مقالات آموزشی

تمام نکاتی که در خصوص طراحی لوگو برای فست فود باید بدانیم

مفید بود؟

مقدمه

معلوم نیست دقیقا چه زمانی فست فود ها به زندگی روزمره ما وارد شدند اما چیزی که همه می‌دانیم این است که جزئی از زندگی هر کدام از ما شده‌اند حتی تفاوتی ندارد که در یک روستای کوچک زندگی می‌کنید مسلما برای یکبار هم که شده است فست فود ها را امتحان کرده‌اید بگذارید کمی از واژه فست فود ابهام زدایی کنیم فست فود از دو واژه انگلیسی fast به معنای سریع و food به معنای غذا تشکیل شده است که یعنی غذای سریع!

معمولا این نوع غذا ها خیلی سریع آماده می‌شوند، قیمت ارزانی دارند و هیچگاه جایگزین یک وعده غذایی خانگی نمی‌شوند در ایران معمولا به پیتزا، ساندویچ و مواردی مثل سیب زمینی سرخ کرده فست فود می‌گویند! اما بحث این مقاله ربطی به تاریخچه فست فود یا تشریح انواع غذا ها ندارد بلکه می‌خواهیم در مورد طراحی لوگو برای فست فود بحث کنیم.

این مقاله بیشتر مناسب طراحان لوگو و افراد صاحب فست فود ها یا هر صاحب کسب و کاری که می‌خواهد اهمیت طراحی لوگو را برای کسب و کارش بداند، خواهد بود. حتی بازاریابان تازه کار نیز می‌دانند که برندسازی(Branding) باید با طراحی لوگو شروع شود و اینکه یک لوگوی خوب چگونه هویت چیزی که دقیقا هستید را به مشتریان نشان می‌دهید!

بیشتز بخوانید:

طراحی لوگو رستوران باید چگونه باشد؟

شاید فکر کنید طراحی لوگو برای فست فود اهمیت چندانی ندارد چرا که بحث شما جداست و فقط و فقط اگر طعم محصولات شما خوب باشد دیگر نیازی به هیچگونه بازاریابی ندارید! درست است که پاکیزگی، طعم خوب و حتی قیمت مناسب بسیار در کار مغازه های فست فود اهمیت دارد اما فراموش نکنید ما در قرنی زندگی می‌کنیم که اوج رقابت در تمامی صنایع دیده می‌شود!!

پس اگر رشد می‌خواهید، اگر به اینکه پیشرفت کنید و احتمالا شعبه دیگری بزنید فکر می‌کنید یا اگر شعبه دیگری دارید باز هم کارتان را گسترش دهید دست از روش های سنتی و قدیمی بازاریابی بردارید و در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا نکاتی مهم از طراحی لوگو برای فست فود را برایتان شرح دهیم تا با یکی از روش های بازاریابی مدرن آشنا شوید.

اهمیت طراحی لوگو برای فست فود در چیست؟

مهمترین دلیل اهمیت طراحی لوگو برای فست فود این است که شما را از بقیه متمایز می‌کند و با یک لوگوی زیبا و اصیل نشان می‌دهید که حرفه‌ای و قابل اعتماد هستید! این روزها باید همیشه حق را به مشتری بدهید اگر نمی خواهید این کار را بکنید پس رقیبتان پیروز می‌شود! مشتریان دسترسی به اطلاعات بالایی دارند و هر لحظه که حس کنند رقیبتان محصولات بهتر با قیمت مناسبتری ارائه می‌دهد او را انتخاب می‌کنند!

هیچ استثنایی در این زمینه نیست باید به همه چیز توجه کنید و اگر اول بودن را دوست دارید باید فکر همه جا را بکنید! دیگر بحث سر این نیست که کدام کسب و کار بیشتر پول در می‌آورد بلکه بحث اصلی این است کدام کسب و کار بیشتر مفید است و بیشتر نیاز های مردم را رفع می‌کند؟ چرا که فقط چنین کسب و کاری رشد خواهد کرد!!

کمترین اهمیت طراحی لوگو این است که اگر مشتری که به دنبال یک فست فود فروشی خوب می‌گردد لوگویتان را روی تابلو مغازه ببیند به شما مراجعه می‌کند. لوگو مانند هویتی است که همیشه دوست دارید از خود نشان دهید!! و در صنعت غذا همیشه مهم بوده که چهره‌ای خوب از خودتان به مشتری نشان دهید.

فواید طراحی لوگو

یکی دیگر از فواید طراحی لوگو برای فست فود این است که احترام خودتان را به مشتری نشان دهید وقتی شما حتی حوصله طراحی یک تصویر بصری از خودتان را نداشته‌اید مسلما کسب و کاری نیستید که حوصله رعایت اصول کیفیت و بهداشت را داشته باشید! و اگر فکر می‌کنید مشتریان شما به این مهم توجه نمی‌کنند خودتان فکر کنید آیا زمانی که به یک فست فود فروشی مراجعه می‌کنید که لوگویی عالی، تماشایی و مناسب دارند به چه چیزی فکر می‌کنید؟

مسلما اولین فکر در ذهن هر کسی این خواهد بود که این کسب و کار معتبر و قابل اعتماد است چرا که به مشتریان احترام گذاشته‌اند و برای نشان دادن هویت بصری اشان هزینه کرده‌اند و هیچ کاری را سطحی نمی‌گیرد (چرا که لوگو استاندارد و اصیل است!) طراحی لوگو برای فست فود می‌تواند هر جایی به نمایندگی شما قرار گیرد!

فقط برای معرفی خودتان به همان احتیاج دارید، کافی است روی کارت ویزیت، تراکت، پوستر، بنر یا روی یک اپلیکیشن قرار گیرد تا همه بدانند این موارد متعلق به برند شماست. حتی روی پلاستیک هایی که برای حمل فست فود به خانه، مشتریان لازم دارند نیز می‌توانید لوگویتان را قرار دهید. اینطوری پلاستیک حمل کالا شما هر کجا که برود برایتان شهرت و محبوبیت می آورد!

یک لوگوی خوب برای شما مشتری نیز می‌آورد؛

وقتی لوگویی استاندارد و زیبا که کنجکاوی مردم را نسبت به شما و محصولاتتان بیشتر می‌کند دارید این به تنهایی برای شما مشتری نیز می‌آورد چرا که هر فرد گرسنه‌ای را یک لوگوی خوب می‌تواند مشتاقانه به شما برساند. باید از رنگ های اشتها برانگیز (مثل قرمز و زرد) استفاده شود باید تصویری باشد که حس خوب خوردن یک غذای آماده را به مشتری بدهد ما از روی احساس هر کاری می‌کنیم چون حس خوبی به غذا داریم آن را می‌خوریم نه برای اینکه عقلمان می‌گوید!!

مثلا شما هیچگاه وقتی گرسنه می‌شوید به سراغ یک کتاب پزشکی نمی‌روید که ببینید کدام غذاها و مواد ارزش بالایی برای سلامتی دارند!! بلکه به لذتی که غذا قرار است نصیب شما کند فکر می‌کنید و بس پس حواستان باشد که طراحی لوگو برای فست فود می‌تواند مردم را با حس خوبی که آنها از خوردن یک غذای خوشمزه بدست می‌آورند را بدهد و این یعنی مشتری بیشتر!

همچنین یک طراح گرافیک خوب، طراحی لوگو برای فست فود را طوری در می‌آورد که کنجکاوی مردم را نسبت به شما بیشتر کند یعنی آنها دوست داشته باشند که بدانند شما چه محصولاتی دارید و خدماتتان چگونه است یا مثلا فست فود جدیدی که فقط شما از آن دارید چگونه طعمی دارد!!

یکی دیگر از فواید طراحی لوگو فست فود:

این است که می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند طراحی لوگو تاثیر بسیار زیادی در برندسازی دارد اگر شما بخواهید یک شعبه دیگر افتتاح کنید می‌توانید به سادگی از لوگویتان روی تابلوی شعبه دوم نیز استفاده کنید تا نشان دهید که این کسب و کار نیز به شما مرتبط است و این یعنی برندسازی!

لوگو روی هر چیزی که قرار گیرد و شما را بیشتر در ذهن مخاطب نگه دارد ارزش برندتان بیشتر و بیشتر می‌شود به طوری که همه دوست دارند به نمایندگی شما شعبه های بیشتر تاسیس کنند! در ادامه قصد داریم طراحی یک لوگوی فست فود را نقد و بررسی کنیم با ما همراه باشید تا با نکاتی دیگر از طراحی لوگو برای فست فود آشنا شوید.

نقد یک طراحی لوگو برای فست فود

نقد لوگو شماره 1:

این لوگو بسیار زیبا و خاص طراحی شده است اگر به لوگو دقت کنید سادگی را که مهمترین اصل طراحی لوگو است می‌بنید طراح لوگو به هیچ وجه لوگو را پیچیده و مبهم نکرده است بلکه زیبایی و سادگی در طراحی این لوگو موج می‌زند اگر به رنگ ها دقت کنید می‌بینید که از رنگ نارنجی و قرمز خاصی در طراحی این لوگو استفاده شده است که هر دو رنگ از نظر روانشناسی اشتها را افزایش می‌دهند.

 یکی از اشتباهات طراحین لوگو در بحث لوگوی صنایع غذایی این است که رنگ های سرد را در طراحی لوگو دخیل می‌دهند یا رنگ های گرمی مانند بنفش مایل به قرمز که بیشتر برای نشان دادن خلاقیت است را وارد طراحی لوگو خود می‌کنند که در بالا چنین اشتباهی دیده نمی‌شود همچنین بخاطر سادگی و حفظ ارزش ها فقط از دو رنگ متناسب با هم استفاده شده است!!

  •  تصویر لوگو:

 تصویر لوگو به خوبی نوع کسب و کار را نشان می‌دهد یک ظرف یکبار مصرف مخصوص فست فود با مقداری سیب زمینی سرخ شده را نشان می‌دهد که روی ظرف یکبار مصرف فست فود به خوبی یک زمان سنج را نشان می‌دهد که نشان از سریع بودن آماده کردن غذای شماست و اینکه وقت شما در این کسب و کار با اهمیت است.

  • فونت لوگو:

می‌رسیم به فونت لوگو در ابتدا باید گفت در متن طراحی لوگو برای فست فود سعی کنید دو مورد را بیاورید یکی اسم و دیگری شعار کسب و کارتان اگر هنوز شعاری ندارید باید به شما بگوییم که حتما یک شعار زیبا و مرتبط با کارتان را ابداع کنید چرا که این جمله‌ای کلیدی است که قرار است ارزش ها و پیام کارتان را در یک جمله به مشتریان نشان دهد!

به موضوع لوگو بازگردیم در این لوگو به خوبی نام کسب و کار و شعارش آمده است در رنگ پردازی نام لوگو به شدت دقت شده است و بخش اول نام همان رنگ اصلی لوگوست و رنگ دیگر نقره‌ای شیکی است که برای شعار فست فود فروشی نیز همین رنگ نقره‌ای به کار رفته است.

فونت لوگو یک فونت رسمی و بسیار واضح است که به خوبی هر کسی می‌تواند آن را بخواند اما در بحث طراحی لوگو برای فست فود به نظر ما دستتان باز است و می‌توانید بجز فونت ها رسمی از فونت ها فانتزی، شکسته یا عجیب غریب نیز استفاده کنید! و ارزش لوگو شما نیز همچنان حفظ می‌شود!

سخن پایانی

به عنوان جمله آخر در این مقاله باید گفت که طراحی لوگو برای فست فود را جدی بگیرید چرا که نقش مهمی در برندسازی و بازاریابی امروزی دارد و به هیچ وجه خودتان را با این جمله که یک فست فود دغدغه های بزرگتری از طراحی لوگو دارد گول نزنید چرا که برای رشد حتما به طراحی لوگو نیاز دارید. برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.