنامه زمانی ارسال پست همراه شوید، بنابراین شانسی وجود ندارد که ثبات خود را حفظ کنید. به همین دلیل است که شما برای ادامه مسیر خود و اینکه چه پستی و چه موقع ارسال کنید، به یک برنامه ارسال پست نیاز دارید.

شما با Later می توانید تقویم محتوای تصویری ایجاد کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید آنچه را که قصد ارسال در اینستاگرام دارید و زمان ارسال آن را نیز برنامه ریزی کنید.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد یک پیش نمایشی از اینکه چطور فید اینستاگرام شما به فالورهایتان نشان داده می شود داشته باشید. بنابراین می توانید یک برنامه زمانی ارسال پست ایجاد کنید که زیبایی فید شما را افزایش دهد.

5. با Taggd بیشترین استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر را ببرید

شاید بدانید که مردم به نظرات خریداران، بیش از برندها اعتماد دارند. در واقع، Bazaarvoice دریافت که 51 درصد آمریکایی ها به UGC (user-generated content یا محتوای تولید شده توسط کاربر) در وب سایت شرکت، نسبت به سایر اطلاعات اعتماد بیشتری دارند. بنابراین اگر شما می خواهید تغییراتی بر روی فروشگاه تجارت الکترونیک در اینستاگرام خود ایجاد کنید، ابتدا باید اعتماد مخاطبان خود را با محتوای تولید شده توسط کاربر جلب کنید.

محتوای تولید شده توسط مشتری، مانند عکس یا انتقاد، می تواند به عنوان یک مدرک مستند برای مشتریان بالقوه شما عمل کند. این محتوا همچنین می تواند به افراد کمک کند تا متقاعد شوند که به نام تجاری شما اعتماد کنند و در نهایت از شما خرید نمایند.

شما می توانید از UGC به روش های مختلفی برای بازاریابی و افزایش فروش در تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. یک روش محبوب برای انجام این کار، نمایش عکس های ارسال شده از محصولات شما توسط کاربر در صفحات مربوط به آن محصول است. برای اجرای این روش می توانید از Taggd استفاده کنید.

این ابزار عکس های اینستاگرامی را که با هشتگ خاصی برچسب گذاری شده اند، جمع آوری می کند و سپس آن عکس ها را در صفحات مربوط به محصول مورد نظر نمایش می دهد.

به عنوان مثال، Black Milk Clothing عکس های ارسال شده توسط کاربر را در صفحات محصول خود نمایش می دهد:

آنها همچنین هشتگ منحصر به فردی را برای هر محصول اختصاص داده اند تا مشتریان را به ارائه تصاویر خود دعوت کنند.
روش دیگر برای پیاده سازی UGC در کمپین های بازاریابی شما، استفاده از آن برای ایجاد تبلیغات جذاب و مؤثر در شبکه های اجتماعی است. فقط قبل از استفاده از محتوای مشتریان، اطمینان حاصل کنید که از آنها اجازه گرفته اید. برای درخواست سریع و راحت حق انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر، می توانید از Olapic استفاده کنید.

معرفی ابزار کاربردی دیگر: قابلیت خرید در اینستاگرام

خبر خوب برای خرده فروشان تجارت الکترونیکی این است که اینستاگرام تجربه خرید جدیدی را معرفی کرده است. آنها تست این قابلیت را که به عنوان ابزاری برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک است، در نوامبر 2016 شروع کردند.

از طریق قابلیت خرید در اینستاگرام، خرده فروشان می توانند محصولات را در پست های خود برچسب گذاری کنند. کاربران نیز می توانند با کلیک بر روی دکمه “برای مشاهده ضربه بزنید”، محصولات دارای برچسب را مشاهده کنند.

سپس خریداران می توانند برای نمایش جزئیات بیشتر مانند قیمت گذاری و اطلاعات موجودی انبار، روی محصولات برچسب گذاری شده کلیک کنند. از طرفی در صفحه جزئیات، یک دکمه “اکنون بخرید” نمایش داده می شود که خریداران را به صفحه محصول در وب سایت آن برند می برد، جایی که می توانند خرید خود را تکمیل کنند.

از آنجا که کاربران نمی خواهند برای خرید محصولات، چندین عمل انجام دهند، در تعامل با برندها، تجربه بسیار دلپذیری خواهند داشت. این همچنین به این معنی است که خرده فروشان می توانند انتظار داشته باشند که از اینستاگرام مشتری های بیشتری بدست آورند.

برای واجد شرایط شدن جهت فعالسازی قابلیت خرید در اینستاگرام، حساب کاربری شما باید به زبان انگلیسی بوده و پروفایل خود را به Business تبدیل کنید. در حال حاضر فقط خرده فروشانی که جواهرات، پوشاک یا محصولات زیبایی می فروشند می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

نتیجه گیری

ابزارهایی که معرفی شد از بهترین ابزارها برای برندهای تجارت الکترونیک در اینستاگرام هستند و قطعاً می توانند به افزایش فروش در تجارت الکترونیک شما کمک کنند.

همچنین روش های مختلفی وجود دارد که مشاغل می توانند ترافیک زیادی از اینستاگرام در وب سایت خود دریافت کنند. برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که برخی از بهترین روش های پیشنهادی بازاریابی و تجارت الکترونیک در اینستاگرام ما را پیاده سازی می کنید. مطمئناً با اجرای این روش ها در کمترین زمان نتیجه خواهید گرفت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.