مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره اهمیت تنوع در انتخاب مرکز تولید محتوا

مفید بود؟
امروزه فضای مجازی در سراسر جهان و همچنین در کشور ما گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است و مشاغل زیادی در بستر فضای مجازی ایجاد شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مشاغلی که به سبب فضای مجازی رشد بیشتری پیدا کرده است تولید محتوا است. البته یک دیدگاه غلط وجود دارد که فکر می‎‌‌کند تولید محتوا فقط مربوط به اینترنت و فضای مجازی می‎‌‌باشد اما اگر بخواهیم امیر نگاه کنیم از بدو خلقت بشر تا به امروز تولید محتوا وجود داشته است اما شکل‌های آن متفاوت بوده است.

مرجع تولید‌محتوا

مثلاً در انسان‌های نخستین آنها بر روی غارها نقاشی‌های می‎‌‌کشیدند تا به هم شرایط شان را اطلاع دهند، خوب این هم نوعی تولید محتوا می‎‌‌باشد. و یا در سال‌های قبل از به وجود آمدن رسانه‌های جمعی مثل اینترنت و تلویزیون، روزنامه و کتاب به عنوان مهمترین مرجع تولید‌محتوا شناخته می‎‌‌شدند. یکی از مهمترین مسائلی که در تولید محتوا وجود دارد و ما در این مطلب می‎‌‌خواهیم به آن بپردازیم شناخت مناسبترین مرکز تولید محتوا در کشور است. اگر شما علاقه داشته باشید در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت کنید قطعاً نیاز دارید تا با تولیدکنندگان محتوا ارتباط بگیرید و بهترین راهی که می‎‌‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید مراجعه به مرکز تولید محتوا است.
البته شما باید در کنار استفاده از مرکز تولید محتوا سعی کنید از آموزش تولید محتوا هم استفاده کنید و پس از مدت کوتاهی خودتان یکی از نویسندگان تولید محتوا باشید. هر چند که اگر خودتان هم نویسنده محتوا باشید باز هم برای مجموعه اینترنتی خودتان نیاز به همکاری با مرکز تولید محتوا دارید. در مورد این موضوع در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه همراه باشید تا مطالبی که گفته می‌شود را از دست ندهید.

در هنگام انتخاب مرکز تولید محتوا چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

انتخاب یک مرکز تولید محتوا برای خرید محتوا بسیار اهمیت دارد. تعداد بسیار زیادی سایت تولید محتوا هستند که شما برای انتخاب آنها باید ویژگیهای آنها را مد نظر قرار دهید و بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید. پارامترهای گوناگون هستند که برای انتخاب بهترین مرکز تولید محتوا باید مدنظر قرار داده شود و مهمترین آنها را در ادامه این مطلب خدمت شما توضیح خواهیم داد. پس لطفاً با دقت کامل این پارامترها را مطالعه کنید و در انتخاب مرکز تولید محتوا بهترین عملکرد را داشته باشید.

اهمیت تنوع در انتخاب مرکز تولید محتوا

اولین موردی که در انتخاب بهترین مرکز تولید محتوا و باید مد نظر قرار دهید تنوع محتوای تولید شده در آن مرکز می‎‌‌باشد. هر چه تنوع محتوای تولید شده در یک مرکز بیشتر باشد ،آن مرکز کارآمدتر است و گزینه مناسب تری برای شما محسوب می‎‌‌شود. البته توجه داشته باشید که منظور ما از تنوع محتوا این است که آن مرکز تولید محتوا مد نظر شما بتواند در تمامی‎‌‌شاخه‌های محتوا مثل محتوای متنی، محتوای ویدیویی، محتوای گرافیکی و …  تولید کننده محتوا داشته باشد.

بازاریابی محتوا

مراکز بسیار زیادی هستند که از این نظر تنوع زیادی دارند و از جمله آنها می‎‌‌توان مجموعه معتبر رایا مارکتینگ را اشاره کنیم که در تمامی‎‌‌شاخه‌های تولید محتوا فعالیت می‎‌‌کنند و همواره مورد توجه بسیاری از فعالان تولید محتوا بوده است. همچنین شما اگر تنها برای بازاریابی محتوا به یک مرکز تولید محتوا مراجعه می‌کنید باید بررسی کنید که تعداد نویسندگان موجود در آن مرکز چه تعدادی می‎‌‌باشند و طبیعتاً هر چه تعداد نویسندگان بیشتر باشد سبک نویسندگی محتوا در این مرکز بیشتر است و تنوع آن بالاتر می‎‌‌رود. با توجه به شرایطی که گفتیم شما باید تصمیم بگیرید که کدام مرکز تولید محتوا را برای کار خودتان انتخاب کنید.

دارا بودن ذهنیت هدفمند

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که شما برای انتخاب مرکز تولید محتوا باید مد نظر قرار دهید و هدفمند بودن ذهنیت در آن مرکز تولید محتوا است. اما هدفمند بودن ذهنی تمرکز تولید محتوا به چه معنایی است. در واقع شما باید برای خرید و سفارش محتوا به سراغ مجموعه ای بروید که اهداف تجاری شما راحت تر درک کند طبیعتاً زمانی که نویسنده محتوا در یک مجموعه تولید محتوای معتبر درک مناسبی نسبت به شرایط جاری شما داشته باشد راحت تر می‎‌‌تواند محتوای تولید کند که برای شما موثر واقع شود. بهترین راهی که می‎‌‌توانید تشخیص دهید در یک مجموعه نویسندگان تولید محتوا هدفمند محتوا تولید می‌کنند یا خیر بررسی نمونه تولید محتوا‌های انجام شده در گذشته در آن مجموعه است.
همچنین شما باید بررسی کنید که نظر مخاطبان آن مجموعه چگونه است و آیا آنها از محتوای تولید شده توسط آن رضایت دارند یا خیر. البته برای انتخاب مرکز تولید محتوا برای بررسی نمونه‌های آن نیز باید به سراغ مجموعه‌های معتبری مثل رایا مارکتینگ بروید که سالهاست در این زمینه فعالیت می‌کنند و شناخته شده هستند. اگر به سراغ مجموعه‌های غیر قابل اعتماد بروید ممکن است آنها محتواهای مناسبی را در اختیار شما قرار دهند اما بقیه تولید محتوای آنها نامناسب باشد.

چرا سوابق مرکز تولید محتوا مدنظرمان را بررسی کنیم؟

اگر دقت کرده باشید چند بار در خلال مطلب به این نکته اشاره کردیم که حتما در انتخاب مرکز تولید محتوا سابقه آن مرکز را هم بررسی کنید. بررسی سوابق از این نظر که شما متوجه شوید مراکز تولید محتوای مدنظرتان با چه مجموعه‌های تجاری در گذشته همکاری داشته اند و نتیجه همکاری آنها به چه شکلی بوده است بسیار اهمیت دارد. همچنین شما در بررسی سوابق مجموعه‌ای مدنظرتان به خوبی متوجه خواهید شد که آنها در طول سال‌های اخیر چه میزان فعالیت داشته اند و آیا میزان مخاطبان آنها در طول سال‌های گذشته رشد کرده است و یا همواره دچار نزول بوده است. توجه داشته باشید که بررسی سابقه بسیار اهمیت دارد و در آن به هیچ وجه کوتاهی نکنید.

در مرکز تولید محتوا چه خدماتی باید داده شود؟

موضوع دیگری که برای انتخاب مرکز تولید محتوا باید مد نظر قرار دهید این است که خدمات مرکز تولید محتوا به چه شکلی است. در بسیاری از مراکز تولید علاوه بر اینکه تولید محتوا و نویسندگی محتوا
(Content Writing) انجام می‎‌‌شود خدمات دیگری هم ارائه می‎‌‌کنند که می‎‌‌تواند برای شما جذاب باشد و شما باید آنها را بررسی کنید. برخی از مجموعه‌های تولید محتوا دوره‌های آموزش تولید محتوا برگزار می‌شود که به شدت توصیه می‌کنیم در چنین دوره‌های شرکت کنید و دانش خودتان را در زمینه تولید محتوا افزایش دهید.

انتخاب مرکز تولید محتوا

شما حتی اگر نخواهید تولید محتوا هم انجام دهید با توجه به اینکه برای مجموعه خودتان و بازاریابی کار خودتان نیاز به تولید محتوا دارید اگر در این زمینه کارشناس باشید راحت‌تر می‌توانید محتوای با کیفیت را تشخیص دهید. همچنین در انتخاب مرکز تولید محتوا مناسب دقت کنید مجموعه ای را انتخاب کنید که ابزار تحلیل برای محتوای تولید شده و عملکرد آنها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین دقت کنید در انتخاب مرکز تولید محتوا به سراغ مجموعه‌ای بروید که برای موارد مختلف در تولید محتوا مثل مسائل سئو و استراتژی‌های تولید محتوا به شما مشاوره بدهند و در زمینه بهینه سازی محتوا به شما کمک کنند.

 بهینه سازی کنید

برخی از مراکز تولید محتوا برای شما شرایط را فراهم کردند که می‎‌‌توانید محتوای خودتان را برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی بهینه سازی کنید که این مورد می‎‌‌تواند بسیار برای شما کاربرد داشته باشد پس این مورد را هم مد نظر قرار دهید. همچنین بهتر است برای تولید محتوا به سراغ مراکزی بروید که در آنها طراحی محتوا و مسائل سئو به خوبی رعایت شود و محتوای شما در کیفیت بالایی از نظر ظاهری و اصل محتوا تولید شود.

کیفیت محتوا

مورد دیگری که در انتخاب مرکز تولید محتوا اهمیت دارد و شما باید نسبت به آن دقت داشته باشید این است که مرکز را انتخاب کنید که سرویس‌های ویراستاری برای بالا بردن کیفیت محتوا در آنها وجود داشته باشد و یک پشتیبانی دائمی‎‌‌برای تولید محتوا در آنها دیده شود به طوری که اگر شما در یک محتوا به مشکل برخوردید بتوانید سریعا آن را با پشتیبانی مطرح کرده و مشکل خودتان را رفع می‎‌‌کنید.

اهمیت هزینه محتوا برای انتخاب مرکز تولید محتوا

اما مورد آخری که در انتخاب مرکز تولید محتوا شما باید مد نظر قرار دهید این است که به هزینه‌هایی که در آن مرکز برای تولید محتوا از شما دریافت می‎‌‌شود دقت کنید. در برخی از مجموعه‌های تولید محتوا به این اسم که ما داریم تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای انجام می‎‌‌دهیم سعی می‎‌‌کنند هزینه‌های خارج از عرف از شما دریافت کنند

قیمت معقول و مناسب

در حالی که اگر محتوای تولید شده توسط آنها را با دیگر وبسایت‌های معتبر و با قیمت مناسب مقایسه کنید تفاوت چندانی را مشاهده نخواهید کرد و چه بسا که مجموعه‌های بی ادعا در تولید محتوا کیفیت محتوای بالاتری هم داشته باشند.همیشه به دنبال آن نباشید که محتوای با قیمت بالا یا با قیمت پایین دریافت کنید بلکه به دنبال مرکز تولید محتوا باشید که نسبت به محتوای که تولید می‌کند یک قیمت معقول و مناسب از شما دریافت کند.

افزایش مخاطبان

این موضوع بسیار مهم است و می‎‌‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما در انتخاب یک مرکز تولید محتوا داشته باشد پس حتماً دقت کنید و بر اساس این مورد و موارد دیگر دیگری که در این مطلب خدمت شما توضیح دادیم بهترین مرکز تولید محتوا برای خودتان را انتخاب کنید. مطمئن باشید پس از مدت کوتاهی که از یک مرکز تولید محتوای معتبر برای افزایش مخاطبان خودتان و بازاریابی محتوا استفاده کنید متوجه اهمیت تولید محتوا خواهید شد و دیگر استفاده از مراکز تولید محتوا را رها نخواهید کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.