مقالات آموزشی

علت اهمیت طراحی کارت ویزیت آرایشگاه و راهکار های موثر واقع شدن آن

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

آرایشگاه یک امر لازم و ضروری است. شاید در نگاه اول کارت ویزیت آرایشگاه خیلی مهم به نظر نیاید اما باید بدانید به طور کلی کارت ویزیت‌ها ابزارهای قوی برای برقراری ارتباط مناسب با مشتری هستند. هر کسی با هر نوع کسب و کاری نیاز به کارت ویزیت دارد ولی در امر آرایشگری این کارت‌ها اهمیت فراوانی دارند. زیرا آرایشگران باید همیشه به روز و در دسترس باشند به همین دلیل اگر کار و فعالیت شما در حیطه آرایشگری و سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه است به کارت ویزیت نیاز دارید.

عموما مخاطب‌ها با دیدن کارت ویزیت شما درباره شخصیت و نوع کار و فعالیتتان یک تصور اولیه کسب می‌کنند. این تصور اولیه از همه لحاظ بسیار مهم است. زیرا می‌تواند زنجیره‌ای از ارتباطات مختلف را برای شما به وجود بیاورد. بنابراین کارت ویزیت‌ها از این حیث که اثرگذاری اولیه فوق‌العاده و امکان ایجاد ارتباط با شما را برای مخاطبتان فراهم می‌کند، بسیار مهم هستند. کارت ویزیت به نوعی معرف سلایق و کار شما برای بقیه افراد می‌باشند و راه‌های برقراری ارتباط با شما را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه باید به دقت و تحت نظر افراد متخصصی صورت بگیرد. یک طراحی خوب و جذاب می‌تواند مشتریان شما را چندین برابر کند. وقتی کارت ویزیت شما از استانداردهایی برای طراحی برخوردار است، بیننده با جذب شدن به کارت به فکر ارتباط برقرار کردن با شما می‌افتد. در ادامه مطالب به راه‌های جذاب‌تر شدن کارت ویزیت‌ها می‌پردازیم.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:

تحلیل‌های طراحی کارت ویزیت خارجی

 

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه و اطلاعات مورد نیاز در آن:

یکی از راه‌های طراحی کارت ویزیت آرایشگاه جذاب داشتن اطلاعات مناسب است. در واقع کارت ویزیت آرایشگاه مردانه و زنانه باید حاوی اطلاعات خاصی درباره شما و کارتان باشد. این اطلاعات برای ادامه ارتباط و یا برقراری ارتباط تازه با شما لازم هستند. برای داشتن کارت ویزیت آرایشگاه عالی و جذاب باید بدانید چه نوع اطلاعاتی در کارت ویزیت لازم است.

اطلاعاتی که در کارت ویزیت آرایشگاه ذکر می‌شود نباید زیاد و حوصله سربر یا کم و ناکافی باشند. با در نظر گرفتن ابعاد کوچک کارت ویزیت‌ها باید به گونه‌ای این اطلاعات در کارت ویزیت ذکر شوند که باعث شلوغی بیش از حد نباشند. اطلاعاتی که در زیر آمده برای کارت ویزیت آرایشگاه کافی است اما شما می‌توانید به سلیقه خود اطلاعاتی را حذف یا اضافه کنید.

عنوان شغلی:

همان‌طور که مشخص است امروزه در امر آرایشگری تخصص‌های مختلفی به وجود آمده است. بنابراین بسیار ضروری است که عنوان شغل شما در کارت ویزیت ذکر شود. باید بدانید یکی از اولین مواردی که در کارت ویزیت‌ها به چشم می‌خورد عنوان شغلی است. به همین دلیل این مورد باید در نهایت جذابیت نوشته شود.

لوگو و نام آرایشگاه:

نوشتن نام آرایشگاه و یا وجود Logo به روی کارت ویزیت بسیار مهم است. این کار ارتباط‌های مخاطب با شما را آسان‌تر کرده و اگر طراحی خوبی داشته باشد، باعث می‌شود نام آرایشگاه شما در ذهن مخاطبتان ثبت شود. وجود لوگو اگرچه می‌تواند شما را فردی حرفه‌ای و خاص نشان دهد ولی ضروری نیست. پس اگر آرایشگاه شما لوگوی خاصی ندارد نیازی نیست بدون فکر و دلیل خاصی لوگویی را انتخاب کنید. بهتر است انتخاب لوگو دارای پشتوانه فکری درباره هویت شما و فعالیتتان باشد.

اطلاعاتی برای برقراری ارتباط با شما:

این اطلاعات شامل شماره تلفن ثابت و موبایل، آدرس، اینستاگرام و ایمیل شما است. بهتر است فقط شماره تلفن ثابت در این امر ذکر شود زیرا شما را فرد معتمد‌تری نشان می‌دهد.

نام و مشخصات شما:

در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه وجود اسم و مشخصات شما جذابیت کارت را بالا می‌برد. در وهله نخست با دانستن اسم شما زمینه‌های اعتماد درون فرد شکل می‌گیرد و این کار به برقراری ارتباط درست به شما و مخاطب کمک بزرگی می‌کند.

استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه:

برای طراحی کارت ویزیت آرایشگاه استفاده از رنگ درست و مناسب با فعالیت شما بسیار مهم است. بعضی از افراد برای سالن‌های زیبایی خود رنگ خاصی را در نظر گرفته‌‌اند و برای طراحی داخلی نیز از آن استفاده کرده‌اند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید بهتر است که از همین رنگ برای کارت ویزیت خود استفاده کنید. برای استفاده از رنگ‌ها باید اطلاعات کافی درباره آن‌ها داشته باشید.

به همین دلیل کسب اطلاعاتی درباره روانشناسی رنگ (color psychology) به شما کمک می‌کند. معمولا در کارت ویزیت آرایشگاه مردانه از رنگ‌های خنثی مانند مشکی یا سفید استفاده می‌کنند. این در حالی است که طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه از تنوع رنگی زیادی برخوردار است. به خصوص اگر کارت ویزیت برای فردی طراحی شده باشد که در زمینه ناخن و دیزاین آن فعالیت دارد.

برای طراحی کارت ویزیت آرایشگاه انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین کار‌ها است. البته انتخاب رنگ باید با نوع فعالیت فرد در سالن زیبایی هم‌خوانی داشته باشد. شما به عنوان یک طراح باید اطلاعات کافی را درباره فعالیت فرد در آرایشگاه داشته باشید و متناسب با آن کارت ویزیت را طراحی کنید.

بسیاری از افراد خوش ذوق خودشان به وسیله سایت‌ها و برنامه‌های مختلف کارت ویزیت طراحی می‌کنند. قالب‌هایی از کارت ویزیت آرایشگاه زنانه رایگان در برخی از سایت‌ها وجود دارند. البته بهتر است اگر تخصص کافی در زمینه طراحی کارت ویزیت ندارید این کار را انجام ندهید. زیرا کارت ویزیتی که به خوبی طراحی نشده باشد می‌تواند بر محبوبیت شما اثر منفی داشته باشد.

استفاده از ابعاد مناسب در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه:

ابعاد طراحی کارت ویزیت آرایشگاه باید دارای اندازه‌های استانداردی باشد. گاهی طراحی ساده در ابعاد ساده بهترین تاثیر را دارد پس خودتان را گرفتار طراحی‌های عجیب و ابعاد متنوع نکنید. البته به این معنی نیست که کارت ویزیت آرایشگاه زنانه مربعی یا حتی کارت ویزیت آرایشگاه مردانه مربعی نمی‌تواند جذاب باشد.

برعکس در بسیاری از موارد در صورت داشتن طراحی خوب کارت‌های ویزیت مربعی بسیار هم جذاب هستند. اگر قصد داشتید کارت ویزیت خود را مربعی طراحی کنید برای جذاب‌تر شدن نتیجه حتما گوشه‌های آن را گرد کنید. بهترین ابعاد برای کارت ویزیت‌های مربعی 48*48 و 55*55 میلی‌متر است. با وجود این که کارت ویزیت مربعی محبوبیت زیادی در بین عموم مردم دارند بسیاری از افراد دوست دارند از کارت ویزیت‌هایی مستطیلی شکل استفاده کنند.

در این صورت بهترین ابعاد برای کارت ویزیت‌ها اندازه 85*48 و 85*55 میلی‌متر است. در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه حفظ ابعاد استاندارد بسیار مهم است. بهتر است اگر لازم است اطلاعات زیادی را در کارت ویزیت ذکر کنید، به هیچ عنوان ابعاد آن را زیادتر از حد استاندارد نکنید. ولی در صورتی که می‌خواهد اطلاعات کمی ذکر کنید بهتر است که از کارت‌های مربعی که اندازه کوچک‌تری دارند، استفاده کنید.

وجود فضای خالی و تاثیر آن در جذابیت طراحی کارت ویزیت آرایشگاه:

در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه وجود فضای خالی بسیار مهم است. بدون شک کارت ویزیتی شلوغ و شلخته که هیچ فضای خالی‌ای ندارد برای هیچ شخصی جذاب نیست. کارت ویزیتی که دارای فضای خالی است و همه قسمت‌های آن دارای کلمات و اشکال مختلف نیست به مخاطب فرصت تامل و تنفس می‌دهد.

در کارت ویزیت آرایشگاه نیز وجود فضای خالی در ایجاد جذابیت و تاثیرگذاری آن مهم است. اطلاعات شما باید به گونه‌ای طراحی شوند که حتما قسمت‌هایی از کارت بدون هیچ مطلب و شکلی باشند. اگر حجم اطلاعات شما زیاد است بهترین کار خلاقیت در نحوه طراحی است. زیرا بزرگ کردن ابعاد که اصلا کار درستی نیست و کم کردن اطلاعات نیز ممکن است برای شما خوشایند نباشد. با این وجود در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات را کم کنید.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه به گونه‌ای خاص:

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه به گونه‌ای خاص برای بسیاری از افراد خلاق جذاب است. این افراد به دنبال هیجان و نوآوری بوده و دوست دارند کارت ویزیت آن‌ها هم هیجانات خاصی داشته باشد. طراحی کارت ویزیت آرایشگاه خاص می‌تواند طراحی آن به شکل یک قیچی یا هر نوع شکل در زمینه حرفه آرایشگری باشد.

این مورد کاملا به سلیقه و خلاقیت فرد یا طراح بستگی دارد. البته برخی از این افراد فقط به خالی گذاشتن پشت کارت بسنده می‌کنند. خالی گذاشتن پشت کارت به طور کامل یا فقط وجود یک لوگو،شعار یا شکلی کوچک نیز می‌تواند نشان‌دهنده خلاقیت شما باشد. این نکته می‌تواند برای مواردی مانند وقت‌دهی یا ذکر موردهایی در زمینه کار شما با مشتریان نیز کمک کند.

درست است که با خالی گذاشتن پشت کارت ویزیت این کارت بسیار ساده می‌شود. اما دقت کنید که سادگی به دل هر بیننده‌ای می‌نشیند و شیک‌تر است. پس بدون هیچ نگرانی برای جذابیت و راحتی کار خودتان در زمینه‌های گفته شده می‌توانید از این نوع طراحی استفاده کنید.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه و ایجاد حس اشتیاق در مشتری:

در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه با ذکر مواردی می‌توانید اشتیاقی برای ارتباط با شما در دل مشتری ایجاد کنید. داشتن خدمات خاص و ویژه یا ذکر مدارک خاصی که در زمینه آرایشگری دارید می‌تواند اشتیاق مشتری را برای ارتباط با شما بیش‌تر کند. برای این کار باید مورد خاصی که در سالن زیبایی شما عرضه می‌شود را ذکر کنید تا مشتری به نوعی برای آمدن به سالن شما تحریک شود.

البته این کار با تبلیغات نباید اشتباه گرفته شود. معمولا تبلیغات روی کارت ویزیت نتیجه عکس دارند پس بهتر است از این کار دوری کنید. ایجاد شوق و اشتیاق برای ارتباط اگر به درستی انجام شود بدون شک جذابیت کارت ویزیت شما را چندین برابر می‌کند.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه با کیفیت بالا:

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه باید با کیفیت بالایی انجام شود. این کار شامل جنس و نوع چاپ است اگرچه نوع طراحی نیز در بالاتر بردن کیفیت کارت ویزیت موثر است. جنس کاغذ یا هر نوع موادی که در کارت ویزیت استفاده می‌شوند بهتر است که کیفیت بالایی داشته باشد. این کار کلاس کاری شما را بالا برده و حس خوبی را به مشتریان القا می‌کند.

کیفیت بالای کارت ویزیت آرایشگاه شما را فرد حرفه‌ای‌تری نشان داده و اهمیت بالای حرفه و هنر شما را به مشتریان گوشزد می‌کند. بنابراین حتما در انتخاب نوع کاغذ و مواد دیگر دقت فراوانی کنید. مسلما مواد با کیفیت‌تر گران‌تر نیز هستند اما صرف هزینه طراحی کارت ویزیت در این مورد ارزش زیادی دارد.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه با فونت مناسب:

در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه باید فونت مناسبی استفاده شود. فونت مورد استفاده باید خوانا و زیبا باشد. هرگز در یک کارت ویزیت بیش‌تر از دو نوع فونت استفاده نکنید زیرا این کار در جذابیت کارت ویزیت اثر منفی دارد. چون قصد شما طراحی کارت ویزیت برای آرایشگاه است، از فونت‌های نرم و زیبا به جای فونت‌هایی خشن استفاده کنید. مطمئنا این کار جذابیت کارت ویزیت را بالا برده و آن را دلنشین‌تر می‌کند. هم‌چنین فونت‌های نرم و خوانا باعث اعتماد مشتری به شما می‌شود.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه به صورت حرفه‌ای:

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه توسط افراد حرفه‌ای و متخصص نتیجه بهتری دارد. بدون شک این افراد حرفه‌ای بهتر می‌توانند کارت ویزیت را طراحی کنند. شاید پیدا کردن بهترین طراح کارت ویزیت برای شما سخت باشد و به همین دلیل خودتان این کار را انجام داده و نتیجه دلخواه را کسب نکنید. در این صورت بهتر است قبل از شروع طراحی اشتباه کارت ویزیت آرایشگاه خود با مشاورین رایا مارکتینگ در زمینه طراحی کارت ویزیت مشورت کنید.

رایا مارکتینگ با داشتن بهترین و خلاق‌ترین طراحان ایران این امکان را برای شما فراهم کرده تا بر اساس سلیقه خود اما توسط طراحی حرفه‌ای کارت ویزیت خود را طراحی کنید. این کار با کم‌ترین قیمت انجام شده و نتیجه عالی خواهد داشت. طراحی کارت ویزیت آرایشگاه توسط طراحان رایا مارکتینگ بهترین کیفیت و نتیجه را برای شما رقم می‌زند. مشاوره با طراحان کارت ویزیت رایا مارکتینگ رایگان است و شما می‌توانید از این امکان عالی استفاده کنید.

هزینه‌ای که برای طراحی کارت ویزیت در رایا مارکتینگ صرف می‎کنید بسیار ناچیز و کم اما تاثیر آن روی کسب و کارتان عالی است. داشتن کارت ویزیت خوب که باعث ایجاد ارتباط مشتری با شما می‌شود امری لازم است. لذا هر فرد باهوش و حرفه‌ای می‌کوشد تا با استفاده از بهترین طراحان کارت ویزیتی جذاب را داشته باشد. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید با استفاده از طراحان رایا مارکتینگ می‌توانید کارت ویزیتی عالی و جذاب داشته باشید.

سوال‌های رایج در زمینه طراحی کارت ویزیت آرایشگاه:

در زمینه طراحی کارت ویزیت آرایشگاه سوال‌هایی وجود دارد. در ادامه به دو نمونه از سوالات مهم می‌پردازیم.

آیا آرایشگاه‌ها به کارت ویزیت نیاز دارند؟

آرایشگاه‌ها نیز مانند هر نوع کسب و کاری به کارت ویزیت نیاز دارند. کارت ویزیت وسیله ارتباط شما با مشتریان بوده و به نوعی معرف شما برای مشتری‌هایتان است. ایجاد ارتباط دوطرفه مستلزم وجود کارت ویزیت است. به همین دلیل برای آرایشگاه خود نیاز به یک کارت ویزیت جذاب دارید.

مشتری با دیدن کارت ویزیت به یاد شما می‌افتند و برای ایجاد ارتباط با شما مشتاق می‌شوند. داشتن کارت ویزیت یکی از اصل‌های حرفه‌ای بودن در هر نوع شغلی است اما در شغل آرایشگری ضرورت زیادی دارد. زیرا آرایشگران باید همیشه به روز و در دسترس باشند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در زمینه طراحی کارت ویزیت برای آرایشگاه ذکر اطلاعات درست و لازم بسیار مهم است. اطلاعات نباید زیاد و حوصله سربر باشند. ابعاد کارت، استفاده از فونت و رنگ مناسب، وجود فضاهای خالی، داشتن طراحی‌های خاص، بالا بودن کیفیت کارت ویزیت، ایجاد حس اشتیاق با ذکر جمله یا مهارت خاصی که دارید و استفاده از طراحان حرفه‌ای از ویژگی‌های یک کارت ویزیت آرایشگاه جذاب است.

طراح یکی از مهم‌ترین موارد است که بقیه ویژگی‌های کارت ویزیت به آن بستگی دارد. کارت ویزیت‌های ساده و دارای ترکیب رنگ‌های زیبا بیش‌ترین تاثیر را روی عموم مردم دارند. سعی کنید کارت ویزیت‌هایی ساده که در طول مدت زمان طولانی نیز از مد نمی‌افتند انتخاب کنید. طراحی کارت ویزیت آرایشگاه شما باید در نگاه اول جذابیت زیادی داشته باشد تا برای همیشه یاد شما را برای بیننده زنده کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.