مقالات آموزشی

تبلیغات بنری چیست و طراحی بنر جدید چیست؟

مفید بود؟

اگر تا به حال آنلاین بوده‎‌اید، احتمالاً با یک یا دو آگهی تبلیغاتی روبرو شده‌اید. اینها معمولاً به شکل یک تصویر برجسته در صفحه وجود دارند، اگرچه اندازه، موقعیت و محتوای دقیق می‌تواند به شدت در آن‌ها متفاوت باشد. ایجاد یک بنر تبلیغاتی مواردی بیش از باز کردن یک صفحه جدید در فتوشاپ و جمع‌آوری برخی از تصاویر است. در این متن ما قصد داریم نگاهی به تبلیغات بنری بیندازیم و بررسی کنیم که ایجاد یک بنر تبلیغاتی قوی چیست و اصول طراحی بنر کدامند و چگونه می‌توان به طراحی بنر جدید اقدام نمود؟

تبلیغات بنری چیست و طراحی بنر جدید چیست؟

تبلیغات بنری امروزه یکی از اشکال اصلی تبلیغات در وب است و برای بسیاری از سایت‌ها منبع اساسی درآمد است. این مفهومی بسیار ساده است: صاحبان سایت در طراحی خود فضایی را برای یک تبلیغ‌دهنده در نظر می‌گیرند تا در ازای دریافت هزینه با یک بنر تبلیغاتی آن را پر کند. دقیقاً مانند هر شکل تبلیغات، موفقیت یک کمپین خاص می‌تواند به راحتی با یک طراحی بد از بین برود.

طراحی بنر جدید برای استفاده در سایت شخص دیگری فرایند متفاوتی است، نسبت به طراحی بنر جدید برای تولید سایت خود فرد. فضای محدود و کنترل بر موقعیت‌یابی چالش های موجود در روند طراحی بنر جدید است، اما با یک برنامه ریزی و بررسی صحیح، نیازی به تأثیرگذاری زیاد بر روی تبلیغات نخواهید داشت.

  • اندازه، استاندارد سازی و مشخصات

از آنجا که اکثر بنرهای تبلیغاتی برای نمایش در سایت شخص دیگری تولید می‌شوند – به طور خاص، سایتی که طراحی بنر جدید کنترل طراحی روی آن را ندارد – رعایت اجماع صنعت در مورد چندین فاکتور ضروری است. هنگام اجرای کمپینی که فراتر از یک مکان واحد باشد، این اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مرکز تبلیغات تعاملی یا IAB مشخصات استانداردهایی را که بیشتر بنرهای تبلیغاتی از آن پیروی می‌کنند حفظ می‌کند و این نقطه شروع خوبی برای برنامه‌ریزی طراحی بنر جدید شما است. دستورالعمل‌های تبلیغاتی IAB Display انواع مختلفی از بنرهای تبلیغاتی رایج را شرح می‌دهد، از بیلبوردهای بزرگ 970 250 250 پیکسل گرفته تا Sidekicks  تا سایز کوچک  250*300 پیکسل، از جمله واحدهای قدیمی‌تر “حذف شده” که جایگزین می‌شوند.

اگر از قبل می‌دانید که تبلیغ شما در کجا نمایش داده می‌شود و اندازه آن فضا را می‌فهمید، بسیار خوب است، اما در غیر این صورت، محدود شدن به اندازه‌های مورد تایید IAB، بهترین فرصت سازگاری را در صورت یافتن فاصله دید برای شما تضمین می‌کند.

با این حال، دستورالعمل های IAB فقط از اندازه تبلیغ فراتر می‌رود. این مرکز همچنین دستورالعمل‌هایی را در مورد مشخصات از جمله حداکثر نرخ فریم فیلم، محدودیت Z-Index واحد و اندازه پرونده منتشر می‌کند. اینها فقط رهنمودهایی هستند، اما تلاش برای پایبندی به آنها روش خوبی است که اطمینان حاصل می‌کنید تبلیغ شما از نظر فنی و زیبایی نیز کارآمد است

  • با ایجاد تصاویر واضح جلب توجه کنید

وقتی کاربری با بنر تبلیغاتی شما تماس می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که شخصا به دنبال آن نرفته باشند. بلکه بدنبال آن بوده تا محتوای دیگری را ببیند و تبلیغ شما فقط در آنجا بوده است. از آنجا که کاربران به دنبال آنچه در تبلیغ شما نیستند، جلب توجه آنها با ترکیبی از تصاویر و کپی روشن نکته اصلی است.

در طراحی بنر جدید تبلیغات نیازی به حداقل گرایی Apple-esque فقط با یک تصویر و کلمات کمتر از تعداد انگشتان روی دست چپ ندارند. به همین ترتیب، شما تبلیغ را برای جایگزینی یک وب‌سایت یا یک رسانه بزرگتر طراحی نمی‌کنید. در عوض، شما باید تبلیغات خود را به همان اندازه که برای جلب علاقه کاربر کافی است، کوتاه کنید. با ارائه لیست مزایای آن‌ها – از جمله پس‌انداز x دلار هنگام خرید کالایی، یا اعلام زمان محدود برای فعالیت x – به جای بیان ویژگی‌ها و استفاده از تصاویر برای روشن‌کردن تبلیغات. مقداری از فضا را در تبلیغات بنرهای اینترنتی برای کلیک کردن به کاربران پیشنهاد دهید، اما این کار را به روشی انجام دهید که اضافه ای را اشغال نکند.

در طراحی بنر جدید هر تبلیغ از این نظر متفاوت است. هیچ دستورالعمل برش کوکی وجود ندارد. وقت بگذارید و بفهمید که کاربر می خواهد وقتی تبلیغ شما را می بیند چه کاری انجام دهد و طراحی را به او ترغیب می‌کند تا این کار را به روشی واضح و بدون مانع انجام دهد. این کار را ساده انجام دهید، اما مردم را ترغیب به مطالعه بیشتر کنید.

  • ارائه فراخوان قوی برای اقدام

احتمالاً مهمترین عنصر در تبلیغات بنری شما، دعوت به عمل است و متقاعد کردن کاربران برای تعامل با آن است. فراخوان برای اقدام اولین مرحله در یک کانال تبدیل است – فرآیند از ابتدای تبلیغات تا ثبت یک فروش یا در غیر این صورت رسیدن به هدف نهایی – و تعامل با آن به طور کلی هدف اصلی تبلیغات فردی است. تماس شما برای اقدام می‌تواند به اشکال مختلفی از جمله یک دکمه سنتی یا حتی یک کد QR باشد که هنگام اسکن یک وب سایت یا فیلم را نشان می‌دهد.

 

تبلیغ شما باید به کاربر بگوید که چه کاری انجام دهد، در غیر این صورت کاری از پیش نمی‌برد. تبلیغ شما باید به آنها دستور دهد “بیشتر بدانند” یا “اکنون آن را بخرند” تا بتوانند با موفقیت در روند تبدیل پیمایش کنند. بنابراین ، شما باید Call to Action را طراحی کنید که از نظر سلسله مراتبی برای طراحی بصری تبلیغ شما مهم باشد و کاملاً واضح بیان کند که چه کاری باید انجام شود.

  • وحدت طراحی

همانطور که یک وب سایت باید بین صفحات منفردی که از آن تشکیل شده است وحدت داشته باشد، یک بنر تبلیغاتی نیز باید از نظر بصری با سایتی که شما را به آن سوق می‌دهد مرتبط باشد. با کلیک کردن برای فاش کردن یک وب سایت با ارتباط تصویری کم و یا هیچگونه ارتباط بصری با آگهی اصلی، تجربه کاربر به طور جدی تخریب می‌شود و احتمالاً بیشتر کاربران را از روند کار دور می‌کند.

در تبلیغ شما باید از رنگ‌ها، تصاویر و تایپوگرافی‌های مشابه، ایده‌آل و یکسان استفاده شود تا کاربر حتی قبل از بازدید، تا حدی به سایت شما عادت کند. شما انتظار ندارید که تبلیغات کوکاکولا با رنگ آبی پپسی ساخته شود، بنابراین تقلید از تصمیمات کلیدی در مورد هدف در تبلیغات، در نگه داشتن کاربران مهم است و سبب می‌شود آنها تعجب نکنند چرا اینجا قرار گرفته‌اند!

  • حجم فایل

این واقعاً کار منفی است. اگر می‌خواهید کاربرانتان با تبلیغ شما تعامل داشته باشند، باید به آنها اجازه دهید آن را ببینند. تعداد کمی قرار است دور هم بنشینند و منتظر بارگذاری آن تبلیغ عظیم شوند. اگر کاربری صریحاً ویژگی‌ای مانند صدا، فیلم یا حرکت را در تبلیغ شما آغاز می‌کند، قبل از تحقیر تجربه کاربر، کمی صبر بیشتری برای کار خواهید داشت. با این حال، اندازه پرونده بنر بارگذاری شده در ابتدا باید حداقل باشد.

اگر اندازه پرونده شما بیش از حد بزرگ باشد، شما در اثرات احتمالی (به خصوص در کاربران با سرعت اینترنت کم) از بین خواهید رفت یا برای کل صفحه مشکلات عملکردی ایجاد می‌کنید. هیچ‌کدام از اینها خوب نیستند، بنابراین باید اندازه پرونده را تحت نظر داشته باشید و در حالت ایده‌آل خود را به حداکثر اندازه بارگذاری کنید که IAB برای هر واحد تبلیغات استاندارد تعیین می‌کند.

  • حرکت و انیمیشن

استفاده از انیمیشن و حرکت در طراحی بنر جدید تبلیغاتی شما می‌تواند شانس تعامل کاربر را تا حد زیادی افزایش دهد، اما درعوض زیاد به راحتی باعث آزار کاربران می‌شود. اجرای انتقال‌های ظریف و جلوه‌های حرکتی به طور کلی یک روش عالی برای جلب توجه و افزایش تعامل است، اگرچه باید طول آن را به 15-30 ثانیه بدون حلقه محدود کنید (بسته به اندازه واحد).

در حالی که انیمیشن‌های ظریف به سبک گذار هنگام اجرای خودکار بارگذاری صفحه، تجربه کاربر را خیلی پایین نمی‌آورند، انیمیشن قوی‌تر که به کاربر نیاز دارد تا در واقع تمرکز کند‌، باید محدود به زمانی باشد که توضیح توسط کاربر فعال شود.

با این حال، انیمیشن نیز نگرانی‌های فنی دارد. از فناوری‌های متکی به پلاگین مانند Flash ، اگرچه پیش از این یک محرک برجسته برای تبلیغات متحرک بود، اما در عوض راه حل‌های شکایات جهانی تری در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امر مخصوصاً اگر از همان تبلیغ به عنوان بخشی از یک کمپین تلفن همراه استفاده شود، اعمال می‌شود. باز هم، شما باید به اندازه پرونده نیز توجه داشته باشید، زیرا با اضافه شدن انیمیشن‌ها و اسلایدها یا فریم‌های مختلف محتوا، می‌تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.

  • طراحی تعاملی

سرانجام، در طراحی بنر جدید در نظر گرفتن طراحی پاسخگو، کلیدی در اثبات آینده طرح‌های تبلیغاتی شما و به حداکثر رساندن تأثیر آنها در انواع اندازه‌ها و دستگاه‌های صفحه نمایش است. با افزایش ترافیک تلفن همراه، طراحی تبلیغات پاسخگو برای موفقیت مهم‌تر می‌شود. هنگامی که برای یک سایت یا سایت‌هایی که طراحی‌های متنوعی را اجرا می کنند کمپینی طراحی می‌کنید، باید تبلیغات را در اندازه‌های متناوب ارائه دهید، اما مطمئن باشید که اجازه ندهید این فرم تغییر دهنده، نکات دیگری را که قبلاً مطرح کرده‌ایم، نفی کند. برای یافتن برخی ایده‌ها در مورد چگونگی اجرای تبلیغات با واکنش، به سایت responsiveads.com نگاهی بیندازید.

  • بسته شدن

در فرایند طراحی بنر جدید، طراحی تبلیغات یک روند دشوار است، زیرا موفقیت در توانایی شما در ایجاد یک طراحی جلب توجه کننده بدون آزار کاربر است. اگر کمی بیش از حد، از انیمیشن استفاده کنید و خطر انسداد هرگونه ارتباط با تبلیغ خود را دارید. با این حال، با یک دعوت به اقدام قوی، تبلیغات خود را مستقیماً به همان نکته برسانید، که به سایتی وارد شوند که نشانه‌های بصری را با آگهی اصلی به اشتراک می‌گذارد و ممکن است به هدف تان برسید.

  • منابع اضافی

اگر شما علاقه‌مند به کسب بیشتر و تبدیل کاربران هستید، Envato Studio مجموعه بسیار خوبی از خدمات طراحی بنر دارد که دوست دارید آنها را کشف کنید.

 

 

معرفی چند سایت طراحی بنر

از جمله سایت های طراحی بنر جدید lucidpress است. برای طراحی بنر جدید ابتدا وارد سایت lucidpress به آدرس زیر شوید:

https://www.lucidpress.com/pages/examples/free-print-banner-maker-online

  • نحوه ساخت بنر با lucidpress

1. ایجاد کردن:

الگو و سبکی را پیدا کنید که برای طراحی بنر شما بهترین نتیجه را داشته باشد.

2. شخصی سازی:

هدف از بنر و موضوع کلی آن را در نظر بگیرید. سازنده بنر Lucidpress به شما این آزادی را می‌دهد که بنر خود را به هر طریقی که بخواهید، از قلم‌ها و رنگ‌ها گرفته تا آیکون‌ها و تصاویر، طراحی کنید.

3. تصاویر را اضافه کنید:

برای پُر کردن طرح خود از تصاویر جذاب استفاده کنید. با قرار دادن تصاویر واضح در طراحی بنر خود – تصاویر سهام ، عکاسی حرفه‌ای، الگوها و موارد دیگر – توجه افراد را جلب کنید.

همچنین با ورود به سایت‌های زیر می‌توانید به صورت آنلاین بنر خود را طراحی نمائید:

  • https://mediamodifier.com/design-templates/banner-maker
  • https://www.lucidpress.com/pages/examples/free-print-banner-maker-online

در سایت زیر نیز به راحتی و رایگان می‌توانید یک بنر طراحی نمایید. بدین صورت که ابتدا وارد سایت زیر شوید:

https://www.fotojet.com/features/banner-maker

در این سایت الگوهای مختلف بنر برای طراحی بنر جدید تبلیغاتی قرار داده شده است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

بنر مستطیل بزرگ

طراحی یک بنر مستطیل بزرگ و خیره کننده دیگر هیچ مشکلی نیست، حتی شما به کمک یک سازنده بنر FotoJet اگر یک طراح حرفه ای نیستید نیز بنر حرفه ای را طراحی نمائید. این به شما کمک می‌کند تا مواد بازاریابی شخصی خود را، بدون زحمت و در عین حال ظریف، شخصی سازی کنید. امکانات ویرایش بی حد و حصر ایده‌های خلاقانه زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • بنر مستطیل متوسط

تجارت خود را با یک بنر مستطیل متوسط سفارشی تبلیغ کنید. تهیه مواد بازاریابی خود با FotoJet، یک سازنده بنر قدرتمند، صرفه جویی در وقت را برای شما به همراه دارد. با استفاده از آن می‌توانید ایده‌های خلاقانه بدست آورید و گزینه‌های زیادی برای اضافه کردن تأثیر به طراحی با استفاده از ابزار ویرایش داشته باشید. ساخت یک بنر مستطیل متوسط با ظاهری ساده به راحتی با چند کلیک آسان است.

 

بنر هدایت کننده

با ساخت بنرهای FotoJet یک طراح حرفه‌ای برای ساختن بنرهای جدول امتیازات شخصی باشید. شما متعجب خواهید شد که متوجه شوید که ایجاد یک طراحی خیره کننده هرگز آسان‌تر از این زمان نبوده است. بسیاری از الگوهای خیره کننده از قبل طراحی شده‌اند تا به شما الهام بخش باشند. کاری که باید انجام دهید افزودن اطلاعات خود و تنظیم عکس با ابزار ویرایش است.

 

Wide Skyscraper Banner

با طراحی آن به سبک ظریف، توجه بیشتری به بنرهای عریض خراش آسمان خود جلب کنید. اگر با FotoJet آشنا شوید، دستیابی به آن آسان است. با استفاده از این سازنده بنر، تبلیغ کسب و کار یا محصولات خود با برخی از بنرهای فوق العاده آسمان خراش گسترده که می‌تواند بدون هیچ زحمتی به سرعت به پایان برسد، مفید است.

 

بنر Tumblr

با طراحی یک بنر خارق‌العاده مطمئن شوید که بنرهای Tumblr شما به اندازه پست‌های شما جالب هستند. ایجاد بنرهای Tumblr با سازنده بنر FotoJet می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. شما هرگز برای الهام گرفتن گیر نمی‌افتید و می‌توانید در هر زمان در اینجا خلاقیت خود را شکوفا سازید. الان احساس الهام می‌کنید؟ آنها را از یک بنر Tumblr به نمایش بگذارید.

 

 

معرفی نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی

بهترین نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد کدامند؟

Adobe Illustrator (توصیه می شود)

1. نرم افزار  Adobe Illustrator

همیشه هنگام طراحی بنر و بیلبورد حتماً از جذابیت آن اطمینان حاصل کنید. برای طراحی بنر جدید و بیلبوردها، مطمئن شوید که از برنامه‌های مبتنی بر وکتور برای طراحی استفاده می‌کنید. مهم نیست که می‌خواهید بنرهایی ایجاد کنید که بتواند یک ساختمان را پوشش دهد یا بنرهای تبلیغاتی متناسب با جیب شما، هیچ محدودیتی در کار Adobe Illustrator وجود ندارد. این نرم افزار خطاهای رایج رایانه را برطرف می‌کند، شما را در برابر از دست دادن پرونده، بدافزار  خرابی سخت افزار محافظت می‌کند و کامپیوتر شما را برای حداکثر عملکرد بهینه می‌کند. در 3 مرحله آسان مشکلات رایانه را برطرف کرده و ویروس‌ها را حذف کنید:

Restoro PC Repair Tool را در TrustPilot.com با امتیاز عالی بارگیری کنید.

روی Start Scan کلیک کنید تا مشکلات Windows را پیدا کنید که ممکن است باعث مشکلات رایانه شود.

برای رفع مشکلات با فناوری‌های انحصاری (حق ثبت اختراع در اینجا موجود است) بر روی اصلاح همه کلیک کنید.

 

از آنجا که بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی بعضاً دارای ابعاد زیادی هستند، شما می‌خواهید از ابزاری استفاده کنید که بردار است، مانند Adobe Illustrator و نه مبتنی بر پیکسل، مانند Adobe Photoshop.

خوب است بخوانید: منظور از طراحی بنر چیست

به زبان ساده، پرونده های مبتنی بر وکتور بدون توجه به میزان کشش آنها، هرگز کیفیت را از دست نخواهند داد. از آنجا که بنرها برای پوشش کل نمای ساختمان شناخته شده اند، اطمینان از پیکسل نبودن آنها کار ساده ای نیست. البته این تنها دلیلی نیست که باید به سراغ Adobe Illustrator بروید. این کاملاً توانایی مدیریت سایر پروژه ها را نیز دارد، از طراحی آرم در مقیاس کوچک گرفته تا هنر دیجیتال زیبا.  در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی Adobe Illustrator آورده شده است:

  • ابزار طراحی بردار
  • سازگاری کامل با سایر محصولات Adobe
  • پشتیبانی از لایه کامل
  • کتابخانه بزرگ
  • وب‌سایت آنها پر از راهنماهای عالی است

1. CorelDRAW

با این حال، یک تفاوت بزرگ بین CorelDRAW و Adobe Illustrator، سطح مهارت مورد نیاز برای تسلط بر آن است. UI CorelDRAW را می‌توان بسیار کاربر پسند توصیف کرد، اگرچه توانایی های کلی تا حدودی محدودتر است. با این حال، اگر روی یک پروژه شخصی کار می‌کنید و همه اهل روش طراحی دیجیتال نیستید ، CorelDRAW قطعاً ابزاری مناسب برای شماست. بیشتر، اگر فقط به هنر دیجیتال ، doodling یا حتی گاه به گاه 2D CAD علاقه دارید ، می توانید از CorelDRAW نیز برای آن استفاده کنید. در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی CorelDRAW آورده شده است:

  • رابط بصری
  • یادگیری و تسلط بر آن آسان است
  • همه کاره از نظر آنچه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد
  • در آن تعادل بین کنترل دستی و اتوماتیک ایجاد می‌شود
  • شکل دادن به داکر حداکثر استفاده را می‌دهد
  • ارسال بازخورد

نحوه طراحی بنرهای تبلیغاتی جذاب

طراحی بنر جدید بنر تبلیغاتی، تبلیغاتی است که در یک صفحه وب نمایش داده می‌شود. وقتی کاربران بر روی آنها کلیک می‌کنند، به صفحه فرود مربوطه منتقل می‌شوند. هر شرکتی از تبلیغات بنری استفاده می‌کند زیرا این تبلیغات قابل اندازه‌گیری هستند و یک رسانه مقرون به صرفه برای افزایش آگاهی از برند هستند. این طرح‌های تبلیغاتی بنر به گونه‌ای ایجاد می‌شود که مشاغل را ترغیب می‌کند و بازدیدکنندگان را به سایت خود ترغیب می‌کند. یک طرح تبلیغاتی بنری خوش فکر و جذاب برای یک کمپین تبلیغاتی موفق بنر مهم است. به هر حال راه درست رسیدن به یک طراحی بنر جدید می‌تواند دشوار باشد.

در کل قالب‌ها و مکان‌های تبلیغاتی CTR تبلیغات نمایش داده شده فقط 0.05٪ است. این اهمیت وجود یک طرح موثر برای تبلیغات بنری شما را برای جذب ترافیک نشان می‌دهد. شما باید اطمینان حاصل کنید که افراد با دیدن تبلیغات شما کلیک می‌کنند. تبلیغات نمایش عالی همه چیز درمورد تصاویر است. 59٪ از مصرف کنندگان با محتوایی طراحی و جذاب روبرو می‌شوند. این طرح تأثیر زیادی در برداشت‌های اول و نحوه درک مصرف کنندگان از برند شما دارد. هر تاجری که بنرهای تبلیغاتی را اجرا می کند، یک متخصص طراحی نیست. با استفاده از چند نکته می‌توانید بنر تبلیغاتی ساده و موثر طراحی کنید. در طراحی بنر جدید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اندازه بنر:

اندازه‌های بسیاری از بنرها وجود دارد که هنگام مرور اینترنت با آنها روبرو می‌شوید. با این حال، برخی از اندازه‌های بنر وجود دارد که برای تبلیغات موثرتر از سایرین است. اندازه آنها استاندارد است و در دسترس ترین موقعیت‌ها در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند.

طبق اطلاعات ارائه شده در Google Adsense، موفق ‌رین اندازه‌های استاندارد بنر عبارتند از:

 

 

 

 

اگر طراحی بنر جدید خود را آگاهانه شروع می‌کنید و مبتدی هستید، عاقلانه است که روی این پنج اندازه استاندارد تمرکز کنید، زیرا آنها نیازهای تبلیغاتی شما را پوشش می‌دهند. همچنین، بسیار مهم است که به اندازه پرونده بنر تبلیغاتی خود توجه داشته باشید تا آنقدر سنگین نباشد که بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. هدف این است که بنرها در اسرع وقت در وب سایت/ وبلاگ بارگیری شوند تا افراد به محض مراجعه به صفحه وب، آنها را مشاهده کنند. بنابراین نگه داشتن بنر تبلیغاتی بیش از 150 کیلوبایت توسط Google توصیه می‌شود.

تصاویر:

افراد تصاویر را سریع‌تر از کلمات پردازش می‌کنند. در واقع ، مغز تصاویر را 60000 برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کند. اگر تصاویر عمومی و خسته کننده‌ای را در طراحی بنر جدید خود انتخاب کنید  مطمئناً بازدیدکنندگان سایت به سایت دیگری منتقل می‌شوند. تصاویر باید به اندازه کافی جذاب باشند تا مشتریان بالقوه را برای مشاهده پیام تبلیغات ترغیب کنند. بنابراین انتخاب تصویری که با مخاطب مورد علاقه شما بسیار جنجالی باشد بسیار مهم است. برای جلب علاقه بینندگان از تصاویر سفارشی استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تصویر شما نه تنها باید توجه بینندگان را جلب کند بلکه پیام تبلیغات را نیز به شما انتقال دهد. می‌توانید تصویر خود را فیلتر کنید تا بارزتر شدن آن چشم نوازتر شود.

برای بسیاری از تبلیغات بنری، شناخت موقعیت بینندگان امکان پذیر است. شما می‌توانید تبلیغات خاص را به مکان‌های خاص هدف قرار دهید و متناسب با آن تصاویر را طراحی کنید. حتی می‌توانید برای عکس‌های خاص نیز مجوز بخرید. بسیاری از تصاویر با کیفیت بالا در آنجا موجود است. اما بهتر استفاده از گرافیک‌های سفارشی ایجاد شده توسط طراحان است. در زیر تصاویر خلاقانه‌ای است که Adobe در تبلیغات بنری خود استفاده کرده است.

 

رنگ‌ها:

در طراحی بنر جدیدتان، رنگ برای جلب توجه بینندگان و برانگیختن احساسات بسیار مهم است. مردم همیشه رنگ‌ها را با یک برند تجاری مرتبط می‌کنند. به عنوان مثال وقتی به مارک کوکاکولا فکر می‌کنید، رنگ قرمز به ذهن شما خطور می‌کند. روانشناسی موجود در پس رنگ‌ها در طراحی بنرهای تبلیغاتی بسیار مهم است.

بسته به جنسیت، باید تصمیم بگیرید که کدام پالت رنگ را استفاده کنید.

 

بر اساس اینکه هدف کمپین شما چیست، شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. همچنین، رنگ‌ها ذهنی هستند و ارتباطات مختلفی دارند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام انتخاب انتخاب رنگ، مخاطب مورد نظر خود را مطالعه کنید. در تبلیغات نمایشگر خود از رنگ‌هایی استفاده کنید که بتواند اعتماد شما را به برند جلب کند. مهمترین سوالی که قبل از انتخاب پالت رنگ باید بپرسید این است که انتظارات مردم از برند شما چیست؟ به طور معمول  پالت رنگ شما باید حداقل باشد. شما باید دو یا سه رنگ اصلی را برای استفاده در تبلیغات انتخاب کنید.

برای اطلاع از هزینه طراحی انواع بنر در رایامارکتینگ می توانید به صفحه طراحی بنر قیمت سر بزنید.

اگر رنگ‌های بیشتری وجود داشته باشد، بینندگان نمی‌توانند روی آنچه مهم است تمرکز کنند. استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند برخی از قسمت‌های تصویر را برجسته کند. انتخاب ترکیب رنگ که تا حد زیادی به برند، مخاطبان هدف و نوع تبلیغاتی که می‌خواهید نمایش دهید، تصمیم سختی است. بنابراین، انتخاب عاقلانه رنگ‌ها با توجه به تأثیری که بر مخاطبان شما خواهند گذاشت و اینکه می‌خواهید چه نوع احساساتی را برانگیزد، مهم است. توجه به این نکته مهم است که برای حفظ ثبات باید از رنگ‌هایی متناسب با آرم، وب سایت یا سایر وثیقه های بازاریابی استفاده کنید.

تایپوگرافی:

داشتن تایپوگرافی شفاف و خوانا برای موفقیت در طراحی بنر جدیدتان بسیار مهم است. مهم نیست که تصاویر شما چگونه است، تا زمانی که مخاطب شما نتواند پیام شما را بخواند یا درک کند. یکی از بهترین نمونه‌های ترکیب کاملی از تصاویر و تایپوگرافی ، Fanta است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقالات رایامارکتینگ مراجعه نمائید.

 

در تبلیغات بنری خود نباید از قلم‌های مختلف استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دهید، بینندگان شما نمی‌توانند تمرکز کنند. فونت‌های بنر خود را ساده، مختصر و واضح تنظیم کنید تا بینندگانی که می‌بینند قادر به تفسیر پیام باشند. درک روانشناسی قلم‌ها قبل از استفاده از آنها در تبلیغات بنر، به همان اندازه بسیار مهم است. عنوان تبلیغات باید پررنگ باشد. باید در اندازه و رنگ قلم متفاوت از متن دیگر باشد. متن در حال اجرا باید کوچک‌تر از عنوان باشد. اگر از عنوان فونت serif یا script استفاده کرده‌اید، برای متن ثانویه فونت sans-serif را انتخاب کنید. از استفاده از قلم‌های خط شکسته که خواندن آن دشوار است خودداری کنید. عکس‌ها، متن و پس‌زمینه را به درستی متعادل کنید، به طوری که پیام شما فضای سفید کافی برای برجسته شدن و خواندن فونت‌ها داشته باشد.

تماس برای اقدام (CTA):

مهم است که یک دعوت به عمل قوی در طراحی بنر جدیدتان بگنجانید، و به بینندگان دستور دهید که به روش خاصی عمل کنند. برای دعوت به عمل باید یک دکمه چشم نواز وجود داشته باشد. نمونه بنر های تبلیغاتی دارای یک طرح اکشن خوب:

بهترین راه برای اطمینان از برجسته بودن دعوت به عمل هنگام طراحی تبلیغات بنری، استفاده از آن فقط برای یک بار در معرض دید بودن است. اگر تماس برای اقدام شما همه وقت قابل مشاهده نباشد، بینندگان شما گیج می‌شوند و نمی‌توانند با کلیک بر روی دکمه، به صفحه مقصد هدایت شوند. مستقیم بودن با دکمه تماس برای اقدام بسیار مهم است تا پیام شما با بقیه متن بنرها مطابقت داشته باشد. فراخوان خود را مانند ثبت نام، خرید هم اکنون، اشتراک و غیره حفظ کنید. نه آن را خیلی کوچک کنید و نه خیلی بزرگ در مقایسه با قسمت دیگر بنر.

طبق تحقیقات، با بهینه سازی صفحه فرود CTA ، 245٪ افزایش منجر شد. بنابراین، CTA شما باید از نظر بصری از بقیه متن متمایز باشد. قلم‌های استفاده شده در فراخوان برای عمل باید به راحتی قابل خواندن باشد. در غیر این صورت، ممکن است توسط بینندگان نادیده گرفته شود. CTA با رنگ مخالف ساده‌ترین راه برای جلب توجه بینندگان و ساده ساختن آنها برای درک مکان کلیک است. با استفاده از کلماتی مانند Today ، Now و غیره سعی کنید احساس فوریت خود را ایجاد کنید به جای استفاده از “Sign up” ، حتی می‌توانید از اصطلاحاتی مانند “Sign me up” استفاده کنید. معمولاً ضمایر تو و من به راحتی می‌توانند توجه بینندگان را به خود جلب کنند. با داشتن CTA واضح و پررنگ، می‌توانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید.

سادگی:

شما باید طراحی تبلیغات بنر خود را ساده نگه دارید. نمی‌توانید کل داستان خود را در یک فضای کوچک قرار دهید. تبلیغات بنری خود را مطابق با گوگل جذاب، موجز و واضح نگه دارید. شما باید پیام خود را مختصر نگه دارید و یک فراخوان روشن برای عمل نشان دهید که می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند. شما می‌توانید محصول خود را به نمایش بگذارید و تبلیغ بنر خود را به حداقل برسانید. از تصویری با وضوح بالا استفاده کنید که پیام یا CTA شما را پوشش ندهد. یک راه دیگر برای ترکیب سادگی، یکپارچه نگه داشتن طراحی کل طرح‌تان است. پس از کلیک بر روی تبلیغات نمایش ، صفحه فرود باید از همان نوع تصویر، رنگ و تایپوگرافی برخوردار باشد تا از سردرگمی جلوگیری کرده و منجر به تجربه کاربری بهتر شود. یک طراحی بهتر UX منجر به افزایش نرخ تبدیل تا 400٪ می‌شود.

بازدیدکنندگان فقط چند ثانیه به تبلیغ شما نگاه می‌کنند و شما باید پیام خود را در همان ثانیه‌ها منتقل کنید. این امر باعث می‌شود ساده و آسان فهمیدن تبلیغات بنری شما ضروری باشد. به جای داشتن متن زیاد، بهتر است گرافیک جذابی داشته باشید که پیام خود را به وضوح ارسال کند. 31 درصد تبلیغات آنلاین توسط مصرف کنندگان دیده نمی‌شود، ساده و تمیز بودن تبلیغات بسیار مهم است. متن بنر تبلیغاتی باید جذاب باشد. وقتی یک آگهی تبلیغاتی وجود دارد که دارای اطلاعات، تصاویر و سایر عناصر است، تمرکز روی یک عنصر غیرممکن است. شما باید بلافاصله روی مخاطبان هدف خود تأثیر بگذارید. این کار فقط در صورت وجود رنگ، تایپوگرافی و سایر عناصر کم توجه دیگر مخاطب قابل انجام است.

قیمت طراحی بنر تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند:

انتخاب طراح حرفه‌ای یا مبتدی/ میزان ساعت کار بر روی بنر/اندازه و ابعاد بنر/تعداد/طراحی مجدد /دریافت مشاوره‌های تخصصی /سایزبندی مجدد/دریافت سایز سفارشی/فرمت نهایی برای خروجی گرفتن بنر طراحی شده بستگی دارد.

معرفی ابزاری برای طراحی بنر و بیلبورد

از مهمترین شکل ارتباطات بازاریابی، تبلیغات است. جهت انجام تبلیغات معمولا از طراحی بیلبورد و بنرهایی قابل نصب بر روی آن بهره گرفته می شود. خوب است که با تبلیغات پاسخ درستی از مخاطب مورد نظر دریافت کنید. مشاغل از تبلیغات برای دستیابی به اهداف متنوع استفاده می‌کنند و شرکت‌ها این تبلیغات را در رسانه‌های مختلف قرار می‌دهند. بیلبورد برای تبلیغ رویداد، نمایشگاه و خدمات تجاری شما از طریق رسانه چاپی و وب طراحی می‌گردد. بهتر است بیاموزید که چگونه تبلیغات بیلبورد را در Adobe Illustrator ایجاد کنید. در سایت های زیر اطلاعات خوبی در زمینه طراحی بنر جدید و بیلبوردها خواهید یافت.

  • http://www.hdesigntutorials.com
  • https://www.facebook.com/Hdesigntutorials
  • https://twitter.com/hdesigntutoria1
  • https://plus.google.com/u/0/+Hdesigntutorials

همچنین مقاله کاملی درباره نحوه تهیه تصاویر و گرافیک برای اندازه چاپ بزرگ مانند تبلیغات در فضای باز و بیلبوردها را در لینک زیر می توانید بخوانید:

http://www.hdesigntutorials.com/prepare-graphics-and-images-for-huge-billboard-print-size.html…

شما بعضی اوقات می‌خواهید در برخی از صفحات فروشگاه خود یک بیلبورد قرار دهید. در حالی که ما توصیه می‌کنیم از بیلبوردهای تبلیغاتی کم استفاده کنید، اما استفاده از آنها هنوز یک گزینه کاملا خوب است. گفته شد شما باید بیلبورد را طوری طراحی کنید که عرض آن دقیقاً 1400 پیکسل و ارتفاع آن بیش از 500 پیکسل نباشد.

ما این ابعاد را مشخص می‌کنیم تا مشتریان شما بدون اینکه تابلو تبلیغاتی بیش از حد صفحه را اشغال کند، همچنان محتوای صفحه شما را ببینند. در ادامه نحوه ایجاد یک بیلبورد سفارشی را با استفاده از canva.com بیان می کنیم.

نحوه ایجاد:

ایجاد یک بیلبورد سفارشی با استفاده از Canva.com

1. به Canva.com بروید.

2. روی ورود به سیستم کلیک کنید.

 

3. نام کاربری و رمز ورود خود را وارد کنید.

 

4. روی ورود به سیستم کلیک کنید.

 

5- بر روی Use custom dimension کلیک کنید.

 

5. اکنون باید عرض خود را دقیقاً روی 1400px تنظیم کنیم.

 

6. طول خود را بیش از 500 پیکسل تنظیم نکنید. ما از 500px برای این مثال استفاده خواهیم کرد.

 

7. روی Design کلیک کنید!

 

8. در صفحه زیر طرح خود را انتخاب می‌کنیم. بر روی هر کدام از طرح‌ها متناسب با نیازهای شما کلیک کنید – ما برای این مثال از طرح پیش‌فرض استفاده خواهیم کرد.

 

9. بر روی BACKGROUND کلیک کنید.

 

10. بر روی بنر خود کلیک کنید و کلید حذف را فشار دهید تا پس زمینه پیش فرض حذف شود.

 

11. اکنون شما باید از پس‌زمینه‌ای که می‌خواهید برای بیلبورد خود استفاده کنید، انتخاب کنید. ما از پس‌زمینه آبی نشان داده شده در زیر استفاده خواهیم کرد.

 

12. اکنون وقت آن است که شروع به افزودن هر متنی که می‌خواهیم استفاده کنیم، کنیم. روی متن کلیک کنید.

 

13. بر روی عنوان کلیک کنید.

 

14. متوجه خواهید شد که یک قسمت سربرگ قابل ویرایش به بیلبورد شما اضافه کرده است. بر روی کلمات Add heading داخل بیلبورد خود کلیک کنید.

 

15. متنی را که می خواهید استفاده کنید وارد کنید و از کنترل‌های نوشتاری در بالا برای تغییر قلم، اندازه، رنگ و سایر گزینه‌های قالب‌بندی استفاده کنید.

 

16. هنگامی که از ظاهر بیلبورد خود راضی بودید، روی بارگیری کلیک کنید.

 

17. اکنون باید یک پنجره بازشو مشاهده کنید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهیم کلیک بر روی بارگیری است تا بیلبورد خود را بارگیری کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.