مقالات آموزشی

بررسی مناسب بودن در خصوص طراحی کارت ویزیت طلایی

مفید بود؟

اصولا وقتی صحبت از طراحی کارت ویزیت طلایی می‌شود به نظر می‌رسد که تنها کاربرد آن در مورد کسب و کارهای مربوط به طلا و جواهر خواهد بود. اما طلایی رنگی است که کاربردهای گسترده‌تری هم دارد و ما می‌توانیم از آن استفاده‌های بهتری داشته باشیم.

مسلما برای درک این موضوع که طراحی کارت ویزیت طلایی برای چه کسب و کارهایی مفید است، باید ابتدا خود رنگ طلایی را به درستی بشناسیم. بعد از این شناخت می‌توانیم مشخص کنیم که چه کسب و کارهایی می‌توانند از این رنگ استفاده کنند و طراحی کارت ویزیت طلایی برای چه گروه مشتریانی می‌تواند مناسب باشد.

در نیمه دوم مقاله نیز سعی می کنیم روش های استفاده از رنگ طلایی در طراحی‌ها را بیان کنیم و مشخص کنیم که هر نوع استفاده چه پیام هایی می‌تواند برای ما داشته باشد. بنابراین ما را همراهی کنید.

قبل از شروع بحث یادتان باشد که تمام گفته‌های ما بر اساس این است که بتوانیم مشتری را جذب کنیم و مشتری زمانی به سمت ما جذب می‌شود که عملا ما تمام اقداماتی که انجام می‌دهیم بر اساس شناخت کافی از او باشد. در کلام ساده تر ما هرچه قدر بیشتر مخاطب و مشتری را بشناسیم همانقدر بیشتر می‌توانیم مطابق با خواسته او قدم برداریم و اگر این کار را کنیم در واقع می‌توانیم مخاطب را همراه خودمان بکشیم و این می‌تواند ضامن حیات ما باشد. هر آن چیزی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلایی در ادامه خواهیم گفت بر اساس همین عنوان و مفهوم خواهد بود.

رنگ ها معنای مختلفی دارند!

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد طراحی کارت ویزیت طلایی و به طور کلی در مورد رنگ ها بدانید این است که رنگ ها می‌توانند سخن بگویند! در کلام ساده تر هر رنگ حس و حال و معنی مخصوص به خودش را دارد. در واقع رنگ ها بر اساس طیفی که در آن قرار دارند احساس خاصی را به افراد القا می‌کنند. گرچه تمامی انسان‌ها می‌توانند احساس‌های مختلف درباره معنی و احساس رنگ ها داشته باشند اما به طور کلی می‌توان معانی کلی و احساس‌های رنگ ها را از یکدیگر جدا کرد. همین موضوع درباره رنگ طلایی نیز صادق است.

طلایی جزو رنگ‌های طبیعی محسوب می‌شود که در طبیعت وجود دارد. در واقع طلایی جزو رنگ‌های طبیعی محسوب می‌شود که از گذشته‌ها وجود داشته است. اما نکته ای وجود دارد این است که اولا تا مدت ها این رنگ تنها و تنها مخصوص طلا بوده و هیچ عنصر یا وسیله‌ای دیگری وجود نداشته است که بتواند از این رنگ استفاده کند. از طرف دیگر در گذشته این امکان وجود نداشته است که از طریق خود طلا بتوان به رنگ طلایی رسید.

خوب است بخوانید: طراحی کارت ویزیت جواهری و تحلیل آن ها

بنابراین با وجود این که رنگ طلایی عملا یک رنگ کاملا طبیعی محسوب می‌شود اما برای ساختن آن چندان هم وابسته به طبیعت نبوده است. یکی دیگر از دلایل این موضوع را می‌توان کمیاب بودن خود طلا بدانیم. مسلما طلا به اندازه ای ارزشمند است که کمتر کسی می‌تواند خودش را راضی کند که از طلا به عنوان تولید رنگ طلایی استفاده کند. بنابراین با وجود این که طلایی منشا طبیعی دارد اما نمی‌توان به طور دقیق آن را محصول طبیعت دانست.

مفاهیمی که رنگ طلایی دارد!

اما نکته مهم این است که بدانیم عملا طلایی به چه معنا و مفهومی اشاره می‌کند. در واقع احساس درونی رنگ طلایی چیست؟ با نگاه به منبع اصلی این رنگ که از طلا بوده می‌توانیم به اصلی ترین مفهوم رنگ طلایی یعنی احساس ثروت اشاره کنیم.
در واقع طلایی به سبب این که بر اساس سنگ ارزشمندی به نام طلا نام گذاری شده است به ما این احساس را منتقل می‌کند که هر چیزی که طلایی باشد به نوعی ارزش طلا را همراه دارد یا می‌تواند هم کف طلا باشد. از این رو می‌توان از رنگ طلایی مفهوم با ارزش بودن را نیز خارج کرد.

فارغ از این موضوع طلایی به مفاهیم مهم دیگر بر اساس روانشناسی رنگ ها نیز اشاره دارد. از جمله این مفاهیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موفقیت
  • اعتبار
  • سخاوت
  • مهربانی

همانطور که مشاهده می‌کنید، عملا رنگ طلایی به وام داری از خود طلا و جواهر مفاهیمی نزدیک به ثروت و مادیات را دنبال می‌کند. شاید تنها مفهومی که کمی از این جریان دور باشد همان ” مهربانی” است. اما اگر به مهربانی از زوایای دیگر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خود مهربانی نیز بسیار جنبه های مادی دارد که رنگ طلایی قادر به توصیف آن است.

طلایی اشاره به مادیات دارد!

مهمترین نکته که در بالا به آن اشاره کردیم و بسیار در مسئله طراحی کارت ویزیت طلایی اهمیت دارد این است که عملا رنگ طلایی برای مواردی می‌تواند مناسب باشد که به مادیات اشاره دارد و ارتباط مستقیم با مادیات دارد.

وقتی از مادیات صحبت می کنیم باید کمی سطح توقع خودمان را افزایش بدهیم. در واقع یک سوپر مارکت یا حتی یک فروشگاه زنجیره‌ای بهتر است از رنگ طلایی استفاده نکند. در تمام این مجموعه نمی‌توان چیزی نزدیک به طلا و هم کف طلا پیدا کرد. کسب و کارهایی می‌توانند از طراحی کارت ویزیت طلایی بالاترین استفاده را ببرند که عملا ارتباط بالاتری با مادیات و چیزهای نسبتا گران قیمت داشته باشند. مثلا یک نمایشگاه فروش ماشین می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده از طراحی کارت ویزیت طلایی باشد.

از طرف دیگر موارد مربوط به مذهب، آموزش و به طور کلی هر چیزی انتزاعی بهتر است از رنگ طلایی استفاده کند. رنگ طلایی با وجود این که در دنیای امروز یک نوع رنگ مورد علاقه برای همگان محسوب می‌شود اما در عین حال همه می دانند که این رنگ دل فریب در پسا پرده خود چیزهای نه چندان زیبایی دارد. از این رو در استفاده از این رنگ و تناسب آن با کسب و کار خودتان حتما دقت لازم را داشته باشید. یادتان باشد که استفاده بی مورد و بدون این که تناسب مناسبی داشته باشد می‌تواند عملا کاملا برعکس عمل کند و باعث شود که کسب و کار شما مورد تمسخر دیگران واقع شود.

چگونه دست به طراحی کارت ویزیت طلایی بزنیم؟

اما سوال بعدی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلایی وجود دارد این است که چگونه از طراحی کارت ویزیت طلایی استفاده کنیم؟ یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم سوال بهتر این است که از رنگ طلایی چگونه باید در طراحی کارت ویزیت استفاده کنیم؟

مسئله‌ای که وجود دارد این است که رنگ طلایی مورد علاقه بسیاری از مردم و مخاطبان قرار دارد و همین عامل باعث می‌شود که طراح‌ها و برخی از صاحبان کسب و کارها نسبت به استفاده افراطی از این رنگ مبادرت کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که هر چه بیشتر از رنگ طلایی استفاده شود عملا ارزش کلی آن کاهش پیدا می‌کند. درست مانند این که همه ما ده ها کیلو طلا در خانه‌های خود داشته باشیم، آیا در این حالت طلا ارزش امروزی را خواهد داشت؟ مسلما خیر.

در استفاده از رنگ طلایی باید سعی کنید که همان اصل اساسی طلا که نایاب یا کمیاب بودن است را رعایت کنید یعنی در طراحی کارت ویزیت طلایی از رنگ طلایی به اندازه مورد نیاز استفاده کنید و سعی نکنید که از این رنگ بیش از اندازه استفاده کنید. حتی بهترین نوع استفاده از رنگ طلایی به نظر این گونه می‌تواند باشد که بسیار کم و  در جاهایی باشد که می‌خواهیم توجه مخاطب را جلب کنیم.

در کنار رنگ طلایی می‌توان از رنگ‌های طوسی، سیاه و قرمز و … نیز استفاده کرد. این فرم استفاده می‌تواند تاثیر خوبی در طراحی کارت ویزیت طلایی داشته باشد.

در استفاده از طراحی کارت ویزیت طلایی خلاقیت داشته باشید

خلاقیت همیشه یکی از مهمترین پایه های طراحی در حوزه اقتصاد بوده است. شما با طراحی می خواهید کاری کنید که مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید. بنابراین این طراحی باید به نحوی باشد که برای ذهن مخاطب جذاب باشد. اگر این اتفاق رخ ندهد و این جذابیت وجود نداشته باشد عملا می‌توان گفت که این طراحی هیچ‌گاه به درستی دیده نمی‌شود. بنابراین در هر نوع طراحی که امروز وجود دارد اگر به دنبال دیده شدن هست، باید رگه‌هایی از خلاقیت در خود داشته باشد.

در مورد طراحی کارت ویزیت طلایی شما می‌توانید خلاقیت‌های جالبی داشته باشید. شما بر اساس همان موضوع کمیاب بودن طلا سعی کنید رنگ طلایی را در طراحی‌های خودتان پنهان کنید. در این حالت عملا رنگ طلایی نمادی از خود طلا پیدا می‌کند. حال اگر این رنگ طلایی نماد کوچکی از لوگو و کسب و کار شما را داشته باشد عملا به ذهن مخاطب این گونه القا می‌شود که این لوگو و این برند یک برند طلایی و کمیاب شود. وقتی شما این نماد با رنگ طلایی را در دل طراحی خودتان پنهان می‌کنید و مخاطب بعد از جست و جو آن را پیدا می‌کند، عملا ذهن مخاطب بسیار شاد می‌شود و این حالتی است که هر چیزی را می‌تواند قبول کند. در این حالت شما می‌توانید بهترین و بیشترین استفاده را از طراحی کارت ویزیت طلایی ببرید.

بنابراین خلاقیت می‌تواند بیش از چیزی که فکر می‌کنید ساده باشد. خلاقیت لزوما انجام یک طراحی عجیب و غریب نیست و یا لزوما قرار نیست طراحی انجام دهید که همه عالم در همان لحظه اول به شما آفرین بگویند. خلاقیت می‌تواند بسیار ساده و دم دستی باشد. یادتان باشد که اهمیت اصلی در این است که مخاطب جذب طرحی شما شود. یک طراحی زمانی تبدیل به کارت ویزیت خاص می‌شود که شما بتوانید بر اساس شناخت گروه مشتریان، ویژگی‌های خاصی را در طراحی استفاده کنید.

پایان سخن از طراحی کارت ویزیت طلایی

به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم طراحی کارت ویزیت طلایی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در این بررسی سعی شد، معنا و مفهوم رنگ طلایی مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که دیدید این رنگ با وجود این که منبع طبیعی دارد اما بسیار کم از حالت طبیعی آن استفاده شد. در تاریخ نیز کمتر می‌توانیم وسایلی را پیدا کنیم به رنگ طلایی آغشته شده باشند. همین موضوع باعث شد که عملا رنگ طلایی مانند خود طلا حالتی نایاب داشته باشد.

امروز نیز در طراحی کارت ویزیت طلایی باید در نظر داشته باشیم که استفاده بیش از اندازه رنگ طلایی می‌تواند ارزش این رنگ را در طراحی کاملا نابود کند. یادتان باشد که حتی اگر حرف راست را ده ها بار تکرار کنید فرد شنونده نسبت به شما شک خواهد کرد. از این رو استفاده بی مورد از رنگ  طلایی می‌تواند باعث شود که فرد نسبت به شما و کسب و کاری که دارید احساس بی اعتمادی کند. یک رنگ اینگونه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.