مقالات آموزشی

علت اهمیت طراحی لوگو ساختمانی و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد

مفید بود؟

مقدمه

اگر به گذشته ای نه چندان دور نگاه کنیم می بینیم که تبلیغات (Advertising) زیادی برای هیچ محصولی در کار نبود شرکت ها کمتر بودند هر شرکت مسئول تامین بخشی از نیاز مردم بود به عنوان مثال یک کسب و کار که وظیفه اش تولید لوازم خانگی بود رقیبی نداشت و تمام مردم به ناچار باید از همان فروشنده لوازم مورد نیاز خود را می خریدند!

شاید دائم در حال گله باشیم که در این روزگار هر کاری در بازار صد ها رقیب دارد و فرصت ها شغلی کم شده است. اما با بیشتر شدن رقبا و کسب و کار های مشابه صاحبان کسب و کار مجبورند که در بهترین کیفیت محصول و خدمت خود را ارائه دهند تا گوی سبقت را از رقیبان بربایند و اینکه تنوع مردم در خرید بیشتر شده است و مجبور نیستید فقط از یک مغازه دار یا شرکت خرید کنید .

 اما یک نکته را نیز درمورد این بازار پر رقیب همگی ما خوب فهمیده ایم و آن این است که نباید لحظه ای در شناساندن محصولات و خدمات به مشتری درنگ کرد و هر قدم مثبتی می تواند در جذب مشتری و اعتبار شرکت مفید باشد شاید برای برخی عبارت “طراحی لوگو ساختمانی (Building logo design)  “عبارتی عجیب و تازه باشد اما حقیقت این است که حتی شرکت های ساختمانی نیز شدیدا نیاز به افزایش اعتبار و جلب اعتماد مردم دارند.

و یکی از ساده ترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش اعتبار شرکت همین طراحی لوگو است. امروزه حتی در شهر های کوچک هم می توان شرکت های ساختمانی را مشاهده کرد مردم همیشه به معماری، مهندسی ساختمان و نقشه کشی نیاز دارند و اگر قرار است کار های بزرگ انجام دهید یا با رقیبانتان مبارزه خوبی داشته باشید پس به طراحی آرم ساختمانی یا همان لوگو نیاز دارید.

 آیا واقعا به طراحی لوگو نیاز دارم؟

راستش را بخواهید اگر می خواهید مردم با دیدن یک تصویر شما را به خاطر بیاورند، کارهایی خوبی که می کنید به اسم خود شما ثبت شود پس به لوگو نیاز دارید اما اگر قرار است سرتان به کار خودتان گرم باشد و علاقه ای به پیشرفت بیشتر ندارید خوب طبیعی است که هزینه کردن برای یک لوگوی خوب فایده ای ندارد! طراحی لوگو ساختمانی بجز یادآوری شما در ذهن مشتریان باعث می شود مشتری برای کسب و کار شما احترام قائل شود.

 قطعا وقتی شما به مکانی مراجعه می کنید که دارای یک آرم است در ابتدا به این فکر می کنید که معنای لوگو یا آرم چه می تواند باشد و با حدس زدن معنای لوگو هوش و زیرکی صاحبان کسب و کار را تایید می کنید. این اولین قدم برای جذب مخاطب است که حتی اگر از سر کنجکاوی هم شده به خدمات شرکت شما نگاه بیندازد و عجیب نیست اگر بگوییم بیشتر ما فقط زمانی چیزی را می خواهیم که آن را ببینیم!

 پس اگر افراد با دیدن لوگوی شما به دیدن خدمات شرکتتان کنجکاو شدن و با دیدن خدمات یا محصولات شرکت به شما سفارش چیزی که از قدیم می خواستند یا یکی از آشنایان می خواهد را دادند تعجبی در کار نیست حتی می گویند که اجناسی که در سوپر مارکت ها بیشتر در معرض دید است را مردم بیشتر می خرند!!

اهمیت بالای طراحی لوگو

این تحقیقات توسط دانشمندان به اثبات رسیده اند و همین موضوع اهمیت بالای لوگو را نشان می دهد. طراحی لوگو ساختمانی به شما کمک می کند که همیشه در معرض دید باشید یک لوگوی خوب خودش قدرت است البته از همین الان به فکر یک وبسایت خوب نیز باشید.

چرا که کسب و کار های سنتی هیچگاه نمی توانند به کسب و کار های اینترنتی و دیجیتال برسند و از الان بهتر است خودتان را آماده این شرایط کنید.  در ادامه ویژگی های طراحی یک لوگوی ساختمانی مناسب را به شما نشان خواهیم داد.

نکته: در طراحی لوگو ساختمانی توجه داشته باشید که از نوع تصویر وکتور استفاده شود چرا که این نوع تصویر اگر در هر اندازه ای قرار بگیرید ذره ای از کیفیت و جزئیات تصویر آسیب نمی بیند.

 

نقد لوگو شماره 1:

اولین لوگویی که برای نقد آماده کرده ایم یک لوگوی ساده است که به راحتی با مشتری ارتباط برقرار می کند و فقط با چندین خط ساده چند آسمان خراش را به تصویر می کشد هاشور ها موجود در تصویر می تواند این معنا را به ذهن مشتری انتقال دهد که این شرکت به سادگی (مثل کشیدن چندین خط روی کاغذ و کشیدن یک ساختمان) و بدون دردسر بنای مورد نظر شما را تکمیل می کند!

ترکیبات رنگی لوگو هوشمندانه است و از رنگ آبی برای جلب اعتماد استفاده شده است (رنگ اصلی لوگو و یا شرکت همان آبی است) در کنار رنگ آبی رنگ نقره ای را داریم که می تواند نشانی از استحکام بنا های ساخته شده توسط شرکت باشد! در کل سعی کنید سادگی را طراحی لوگو ساختمانی رعایت کنید لوگوی بالا را می توان یک لوگوی خوب دانست که هم به کسب و کار ساختمان سازی مربوط است هم ساده است و هم رنگ بندی خوبی دارد.

نقد لوگو شماره 2:

در لوگوی بالا همه چیز خوب به نظر می رسد لوگو ساده و قابل درک است و نمایی از یک خانه را نشان می دهد که با طیفی از رنگ های سبز که حس آرامش را القا می کند و رنگ سیاه ترکیب شده است شاید لوگو در نگاه اول به مخاطب این حس را بدهد که اگر به این کسب و کار اطمینان کند حاصب خانه ای زیبا و مکانی دارای آرامش خواهد شد اما در حقیقت لوگو فاقد ویژگی هایی همچون خاص بودن است و ممکن زود فراموش شود!

حتی در کتاب های مربوط به کودکان نیز از تصاویر وکتوری مربوط به خانه استفاده خواهد شد و اگر لوگو متفاوت تر بود می توانست بهتر به نظر برسد و ارزش های شرکت را بهتر نشان دهد. در کل لوگو می توانست بهتر باشد اما نمونه‌ی یک لوگوی قابل اطمینان و اصیل است که خانه و آرامش داشتن یک خانه مستقل را به مخاطب می دهد.

نقد لوگو شماره 3:

در لوگو بالا با یک لوگو بسیار ساده طرف هستیم که فقط با اشکال ساده ای مانند دایره، مربع و مستطیل ساخته شده است در ابتدا شیروانی یک خانه را در لوگو می بینیم که نشان از این است که شرکت در ساخت خانه های امن و قابل اطمینان همراه شماست در پشت شیروانی خانه چند ساختمان را می بینیم که می تواند نشان از این باشد که شرکت بیش از ساختن خانه های معمولی در ساخت بنای های بزرگ و آپارتمانی نیز شهرت دارد.

شاید در نگاه اول شما این لوگو با کمترین زحمت طراحی شده باشد و خلاقیت زیادی را در آن نبینید اما این لوگو را می توان یک طراحی لوگو ساختمانی عالی توصیف کرد چرا که بسیاری از معانی مهم را در خود دارد، کسب و کار را در چند ثانیه معرفی می کند، قابل یادآوری است و از همه مهمتر هیچ پیچیدگی اضافی ندارد.

نقد مجموعه لوگو شماره 4:

به یک مجموعه طراحی لوگو ساختمانی رسیدیم که تقریبا از یک طرح استفاده شده است و همه آنها شبیه به هم هستند در یک کلام باید گفت که در این لوگو یا مجموعه لوگو اوج نبوغ و خلاقیت را می بینید لوگو ها ساده هستند به خوبی به مخاطب می گویند که حوزه فعالیت شرکت چیست و رنگ طلایی و مشکلی استفاده شده نماد لوکس بودن و اینکه ساختمان، و خانه های شیک تحویل شما داده می شوند است.

اگر به لوگو ها دقت کنید تمامی آنها علاوه بر اینکه به خوبی رسم شده اند و تصاویر خانه، آپارتمان و ساختمان های اداری را نشان می دهند فقط با یک خط شروع و پایان طراحی شده اند!! که نشان از این است که اگر چه شرکت سعی دارد به شما بگوید بناهای بسیار شیک و لوکس را تحویل شما می دهد اما اینکار را با سرعت و دردسر بسیار کم انجام می دهد.

مکان قرار گیری نام و شعار شرکت به خوبی تنظیم شده است حتی در لوگو به سادگی تنوع بنا ها نشان داده شده است. در کل این طراحی لوگو ساختمانی نمادی از یک لوگوی لوکس، مدرن، مینیمال و دوست داشتنی را می دهد که می تواند برای الهام در طراحی های شما استفاده شود.

کلام آخر

در این مقاله 4 طراحی لوگو ساختمان سازی یا شرکت های ساختمانی را بررسی کردیم در تمامی لوگو ها سادگی و رنگ های کم را مشاهده کردید که نشان از این است که هر چه لوگو شما ساده تر باشد بهتر است مخصوصا در روزگار ما که رقابت به شدت بالاست و یک لوگوی پیچیده هیچگاه در حافظه‌ی مردم پر مشغله ما جای نمی گیرد!

سعی کنید از نکات مثبت و منفی این لوگو ها درس بگیرید و از لوگو ها موفق این عرصه نیز برای کار خود الهام بگیرید. اگر می خواهید طراحی لوگوی خود را به افراد متخصص بسپارید می توانید این کار را به رایا مارکتینگ واگذار کنید. شما می توانید هزینه طراحی لوگو

را در این سایت مشاهده نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.