مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره ایجاد خلاقیت در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

طلا فروشی یکی از انواع کارت ویزیت هایی محسوب می‌شود که بررسی آن می‌تواند چندین نکته مهم نه تنها برای صاحبان کسب و کار طلا فروشی بلکه برای تمامی صاحبان کسب و کارها داشته باشند. امروز در این مقاله با بررسی طراحی کارت ویزیت طلا فروشی می‌توانیم به نکاتی برسیم که بسیاری از طراحان و حتی صاحبان کسب و کارها نسبت به آن‌ها بی تفاوت هستند.

مسئله مهمی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی وجود دارد این است که برای بررسی باید آن را به دو بخش اساسی تقسیم کنیم. اول این که این طراحی به چه مواردی بستگی دارد و دوم این که بهترین حالت طراحی کارت ویزیت طلا فروشی چه می‌تواند باشد. در ادامه قصد داریم بر اساس این دو بخش اساسی موضوع طراحی کارت ویزیت طلا فروشی را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید

مسئله مهمی که باید قبل از طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به آن بپردازیم این است که شما تعاریف و طراحی‌های مختلف را بر چه اساسی می خواهید انجام دهید؟
در واقع اگر بخواهیم با مثال بیان کنیم، اگر بخواهیم مفهوم طلا فروشی را مورد بررسی قرار دهیم شما از چه زاویه دیدی به آن پاسخ می‌دهید؟ احتمالا شما از دید خودتان به عنوان صاحب کسب و کار طلا فروشی سعی می‌کنید این شغل را تعریف کنید در حالی که طراحی کارت ویزیت طلا فروشی برای مخاطب است.

پس در ساده ترین حالت ممکن اگر بخواهیم بگوییم، شما باید سعی کنید تمام اتفاقات را از زاویه دید مخاطب خود نگاه کنید. در واقع بسیاری از ما به عنوان یک فعال اقتصادی آنقدر در دل اقتصاد گیر می کنیم که یادمان می‌رود انسان‌ها در حال معامله هستند. در کلام ساده تر یادمان می‌رود که انسان‌ها قادر هستند هرکاری انجام دهند و بر اساس ذهن خودشان تصمیم می‌گیرند. تمام ابزارها و جداول و قیمت‌ها و … تنها ابزارهایی برای تحلیل و پیش بینی هستند و اصل داستان همین انسان هاست. پس در نظر داشته باشید که در ادامه مسیر سوالات و مفاهیم پرسیده شده را بر اساس زاویه دید جدید که از نظر مخاطبان می‌باشد مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنان با ما همراه باشید، داستان تازه شروع شده است!

طلافروشی چه نوع کسب و کاری است؟

اولین سوالی که برای رسیدن به طراحی کارت ویزیت طلا فروشی باید به آن پاسخ درستی بدهیم این است که بدانیم عملا طلا فروشی چه نوع کسب و کاری محسوب می‌شود.

از دید یک مخاطبی که هیچ ایده‌ای در مورد کسب و کار طلافروشی ندارد و کل برخورد او با این تجارت تنها از طریق چند خرید و فروش با طلا فروشان بوده است می‌توان گفت که طلافروش کسب و کاری پر سود محسوب می‌شود که بر اساس قیمت روز طلا در حال خرید و فروش هستند.

بنابراین عملا می‌توان گفت که یک مخاطب از کسب و کار شما این انتظار را دارد که شما را همیشه پر رونق و پر سود ببیند. در حالی که شاید پشت پرده داستان چیز دیگری باشد. اما به هر حال آن چیزی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی برای ما اهمیت دارد نوع تفکر مخاطبی به نام انسان است.

از طرف دیگر مخاطب شما انتظار دارد همیشه مغازه شما را پر از طلا و … ببینید و به نوعی تصور او این است که طلافروشان در میان طلاها زندگی می کنند. این ها تمام تصورات ساده، شاید کمی غلو شده انسانی است که به عنوان مخاطب از طلافروشان دارد.

خوب است بخوانید: اهمیت طراحی کارت ویزیت طلاکوب

در ضمن کمتر مخاطبی به خاطر دارد که طلافروشی اقدام به تبلیغات کرده باشد. بنابراین عملا این تصور وجود دارد که طلا فروشی همیشه کسب و کاری محسوب می‌شود که مشتری دارد و نیازی به انجام تبلیغات خاصی نیست.
این ها مجموعه‌ای از تصورات مشتریان شما در هر گروه است. یعنی یک انسان فقیر با یک مخاطب غنی در این نوع تصورات نسبتا مشترک می‌باشند و همیشه معتقد هستند که طلافروشی یکی از بهترین شغل‌های جهان است.

طراحی کارت ویزیت طلا فروشی و شناخت مشتریان

اما نکته دیگری که باید در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به آن اشاره کنیم این است که با وجود این که طلا فروشی در همه جای دنیا یک سنت خاص دارد اما این دلیل نمی‌شود که گروه مشتریان متفاوت نباشد. در واقع بسته به نوع محل کسب و کار و نوع محصولات و ده ها مورد دیگر شما گروه مشتریان مختلفی را سمت خود جذب می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که شناسایی ویژگی‌های مشترک مشتریان شما باعث می‌شود که شما بتوانید گروه های مشتری های خاصی برای خود مشخص کنید. هر چه شناخت شما نسبت به این گروه مشتریان بیشتر باشد و بتوانید نکات مشترک خاص‌تری پیدا کنید عملا گروه دقیق‌تری برای خود پیدا کرده اید. معمولا هدف‌های تجاری و آینده شغلی بر اساس این گروه ها چیده می‌شود. برخی در ادامه مسیر دوست دارند که گروه غالب مشتری کنونی را کنار بگذارند و سراغ باقی گروه ها بروند و برخی دیگر تصمیمات مجزای مختلفی بر اساس شرایط کسب و کاری خودشان می‌گیرند.

نکته مهمی که در اینجا برای ما مهم است این موضوع است که گروه مشتریان و ویژگی آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیار عمیق و مستقیمی در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی داشته باشد. به طور مثال شما تصور کنید گروه مشتریان غالب شما این ویژگی‌ها را داشته باشند:

  1. خانم باشند
  2. ثروتمند باشند
  3. دنبال مدل روز باشند
  4. کلاس و مد برای آن‌ها بسیار اهمیت داشته باشد
  5. و …

در این حالت مسلما شما نباید حرفی از فروش قسطی و … بزنید. بلکه برعکس باید در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به نوعی رفتار کنید که افراد و گروه مشتریان شما نسبت به آن چیزی که می‌خواهند مطمئن باشند. این مهمترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

طراحی کارت ویزیت طلا فروشی را شروع کنید!

تا این جای داستان با دو ویژگی اساسی برای طراحی کارت ویزیت طلا فروشی آشنا شده‌ایم. این ویژگی‌ها در واقع تمام اطلاعاتی است که یک طراح برای طراحی کارت ویزیت طلا فروشی نیاز دارند. بنابراین برای این که این طراحی را شروع کنیم یک بار به طور تیتر وار ویژگی‌های مختلف را در کنار یک دیگر می گذاریم:

  1. طلافروشی کسب و کاری سودآور است.
  2. طلا فروشی کسب و کاری است که نیاز به تبلیغ ندارد.
  3. گروه مشتریان تعیین کننده اصلی ( مثل همان مثال زده شده در بالا )

مجموع این ویژگی‌ها باعث می‌شود که ما بتوانیم یک طراحی کارت ویزیت طلا فروشی عالی داشته باشیم. بیایید با هم قدم به قدم در این مسیر پیش برویم.
به طور کلی شما باید در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی دقت داشته باشید که هیچ کاری خلاف تصور واقعی مخاطب انجام ندهید. یعنی به نوعی نشان ندهید که طلافروشی شما کسب و کاری است که محتاج به مخاطب است. در واقع این کار یا تغییر ناگهانی تصور مخاطب در سایر کسب و کارها می‌تواند تا حدودی پاسخ گو باشد اما در مورد کسب و کار طلا فروشی عملا این کار یعنی خودکشی!

زیرا مهمترین عنصر طلا فروشی اعتمادی است که خریدار و مخاطب به طلا فروش دارند. حال اگر شما بخواهید این تصورات را برهم بزنید عملا پا روی این اعتماد می‌گذارید و دیگر نمی‌توانید این اعتماد را دوباره برگردانید. توجه داشته باشید که تا می‌توانید آن جور که مخاطب شما را تصور می‌کند در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی حرکت کنید. سعی کنید کارتی کاملا با کلاس و البته با استفاده از ساده ترین المان ها داشته باشید. در واقع به نظر می رسد که بهترین نوع طراحی برای طلا فروشی، طراحی است که عملا سادگی و کم بودن المان های تبلیغاتی مهمترین ویژگی آن باشد.

ایجاد خلاقیت در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی

یکی از مسائل مهمی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی وجود دارد این است که چگونه می‌توانید در طراحی‌های خود خلاقیت داشته باشیم. در کلام بهتر این سوالی است که در مورد تمامی طراحی‌های دیگر و مرتبط با علم اقتصاد و تجارت وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت که اگر در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی یا انواع طراحی‌های دیگر خلاقیت وجود نداشته باشد عملا هیچ کاربرد خاصی برای ما نمی‌تواند داشته باشد.

اما سوالی که وجود دارد این است که چگونه می‌توانیم در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی از خلاقیت استفاده کنیم. به طور کلی خلاقیت در طراحی کارت های ویزیت یک فرمول کلی دارد که به نظر می رسد می‌توانید از آن در جهت طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به صورت خلاقانه استفاده کنید.

در واقع برای ایجاد خلاقیت در کارت طلا فروشی باید یک کار ساده بکنید، تا می‌توانید ابزار را کم کنید و حذف کنید. هر چقدر خودتان را محدود تر کنید عملا ذهنتان را بیشتر درگیر می‌کنید و این درگیری ذهن باعث می‌شود که خلاقیت شروع به کار کند.
از طرف دیگر شما می‌توانید با استفاده از افزایش اطلاعات و ریز شدن این اطلاعات عملا دست خودتان را ببندید و سعی کنید دقیقا همان چیزی را که کاربر و گروه مشتری می خواهد طراحی کنید.

بنابراین با محدود و اختصاصی کردن ابزارها و اطلاعات می‌توانید به مفهوم بسیار مهمی به نام خلاقیت دست پیدا کنید. این خلاقیت به اندازه ای می‌تواند تاثیر گذار باشد که انواع کارها و ابزارآلات دیگر این چنین تاثیری ندارند. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم اگر شما از خلاقیت استفاده نکنید کارت ویزیت طراحی شده میان ده ها اطلاعات تصویری دیگر چندان مورد توجه مخاطب قرار نمی‌گیرد و همین برای شکست طراحی کارت ویزیت طلا فروشی شما کافی است.

پایان سخن از طراحی کارت ویزیت طلا فروشی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که در این مقاله سعی کردیم راه رسیدن به طراحی کارت ویزیت طلا فروشی را پیدا کنیم. برای رسیدن به این مقصد از دو پل اساسی عبور کردیم. در ابتدا سعی کردیم که با خود کسب و کار طلا فروشی آشنا شویم و در پل دوم راجع به شناخت گروه مشتریان صحبت کردیم. در این بین همانطور که گفتیم این شناخت خود مشتریان نسبت به کسب و کار شماست که اهمیت بالایی دارد. پس باید سعی کنید از زاویه دید مخاطب به داستان نگاه کنید.

در انتها نیز نقش خلاقیت و چگونه رسیدن به خلاقیت را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفتیم خلاقیت عامل اساسی در بهتر شدن طراحی کارت ویزیت طلا فروشی است. این عامل به اندازه ای مهم است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و به واقع بدون خلاقیت عملا طراحی کارت ویزیت طلا فروشی هیچ چیز خاصی ندارد و احتمالا سریع از دور خارج می‌شود.

در نهایت در نظر داشته باشید که تبلیغات به هر شیوه ای امروز یک اصل اساسی است، آن را جدی بگیرید، زیرا تبلیغات حکم زنده بودن یا مرگ اقتصادی شما را امضا می‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *