نوع طراحی بنر حراج
طراحی بنر حراج براساس نوع کالا و محصولات متفاوت است. گاهی هم خدمات در بنر حراجی قرار میگیرند. هردو با توجه به نوع برند خود طراحی میشوند. معمولا برندها در زمانهای خاصی از طرح بنر حراج استفاده میکنند. در هر فصل معمولا با توجه به استقبال مخاطبین حداقل یکبار حراجی برگزار میشود. طراحی بنر حراج باتوجه به رویدادهای هر فصل تقسیم بندی میشود. برای مثال در آخر هر فصل یک بنر برای حراجی وجود دارد و با توجه به تقویم و مناسبتهای دیگر حراجیهای دیگر هم وجود دارد. بنر حراج زمستانه معمولا در هفته دوم اسفند ماه قرار میگیرد. این بنر برای پایان فصل و حراج محصولات مورد استفاده قرار میگیرد. اما طراحی بنر حراج به کمک رنگها به سادگی انجام میشود.
این طراحی شامل محتوا متنی و محتوا تصویری میشود. این محتوا باید در عین سادگی توجه مخاطب را به خود جلب کند. پس به تاریخ زمانی خوب و عنوان مناسب برای بنر حراج لازم داریم. معمولا در طراحی بنر حراج محتوا متنی به کمک توضیحات درباره محصولات بیشترین تاثیر را دارد. اما محتوا گرافیکی هم لازم است. البته برای فروش محصولات وجود تصاویر الزامی است اما برای تخفیف خدمات برخی اوقات نمونه کار گذاشته میشود. پس به طور کلی بنر حراجی ظاهری ساده و تاثیر گذار دارد و در عین حال به کمک محتوا گرافیکی و محتوا متنی مفهوم خود را به مخاطب میرساند. البته نوع انتخاب رنگها در این بنر تبلیغاتی مثل سایر بنرها مهم است.
انواع طراحی بنر حراج
در ابتدا فصل بهار معمولا یک طرح بنر حراجی برای تبریک سال نو وجود دارد. در آخر هر فصل هم برای خداحافظی از فصل طراحی بنر حراج انجام میشود. البته این نوع بنر بیشتر برای نیم سال اول و نیم سال دوم سال کاربرد دارد یعنی از بنر حراج زمستانه و بنر حراج تابستانه استفاده میشود. انواع بعدی بنر حراجی باتوجه به نوع خدمات و محصولات برند صورت میگیرد. برای مثال یک برند مخصوص دختران در روز دختر و روز زن حتما بنر حراجی دارد.
خوب است بخوانید: طراحی بنر جشنواره چه اصولی دارد؟
پس نوع بعدی بنر حراج طبق مناسبتهای مرتبط با محصول و خدمات است. طرح بنر حراجی برای هر محصول متفاوت است. به طور مثال بنر مخصوص لباس و بنر مخصوص لوازم آرایش ظاهری متفاوت دارند. در برخی اوقات طراحی بنر حراج تنها معطوف به زمانبندی فصلی نیست. گاهی اوقات پس از اینکه یک محصول یا خدمات طرفدار زیادی داشت پس آن محصول به عنوان محصول پر کاربرد وارد حراجی میشود. البته این قانون برای همه برندها صدق نمیکند. این حراجی برای سالگرد برند هم میتواند باشد. البته که زمانبندی در حراج مهم است اما تنها عامل نیست. اما برای حراجی و طراحی بنر باید از قبل طبق زمانبندیها اقدام کرد تا در زمان مناسب بنر به دست شما برسد.
ابعاد مختلف طراحی بنر حراج
برای طراحی بنر حراج با توجه به انواع مختلف آن اندازههای مختلفی هم داریم. بنر حراجی در طول شهر به صورت استند و بیلبورد قرار میگیرد و به صورت اینترنتی در سایت و اینستاگرام قرار میگیرد. این ابعاد در فضای مجازی ابعادی استاندارد دارد که براساس قرارگیری در صفحه مشخص میشود. به طور مثال فضا استاندارد بنر در مرکز صفحه با فضا استاندارد بنر در گوشه صفحه کاملا متفاوت است و با توجه به محتوا تصویری و متنی کاربردی مجزا دارد. برای بنر حراج بهترین فضا در مرکز صفحه است. البته نوع خدمات و محصولات در انتخاب ابعاد بنر هم نقش دارند.
بنرهای بزرگتر معمولا بخاطر وجود تصاویر بیشتر انتخاب میشوند و البته این تصاویر باید کیفیت بالایی داشته باشد. طراحی بنر حراج ملزم به استفاده از تصاویر با کیفیت به خصوص برای بیلبوردهای حراجی است. البته برای برخی از وب سایتهای خرید آنلاین بخاطر تنوع بالا محصولات امکان درج همه تصاویر نیست پس طراحی بنر حراج به کمک محتوا متنی انجام میگیرد. البته این کار برای بنرهای بزرگ مرسوم نیست اما برای برندهای شناخته شده و معروف گزینهای مناسب است. برای مثال با درج برخی از محصولات مهم در بنر فضا پر میشود. البته ابعاد همه بنرها بزرگ نیست برای بنرهای کوچکتر یا انواع دیگر محتوا متنی زمانی مناسب است که بنر در حال حرکت نباشد به این صورت چه با ابعاد کوچک و چه با ابعاد بزرگ محتوا تاثیر گذار خواهد بود.
انتخاب رنگ در طراحی بنر حراجی
برای انتخاب طراحی بنر حراج زمانبندی در طراحی و نوع رنگها تاثیر گذار است. برای مثال در بنر حراج زمستانه مجموع رنگهای سرد مورد استفاده قرار میگیرند. البته این نوع رنگها قابل تغییر است یعنی برای همه بنرهای زمستانی حتما رنگ سرد مورد استفاده قرار نمیگیرد و انتخاب رنگ قابل انعطاف است. در انتخاب رنگ معمولا هماهنگی در زیبایی تاثیر بیشتری دارد. برای همین در یک پالت رنگی رنگ مورد نظر را در کنار رنگهای هماهنگ خود استفاده میکنیم. برای جلب توجه حتما وجود رنگ قرمز برای میزان تخفیف یا قیمت لازم است.
در طراحی بنر حراج موارد زیادی باید رعایت شود اما انتخاب رنگ درست نه تنها به شما کمک بیشتری میکند بلکه طراحی بنر را کامل تر میکند. در بنر حراجی به دنبال نمونههای شلوغ نیستیم برای همین در بین این رنگها یک رنگ خنثی و ساده برای پس زمینه باید استفاده شود. این رنگ در برخی موارد سفید و در برخی دیگر مشکی است. البته با توجه به نوع محصول این رنگ پس زمینه انتخاب میشود. نکته بعدی در انتخاب رنگ طراحی بنر حراج نوع بنر است. برای مثال اگر بنر از نوع حرکتی یا به شکل انیمیشن باشد استفاده از رنگهای خیلی ملایم مناسب نیست بلکه از یک پالت رنگی شاد اما متعادل باید استفاده شود.
سفارش طراحی بنر حراج
برای اینکه طراحی بنر حراج به موقع انجام شود حتما قبل از آن روز برای طراحی باید اقدام کنید. ثبت سفارش برای طراحی بنر گاهی عقب میافتد برای همین کلیه زمانبندیها دچار مشکل میشود. برای حل این موضوع بهترین کار تقسیم بندی برخی از مسئولیتها است. به طور مثال به عنوان مدیر پروژه یک بخش کارها طبق میزان اهمیت و اولویت تقسیم بندی میشوند برخی از این کارها توسط افراد دیگر قابل اجرا هستند. طراحی بنر حراج یکی از همین کارها است و افراد زیادی آن را با کیفیت بالا انجام میدهند. اما مسئله مهم برای سفارش بنر انتخاب موسسهای قابل اعتماد است تا در این زمان کوتاه بنر را برای شما طراحی کنند.
یکی از آنها رایامارکتینگ است که در زمان کوتاه بنر مناسب شما را طراحی میکند. آنها دارای زمانبندی منظم و تیم قوی هستند که به کمک مشاوره به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه میدهند به نوعی آنها بانک بنر شناخته میشوند. اما مسئله بعدی نوع قیمت گذاری هر خدمات است که طبق تعرفهها با قیمتی مناسب سفارش خود را تحویل میگیرید. آنها از بنر حراج زمستانی گرفته تا هر نوع بنر دیگر را طراحی میکنند. پس به راحتی در هر زمینهای با کیفیت بالا آماده ارائه خدمات به شما هستند. تنها با ارسال عکس بنر حراج مناسب و ارسال اطلاعات لازم سفارش خود را با ابعاد مورد نظر ثبت کنید.