اگر به دنبال طراحی لوگو
کرج هستید و می خواهید طراح های با تجربه و حرفه ای این کار را برای شما انجام دهند، رایا مارکتینگ با تیمی متشکل از طراحان حرفه ای که پس از گذراندن آزمون های طراحی به این شرکت پیوسته اند، این کار را برای شما انجام می دهند. مطمئنا هر برند معروف و موفقی را که تصور کنید، در کنار نام برند، لوگویی هم به ذهن شما خطور می کند.
داشتن لوگو بدون داشتن بودجه بسیار قابل توجه، امکان پذیر است. بهترین راه برای انتقال حس سبک، یافتن و اصلاح یک نماد موجود است که به بهترین شکل نشان دهنده کاری است که یک کسب و کار انجام می دهد. لوگوی خود را طوری طراحی کنید که به یاد ماندنی باشد.
لوگوها نقش بسیار زیادی در موفقیت شرکت ها دارند و شما هم می توانید برند خود را نه تنها در کرج، بلکه در کل ایران تبدیل به یک برند معروف کنید. کافی است طراحی لوگوی خود را به یک شرکت طراحی لوگو در کرج بسپارید که بهترین طرح را به شما ارائه دهد. در ادامه شما را با اهمیت داشتن لوگو آشنا می کنیم و بهترین مرکز طراحی لوگو در کرج را معرفی می کنیم.
اهمیت داشتن لوگو و طراحی لوگو در کرج
لوگوی شما بهترین و قوی ترین راه ارتباط با بازار فروش شماست. مخاطبین شما بیشتر از هر چیز دیگری با لوگوی برندتان ارتباط دارند و هرگاه بخواهند به دنبال محصولات شما باشند، طرح لوگوی شما را جستجو خواهند کرد.
این باعث می شود که داشتن یک لوگوی خوب (Good logo) اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و استانداردهای زیادی برای طراحی لوگو تعریف شود. بنابراین طراحی لوگو کرج نیازمند ترکیب موفقی از دانش، تجربه، خلاقیت و تحقیق است و بدون شک هر طراحی نخواهد توانست لوگوی موفقی برای شما طراحی کند.
لوگوی مناسب همه چیز را بدون گفتن یک کلمه بیان می کند. بر احساس افتخار، اعتماد، غرور، برتری و درستی دلالت دارد. برندها مجموعه ای از ارزش ها را منتقل می کنند. این حس ارتباط بین برند و مصرف کنندگان را برمی انگیزد. این یک پیوند بین یک شرکت و جامعه طرفداران، دوستان، منتقدان، متحدان و قهرمانان آن ایجاد می کند. لوگوی برند به عنوان نمادی از موفقیت و تعهد به مشتری عمل می کند. نتیجه همکاری و مشارکت بین صاحب کسب و کار و یک طراح گرافیک ، طرح نهایی و بحث در مورد آنچه که لوگو باید انجام دهد است.
داشتن لوگویی موفق
امروزه که بازار رقابت بسیار داغ است و در بیشتر زمینه ها تعداد شرکت ها و مجموعه های حاضر در بازار رقابت در حال افزایش است، بدون شک هر برندی قصد دارد در مرکز دید مخاطبین قرار بگیرد. لوگو رمز این موفقیت است. با داشتن لوگویی که ویژگی های بخصوصی را داشته باشد و فرایند مشخصی را با موفقیت طی کرده باشد، می تواند برند شما را بسیار محبوب کند.
اگر یک لوگو بیشتر مبهم باشد تا قابل دسترس و واضح، مشکل ساز می شود. یک صاحب کسب و کار نباید برای اینکه مصرف کنندگان لوگوی آنها را اشتباه می دانند، تلاش کند. از همکاران خود بپرسید که آیا لوگوی شما را درک می کنند، زیرا هر تاخیری از سوی آنها به معنای یکی از این دو مورد است: یا آن را دریافت نمی کنند یا از آن متنفر هستند.
تاریخچه طراحی لوگو
طراحی و استفاده از لوگوها مخصوص این دوران نیست. از گذشته های دور مردم برای نشان دادن انحصار کالاهای خود از نشانه ها و آرم های بخصوصی در داد و ستدهای خود استفاده می کردند. این موضوع بیشتر در یونان باستان و دوران آشوری ها به چشم می خورد.
در دوران انقلاب صنعتی نیز استفاده از لوگوها با عنوان نشان های تجاری اهمیت زیادی پیدا کرد و از این دوران استفاده از لوگوها به گونه ای گسترش یافت که دیگر فقط برای مشخص کردن کالای یک فرد یا شرکت نبود و به شکل رقابتی از لوگوها استفاده شد.
اکنون معیارها و فرایندهای طراحی لوگو را تعریف می کنیم. اگر به دنبال طراحی لوگو کرج هستید که برند شما را به نحو احسن معرفی و نام شرکت شما را ماندگار کند، بهتر است با رویه ی طراحی لوگو و اصول آن آشنا شوید.
مراحل طراحی لوگو
برای طراحی یک لوگوی خوب، پروسه ای با مراحل زیر باید طی شود:
1. تحقیق در مورد فعالیت های شرکت سفارش دهنده لوگو
2. تعیین استراتژی طراحی و نوع لوگویی که قرار است طراحی شود
3. تفکر در مورد رنگ بندی لوگو و تعیین رنگ لوگو
جزئیات این مراحل با استفاده از تجربیات شرکت طراحی لوگو کرج در زیر شرح داده می شود:
تحقیق در مورد شرکت سفارش دهنده طراحی لوگو کرج
رایا مارکتینگ قبل از اینکه طرح های اولیه طراحی لوگو کرج را شروع کند، به شکل کامل در مورد فعالیت های شرکتی که سفارش طراحی داده است تحقیق می کند. این تحقیق برای شناخت نوع فعالیت های شرکت، اهداف صاحب لوگو و آشنایی با رقیبان آن است. برای تحقیق و بررسی در این زمینه نکات زیر باید در نظر گرفته شود:
رقیبان صاحب لوگو را بشناسید
برای شروع طراحی لوگو کرج، شرکت رایا مارکتینگ اطلاعات کافی از نوع فعالیت های شرکت سفارش دهنده و همچنین اطلاعات لازم را در مورد رقیبان شرکت دریافت می کند. بررسی لوگوهای رقیب و مقایسه آن ها می تواند دید خوبی برای شروع طراحی به طراح لوگو بدهد.
لازم به ذکر است که در همه ی موارد استفاده از لوگوهای مشابه با مفاهیم یکسان نمی تواند تضمینی برای موفقیت لوگو باشد. نمونه های بسیاری از لوگوها وجود دارند که بسیار متفاوت تر از مفاهیم قبلی طراحی شده اند و همین عامل موجب موفقیت آن ها شده است.
در مورد لوگویی که طراحی می کنید سوال بپرسید
برای این که مشخص شود طراحی لوگو کرج به چه شکلی باید انجام شود و چه چیزهایی را باید در بر گیرد، سوالاتی از قبیل سوالات زیر باید پرسیده و به آن ها پاسخ داده شود:
هدف از طراحی این لوگو چیست؟
از کجا باید شروع کنیم و طرح اولیه لوگو چگونه باید باشد؟
چه کنیم تا طراحی متفاوتی نسبت به رقبا داشته باشیم؟
بیشترین موردی که باید در طراحی خود به آن دقت کنیم چیست؟
با فرد آشنا به کسب و کار موردنظر طراحی برند را آغاز کنید، من معتقدم که یک صاحب کسب و کار می تواند تصویری را پیدا کند که به بهترین وجه با صنعت او همخوانی دارد. به عنوان مثال، گل فروشی را در نظر بگیرید که از گل رز به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. گل با کاری که انجام می دهد مطابقت دارد: ممکن است یکی از گل هایی باشد که او در چیدمان هایش گنجانده است یا به تنهایی می فروشد. گل رز زمانی تبدیل به گل رز او می شود که مثلاً به ساقه رنگ نئونی بدهد. لوگوی خود را انتخاب کنید، شکل دهید و اصلاح کنید.
نوع طراحی لوگو کرج کدام یک از انواع لوگوها باید باشد؟
لوگوها به سه شکل کلی طراحی می شوند. هرکدام از این انواع برای موارد و اهداف خاصی مناسب است و برای هر یک باید نکات خاصی در نظر گرفته شود.
انواع لوگوها عبارتند از: لوگوی تایپی، لوگوی تصویری، لوگوی ترکیبی.
• لوگوی تایپی از نام برند و یا قسمتی از آن تشکیل می شود. در این نوع لوگو توجه به فونت لوگو و شکل نوشتاری آن بسیار مهم است.
• لوگوی تصویری از یک شکل مرتبط با نوع فعالیت صاحب لوگو تشکیل می شود. مرتبط بودن و جذابیت تصویر و همچنین رنگ مناسب در این نوع لوگوها اهمیت ویژه ای دارد.
• لوگوهای ترکیبی نیز از ترکیب دو نوع اول تشکیل می شوند و هم از حروف و هم از تصویر در این نوع لوگوها استفاده می شود.
و همچنین توصیه می شود بخوانید: طراحی لوگو شهرک غرب سفارش و استخدام
توجه به رنگ بندی لوگو ها
روانشناسی رنگ یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در طراحی لوگو کرج به آن توجه می شود. استفاده مناسب از رنگ های اصلی و فرعی متناسب با محصولات و خدمات صاحب لوگو بسیار مهم است که باید به هزینه طراحی لوگو نیز دقت کرد. به عنوان مثال استفاده از رنگ طلایی در مورد لوگوهایی که برای سالن های زیبایی بزرگ و مجلل طراحی می شود، از جمله استفاده مناسب از رنگ ها در طراحی لوگوها است.
فرصت شغلی برای طراح های لوگو کرج
شرکت رایا مارکتینگ علاوه بر این که بهترین مرکز طراحی لوگو ارزان کرج است، یک فرصت فوق العاده برای کسانی است که به کارهای گرافیکی و طراحی لوگو علاقه مند هستند. طراح هایی که مایل به فعالیت در زمینه طراحی لوگو هستند، می توانند در این سایت با گذراندن آزمون استخدامی شرکت، فعالیت خود را شروع کرده و به صورت پروژه ای با شرکت همکاری کنند.