مقالات آموزشی

آنالیز طراحی کارت ویزیت خارجی و مواردی که در این خصوص نیاز است بدانیم

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

خارجی نیاز به شناخت نیازهای یک کمپانی خارجی دارد. شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن خواسته‌های یک شخص یا کمپانی برای آن‌ها کارت ویزیت طراحی کنید. با یک سرچ ساده می‌توانید نمونه‌هایی از کارت ویزیت خارجی را ببینید اما برای به دست آوردن اطلاعات بیش‌تر باید کارت‌های ویزیت خلاقانه و خارجی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهید. یک طراح خوب در ابتدای طراحی خود باید اطلاعات لازم درباره نوع فعالیت و نیاز‌های شخص مورد نظر داشته باشد.

هم‌چنین باید با اهداف و دیدگاه‌های شخص آشنا شده و متناسب با آن کارت ویزیت را طراحی کند. در طراحی کارت ویزیت مهم‌ترین مسئله هم‌خوانی و رابطه جدانشدنی بین شخص و کارت ویزیت آن است. به طوری که این کارت ویزیت با توجه به شخصیت و اهداف فرد فقط برای او و به طور اختصاصی طراحی شده است.

بنابراین این نکته اهمیت زیادی دارد که طراحان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در طراحی کارت ویزیت خارجی نیاز به دیدن نمونه‌ها و تحلیل‌هایی درباره آن‌ها داریم. در امر طراحی همیشه دیدن نمونه کار یک کانسپت اولیه در ذهن طراح ایجاد می‌کند که روند طراحی را تسریع می‌بخشد. در این جا هم ما چند نمونه کارت ویزیت خارجی را بر اساس انواع آن‌ها تحلیل می‌کنیم.

طراحی کارت ویزیت خارجی بر اساس جنس:

برای طراحی کارت ویزیت خارجی توجه به جنس در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد. در طرح‌های جدید کارت ویزیت جنس آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل کارت‌های ویزیت خلاقانه‌ای در این زمینه طراحی می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کارت‌های ویزیت عموما از جنس کاغذ هستند.

البته تفاوت در جنس کاغذ کارت ویزیت می‌تواند در تاثیرگذاری ان نقش داشته باشد. البته کارت‌های ویزیتی با جنس‌های مختلف نیز وجود دارد که در ادامه با آن‌ها نیز آشنا می‌شویم. طراحی کارت ویزیت خارجی با استفاده از جنس خاصی از کاغذ: همان‌طور در نمونه زیر مشاهده می‌کنید این کارت ویزیت با جنس کاغذ کارتونی خود حس و حالی کلاسیک دارد.

این نوع کارت ویزیت به دلیل خاص بودن جنس کاغذ آن برای نمونه شغل‌های خاصی مانند کتاب‌فروشی‌ها، ناشرین و نویسندگان انواع کتاب مناسب است. در این کارت ویزیت از دو نوع فونت استفاده شده که همین تعداد فونت برای کارت ویزیت مناسب بوده و بیش‌تر از جایز نیست.

  • طراحی کارت ویزیت خارجی با جنس پارچه:

در انتخاب جنس کارت ویزیت هیچ محدودیتی به خصوص در خارج از کشور وجود ندارد. زیرا در اکثر کشورهای پیشرفته امکان چاپ به روی انواع جنس‌ها وجود دارد. مثلا در زیر کارت ویزیتی با جنس کتان مشاهده می‌کنید. این کارت ویزیت با رنگ سفید و بافت کتان خود به خوبی و سادگی طراحی شده است. تاثیرگذارترین نکته در این کارت ویزیت جنس آن است که با نوع فعالیت کمپانی تناسب دارد. البته وجود فضاهای خالی و سادگی کارت حس پارچه‌ی کتان را بهتر منتقل می‌کند.

  • کارت‌های ویزیت خلاقانه‌ای از جنس چوب:

برای کسب و کارهایی که در زمینه چوب هستند این نوع کارت ویزیت‌ها گزینه خوبی است. در زیر چند نمونه کارت ویزیت با جنس چوب مشاهده می‌کنید. ایجاد فضاهای خالی جنس خاص چوب را بهتر نشان می‌دهد. در انتخاب چوب دست طراح باز است و می‌تواند از انواع چوب‌های گران قیمت یا ارزان استفاده کند.

  • طراحی کارت ویزیت خارجی از متریال فلز:

فلز یکی از متریال‌هایی است که در طراحی کارت ویزیت به کار می‌رود. مهم‌ترین خاصیت این نوع کارت ویزیت‌ها دوام بالا و طراحی و جنس ویژه آن‌ها است.

  • طراحی کارت ویزیت با متریال چرم:

دوام بالا، جنس خاص و تاثیرگذار از ویژگی‌های این نوع کارت ویزیت‌ها است.

  • کارت ویزیت با استفاده از متریال شیشه:

یکی دیگر از انواع جنس‌هایی که در طراحی کارت ویزیت از آن استفاده می‌شود، شیشه است. کارت‌های ویزیت شیشه‌ای بسیار مدرن بوده و با ماندگاری بالایی که دارند بسیار مناسب هستند.  شیشه به کار رفته می‌تواند مات یا شفاف باشد.

طراحی کارت ویزیت خارجی به روشی خاص:

در طراحی کارت ویزیت خارجی گاهی ساختارشکنی تاثیر بسیار خوبی دارد. طراحی کارت ویزیت شخصی خاص یا یک کمپانی ویژه باید به شکلی خاص و ویژه‌ای طراحی شود. ساختارشکنی به نشانه زیر پا گذاشتن تمام قواعد و قانون‌ها در یک مورد خاص نیست. اما با تغییر در یک اصل همیشگی می‌توانید تغییری اساسی به وجود آورید.

برای مثال طراحی کارت ویزیت همیشه روی کاغذ یا جنس‌هایی از این دسته بوده است حال اگر شما کارت ویزیتی با جنس شکلات طراحی کنید یک ساختارشکنی جالب انجام داده‌اید. علاوه بر تغییر در جنس کارت‌های ویزیت می‌توانید در فرم و شکل کلی نیز ساختارشکنی کنید.

طراحی کارت ویزیت خارجی قابل خوردن:

طراحی کارت ویزیت خارجی می‌تواند حتی کارت ویزیتی قابل خوردن نیز باشد. متریال این نوع کارت ویزیت‌ها می‌تواند انواع شکلات و آبنبات باشد. البته در نگاه اول ممکن است کارت ویزیت که قابل خوردن است به نظر شما صرفه اقتصادی نداشته باشد.

اما این کارت ویزیت می‌تواند در عین حال که معرف کمپانی شما است، طعم خاص مواد غذایی و شکلات‌های کمپانی شما را در ذهن مشتریانتان ثبت می‌کند. برای شرکت‌های سازنده مواد غذایی، شکلات، پاستیل، بیسکویت و آدامس این کارت‌های ویزیت خلاقانه و بسیار خاص هستند.

مهم‌ترین ویژگی این کارت‌ها خوشمزه و خاص بودن آن‌ها است. خیلی کم پیش می‌آید که در زندگی روزمره با این چنین کارت‌هایی روبه‌رو شویم به همین دلیل بدون شک به یاد هر کسی خواهند ماند. مخصوصا اگر این نوع کارت‌های ویزیت قابل خوردن بهداشتی نیز باشند. در این صورت بدون شک بهترین راه برای معرفی محصولات شما به مشتریان هستند.

 

برای طراحی کارت ویزیت خارجی شما می‌توانید هر نوع متریال خاص و قابل خوردن را انتخاب کنید. به خصوص که با پیشرفت دنیای صنعت امکان چاپ رو هر نوع متریالی با بالاترین کیفیت وجود دارد. در این مورد کارت ویزیت شما تبدیل به یک تبلیغ برای کالای مورد نظر شما شده و اگر به بهترین شکل طراحی و چاپ شود بهترین تبلیغ برای شما به حساب می‌آید. در طرح‌های جدید کارت ویزیت نمونه‌های قابل خوردن جذابیت زیادی برای هر کسی داشته و خلاقیت اشخاص را نشان می‌دهد.

طراحی کارت ویزیت خارجی برجسته:

طراحی کارت ویزیت خارجی به صورت برجسته یکی از انواع روش‌های ساده و کاربردی است. به این کارت ویزیت‌ها لترپرس  (Letterpress) برجسته می‌گویند. این کارت ویزیت‌ها می‌توانند در کنار ساده بودنشان حس و حال خوبی از فعالیت شما را به افراد منتقل کنند. در نرم‌افزار طراحی کارت ویزیت امکان برجسته‌سازی برخی از المان‌ها یا کلمات وجود دارد.

طراحی کارت ویزیت خارجی با شکل و فرمی خاص:

در طراحی کارت ویزیت خارجی بدون شک اولین چیزی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شکل و فرم کارت ویزیت است. افراد متفاوت و منحصر به فرد که به دنبال تفاوت و خلاقیت هستند از این دسته کارت ویزیت‌ها استقبال می‌کنند. در این کارت ویزیت‌ها فرم‌های عمومی جای خود را به فرم‌هایی داده‌اند که کم‌تر به عنوان کارت ویزیت وجود دارند.

انتخاب نوع فرم به خلاقیت طراح و کسب و کار فرد بستگی دارد. کارت‌های ویزیت با فرم خاص هزینه طراحی کارت ویزیت کم‌تری نسبت به کارت‌های ویزیت قابل خوردن دارند به همین دلیل طرفداران زیادی نیز دارند. کارت‌های خاص از نظر بصری بیش‌تر در ذهن عموم افراد باقی می‌ماند.

 

طراحی کارت ویزیت خارجی پرفراژ:

یکی دیگر از موارد طراحی کارت ویزیت خارجی پرفراژ (Perforated Business Cards) است. در این کارت ویزیت قسمتی خاصی از کارت ویزیت پرفراژ بوده و جدا می‌شود. این کار نیز در کارت ویزیت‌ها می‌تواند با خلاقیت همراه بوده و زیبایی کارت را دو چندان کند. به عنوان مثال در کارت ویزیت زیر قسمت نام و مشخصات کلی پرفراژ بوده که مخاطب با جدا کردن آن قسمت مشخصات را می‌بیند.

در طراحی کارت ویزیت خارجی بالا مشاهده کردید که یک طراح خلاق چگونه با استفاده از پرفراژ کارت ویزیت را به دو قسمت تقسیم می‌کند. تقسیم کارت ویزیت به دو قسمت مساوی کاملا با شغل و فعالیت فرد که وکالت است تطابق دارد. بیش‌ترین دلیل جذابیت این کارت ویزیت نیز وجود ارتباط بین شغل و طراحی خاص کارت ویزیت است.

طراحی کارت ویزیت خارجی به صورت سه بعدی:

طراحی کارت ویزیت خارجی به صورت سه بعدی از جدیدترین روش‌های طراحی است. در کارت ویزیت خارجی ممکن است از این نوع نمونه‌ها جدید و خاص باشند. کارت‌های ویزیت سه بعدی به دلیل خلاقیت خاصی که طرفداران زیادی دارند. البته طراحان این نوع کارت‌های ویزیت بسیار هنرمندانه عمل کرده و یک اثر هنری واقعی طراحی می‌کنند.

توجه به کارت‌های ویزیت روز به روز افزایش یافته و میدان رقابت در زمینه داشتن کارت ویزیت بهتر تنگ‌تر شده است. این روش برای معرفی کسب و کار خاص و خلاق شما می‌تواند بهترین راه حل باشد.

طراحی کارت ویزیت خارجی به صورت pop up:

طراحی کارت ویزیت خارجی pop up نیز از روش‌های جدید طراحی کارت ویزیت است. در این طراحی لوگو یا طرحی خاص برای یک هدف مشخص جداشونده طراحی می‌شود. هدفی که بر اساس آن طراح طرحی خاص را برای کارت ویزیت در نظر می‌گیرد باید با هدف کمپانی مطابقت داشته باشد.

در این نوع طراحی خلاقیت و سلیقه طراح حرف اول را می‌زند. لذا انتخاب یک طراح خوب بسیار مهم است. مثلا در زیر کارت ویزیت یک مشاوره املاک را داریم که به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

طراحی کارت ویزیت خارجی عکس‌دار:

طراحی کارت ویزیت خارجی عکس‌دار نیز در بین طراحی‌های مختلف طرفداران زیادی دارد. در این نوع کارت ویزیت عامل تعیین‌کننده عکس شخص است. بهتر است که از یک عکس تاثیرگذار استفاده کنید. استفاده از عکس‌هایی با لباس مناسب و یک لبخند مطمئن بهترین انتخاب است.

زیرا در این عکس‌ها احساس مثبت شما به مخاطب انتقال داده می‌شود. رنگی یا سایه روشن بودن کارت ویزیت به فعالیت و جدیت کار شما بستگی دارد. دیدن عکس شما روی کارت ویزیت می‌تواند یک اطمینان قلبی برای مخاطب ایجاد کند. کارت ویزیت عکس‌دار در برقراری ارتباط سالم‌تر و بهتر بسیار موثر است. 

 

طراحی کارت ویزیت خارجی بر اساس پوشش و چاپ:

طراحی کارت ویزیت خارجی بر اساس نوع پوشش آن‌ها به دسته‌های یووی، انواع لمینت و سلفون تقسیم می‌شوند. این پوشش‌ها برای سطح کارت ویزیت به کار می‌روند و هر کدام قابلیت خاصی را به کارت ویزیت می‌بخشد.

طراحی کارت ویزیت خارجی بر اساس نوع چاپ نیز متفاوت است. چاپ کارت ویزیت خارجی خاص می‌تواند طلاکوب، نقره‌کوب و با فویل‌های رنگی باشد. بدون شک طلاکوب و نقره‌کوب بودن کارت ویزیت در خاص‌تر شدن آن نقش بسزایی دارند.

 

طراحی کارت ویزیت خارجی و وبتو:

طراحی کارت ویزیت خارجی همان‌طور که دید به یک اثر هنری واقعی تبدیل شده است. هر طراحی برای تاثیرگذاری بیش‌تر کارت ویزیت تلاش کرده و با توجه به نمونه‌هایی که در بالا دیدید بدون شک طراحان در کار خود بسیار موفق بوده‌اند. البته قطعا طراحان ایرانی نیز در زمینه طراحی کارت ویزیت چیزی کم‌تر از طراحان خارجی ندارند.

طراحان ایرانی بسیاری هستند که در سایت رایا مارکتینگ با کم‌ترین هزینه ممکن برای شما کارت ویزیتی با کیفیتی جهانی طراحی می‌کنند. طراحان خلاق و جوان رایا مارکتینگ در ارائه بهترین طرح‌ها حرف اول را در ایران می‌زنند. اگر می‌خواهید کارت ویزیتی خاص و زیبا داشته باشید کار طراحی آن را به تیم حرفه‌ای رایا مارکتینگ بسپارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.