فراگیری چگونگی درج رپرتاژ
جوامع امروزی با سرعت بسیار زیادی رو به پیشرفت است . بخشی از این پیشرفت مربوط به اینترنتی شدن زندگی بشر است. با ورود فضای مجازی به زندگی بشر مردم به راحتی در خانهی خود کارهای خود را انجام میدهند کارهایی مانند : پرداخت قبضها و واریز پول به حسابهای متفاوت و خرید مواد غذایی و خرید پوشاک و … . فضای مجازی بستری را برای مردم فراهم کرده است که فرد به راحتی در خانه تمامی مدلهای یک محصول را دیده و انتخاب میکند در صورتی که بخواهد به بازار رفته و خرید نماید نمیتواند همهی مدل ها را ببیند و بعد انتخاب نماید.
فضای مجازی برای فروشندگان و صاحبان سرمایه نیز محیطی بسیار عالی است زیرا در فروش فیزیکی افرادی که با شما آشنایی دارند و یا در آن منطقه زندگی میکنند از شما خرید میکنند و این به معنای فروش کم است اما در فضای مجازی شما به تمام دنیا میتوانید محصول و برند خودتان را نشان دهید و مشتریهای بسیاری را برای خود جذب کنید و این به معنای فروش بسیار بالایی برای شما است اما برای این فروش و معرفی نیاز به تبلیغات است. تبلیغات روشهای بسیاری دارد که یکی از آنها رپورتاژ آگهی است.
ما دراین متن دربارهی معنی رپورتاژ چیست و چگونگی درج رپرتاژ و مزایای درج رپرتاژ و خرید رپورتاژ خبری را به صورت کامل برای شما توضیح میدهیم با ما همراه باشید.
رپورتاژ چیست ؟
رپورتاژ آگهی نوعی مقاله است که به صورت بیطرفانهای نوشته میشود و در قالب خبر برای مخاطب خوانده میشود تا ذهن او را مشغول محصول و یا برند معرفی شده نماید. اولین بار این روش در سال 1945 مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن این روش جزو بهترین روشهای تبلیغات( تبلیغات در سایت ها، تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغات در گوگل و …) قرار گرفت به همین دلیل کشورهایی که از این روش استفاده میکردند قوانین بسیار سخت گیرانهای برای این روش تصویب کردند. این روش چند سالی است که در ایران اجرا میشود اما فعلا نظارت و قوانین مشخصی برای این کار وجود ندارد. رپورتاژ انواع متفاوتی دارد مانند : نوشتاری – تلویزیونی – اینترنتی و … که در ایران از نوع اینترنتی آن بیشتر از بقیه استفاده میشود.
مزایای درج رپورتاژ
رپورتاژ آگهی نسبت به بقیهی روشها بهتر است به چندین دلیل که همه در این جا برای شما نام خواهیم برد.
رپورتاز آگهی از نظر هزینهای بسیار مناسبتر از بقیهی روشهای تبلیغات است و همچنین از نظر زمان هم بهتر است زیرا زمان انجام کار نسبت به بقیهی روشها کمتر است. جذب مخاطب بسیار بیشتری هم نسبت به بقیهی روشها دارد زیرا در بیشتر سایت ها به صورت دائم باقی میماند و همیشه میتواند برای شما مخاطب جذب نماید
یکی از مهمترین دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی تاثیر بسیاری که بر روی سئو سایت دارد و باعث بهبود کیفیت سئو سایت میشود. رپورتاژ آگهی را در معتبرترین سایتها منتشر میکنند در این صورت مخاطب با اطمینانی که به سایتی که در آن عضو است دارد وارد سایت شما شده و خریداری خواهد نمود. رپورتاژ آگهی همانطور که گفتیم مقالهای بیطرفانه است که در آن هم از مزایا و هم معایب یک محصول گفته میشود به همین دلیل مخاطب ترغیب میشود که سایت شما را ببیند و قطعا اگر مورد پسند واقع شود خریداری می نماید.
قیمت درج رپرتاژ
همان طور که در بالا گفتیم این روش تازه چند سال است که مورد استفاده قرار گرفته است و نظارتی بر روی قیمت رپورتاژ آگهی وجود ندارد به همین دلیل هر سایتی که رپورتاژ آگهی را انجام میدهد بر اساس تفکرات خودش به شما قیمت خرید رپورتاژ را اعلام میکند.
هزینه رپورتاژ آگهی معمولا بر اساس کیفیت کاری که انجام میشود و اعتباری که سایت در بین هم صنفهای خودش دارد به مشتری اعلام قیمت میکنند. اما یک سری راههای وجود دارد که به صورت رایگان میشود رپورتاژ آگهی انجام داد مانند : پست مهمان – انتشار رپورتاژ آگهی خود در سایتهای وردپرس و بلاگفا – انتشار رپورتاژ آگهی خود در شبکهی اجتماعی ویرگول و … اما استفاده از این کار باعث بهتر شدن سئو سایت شما نمیشود. اما اگر در ابتدای کار هزینهی رپورتاژ آگهی برای شما زیاد بود از این روش تا حدودی میشود استفاده کردن اما بک لینکهایی که خرید رپورتاژ آگهی به شما میدهد بهتر عمل میکند.
نمونه درج رپرتاژ
مثالی برای این که با رپورتاژ آگهی آشنا شوید میآوریم : تصور کنید در خانه نشستهاید و در اینستاگرام خود در حال گشتن هستید در همین زمانی در صفحه خود پستی را مشاهده میکنید موضوع پست تجزیه و تحلیل یک محصول یا برند است مثلا یک برند لوازم آرایشی که محصولات خود را به فردی که شما پیجش را فالو کردهاید داده تا به شما محصولات را معرفی کند در این پست فردی که شما پیجش را فالو کردهاید دربارهی محصولات صحبت میکند و از آنها استفاده مینماید و نظرش را به صورت بیطرفانهای اعلام میکند هم مزایای محصول و هم معایب محصول را گفته و در اخر اعلام میمند که این برند را از کجا میتوان خریداری کرد.
در این اینجا مخاطب چون آن فردی را که پیجش را دنبال میکند اعتماد دارد و فردی که آن محصولات را معرفی کرده است اغراق نکرده در گفتن مزایای محصول و حالت تبلیغ زیادی به پست خودش نداده و همین باعث باور کردن مخاطب میشود و راحتتر به سایت و یا پیج شما میرود و خریداری مینماید.
نتیجه گیری
زندگی امروزهی بشر تحت تاثیر فضای مجازی است و بیشتر کارهای زندگی امروزه با اینترنت و فضای مجازی انجام داده میشود همین امر باعث شده است که مردم کمتر از قبل به بازار رفته و خرید نماید. با به وجود آمدن فضای مجازی مردم راحت شدهاند قبلا به بازار میرفتند و ساعتها به دنبال کالای مورد نظر خود میگشتن اما الان مردم به راحتی در خانه به دنبال کالایی که میخواند میگردند و تمام تنوعهای کالا مورد نظر خود را نگاه کرده و بعد انتخاب مینمایند این پیشرفت باعث شده که بیشتر کسب و کارها بخش مجازی خود را راه اندازی نمایند قطعا برای فروش بالا و برند سازی محصولات خود نیاز شدید به تبلیغات دارند.
تبلیغات همان طور که گفتیم انواع بسیاری دارد اما در ایران در چند سال اخیر استفاده از رپورتاژ آگهی بسیار رونق گرفته است دلایل بسیاری وجود دارد که این روش را برتر از بقیهی روشهای تبلیغات کرده است که در بالا به صورت کامل توضیح دادیم و در بخش هزینه رپورتاژ آگهی هم چون قوانینی وجود ندارد هر سایت برای خود هزینهای متفاوت اعلام میکند رپورتاژهای نیز وجود دارد که به صورت رایگان میشود از آنها استفاده نمود اما نکتهی مهم در این مورد این است که درج رپورتاژ این مدلی کمکی به بهتر شدن سئو سایت شما نمیکند اما راههای وجود دارد که هزینهی رپورتاژ آگهی را برای شما کمتر می نماید مانند : خودتان متن رپورتاز اگهی را بنویسید در این حالت مقدار از هزینه کم میشود اما سایتهای نیز وجود دارند که تولید محتوای رپورتاژ آگهی در آن برای شما رایگان نوشته میشود مانند سایت رایا مارکتینگ و یک سری نکات دیگر که باعث مناسبتر شدن هزینهی رپورتاژ شما میشود . امیدواریم این متن برای شما مفید بوده باشد.