طراحی بنر قرعه کشی از کجا شروع میشود؟
برای طراحی بنر
قرعه کشی اولین قدم انتخاب اندازه بنر است. بعد از آن محل قرارگیری بنر مشخص میشود. با این کار ما با نوع طراحی بیشتر آشنا میشویم. قدم بعدی انتخاب نوع رنگ و چیدمان است. برای مثال برای بنر قرعه کشی یک وب سایت ما اندازههای مختلفی داریم. اما برای اینستاگرام دو حالت بیشتر موجود نیست. حالت اول سایز پست و حالت بعدی سایز استوری است. طبق هر اندازهای که داریم نوع چیدمان و طراحی را مشخص میکنیم. اما برای بیلبورد نوع طراحی بنر کمی متفاوت است. در اینجا نسبت به اندازه مورد نظر بنر عنوان و توضیحات هر بخش مشخص میشود. عنوان باید به نوعی در طراحی قرار گیرد که در نگاه اول مخاطب آن را ببیند.
در نتیجه از نگاه مخاطب باید محتوا متنی طراحی شود. برای طراحی بنر قرعه کشی نکته مهم و تاثیرگذار انتخاب رنگ است. به ندرت برای بنر قرعه کشی یا یک کارت قرعه کشی لایه باز رنگ آبی را برای پس زمینه میبینیم. چون برای قرعه کشی برنامه ریزی میشود در نتیجه یک جریان پر از شور و هیجان وجود دارد. انتخاب رنگ درست به مخاطب این هیجان را القا میکند. رنگ مناسب برای طراحی بنر قرعه کشی مجموعه رنگ قرمز و گرم است. در واقع این رنگ هم توجه کافی را جذب میکند و هم هیجان مسابقه و قرعه کشی را به مخاطب میدهد.
طراحی بنر قرعه کشی متناسب با فضا و اندازه آن میباشد.
کاربرد بنر قرعه کشی
طراحی بنر قرعه کشی به منظور اطلاع رسانی به افراد است تا آنها نیز در مسابقه و قرعه کشی شرکت کنند. یک روش تبلیغاتی برای جذب مخاطب برگزاری مسابقه برای مخاطبین است و از طریق بنر این موضوع به افراد بیشتری خبر داده میشود. در این بنر اطلاعاتی مثل زمان برگزاری قرعه کشی بیان میشود. اما برای قرعه کشی جوایزی هم وجود دارند که در این بنر به عنوان محتوا گرافیکی قرار میگیرند. این نوع بنر برای همه موسسهها و تمام کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرد. هر کسب و کار برای افزایش مخاطبین خود حداقل یکبار در سال مسابقه خواهد داشت.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی بنر پشت سن چگونه است؟
در طول اینستاگرام از طراحی بنر قرعه کشی مخصوص پست یا استوری استفاده میشود. درنهایت قرعه کشی در یک مکان مشخص به صورت حضوری یا به صورت مجازی از طریق لایو یا ویدئو انجام میشود. حتی پیش از مسابقه برای قرعه کشی این بنرها کاربرد دارند. به طور مثال قبل از مسابقه یک بنر برای اطلاع رسانی مسابقه طراحی میشود و پس از آن طراحی بنر قرعه کشی انجام میشود. به طور کلی این بنر همیشه برای یک کسب و کار فعال کاربرد دارد. جذب مخاطب بیشتر هدف اصلی یک برند در فضای مجازی و فضای واقعی است پس نسبت به آن طراحی و اجرا یک مسابقه انجام میشود. در حال حاضر طراحی تا اجرا مسابقه از طریق فضا مجازی انجام میشود.
طراحی بنر قرعه کشی برای اطلاع رسانی به افراد صورت میگیرد.
تفاوت پوستر تبلیغاتی با طراحی بنر قرعه کشی چیست؟
طراحی بنر قرعه کشی و طراحی پوستر تبلیغاتی آنچنان دور از هم نیستند. در بنر تبلیغاتی مجموعهای از اطلاعات به صورت کلیدی برای معرفی محصول و خدمات بیان میشوند. در نهایت یک راه ارتباطی برای سفارش و خرید بیان میشود. برای بنر قرعه کشی این اطلاعات درباره نوع برند یا خدمات نیست بلکه درباره نحوه قرعه کشی و زمان برگزاری آن اطلاعاتی به مخاطبین داده میشود. هر دو در زمینه خدمات برند خود در قالبی متفاوت به مخاطب اطلاعات میدهند. از نگاه طراح یک فضا برای قرارگیری اجزا بنر وجود دارد. در این فضا چیدمان محتوا و نوع محتوا گرافیکی مهم است. پس دوباره از نگاه مخاطب به فضا خالی خود نگاه میکنیم.
طبق یک برنامه ریزی منظم این فضا با اجزا مناسب پر میشود. در بنر تبلیغاتی اطلاعاتی با توضیح کوتاه قرار میگیرند و در بنر قرعه کشی درباره نوع قرعه کشی به سوالات مخاطبین پاسخ داده میشود. در هر دو هدف اصلی جذب مخاطب و تبلیغ است. در طراحی بنر قرعه کشی یک پالت رنگی متناسب با برند و موضوع مسابقه مورد استفاده قرار میگیرد اما این پالت رنگی شاید مناسب یک بنر تبلیغاتی نباشد. در این حالت استفاده یکسان از ابزار اصلا کاربردی ندارد. حتی تاثیر عکس خواهد داشت.
طراحی بنر قرعه کشی مثل سایر بنرها از اصول طراحی پیروی میکند.
سفارش طراحی بنر قرعه کشی
در طراحی بنر قرعه کشی بعد از اینکه نوع طراحی مشخص شد باید در فضایی مناسب کار طراحی بنر انجام گیرد. این کار توسط موسسههای طراحی بنر انجام میشود. یکی از این موسسهها رایامارکتینگ است. پس از مشاورهای کوتاه با خیال راحت پروژه خود را به دست افراد با تجربه بسپارید. این کار در عین راحتی اگر نکات اصلی طراحی را در نظر نگیرد. کل فرایند و نتیجه آخر از بین میرود. یعنی با یک اشتباه کوچک طراحی غیر اصولی در نظر گرفته میشود. برای اینکه طراحی بنر قرعه کشی طبق اصول پیش برود لازم است در ابتدا فضا بنر را بسنجیم. یعنی این بنر برای فضای بیلبورد یا فضای اینستاگرام ساخته میشود. نکته بعدی در خصوص فضای اینستاگرام آشنایی با روند پیج اینستاگرامی و رده سنی دنبال کنندگان است. به عنوان مثال در نوع رنگبندی و نوع چیدمان اجزا انیمیشنی باید مطابق با این موضوع پیش رفت.
اما برای بیلبورد تنها پیروی از اصول کافی است زیرا مخاطبان کل جامعه هستند. برای طراحی بنر بیلبورد انتخاب نوع رنگ و نوع چاپ باید با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند. به عنوان مثال در هنگام چاپ ظاهر برخی رنگها تغییر میکند. این بنر در هر جایی از سطح شهر میتواند قرار گیرد. یک بنر تبلیغاتی در اتوبوسهای شهری یا یک بنر بیلبورد در تمام نقاط شهر فرقی نمیکند اما همه آنها باید در هنگام چاپ با فرمت و قالبندی طراحی اصلی مطابقت داشته باشند.
برای سفارش طراحی بنر قرعه کشی به افراد با تجربه اعتماد کنید.
اجزا دیگر در طراحی بنر قرعه کشی
در هنگام طراحی بنر قرعه کشی همیشه اجزا دیگری هم هستند. در یک جشنواره ما یک مسابقه بزرگ به همراه مخاطبان خود داریم. این جشنواره نیاز به یک سری حمایت کننده دارد. پس یک بنر دیگر باید مخصوص حمایت کنندگان قرار گیرد. این بنر شامل لوگو اصلی همه حمایت کنندگان است. البته ساختار اصلی بنر قرعه کشی همان است. مورد بعدی طراحی کارت قرعه کشی لایه باز است. به این صورت ظاهری حرفهای به مسابقه خود میدهید. اما کارت قرعه کشی مثل بنر اصلی تقریبا از یک ترکیب رنگی ساخته میشود. در طراحی کارت قرعه کشی اطلاعاتی مثل شماره برگه و اطلاعات فرد شرکت کننده وجود دارد. در برخی از جشنوارهها این برگه باید به همراه مهر اصلی باشد در غیر این صورت فاقد اعتبار است. پس در ساختار طراحی برگه قرعه کشی فضایی برای مهر یا امضا در نظر میگیریم. سپس باید در بالای صفحه جایی برای شماره برگه در نظر بگیریم.
در واقع این شماره برای قرعه کشی استفاده میشود. برای طراحی بنر قرعه کشی معمولا جوایز در بنر اصلی قرار میگیرند. این طراحی برای کارت قرعه کشی هم صورت میگیرد. در کنار اطلاعات فرد شرکت کننده باید اطلاعاتی مثل جوایز هم وجود داشته باشد. در حد امکان در این بخش افراد حمایت کننده هم همراه لوگو خود قرار میگیرند. این اجزا کلی برای طراحی بنر قرعه کشی است.