مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص ایده تولید محتوا و بررسی نقاط قوت و ضعف ایده ها

مفید بود؟

اگر اهل فضای مجازی باشید و مدت زمانی را در این فضا گذرانده باشید قطعاً اسم تولید‌محتوا به گوش شما هم خورده است. تولید محتوا به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در فضای مجازی شناخته می‌شود و علاوه بر وب سایت‌های اینترنتی امروزه پیام رسان‌های اجتماعی هم نسبت به این موضوع دیدگاه‌های تخصصی دارد.

جذب مخاطب برای وبسایت‌ها

اصلی ترین هدفی که تولید محتوا به دنبال آن می‌باشد جذب مخاطب برای وبسایت‌ها و بالا بردن بازدید آنها از طریق سئو وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت است. اما برای اینکه شما بتوانید مخاطبین را از سایت خودتان سرازیر کنید و طبیعتاً اهدافی که احداث آن وب سایت خود را محقق کنید باید ایده‌های جذاب برای تولید محتوا

داشته باشید.

 نقاط قوت و ضعف ایده ها

ایده تولید محتوا

که شما برای وب سایت خودتان آماده می‌کنید در حالی که باید جدید و منحصر به فرد باشد اما باید نتیجه‌بخش هم باشد پس بهتر است ابتدا ایده تولید محتوا ی که وب سایت‌های دیگر از آن استفاده کرده اند را مرور کنید و نقاط قوت و ضعف آن ایده‌ها را پیدا کنیم و بر اساس آن‌ها ایده تولید محتوا ی جدید برای وبسایت خودتان طرح ریزی کنید.

در ادامه این مطلب ما سعی می‌کنیم برخی از ایده‌های مهمی‌که در تولید محتوا وجود دارند و باعث جذب مخاطب می‌شوند را خدمت شما توضیح دهیم. همراه ما باشید و زمان مطالعه این ایده‌ها سعی کنید ایده‌های جدیدی برای خودتان آماده سازی کنید و با استفاده از آنها سعی در افزایش مخاطبان وب سایت خودتان داشته باشید.

 

بهترین ایده تولید محتوا ؛ استفاده از موضوعات داغ و به روز

اولین ایده مهمی‌ که برای تولید محتوا وجود دارد و معمولاً این ایده تولید محتوا  جوابگو هم بوده است استفاده از موضوعات داغ و به روز است. طبیعتاً شما اگر سعی کنید در مورد مطالبی که برای مردم بیشتر جذابیت دارند اخبار بروز تهیه کنید و این اخبار را زودتر از بقیه وب سایت‌های اینترنتی کار کنید آنگاه متوجه خواهید شد که چه میزان مخاطب جدید به وب سایت شما تزریق می‌شود.

تولید محتوا در صنعت خاص

همچنین اگر در مورد یک صنعت خاص تولید محتوا می‌کنید می‌توانید به اخبار و حواشی داغ آن صنعت بپردازید و اتفاقاتی که در آن صنعت می‌افتند را بولد کنید تا در طول مدت زمان کوتاهی رشد مخاطب خودتان را تجربه کنید. اگر شما از این ایده تولید محتوا  بهره ببرید باید به سراغ تولید محتواهای قدیمی‌تر بروید که اکثراً مخاطبان شما با آنها آشنایی دارند و جذابیت برای آنها ندارد چرا که بارها آن محتوا و آن مطالب را توسط وبسایت‌های دیگر خوانده اند و از ارزش لازم برای آنها برخوردار نمی‌باشد.

اگر من و شما هم باشیم بین وب سایتی که مطالب جدید تولید می‌کند و وبسایتی که سعی در تولید محتوا‌های قدیمی‌تر دارد به سراغ وب سایتی می‌رویم که محتوای جدید و داغ داشته باشد و به حواشی روز یک صنعت یا موضوع خاص بپردازد البته اطلاع از هزینه تولید محتوا نیز مهم است.

سعی کنید از ایده تولید محتوا یی استفاده کنید که آموزشی باشد

سعی کنید اول از همه در مورد موضوعات تولید محتوا کنید (Content generation topics) که خودتان در آنها اطلاعات کافی دارید و بر آنها مسلط هستید. همچنین از ایده تولید محتوا یی بهره ببرید که به دنبال  آموزش دادن و بیان نکات مهم در تولید محتوا است. حالا اگر دقت کنید به ارتباط بین دو جمله ای که گفتیم پی می‌برید. اگر شما در مورد موضوعی که بر آن تسلط دارید شروع به تولید محتوا کنید آسان تر و راحت تر می‌توانید به بیان نکات آموزشی در مورد آن محتوا بپردازید و حتی خودتان هم از تولید آن محتوا لذت بیشتری می‌برید.

ایده آموزش در تولید محتوا

البته این ایده تولید محتوا  کار چندان سختی هم نمی‌باشد. تنها کافیست کنید یکی از دوستان شما در مورد تخصصی که دارید از شما راهنمایی خواسته است و شما قصد دارید نسبت به راهنمایی او اقدام کنید. برای استفاده از این ایده تولید محتوا  شما باید ابتدا چارچوب و گام های انجام کارتان را مشخص کنید و بعد به آموزش موضوعی که قصد توضیح آن را دارید بپردازید. اگر از ایده آموزش در تولید محتوا بهره ببرید در طول مدت زمان کوتاه متوجه خواهید شد که شما توانسته اید محتواهای جذابی تولید کنید و مخاطبان بسیار زیادی را به مطالب خودتان جذب نمایید.

 

یک نکته هم بهتر است در مورد کلمات کلیدی خدمت شما بگوییم که قطعا می‌تواند کارساز باشد. اگر قصد دارید از ایده تولید محتوا ی آموزشی به رهبری سعی کنید بیشتر مطالب خودتان را با سرتیترهای شروع کنید که با کلمه چطور یا چگونه شروع می‌شوند. اگر از این کلمات استفاده کنید خیلی زود می‌تواند جایگاه خوبی را در رتبه بندی گوگل پیدا کنید چرا که معمولاً بسیاری از افراد برای یافتن مطالب آموزشی مورد نیاز خودشان از این کلمات استفاده می‌کنند.

  • آیا حضور در دوره تولید محتوا مناسب است؟

چطور تولید محتوای جذاب و تازه و خلاقانه داشته باشیم؟

تمام نکاتی که تا اینجا گفتیم و در ادامه خواهیم گفت در داشتن ایده تولید محتوا  می‌تواند کمک شما کند اما اصلی‌ترین ابزار شما برای تولید محتوا استفاده از خلاقیت در تولید محتوا در کنار ایده یابی برای تولید محتوا  است. در واقع این همان نکته ای در ابتدا هم اشاره کردیم که شما باید از ایده‌های دیگران استفاده کنید و با خلاقیت خودتان ایده‌های جدید بسازید. اما چگونه می‌توانید از خلاقیت خودتان برای یافتن موضوع جالب برای تولید محتوا استفاده کنید و سعی کنید با استفاده از ابزار‌های مثل سئو و دیگر ایده‌هایی که در مورد تولید محتوا وجود دارد محتوای منحصر به فرد تولید کنید.

استراتژی تولید محتوای مشخص

برای شما ابتدا باید استراتژی تولید محتوای مشخص داشته باشید. یعنی مشخص کنید که می‌خواهید محتوای خودتان را به چه اساسی و در چه راستای تولید کنید و گام‌های تولید محتوای خودتان را هم مشخص کنید که مثلاً قصد دارید تولید محتوای شما مقدمه داشته باشد یا در پایان از جمع بندی و نتیجه استفاده کنید یا مثلاً در نظر داشته باشید که قصد دارید تولید محتوای کاربردی داشته باشید یا تنها به بیان نکاتی که به صورت تئوری مطرح می‌شوند و پردازید.

خلاقیت ذهنی

تمام این موارد را هم بر اساس ذائقه و سلیقه مخاطبان خودتان در نظر بگیرید. یعنی اگر مخاطب شما علاقه به مفاهیم کاربردی دارد سعی کنید بیشتر موضوعاتی که کار میکنید در نهایت به کاربرد آنها در جامعه ختم می‌شود اما اگر مخاطب شما به دنبال یافتن نکات جدید برای حل یک مسئله می‌باشد سعی کنید نکات کلیدی را در اختیار او قرار دهید. خلاصه اینکه ایده تولید محتوا  شما باید بر اساس خلاقیت ذهنی خودتان، استراتژی تولید محتوای شما و همچنین سلیقه مخاطبان تان باشد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را در مدت زمانی کوتاه به دست آورید. قطعا اگر از این مسیر برای تولید محتوا (The path to content production)  استفاده کنیم به اهداف خودتان خواهید رسید.

تجربیات خودتان را در اختیار مخاطب قرار بدهید

یکی از مسائلی که باعث می‌شود مخاطب ارتباط بهتری با محتواهای تولید شده توسط شما بگیرد استفاده از ایده تولید محتوا  انتقال تجربیات است. در واقع اگر شما سعی کنید تجربیات مثبت و منفی خودتان و اشتباهاتتان را با لحنی دوستانه در اختیار مخاطب قرار دهید او متوجه می‌شود که شما قصد دارید به او کمک کنید. به ویژه اگر در مورد اشتباهات بزرگی که داشته اید با مخاطبان خودتان صحبت کنید آنها ارتباط بهتری با شما می‌گیرند چرا که شما با بیان اشتباهات خودتان کمک می‌کنید تا آنها دیگران اشتباهات را تکرار نکنند.

وب سایتتان را جذاب کنید

البته ما هم می‌دانیم که بیان اشتباهات کار آسانی نیست و برای بیان آن هر کسی باید غرور خودش را کنار بگذارد اما اگر شما این غرور را کنار بگذارید علاوه بر اینکه مخاطبان بسیاری را در وب سایت خودتان جذب میکنید کمک بسیار زیادی هم به آنها داشته‌اید و از هر نظر کار درست و صحیحی را انجام داده اید این موضوع می‌تواند از لحاظ روانشناسی هم برای خود شما مفید باشد. علاوه بر این که تجربیات خوب و بد خودتان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهید سعی کنید رد ایده تولید محتوا  که توسط وب‌سایت‌های دیگر تولید می‌شود هم نقدهای خودتان را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

 

این موضوع برای مخاطبان بسیار مهم می‌باشد که با توانایی تحلیل شما در زمینه آن موضوع خاص مواجه شوند و بدین گونه به قدرت و تخصص شما در مورد آن موضوع پی ببرند. البته در نقد وب‌سایت‌های دیگر همواره سعی کنید ادب و احترام را حفظ کنید و همانطور که اشتباهات آنها را نشان می‌دهید به خوبی‌های آنها هم اشاره کنید که این موضوع باعث می‌شود ارتباط خوبی بین شما و وبسایت‌های دیگر هم برقرار شود.

برای دادن ایده تولید محتوا  سعی کنید کسب تجربه داشته باشید

یکی از مهمترین موضوعاتی که به شما کمک می‌کند ایده تولید محتوا ی جذاب داشته باشید استفاده از مطالب و محتوا‌های می‌باشد که توسط وب سایت‌های معتبری مثل رایا مارکتینگ تولید شده‌اند. در وب سایت‌های معتبری مثل رایا مارکتینگ معمولا نویسندگان باتجربه و متخصصی فعالیت می‌کنند که بسیاری از مفاهیم و موضوعات موجود در مبحث تولید محتوا را رعایت می‌کنند و مطالعه محتوای تولید شده توسط آنها کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا ایده تولید محتوا ی جدید داشته باشید. شما با مطالعه محتوایی که در این وبسایت‌ها تولید می‌شوند می‌توانید استراتژی تولید محتوای جذاب برای خودتان داشته باشید و ایده تولید محتوا ی جدید ایجاد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.