مقالات آموزشی

روش ها و تکنیک های تبلیغات موثر برای ساختن یک برند قوی

مفید بود؟

تکنیک های تبلیغات موثر ابزاری برای برقراری ارتباط هستند که یک شرکت برای جلب توجه، جلب ذهن، تحریک احساسات و تغییر برداشت های عامیانه از آنها استفاده می کند. همه اینها می تواند منجر به کلیک، تماس و مشتری شود.
اگر روش های تبلیغاتی را که برای محصول یا خدمات شما بهترین نتیجه را دارد، اعم از رسانه های سنتی، دیجیتال یا اجتماعی بکار بگیرید، می توانید تبلیغات قوی تری انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در مورد آژانس تبلیغاتی که باید بدانیم را مطالعه نمایید.

9 روش تبلیغاتی موثر

در اینجا 9 روش تبلیغاتی آورده شده است که می توانید برای برندسازی استفاده کنید.

1-تکنیک های تبلیغات  موثر شخصیت جالب

تکنیک های تبلیغات موثر همه در مورد خلق شخصیت ها یا شخصیت های بازیگرانی است که شناخت و ارزش داستانی را به کمپین می افزاید.

 

شخصیت شما می تواند بازیگری باشد که مانند یک فوتبالیست یا روانپزشک یا شاهزاده ایرانی در نقش بازی می کند. همچنین می توانید به سراغ یک شخصیت انیمیشن، تصویرگری یا یک کارتون بروید. یا استفاده از گربه یا سگ زنده چطور؟ برای ترسیم آگهی یا برند می توانید از متخصصان مجرب سایت رایامارکتینگ استفاده نمایید.

2-تکنیک های تبلیغات موثر شخصیت پردازی

این تکنیک های تبلیغات موثر می تواند در ایجاد  تبلیغات  گسترده، جالب و جذاب و درنهایت بیشتر مربوط به مخاطبان هدف شما کمک کند. با دادن توانایی انسانی به محصول یا خدمات خود، مانند احساسات، افکار یا گفتار، می توانید آن را به یک شخص تبدیل کنید. شما همچنین می توانید خصوصیات انسانی را به ایده های انتزاعی، مانند “طمع” یا “گرسنگی” وام دهید. در حالی که روی تبلیغات یک سرویس کار می کنید، سعی کنید یک نماد تصویری ایجاد کنید که بتواند شخصی سازی شود.

به عنوان مثال، یک کارت اعتباری یا کیف پول را ترغیب کنید تا در مورد یک بانک خاص بگویید. شما همچنین می توانید یک ویژگی محصول را با یک شخص واقعی ترکیب کنید. به عنوان مثال، می توانید هدهای صفحه رایانه را برای نشان دادن شخص معتاد به ابزارهای دیجیتالی ارائه دهید.
نکته خلاقانه: ممکن است موردی که شخصیت می دهید مربوط به تولید یا خدماتی که برای فروش است نباشد. معرفی یک عکس صحبت کننده در تبلیغات خود برای تزریق شوخ طبعی یا یک گفتگوی خفیف، می تواند کمپین را جذاب، جالب و به یاد ماندنی کند.

3- تکنیک های تبلیغات موثر اغراق

این یک روش تبلیغاتی موثر است که هم تاثیرگذار و هم جذاب است. همچنین، ایده پردازی و کار با آن آسان است. ایده اصلی خود را که می خواهید برقرار کنید، در نظر بگیرید. حالا آن را بیشتر نشان دهید. آن را به بزرگ کنید، آن را فراتر از واقعیت و عقل نشان دهید. بصری یا کپی شده یا هر دو. در مورد یک مسئله ، یا یک فایده، یا از لحاظ ظاهری یا اندازه، بزرگنمائی کنید. اطمینان حاصل کنید که مبالغه را زیاد می کنید. بزرگنمائی هایی اندازه دایناسور، جالب و همچنین روشی قدرتمند برای بهدف رسیدن شما هستند. بزرگنمائی جزئی می تواند یک رقابت گمراه کننده باشد.

نکته خلاقانه: بزرگنمائی چشمی می تواند رویکرد جالبی باشد. اما کپی نکنید. یا برعکس این کار را انجام دهید. این تکنیک های تبلیغاتی به شما کمک می کند تا موردی را به عنوان اصلی ترین نکته ای که می خواهید منتقل کنید، در یک جمله یا یک نمای بصری ساده کنید. اجازه دهید تصورات شما چیزها را از آنجا به یک بزرگنمائی  دور از عقل سوق دهد.

4-تکنیک های تبلیغات موثر موقعیت یابی جمعیتی

 

این روش های تبلیغات موثر برای “موقعیت یابی” تولیدات یا خدمات شما مورد استفاده قرار می گیرد تا مخاطبان شما را با ویژگی های خاص مانند نژاد، سن، وضعیت تأهل، جنسیت، سطح تحصیلات، درآمد، و سایر موارد جلب کند. موقعیت یابی جمعیتی می تواند بازار گسترده ای را ایجاد کند، مانند یافتن وبسایت برای افراد بالای 50 سال، یا مقصد تعطیلات برای مجردها. در ایالات متحده، هوم دپو کارگاه های “آیا این کار را انجام دهید” برای آموزش بهسازی و تعمیرات منازل به خانم ها ارائه می دهد. در همین حال، در انگلستان، نوار آب نبات Nestle’s Yorkie به عنوان “نه برای دختران” به بازار عرضه می شود.

5-فنون تبلیغات موثر لبخند و استعاره ها

این روش های تبلیغات موثر برای برقراری ارتباط ایده های انتزاعی و پیچیده ای هستند. همچنین به سرعت یک ایده را برقرار می کند. تشبیهات و استعاره ها ضرب المثل ها در ارتباطات خلاقانه عملکرد بالایی دارند. آنها تشبیهات و استعاره های موثر و قدرتمندی هستند. تشبیه و استعاره گفتاری مجازی است. آنها از “as” یا “like” برای مقایسه دو چیز مختلف برای جعل بیان پر جنب و جوش استفاده می کنند.

6-تکنیک های تبلیغات موثراحساسات

 

موسیقی، تصاویر، مضامین احساسی ابزاری عالی برای ایجاد احساسات مثبت هستند که می توانند به یک مارک، محصول یا شرکت خدمات منتقل شوند. رسانه های دیجیتال و پخش، روش های ایده آل برای ایجاد احساسات هستند. فیلم، تلویزیون و رادیو به شما امکان می دهد قصه بگویید و همچنین از داستان ها با شخصیت و موسیقی پشتیبانی کنید.
موسیقی، خلاقانه ترین و قوی ترین ابزار است. موسیقی این قدرت را دارد که واکنش فوری را در بین مخاطبان ایجاد کند، به ویژه اگر همان مورد پسند و آشنا باشد و با احساساتی مانند عصبانیت یا عشق همراه باشد.

7-تکنیک های تبلیغات موثر مزایای خاصی را قول دهید

منفعت چیزی است که برای مخاطبان هدف شما ارزش دارد. از خود در مورد مزایای محصول یا خدماتی که خودتان می توانید از محصول بدست آورید سوال کنید. انرژی اقناعی یک تبلیغ سوداور از دو ویژگی ناشی می شود. اول، اهمیت سود برای مشتری هدف  و دوم، ویژگی سود. اینجا مثالی از عناوین مورد هدف زنان خانه دار آورده شده است: “معرفی یک شوینده آنقدر ملایم که در واقع می تواند به ماندگاری لباس شما کمک کند.”

8- روش های تبلیغات موثر  توصیفات

توصیفات انرژی قانع کننده ای دارند. این از باورپذیری، صراحت، انگیزه و تخصص ناشی می شود. توصیفات می تواند در بسیاری از طبقات از افراد مشهور گرفته تا مشتریان عمومی ارائه شود. در اینجا چند دسته وجود دارد که ثابت شده است در آنها توصیفات موفقیت آمیز هستند.

مشتریان واقعی: این توصیفات معمولاً در فیس بوک یا آمازون یافت می شوند. آنها اغلب آموزنده ترین و قانع کننده ترین هستند. بهترین توصیفات صادقانه، منصفانه و بسیار متفکرانه نوشته شده است. چند عیب خوب است. اما چیزی مانند “این بهترین است، آن را از دست ندهید” کم عمق است.

9- روش های تبلیغات موثر مشکل / راه حل

این روش های تبلیغات موثر می تواند برای درگیر کردن افرادی که مشکلی دارند یا کسانی که می خواهند از آن اجتناب کنند استفاده شود. چالش ها و مسائل اکثر مردم آنها را دارند و روشهایی برای حل آنها وجود دارد. اگر محصول یا خدمات شما مشکل ساز است، مشکل را در تیتر قرار دهید. بعداً، در تبلیغات خود، ارسال کننده یا تبلیغات تجاری، توضیح دهید که چگونه محصول مشکل را حل می کند.
.اگر بازار هدف شما واقعاً یک مشکل بزرگ داشته باشد یعنی یک نگرانی بزرگ، این روشهای تبلیغاتی به خوبی کار خواهند کرد. هرچه مشکل بزرگتر باشد، استراتژی ها بهتر عمل خواهند کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.