مقالات آموزشی

منظور از طراحی بنر چیست و نقش‌های یک بنر تبلیغاتی موفق

1/5 - (1 امتیاز)

بنر

چیست؟ در تعریف بنر آمده است: بنر نواری پارچه‌ای بلندی است که روی آن چیزی نوشته شده است. بنرها معمولاً به دو سر چیزی متصل می‌شوند و در هنگام اعتراض یا تجمع حمل می‌شوند و یا جهت اطلاع رسانی مورد استفاده‌اند. همچنین در تعریف بنر آمده است که تکه پارچه‌ای که حاوی شعاری است یا یک نوار پارچه‌ای بلند که روی آن تبلیغات، تبریک و غیره نوشته شده است. یک بنر تبلیغاتی که بنر وب نیز نامیده می‌شود،

نوعی تبلیغات آنلاین است که در یک صفحه وب تعبیه شده است. تبلیغات بنر از جمله اولین تبلیغاتی است که در اینترنت منتشر شده است. با کلیک بر روی این بنرها به یک سایت خارجی هدایت می‌شوید. یک بنر تبلیغاتی یا یک بنر وب، تبلیغاتی است که در یک صفحه وب نمایش داده می‌شود. این تبلیغات شامل یک تصویر (jpg ، .png ، gif) یا یک شی چندرسانه‌ای است (که معمولاً با استفاده از Flash ایجاد می‌شود). بنابراین،

بنرهای تبلیغاتی بسته به فناوری مورد استفاده در ساخت، می‌توانند ایستا یا متحرک باشند.

بنر وب یا تبلیغ بنری نوعی تبلیغ در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور آگهی ارائه می‌شود. این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم تعبیه تبلیغات در یک صفحه وب است. این هدف برای جذب بازدید به یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده می‌شوند. تبلیغات بنری بیشتر مبتنی بر تصویر است و نه متن و شکل.

هدف از تبلیغات بنری تبلیغ یک برند تجاری و یا جلب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ دهنده است. بنرهای آنلاین همان روشی که یک بنر فیزیکی بیرون از مغازه باعث ورود شما به مغازه می‌شود زیرا می‌گوید تخفیف زیادی برای یک محصول خاص ارائه می‌دهند یا این محصول جدید را دارند که نوعی کنجکاوی شما است. در مورد تبلیغات بنر آنلاین نیز همین طور است.

یک بنر تبلیغاتی می‌تواند به انواع تبلیغات از جمله تبلیغات مربعی، تبلیغات جدول رده‌بندی، تبلیغات آسمان خراش یا بنرهای مستطیل شکل سنتی اشاره داشته باشد که به صورت افقی در بالا یا پایین صفحه وب ظاهر می‌شوند. تبلیغات بنری توسط وب سایت‌های منفرد قابل فروش است و یا از طریق شبکه تبلیغاتی در وب سایت‌ها قرار می‌گیرد. ابعاد رایج یک بنر تبلیغاتی سنتی و افقی 60 * 468 است. تبلیغات بنری معمولاً بر اساس تعداد نمایش‌ها بر اساس CPM (هزینه در هر هزار یا هزینه در هر هزار نمایش) انجام می‌شود. چه شما این نوع تبلیغات را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، بنرهای تبلیغاتی یکی از اشکال غالب تبلیغات آنلاین است.

به دلیل استقبال گسترده از اندازه استاندارد آگهی 468 8* 468 ، خریداران می‌توانند به راحتی مکان‌ها را در اکثر سایت‌ها امن کنند و ناشران می‌توانند تبلیغات را از اکثر تبلیغ‌کنندگان بپذیرند. تبلیغات بنری در ابتدا بر اساس نرخ کلیک (CTR) مورد قضاوت قرار می‌گرفت. در روزهای ابتدایی وب، نرخ کلیک معمولاً بسیار بیشتر از اکنون بود، شاید به دلیل جدید بودن. دلایل دیگر کاهش CTR ممکن است شامل محدودیت‌های فنی، شکل نامناسب افقی، طراحی ضعیف بنر، درصد بیش از حد خریدهای شبکه و تجربیات بد انباشته از وب‌گردها باشد. پس از تعریف بنر این سوال پیش می آید که طراحی بنر چیست؟ در ادامه این متن به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نقش‌های یک بنر تبلیغاتی موفق

1. افزایش میزان مراجعه مشتری

بنر تبلیغاتی بازدید کنندگان را ترغیب می‌کند تا با کلیک بر روی وب‌سایت تبلیغ کننده، به آن وب‌سایت مراجعه کنند و از طریق این روش تبلیغات از بسیاری جهات (ترغیب به انجام عمل، نمایش، زمان صرف شده در صفحه وب و غیره) انجام می‌شود.

2. محصولی را بفروشید

بنر تبلیغاتی شما را به خرید برخی محصولات ترغیب می‌کند و در اینجا همه چیز در مورد زمینه و موقعیت مناسب است. برای مرتبط و موثر بودن آن، بنر تبلیغاتی که در وب‌سایت خاصی قرار داده شده باید مربوط به آن مکان باشد و پاسخی برای سوالی که بازدید کننده‌ای از آن وب سایت در اختیار دارد ارائه دهد.

طراحی بنر چیست؟ آشنایی با اصول طراحی بنر

  • اولین قدم برای دستیابی به ایده‌ای عالی برای طراحی بنر این است که درمورد آنچه می‌خواهید ارتباط برقرار کنید بنرتان واضح باشد. از خود بپرسید طراحی بنر چیست؟ کمی وقت بگذارید و شرح مختصری از هدف خود بنویسید و چند نکته را یادداشت کنید که به شما در تحقق آن کمک می‌کند.
  • در پاسخ به سوال طراحی بنر چیست  باید طراحی بنر خود را ساده نگه دارید و اگر متنی برای انتقال پیام خود دارید، آن را کاملاً خوانا  ارائه دهید.
  • بهتر است با مرور مجلات، بازدید از رویدادها، مشاهده کتابخانه های آنلاین کلیپ هنری و جستجو در اینترنت برای توصیف آنچه می‌خواهید بنر شما انجام دهد، برای طرح‌های خود ایده ایجاد کنید.
  • در طراحی بنر چیست  یکی از اصول نمایان بودن بنر شماست: در بیشتر موارد، هرچه بنر شما از فاصله دور بیشتر دیده شود، بهتر است. همیشه از خود بپرسید، “بنر چقدر از بیننده فاصله دارد؟”به عنوان مثال، اگر بنرهای شما در جلوی صحنه یا در ریموت رادیویی قرار داشته باشند، طراحی بنر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توسط مخاطبان فراتر از ردیف اول مشاهده شود.

همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است بیننده در حال قدم زدن باشد و باید هنگام حرکت پیام شما را تشخیص دهد.

  • در طراحی بنر چیست گزینه‌های ایده‌آل رنگ برای بنرها مهم است. رنگ‌های قدرتمند و متضاد را برای جلب توجه چشم مخاطبان خود انتخاب کنید. نکته اصلی این است که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر تضاد داشته باشند تا POPS طراحی شود.

اگر علاقمند به استفاده از ترکیبات تیره هستید، مانند جوهر قرمز در برابر “ناک اوت” آبی تیره، بهتر است لبه حروف خود را با رنگ سفید مشخص کنید.

این روش در طراحی بنر، تمایز بین رنگ‌ها را فراهم می‌کند و چشم مخاطب شما را خیره می‌سازد.

  • در طراحی بنر چیست نسبت‌های ارتفاع و عرض برای بنرها را به درستی انتخاب کنید. نسبت ارتفاع به عرض بنر شما نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که نسبت‌ها و تناسبات طرح بنر شما با هم هماهنگ است.

5  مورد از محبوب‌ترین اندازه‌ها برای بنرهای رول پلاستیکی در زیر آمده است:

یک چیز در این بنرها وجود دارد که جذاب است: ارائه اندازه ایده‌آل به شما برای نیازهای شرکت شما. یافتن اندازه مناسب آسان نیست و این می‌تواند جنبه دلهره‌آوری برای هر مروج در رادیو، تلویزیون، مسابقه ایجاد کند. اما خرید بنر رول نباید برای شما دشوار باشد! بنرهای رول پلاستیکی از 18 “x18” شروع می‌شوند و می‌توانند تا 48 “x54” برسند.

برای اطلاع از هزینه طراحی بنر در رایامارکتینگ می توانید از صفحه طراحی بنر قیمت بازدید کنید.

طراحی بنر چیست؟ اگر شما در حال طراحی یک بنر هستید که در آن نسبت آرم از محتوا بلندتر باشد، پس یک بنر مستطیلی را انتخاب کنید تا آرم و متن اصلی را در آن جای دهد.

  • در طراحی بنر چیست از فونت مناسب استفاده نمائید. سعی نکنید همه محتوا را در یک بنر مربع فشار دهید. با انجام این کار شما را مجبور به استفاده از حروف کوچک‌تر می‌کند و این نسبت اندازه محتوا به اندازه بنر، از ظرفیت بنرهای تبلیغاتی پیام شما می‌کاهد.
  • اصل سادگی را هرگز فراموش نکنید.

فقط جزئیات مورد نیاز مخاطبان خود را ارائه دهید. هرچه بیشتر سعی کنید در فرایند طراحی خود فشار بیاورید، از اثربخشی بنرها کاسته می‌شود. ساده باش … احمقانه!

خوب است بخوانید: طراحی بنر سایز بزرگ به روشی آسان

  • از رنگ در طراحی بنر به درستی استفاده کنید. اگر به تطبیق رنگ PMS نیاز دارید، تمام رنگ‌های PMS یا مقادیر CMYK را مشخص کنید. وقتی رنگ ضروری است، لطفا تصاویر را تعبیه نکنید و لایه‌ها را صاف نکنید. در عوض، لایه‌ها را دست نخورده بگذارید و به هر تصویری پیوند دهید.

در کل فضای کار خود حالت یکسانی را حفظ کنید (یعنی سند خود را با رنگ CMYK تنظیم نکنید و سپس در صورت امکان تصاویری را که دارای رنگ RGB هستند پیوند یا تعبیه کنید). مخلوط کردن حالت‌های رنگی در همان سند می‌تواند نتایج غیر منتظره‌ای ایجاد کند.

  • اندازه و وضوح را در نظر بگیرید:

Document Setup

متناسب با اندازه خروجی نهایی و وضوح مورد نظر در اندازه FINAL، سند خود را تنظیم کنید. فایل‌های برداری: ما برای نتایج مطلوب و مدیریت آسان‌تر پرونده‌ها، توصیه می‌کنیم در صورت امکان از کارهای هنری و متنی بردار در گرافیک‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. اگر قرار است از عکس‌ها یا تصاویر شطرنجی در کارهای هنری استفاده شود، لطفاً به دستورالعمل‌های فایل رستر زیر مراجعه کنید.

پرونده‌های رستر – اندازه و وضوح

اگر بنرها با فاصله کمتر از 24 “مشاهده می‌شوند، رزولوشن 300 dpi را در اندازه نهایی انجام دهید. اگر بنرها با فاصله بیش از 24 “مشاهده می‌شوند، وضوح را در اندازه نهایی 150 dpi قرار دهید

Scaling Raster Files

هنگام مقیاس‌گذاری فایل‌های شطرنجی، هر بار که باید اندازه کارهای هنری شما را دو برابر کنیم ، دقت را به نصف کاهش دهید.

  • در پاسخ به سوال طراحی بنر چیست؟ از قلم‌های مناسب استفاده نمائید. رئوس مطالب را ایجاد کنید/ به منحنی تبدیل کنید.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی

در پاسخ به سوال طراحی بنر چیست 6 نکته طراحی موثر برای ایجاد بنر تبلیغاتی آورده شده است:

1. عناصر تبلیغاتی خود را به صورت مناسب اولویت‌بندی و ساختار‌بندی کنید

بیشتر تبلیغات آنلاین از طریق بنر ساخته شده است. برای استفاده بهتر از آنها، باید از یک ساختار طراحی مناسب پیروی کنید و عناصر را به ترتیب صحیح اولویت‌بندی کنید. هر طرح بنر تبلیغاتی باید دارای چهار قسمت باشد:

  1. نام / آرم شرکت شما

  2. گزاره ارزش

  3. نمایشی تصویری از خدمات / تصویر شما

  4. دکمه تماس برای اقدام

متمایزترین قسمت تبلیغات باید پیشنهاد ارزش و دکمه دعوت به عمل باشد. آرم شرکت را در اطراف یکی از لبه‌های بنر قرار دهید – ترجیحاً در گوشه بالا سمت چپ. این تصویر باید مرتبط و جذاب باشد، اما نباید سایر عناصر تبلیغ را پنهان کند. همچنین می‌توانید  از راهنمای Google برای اندازه  بنر استفاده کنید.

2. از یک دکمه Call to Action Bold استفاده کنید

یک دکمه مربوط به تماس برای اقدام دو کار مهم را انجام می‌دهد:

  1. اصطکاک را برای مشتریان کاهش می‌دهد
  2. میزان کلیک تبلیغات شما را افزایش می‌دهد

بهترین موقعیت برای دکمه تماس با عمل، سمت راست پایین تبلیغ شما است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، باید از نظر بصری با بقیه عناصر تبلیغات در تضاد باشد. برای تبلیغات آنلاین، بهتر است یک تماس واضح و مستقیم داشته باشید. نمونه‌های معروف این موارد عبارتند از: ثبت نام کنید، اکنون بخرید، مشترک شوید و غیره.

در اینجا چند نکته کاربردی بیشتر در مورد طراحی دکمه‌های فراخوان برای عمل آورده شده است:

دکمه تماس با عمل را متمایز و به راحتی قابل تشخیص کنید. باید به صورت مستطیل درآید (شاید با لبه‌های گرد). دکمه تماس برای اقدام را خیلی کوچک نکنید تا متوجه شوید. اما هیچ یک از آن‌ها را در مقایسه با سایر قسمت‌های تبلیغات خیلی بزرگ نکنید. همراه با اندازه دکمه، فونت را نیز تحت نظر داشته باشید. متن دعوت به عمل باید به راحتی قابل خواندن باشد. در غیر این صورت، بینندگان ممکن است آن را نادیده بگیرند. بهتر است اگر متن دعوت به عمل بتواند احساس فوریت ایجاد کند.

برخی از کلماتی که می‌توانید اضافه کنید عبارتند از – امروز ، اکنون و غیره. استفاده از اصطلاحاتی مانند “نمایش من”، “ثبت نام من” گاهی اوقات بهتر از “اینجا را کلیک کنید” یا “ثبت نام” کار می‌کند. اگرچه این یک قانون کلی نیست، اما ضمایر You، Me و غیره به راحتی توجه مردم را به خود جلب می‌کنند.

 

3. تصاویر خود را عاقلانه انتخاب کنید

مطمئناً می‌دانید که تصویر تبلیغات شما برای جذب بینندگان ضروری است. اما باید آن را به تبلیغ نیز مرتبط نگه داشت. در اینجا چند نکته در مورد انتخاب تصویر مناسب آورده شده است :

آ. اگر نیازی به استفاده از عکس ندارید

گرافیک‌های سفارشی امروزه کاملاً محبوب هستند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید تصاویر گرافیکی به جای عکس برای تبلیغات شما بهتر کار می‌کنند، فقط به سراغ آن بروید. استفاده از تایپوگرافی روند دیگری در طراحی بنرهای تبلیغاتی است. مثال:

تایپوگرافی سفارشی می‌تواند به برجسته شدن تبلیغات شما کمک کند.

ب فیلترها و گرافیک‌ها را برای عکس‌ها اعمال کنید

فیلتر کردن (یعنی تغییر سلیقه‌ای تعادل رنگ و کنتراست) یک عکس می تواند آن را برجسته و چشم نوازتر کند. همچنین ممکن است شما بخواهید طراحی گرافیکی را با عکس‌ها ترکیب کنید تا تصاویری حتی چشم نوازتر ایجاد کنید.

 

ج در صورت امکان از تصاویر خاص مکان استفاده کنید

برای بسیاری از تبلیغات آنلاین، (به ویژه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی)، می‌توان از مکان بینندگان مطلع شد. می‌توانید تبلیغات خاص را به مکان‌های خاصی ارتباط دهید و بر این اساس از تصاویر استفاده کنید. به عنوان مثال: اگر شرکت شما دفتری در ملبورن و دفتر دیگری در نیویورک داشته باشد، ممکن است دو نسخه از تبلیغات با تصاویر خاص موقعیت مکانی متفاوت داشته باشید. به این ترتیب بینندگان تبلیغات شما را بیشتر مرتبط می‌یابند.

د عکس‌های صورت خوشحال

در تحقیقات متعدد مشخص شده است که ذهن ما به راحتی به سمت چهره‌های انسان دیگر به ویژه چهره‌های شاد کشیده می‌شود. بنابراین، اگر از عکس‌های انسانی در تبلیغ خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها لبخند می‌زنند و به بینندگان نگاه می‌کنند.

4. از ترکیب مناسب رنگ‌ها استفاده کنید

انتخاب رنگ یک نکته مهم در طراحی بنرهای تبلیغاتی است. هر رنگ، نوع خاصی از احساسات را نشان می‌دهد. در واقع انتخاب ترکیب رنگی مناسب کاملاً دشوار است زیرا به برند، مخاطبان هدف و نوع تبلیغات شما بستگی دارد. هنوز هم می‌توان برخی از قوانین کلی راجع به انتخاب رنگ در تبلیغات آنلاین کشف کرد. معمولاً افراد کم سن و سال به رنگ‌هایی با طول موج بلند (رنگ‌های روشن تر) جذب می شوند. افراد مسن‌تر رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند.

بیشتر اوقات، رنگ استفاده شده در تبلیغات شما باید مربوط به محصولات شما باشد. به عنوان مثال: رنگ سبز یک انتخاب عالی برای محصولات طبیعی است. رنگ بنفش برای کالاهای سطح بالا خوب است. رنگ پس‌زمینه تبلیغات به طور قابل توجهی بر نحوه نمایش متن و دکمه‌ها برای بینندگان تأثیر می‌گذارد.

 

نمودار بالا ممکن است یک رهنمود خشن در مورد رنگ‌های مختلف را به شما ارائه دهد. اما بازنمایی‌هایی از این دست همیشه دقیق نیستند.

5. ویژگی‌های استعاره‌ای یا تصویری سورئال

اگرچه تبلیغات آنلاین باید هدف اصلی ساختن پیام‌های اصلی آنها باشد، اما استفاده از تصاویر استعاره‌ای یا سورئال اغلب اثرگذار است.

 

در اینجا دو مثال آورده شده است:

این نوع تبلیغات هرگز مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما باید مراقب باشید تا پیام اصلی گم نشود و بینندگان به راحتی آنچه را که تبلیغ شما بیان می‌کند بدست آورند. قاعده کلی این است – اگر می‌توانید نشان دهید، نگویید. اما در غیر این صورت، از متن استفاده کنید.

6. حس حرکتی ایجاد کنید

اگرچه تبلیغات می‌توانند شامل انیمیشن باشند، اما اضافه کردن حس حرکتی ظریف به یک تصویر ثابت، ظرافت را به آن می‌افزاید. حرکات باعث می‌شود طراحی شما پویا باشد اگرچه قاب ثابت است و این خیلی راحت توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند. همچنین سعی کنید خطوط پیشرو را در طراحی بگنجانید. خطوط اصلی چشم بیننده را به سمت خاصی معطوف می‌کند و مطمئن می شود که آنها تمام قسمت‌های مهم تبلیغ شما را متوجه شده‌اند. در اینجا یک مثال آورده شده است:

از آنجا که تبلیغات یکی از عناصر اصلی فرآیند بازاریابی شما است، باید تمام تلاش خود را برای طراحی تبلیغات بهتر انجام دهید. نکاتی که در بالا ذکر کردیم مطمئناً جامع نیستند. آنچه که برای برند و مخاطب شما بهترین نتیجه را دارد، تنها توسط شما انتخاب می‌شود.

 

یکی از موارد مهمی که هنگام طراحی تبلیغات آنلاین باید به خاطر بسپارید، مرتبط بودن آن است. تبلیغ و صفحه فرود شما باید الگوی مشابهی داشته باشند تا تبلیغ کاملاً متفاوت از طراحی وب سایت شما نباشد. وقتی مشتری روی تبلیغ کلیک می‌کند، نباید به چیزی کاملا متفاوت از سبک بصری خود آگهی برسد.

معرفی نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی

در پاسخ به سوال طراحی بنر چیست به معرفی دو نرم‌افزار برای طراحی بنر می‌پردازیم:

1. نرم‌افزار سازنده بنر

نرم‌افزار Banner Creator به شما کمک می‌کند تا بنرهای فلش متحرک و ثابت کاملاً خیره کننده‌ای را تنها با چند کلیک ماوس ایجاد کنید … به هیچ وجه به تخصص گرافیکی احتیاج ندارید. Banner Design Studio همراه با الگوهای بنر از قبل طراحی شده و آماده استفاده از جلوه‌های متحرک است. شما می‌توانید قلم‌ها، اشکال گرافیکی، نمادها و تصاویر را انتخاب کنید و آنها را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید.

2. Banner Design Studio یک نرم‌افزار کامل خالق بنر است که:

  • بدون مهارت برنامه‌نویسی فلش مورد نیاز است.
  • بدون نیاز به تجربه قبلی گرافیک یا طراحی مورد استفاده است.
  • در زمان ضبط تبلیغات بنر و سایر اشیا می توانید flash ایجاد کنید.

نکات برجسته این نرم‌افزار:

  • بیش از 500 الگوی بنر از پیش طراحی شده.
  • بیش از 450 پس‌زمینه متحرک و ایستا.
  • با 4000 نماد، قلم، اشکال، تصاویر و دکمه‌ها سفارشی کنید.
  • متن و تصویر را با جلوه‌ها و پوشش‌های متحرک متحرک کنید.
  • خروجی در 14 قالب SWF ، HTML ، AVI ، PDF ، GIF ، JPG ، PNG ، TIFF ، BMP و بیشتر

نحوه ساخت بنر در روبیکا

بنر روبیکا چیست؟ روبیکا یک اپلیکیشن برای ساخت بنر است. می‌توان گفت که تقریبا تمام کارهایی که با فتوشاپ می‌توان برای بنر کرد را با این برنامه می‌توان انجام داد. با روبیکا براحتی برای خود بنر طراحی کند و حتی می‌توانید از این طریق برای خود  درآمدزایی کنید. در لینک زیر :

http://didarmag.ir/video/9dv8K

می‌توانید نحوه ساخت بنر در روبیکا را دنبال کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات رایامارکتینگ را ببینید.

طراحی بنر مشاغل

از جمله کاربردهای بنرها استفاده مشاغل از بنرها برای معرفی و تبلیغ محصول، کالا و یا خدمات آنهاست. برای مثال در طراحی بنر مغازه می‌توان به مزایای تولید یک بنر اشاره داشت:

  • تهیه بنر برای یک مغازه بسیار مقرون به صرفه است.
  • بسیار قابل مشاهده است.
  • برای استفاده در محیط داخلی یا خارجی می تواند طراحی شود.
  • قابل تنظیم متناسب با طیف وسیعی از نیازهاست.
  • با دوام است.
  • با چاپ با کیفیت بالا و تمام رنگی می‌تواند باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.