مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص طراحی لوگو شیرینی فروشی

مفید بود؟

مقدمه

شیرینی فروشی ها مکان های جذابی هستند گاهی اوقات فقط با مراجعه به آنها آدم حس و حال بهتری پیدا می‌کند ناسلامتی در تمامی آنها یک چیز مشترک وجود دارد و آن یادآوری شادی است وقتی شمع، کلاه و کیک ها تولد را می‌بینید به یاد یک جشن تولد شیرین می‌افتید و یا وقتی شیرین مورد علاقه خود را می‌بینید به یاد یک مهمانی و یا مراسم ازدواج خواهید افتاد و تمامی اینها مبارک و خوب هستند!!

هر چند در جامعه ما کمتر شیرینی فروشی را می‌بینید که به برند سازی اهمیت بدهد اما جالب است بدانید تمامی شیرینی فروشی ها نسبت به سابقه و خوشنامی خودشان روی برندشان قیمت می‌گذارند!! و به عنوان فردی که یک صاحب شیرینی فروشی را خیلی خوب می‌شناسد و می‌داند ذهنیت کارآفرینان این حوزه چگونه است باید به شما بگویم بسیاری از قنادی ها یا شیرینی فروشی ها این اشتباه را می‌کنند که به دنبال تاثیر بر مخاطب و برندسازی قدرتمند نیستند!

بیشتر بخوانید:

همه چیز از طراحی لوگو برای فست فود

و زمانی که به دنبال یک شریک، سهامدار، یا استفاده از اعتبار و یا فروش اعتبار هستند تازه به اهمیت برندسازی پی می‌برند!! اگر از یک بازاریاب حرفه‌ای بپرسید در این موارد یکی از اولین توصیه هایش طراحی لوگو شیرینی فروشی خواهد بود، طراحی لوگو شیرینی فروشی باید یکی از اولین گام های هر کارآفرین حوزه قنادی باشد!

تفاوتی ندارد فقط فروشنده شیرینی هستید و یا کارگاه نیز دارید در هر صورت دنبال رشد که هستید نه؟! لوگو فقط یک نماد معرف شما نیست! چیزی است که معانی زیادی را با یک تصویر به مخاطب می‌رساند و صد البته که یک لوگوی متحرک حتی می‌تواند لذت طعم شیرینی های خوشمزه شما را نیز به مشتری نشان دهد!؟ بیایید کمی بیشتر از طراحی لوگو شیرینی فروشی و نکات پیرامون آن بگوییم با ما همراه شوید.

طراحی لوگو شیرینی فروشی چگونه باید باشد؟

در چند کلمه ساده، دوست داشتنی و خوشمزه! باور کنید کلمه سومی را اشتباه ننوشته‌ام و واقعا توصیه‌ام به شما این است که طراحی لوگو شیرینی فروشی تان خوشمزه باشد و اگر می‌پرسید یک لوگوی خوشمزه چگونه است می‌گویم دارای ظاهری زیبا و منتقل کننده بهترین احساسات به مشتری است مخصوصا احساس لذت بعد از خوردن شیرینی شما!

! این فقط یک توضیح ساده از چگونگی طراحی لوگو شیرینی فروشی بود بیایید برویم سر اصل مطلب و از ویژگی ها مهم و کلیدی یک لوگو شیرینی فروشی بگوییم.

1. لوگو شیرینی فروشی باید نشان دهنده کسب و کارتان باشد

اگر علاقه به نماد ها و شکل های عجیب و غریب یا تقارن دارید کاملا قابل درک است خود من این علاقه را دارم ولی بیایید صادقانه بگویم که لوگو شیرینی فروشی شما نباید شامل چنین مواردی باشد بلکه باید درست حسابی و زیبا به نظر برسد و دقیقا کارتان را نمایش دهد نه چیز دیگری مثلا یک کیک، شیرینی خاص، یا از عناصر شیرینی فروشی باشد بسیار بهتر است چرا که در حوزه شیرینی افراد از شما توقع دارند وقتی یک پاکت شیرینی از شما می‌خرند که لوگویتان روی آن ثبت شده است هیچ شکل عجیب و غریبی رو پاکت آن نباشد.

2. طراحی لوگو شیرینی فروشی باید از رنگ ها مناسب برخوردار باشد

به شما هشدار می‌دهم که از رنگی که در کودکی دوست داشته‌اید یا رنگی که فکر می‌کنید دوست داشتنی است استفاده نکنید بلکه از روانشناسی رنگ ها برای تعیین رنگ های لوگو استفاده کنید و به تاثیر هر رنگ توجه کنید چرا که طراحی لوگو شیرینی فروشی مانند طراحی لوگو یک هایپر مارکت نیست که مردم به عمق آن فکر نکنند اتفاقا آنها از روی لوگویتان شما را قضاوت می‌کنند و بهتر است که این قضاوت در نهایت به نفعتان تمام شود.

وقتی اصولی کار می‌کنید پاداش آن را نیز می‌گیرید از رنگ های شاد، محرک، نشاط آور و مناسب مراسمات در طراحی لوگو استفاده کنید و هیچگاه سعی نکنید لوگویتان بیش از حد شلوغ و پیچیده شود!! از طراحتان بخواهید حواسش به روانشناسی رنگ باشد و یا خودتان رنگ های اصلی لوگو را تعیین کنید البته با توجه به اینکه چه رنگ هایی در کنار یکدیگر استفاده شان بهتر است یا کدام رنگ ها تاثیر روانشناسی مناسب کار شما را دارند انتخاب کنید نه سلیقه شخصی!!

3. طراحی لوگو شیرینی فروشی باید دارای معنا و مفهوم باشد

یک طراح گرافیک باهوش در طراحی لوگو حواسش به دو چیز مهم است یکی اینکه لوگو بیش از حد پیچیده نشود و یکی اینکه لوگو بی معنی و خالی از نشان دادن چیزی نباشد!! اگر قرار است یک کسب و کار بسیار خوب بسازید پس ارزش هایی نیز به مخاطبین خود منتقل می‌کنید این ارزش ها را سعی کنید در لوگو به طوری هوشمندانه نشان دهید.

البته لازم نیست سخت بگیرید و سعی کنید مطالب یک کتاب را در یک لوگو نشان دهید! منظور من این است که فقط و فقط بگذارید لوگو حرف بزند!! و با مشتری سخن بگوید این سخن گفتن باید از هنر شما، کیفیت کار شما، ارزش هایی که برای او قائل هستید و … باشد

4. طراحی لوگو شیرینی پزی باید ساده باشد!

به لوگوی شرکت های مشهور فکر کنید اپل(Apple)، بی ام(BMW) و، تسلا، گوگل، سامسونگ(Samsung) و … همه آنها در یک چیز مشترک هستند و آن سادگی در طراحی لوگو است! هیچکدام از آنها نیاز به یک متخصص یا کارشناس نیست تا آنها را توضیح دهد و یا به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که در موقعیت های مختلف نتوانیم آنها را تشخیص بدهیم!!

مهم نیست در کجا آنها را ببینیم خیلی زود شناسایی آنها ممکن است! آیا این شرکت های چندین تریلیون دلاری نمی‌توانستند لوگویی داشته باشند که دارای صد ها رنگ و مانند اثری هنری باشد!! آیا توانایی استخدام چندین طراح گرافیک را نداشتند تا لوگویی را برای آنها طراحی کنند که هیچکس نتواند تا انتهای لوگو را ببیند مسلم است که توانایی چنین کارهایی و بیشتر را داشتند و دارند پس چرا شرکت بی ام و حتی رنگ آبی لوگویش را نیز حذف کرد و لوگوی جدیدش بسیار ساده تر از قبلی شده؟!

چون تمامی این شرکت ها روی این موضوع که نبوغ در سادگی است اتفاق نظر دارند و تمامی طراحین گرافیک بزرگ نیز می‌دانند که هنر در طراحی لوگو های پیچیده و وقت گیر نیست بلکه یک لوگوی رسالت اصلی اش این است که در خاطر مردم بماند و کسب و کار را مشهورتر کند نه اینکه مانند یک اثر هنری پیچیده باشد!! یک طراحی لوگو شیرینی فروشی خوب حتما ساده است و از عناصر و رنگ های زیادی در آن استفاده نمی‌شود.

آیا طراحی لوگو شیرینی فروشی هزینه بالایی دارد؟

اگر از من می‌پرسید به عنوان کسی که هم بازاریاب بوده و هم از برندسازی اطلاعات زیادی دارد می‌گویم که هزینه‌ای که برای طراحی لوگو می‌کنید هر چقدر هم که باشد باز هم کم است!! و یک عامل موفقیت بسیار مهم در کار شماست. در کل بستگی به سخت بودن سلیقه شما، طراح گرافیک، شرکت طراحی گرافیک و اصیل بودن یا مهلت تحویل لوگو دارد که یک لوگو چقدر هزینه می‌برد.

حتی برخی طراحین گرافیک ممکن است به شما پیشنهاد دهند که در ازای 100 هزار تومان برایتان لوگو طراحی کنند! اما حتما به نمونه کار های طراحین توجه کنید و از افراد یا شرکت های معتبر بخواهید طراحی لوگو شیرینی فروشی شما را بر عهده بگیرند. در کل با توجه به تجربه بنده حدود یک میلیون تومان را برای داشتن یک طراحی لوگو بسیار خوب کنار بگذارید.

اگر طراح گرافیک را بسیار اذیت کنید و سلیقه‌ی سختی داشته باشید ممکن از هزینه‌ی طراحی خیلی بیشتر از یک میلیون نیز بشود!! و برعکس اگر سلیقه شما زیاد سخت نیست ممکن است هزینه طراحی لوگو خیلی کمتر از یک میلیون شود!! که باز هم می‌گوییم هزینه را یکبار می‌کنید و حتی اشکالی ندارد هزینه زیادی باشد پس از طراحان حرفه‌ای بخواهید کارتان را انجام دهند!

واقعا یک شیرینی فروشی به طراحی لوگو نیاز دارد؟

حتی بسیاری از سوپر مارکت ها نیز در دوره ما دارای لوگو و وبسایت هستند! و برخی از خدمات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند در این دوران کرونا که آسیب های زیادی به قنادی ها زده شد و بخاطر بسته شدن متوالی مغازه هایشان و خرابی برخی از محصولات کارشان به همه ثابت شد که مدرن بودن چقدر با ارزش است و حتی یکی از نزدیکان بنده دیگر منتظر تمام شدن کرونا و باز شدن مغازه اش نشد بلکه با یک بازاریابی درست و شروع خدمات آنلاین شیرینی فروشی اش را دوباره احیا کرد!!

 شما نیز اگر صاحب یک شیرینی فروشی هستید به روش های نو فکر کنید و حتما به فکر طراحی وبسایت و طراحی لوگو شیرینی فروشی باشید چرا که اینها ابزار های تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در عصر ما هستند و حتی می‌توانند تا حد زیادی از ضرر شما در حین پاندمی کرونا را جبران کنند و به کسب و کارتان رونقی دوباره ببخشند به تغییر جواب مثبت بدهید.

و بگذارید یک لوگوی زیبا رو تمامی ابزارهای تبلیغاتی و حتی کیک هایتان خودنمایی کند اگر از روش های نو در بازاریابی استفاده نکنید مستحق جا ماندن از رقبا و شکست هستید این نکته را از یاد نبرید! برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.