مقالات آموزشی

توجه به ویژگی‌ های طراحی کارت ویزیت عطر فروشی و راهکار بهتر شدن کیفیت کارت ویزیت عطر فروشی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

عطر فروشی در اشکال، ابعاد و جنس‌های مختلفی انجام می‌شود. این عوامل بر زیبایی، جذابیت و کیفیت کارت ویزیت تاثیر می‌گذارد. هم‌چنین مرغوبیت چاپ کارت ویزیت یکی از نکاتی است که باید حتما به آن توجه کنید. زیرا کیفیت کارت ویزیت به این عوامل بستگی دارد. برای طراح حفظ کیفیت کارت ویزیت بسیار مهم است و همواره می‌کوشد تا ویژگی‌هایی که باعث بالا رفتن کیفیت کارت ویزیت می‌شود را رعایت کند.

تجربه نشان داده کارت ویزیت‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند دیرتر دور انداخته می‌شوند. به همین دلیل همه افراد سعی می‌کنند بهترین نوع کارت ویزیت را داشته باشند تا بتوانند بهتر خود و کسب و کارشان را معرفی کنند.

همان‌طور که می‌دانید وظیفه اصلی کارت ویزیت معرفی فرد به افراد دیگر است. کارت ویزیت‌ها یک راه ارتباطی قوی و دو طرفه بین افراد مختلف به وجود آورده و نیازی اساسی برای هر کسب و کاری است. عطر فروشی نیز یکی از کسب و کارهایی است که در آن از کارت ویزیت استفاده شده و اهمیت زیادی نیز دارد.

طراحی کارت ویزیت اگر به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد، نتیجه‌ای عالی خواهد داشت:

 یک طراح خوب و خلاق ویژگی‌های کارت ویزیت خوب را بهتر شناخته و این ویژگی‌ها را برای طراحی کارت ویزیتی خلاقانه به کار می‌بندد. به طور کلی طراحی کارت ویزیت توسط طراحی حرفه‌ای نتیجه بهتری خواهد داشت. بسیاری از افراد در هر کسب و کاری ممکن است از قدرت ارتباطی زیاد کارت ویزیت‌ها آگاهی نداشته و طراحی آن را یک خرج اضافی بدانند.

در صورتی که کارت ویزیت شما را فردی کاملا حرفه‌ای و قابل اعتماد معرفی کرده و کلاس کاری شما را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد. با داشتن کارت ویزیت اعتماد به نفس خود نیز بالاتر رفته و تاثیر مثبتی بر روند شغلی شما خواهد داشت. البته همه این‌ها زمانی اتفاق میافتد که طراحی کارت ویزیت عطر فروشی و دیگر مشاغل به درستی و با حفظ ویژگی‌هایی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

طراحی کارت ویزیت زیبایی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

 

ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت عطر فروشی را هر کسی که برای کسب و کار خود اهمیت قائل است، باید بداند. این ویژگی‌ها تعیین‌کننده و مهم هستند و شما به عنوان یک کارفرمای حرفه‌ای باید از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشید. ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت عطر فروشی شامل ویژگی‌های بصری کارت و ویژگی‌های متن کارت است.

ویژگی‌های بصری طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

 

ویژگی‌های بصری طراحی کارت ویزیت عطر فروشی شامل شکل ظاهری، ابعاد، طرح‌ها و تصاویر مورد استفاده، رنگ، جنس کارت ویزیت، ضخامت کارت ویزیت و گوشه گرد بودن آن است. همه این ویژگی‌ها در نگاه اول مخاطب را به کارت ویزیت جذب یا دفع می‌کند.

 اگر شما نیز خواهان این هستید که مشتری با نگاه اول به کارت ویزیت عطر فروشی شما جذب شود، باید به دقت روی این ویژگی‌ها کار کنید. هر کدام از این ویژگی‌ها به نوعی در کارت ویزیت شما تاثیر گذاشته و از نظری مهم هستند. البته ویژگی‌های بصری بسیار گسترده و زیاد هستند اما در این جا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی کرده و راه‌های بهتر شدن آن‌ها را می‌گوییم.

شکل ظاهری در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی یکی از نکات بسیار مهم شکل آن است. شکل نیز مانند دیگر ویژگی‌های بصری کارت ویزیت جز اولین مواردی است که مخاطب آن را می‌بیند. به همین دلیل تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. شکل ظاهری اکثر کارت ویزیت‌های کلاسیک مستطیل است اما در سال‌های اخیر انواع اشکال هندسی مانند مربع، دایره و غیره نیز به اشکال مختلف کارت ویزیت اضافه شده است.

 بسیاری از طراحان خلاق و حرفه‌ای برای طراحی شکل از طرح‌های موجود در آن کسب و کار استفاده می‌کنند. مثلا کارت ویزیتی که به شکل یک ادکلن طراحی شده است. در نمونه کارت ویزیت عطر فروشی از این دسته طراحی‌ها وجود دارد. اغلب این کارت ویزیت‌ها به دلیل جذابیت بصری که دارند مورد توجه قرار می‌گیرند. اما معمولا برای کارت ویزیتی دائمی گزینه خوبی نمی‌باشند.

زیرا قیمت طراحی، چاپ و برش آن‌ها از سایر کارت ویزیت‌های معمولی بسیار بالاتر است. بهتر است اگر با محدودیت‌های اقتصادی مواجه هستید از این کارت ویزیت‌ها فقط جهت تبلیغات و به میزان کم سفارش دهید. البته ناگفته نماند که میزان محبوبیت و تاثیرگذاری کارت ویزیت‌هایی با شکل‌های مختلف بسیار زیاد است.

ابعاد در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی ابعاد آن بسیار مهم است. ابعاد برای طراح فضای کار را مشخص کرده و بر شکلی نهایی آن تاثیر زیادی دارد. کارت ویزیت‌ها معمولا دارای ابعاد استانداردی هستند. اما در انتخاب ابعاد کارت ویزیت دست طراح باز است و می‌تواند هر ابعادی را انتخاب کند.

ابعاد استاندارد کارت ویزیت مستطیلی 45*85 و 55*85 میلی‌متر و کارت ویزیت مربعی در ابعاد 55*55 میلی‌متر است. البته همان‌طور که قبلا گفته شد می‌توانید ابعاد را به اندازه‌های دلخواه خود تغییر دهید. مثلا کارت ویزیت‌هایی که از سایزهای معمولی باریک‌تر بوده و زیبایی خاصی دارند. کارت ویزیت عطر و ادکلن می‌تواند در سایزها و ابعاد مختلفی طراحی شود.

طرح‌ها و تصاویر مورد استفاده در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی یکی از عوامل تاثیرگذار طرح‌ها و تصاویر مورد استفاده است. کارت ویزیت عطر فروشی با تصاویر و طرح‌های مختلفی وجود دارند. نحوه انتخاب طرح و عکس کارت ویزیت عطر فروشی مسلما باید با عطر و ادکلن هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد. عکس کارت ویزیت عطر فروشی در تاثیرگذاری آن نقش بسزایی دارد و باید با دقت انتخاب شود.

اگر قصد دارید کارت ویزیتی عالی در زمینه عطر و ادکلن داشته باشید باید از روی کارت ویزیت شما میزان عالی بودن ادکلن‌های شما مشخص شود. برای این کار آسان‌ترین و بهترین راه انتخاب عکس خوب است.

عکس کارت ویزیت عطر فروشی شما می‌تواند از تصاویر ادکلن‌های معروف و محبوب یا انیمیشنی باشد. این انتخاب به عهده شما و طراح است. در بسیاری از مواقع انتخاب عکس و طرح درست فضای زیبایی به کارت ویزیت می‌بخشد و باعث می‌شود دیگران به کارت ویزیت شما جذب شوند. بنابراین این کار را با حوصله و دقت انجام دهید.

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی با رنگ‌های مختلف:

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی با هر رنگی دارای معنی و مفهومی متفاوت است. هر کدام از رنگ‌ها معنی خاص و منحصر به فردی دارد. رنگ‌شناسی و آگاهی از معنای رنگ‌ها ویژگی یک طراح خوب است. در حقیقت طراح حرفه‌ای از رنگ‌شناسی(colorology) آگاهی کافی را داشته و بر اساس آن طراحی کارت ویزیت را انجام می‌دهد. رنگ‌ها از لحاظ مختلفی به دسته‌های گوناگون تقسیم می‌شوند، طراح باید این موارد را نیز بشناسد.

رنگ کارت ویزیت تا حد زیادی شخصیت فرد را نشان می‌دهد. البته در انتخاب رنگ کارت ویزیت خانم یا آقا بودن و نوع فعالیت فرد بسیار مهم است. مثلا برای خانم‌ها عموما از رنگ‌های گرم و برای آقایان بهتر است که از رنگ‌های خنثی یا سرد استفاده کرد. اگر برای کارهای رسمی و شرکتی کارت ویزیت طراحی می‌کنید.

مطمئنا رنگ‌هایی مانند مشکی، سفید و طوسی که رنگ‌هایی خنثی هستند با ترکیب رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و رزگلد زیبایی و شیکی کارت را بیش‌تر می‌کند. در مقابل برای کار‌هایی مانند سالن آرایشی زنانه رنگ‌های روشنی مانند صورتی، بنفش و غیره مناسب‌تر هستند. در حالت کلی مهم‌ترین ملاک برای انتخاب رنگ کارت ویزیت حرفه فرد، جنسیت او و شخصیت فرد مورد نظر است.

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی و جنس آن:

در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی جنس کارت ویزیت نیز بسیار مهم است. در نمونه کارت ویزیت عطر فروشی جنس‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم. بنابراین شما می‌توانید برای کارت ویزیت عطر فروشی خود انواع جنس‌های مختلف را انتخاب کنید. از جنس‌های شفاف و براق گرفته تا انواع کاغذ با بافت‌های مختلف را می‌توانید برای کارت ویزیت مورد نظر خود استفاده کنید. جنس‌های مخملی نیز به کارت ویزیت‌ها زیبایی خاصی بخشیده و برای انتخاب جنس کارت ویزیت می‌تواند گزینه خوبی باشد.

ضخامت و طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

ضخامت در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی بر ویژگی‌های بصری کارت ویزیت و طول عمر و حفظ زیبایی و کیفیت کارت ویزیت تاثیرگذار است. برخی از طراحان کارت ویزیت‌ها را با کاغذ‌های بسیار ضخیم و سنگین کارت ویزیت را طراحی می‌کنند.

این کارت ویزیت‌ها از کارت‌های معمولی و استاندارد ضخیم‌تر بوده در نتیجه مدت بیش‌تری سالم مانده و به دلیل تفاوتی که با سایر کارت ویزیت‌ها دارند، جذابیت آن برای افراد بیش‌تر است. اما طراحی کارت ویزیت با ضخامت معمولی و استاندارد نیز زیبایی خاص خود را دارد.

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی به صورت گوشه گرد:

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی به صورت گوشه گرد ظاهری زیبا و با کیفیت دارد. گوشه گرد بودن کارت به دو صورت انجام شده و مزیت‌های زیادی دارد. در هنگام برش کارت ویزیت و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و در هنگام طراحی کارت ویزیت را گوشه گرد می‌کنند. همان‌طور که گفته شد این کار مزیت‌های زیادی داشته و باعث می‌شود کارت ویزیت مدت زمان بیش‌تری سالم بماند.

ویژگی‌های متن طراحی کارت ویزیت عطر فروشی:

در طراحی کارت ویزیت عطر فروشی می‌توانید از متن‌ها و اطلاعات مختلف استفاده کنید. به طور کلی هیچ محدودیتی برای متن کارت ویزیت نیست اما بهتر است که متن انقدر زیاد نباشد که باعث شلوغی زیاد کارت ویزیت شود. زیرا در کارت ویزیت‌ها باید فضایی به عنوان فضای تنفس برای مخاطب وجود داشته باشد.

اطلاعات تماس، عنوان شغلی و نام و نام خانوادگی حداقل اطلاعاتی است که در کارت ویزیت‌ها نوشته می‌شود. البته شما می‌توانید اطلاعات دیگری را نیز کارت ویزیت خود ذکر کنید. این اطلاعات شامل شعاری برای ایجاد شوق و اشتیاق برای مخاطب، لوگو و غیره می‌باشد.

در نهایت برای طراحی کارت ویزیت عطر فروشی باید به کیفیت چاپ و برش نیز توجه شود تا بهترین نتیجه را داشته باشید. چاپ و برش خوب در کیفیت و زیبایی کارت ویزیت تاثیر بسزایی داشته و بهتر است که توجه زیادی به این دو مورد شود. هم‌چنین اگر می‌خواهید کارت ویزیت شما بدون نقص طراحی شود حتما آن را به یک طراح خوب بسپارید. اگر با این گونه از افراد آشنایی ندارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

طراحی کارت ویزیت عطر فروشی توسط طراحان رایا مارکتینگ:

برای طراحی کارت ویزیت عطر فروشی و مشاغل خود به طراحی خوب و عالی نیاز دارید. اگر طراحی کارت ویزیت به درستی انجام نشود تاثیر مورد نظر را به روی مخاطب نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید کارت ویزیت شما تاثیر مثبتی به روی مخاطب گذاشته و مفید واقع شود باید آن را یک طراح حرفه‌ای طراحی کند.

شرکت رایا مارکتینگ که به صورت آنلاین فعالیت دارد در زمینه طراحی کارت ویزیت خدمات ویژه‌ای دارد. رایا مارکتینگ بهترین طراحان کارت ویزیت را دارد و با هزینه‌ای بسیار کم کارت ویزیت شما را طراحی می‌کند. شما می‌توانید کار طراحی کارت ویزیت عطر فروشی خود را به تیم حرفه‌ای رایا مارکتینگ بسپارید. برای مشاهده هزینه طراحی کارت ویزیت به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.