پکیج تولید محتوا
در این مقاله قصد داریم درباره پکیج تولید محتوا صحبت کنیم. بدین منظور باید به سراغ مفهوم تولید محتوا و محتواسازی برویم. در مرحله بعدی به سراغ شرایط داشتن یک تولید محتوا برویم. همچنین در ادامه به سراغ مفهوم پکیج تولید محتوا خواهیم رفت. پس با ما همراه باشید.
اگر بخواهیم مقاله خود را با یک پرسش آغاز کنیم باید بگوییم هنگامی که به تولید محتوا فکر میکنید، به یاد چه میافتید؟ حتما بیشتر شما به یاد مقاله نوشتن میافتید. باید گفت تقریبا ذهن بیشتر شما به سمت درستی حرکت خود را آغاز کرده است. یکی از مصداقهای تولید محتوا، نوشتن مقاله و متن است. اما اگر بخواهیم تعریفی دقیقتر و البته جامعتر از تولید محتوا ارائه دهیم، باید گفت تولید محتوا به هر چیزی که قابل درک و انتشار باشد و پیام یا مضمونی برای ارائه داشته باشد، گفته میشود. به همین دلیل تولید محتوا به سه مدل کلی زیر قابل ارائه و نمایش است:
- تولید محتوا متنی
- تولید محتوا تصویری
- تولید محتوا صوتی
هر کدام از این مدلها بسته به هدف شما قابل استفاده است. برای اینکه بدانید کدام مدل یا روش برای شما مناسبتر است، باید طیف مخاطبان خود را بشناسیم. برای مثال زمانی که میدانید مخاطبان شما تمایل زیادی به خواندن ندارند و گوش کردن و یا دیدن کلیپ و تصاویر را ترجیح میدهند، بهتر است سراغ تولید محتوا تصویری و تولید محتوا صوتی بروید. معمولا از تولید محتوا به روش متنی بیشتر هنگام بارگذاری یا قرار دادن مطالب در وبسایتها و پایگاههای اطلاعاتی استفاده میشود و یا بیشتر در جوامع علمی و آکادمیک کاربرد دارد و حالت اطلاع رسانی دارد اما از تولید محتوا به روش تصویری و صوتی بیشتر در شبکههای اجتماعی استفاده میشود به خصوص تولید محتوا تصویری به منظور تولید محتوا در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام کاربرد فراوانی دارد زیرا کاربران اینستاگرام به طور معمول فرصت زیادی برای خواندن محتواهای متنی صرف نمیکنند. علاوه بر این حوصله این کار را نیز ندارند! اما اگر همین محتوا در قالب تصاویر رنگارنگ و مرسوم در شبکههای اجتماعی به کاربران عرضه شود، نتیجه بهتری خواهد گذاشت و بسیار تاثیرگذار و ایده آل خواهد بود.
هدف اصلی از داشتن پکیج تولید محتوا چیست؟
در این قسمت به بیان هدف اصلی از داشتن پکیج تولید محتوا خواهیم رفت. به همین دلیل پس از آشنایی با مفهوم محتواسازی باید به سراغ هدف آن برویم. به طور کلی تولید محتوا با هدف بازاریابی انجام میشود. البته این جمله به شرطی درست است که منظور ما از تولید محتوا در حوزههای اینترنت و وبسایتهای تبلیغاتی و خرید و فروش باشد. در غیر این حالت میتوان اهداف فرهنگی و علمی را نیز برای تولید محتوا در نظر گرفت. اما هدف ما بررسی اهداف تولید محتوا در این مقاله در حوزههای تبلیغاتی است که به اهداف بازاریابی ختم میشود و در راستای اهداف بازاریابی است و به طور غیر مستقیم یا حتی در برخی موارد باعث افزایش فروش و یا سود حاصل از یک کسب و کار خواهد شد. اما آیا واقعا هر تولید محتوایی منجر به افزایش سود و فروش خواهد شد؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است! بله، درست به همین دلیل است که دو نفر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام یک محتوا را تولید و پست میکنند اما تولید محتوای یکی بسیار کاربرد پسند و اصطلاحا لایک بالایی میگیرد ولی دیگری خیر! برای مثال آقا ناصر و عمو محمود لیا هر دو ورزش میکنند و عکس تمرینات ورزشی را در اینستاگرام بارگذاری میکنند اما عکسهای تهیه غذای عمو محمود را کل ایران لایک میکنند اما عکسهای آقا ناصر را فقط باجناقش! بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدید که حتما برای تولید محتوای عامه پسند و یا کاربر پسند رعایت یکسری نکات لازم و ضروری است.
کدام پکیج تولید محتوا بهتر عمل میکند؟
همانطور که در قسمت قبل گفتیم هر تولید محتوایی نمیتواند موفق ظاهر شود. بلکه برای این کار ابتدا باید در رابطه با موضوعی که قصد محتواسازی دارید، خوب فکر کنید. در واقع در ابتدا باید برای آن یک ایده در ذهن خود تصور کنیم و در مرحله بعد به آن ایده شاخ و برگ یا پر و بال دهیم. سپس به این فکر باشیم که این ایده را چگونه اجرا کنیم؟ برای اینکه بتوانیم این مرحله را درست اجرا کنیم، ابتدا باید پاسخ سوالات زیر را بدهید:
- مخاطبان شما بیشتر از چه گروهی هستند؟
- مخاطبان شما اهل مطالعه هستند یا فرصت مطالعه ندارند و بیشتر از دیدن تصاویر لذت میبرند؟
بیشتر بخوانید: در مورد تولید محتوای دیجیتال چه ها نمیدانید؟
با پاسخ به پرسشهای بالا تقریبا نیمی از مسیر را پیمودهاید، پس از این مرحله میتوانید به سراغ تولید محتوا بروید. همچنین در این مرحله مشخص شده است، تولید محتوای شما به کدام شکل موثرتر است و میتواند نتیجه بهتری داشته باشد؟ پس از آن باید علاوه بر تولید محتوا، مطالب خود را بهینه نویسی کنید. بهینه نویسی یکی از اصول مهم در زمینه محتواسازی است. بدین معنا که قوانین مرتبط با سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو را در رابطه با آنها کاملا رعایت کنید تا به راحتی در اختیار مخاطبان شما قرار بگیرد. علاوه بر این حتما باید مطالب خود را بروز رسانی کنید. پس از آن حتما باید نتیجه کار خود را بررسی کنید تا متوجه شوید اشکالات کار شما کجاست؟ و یا اگر کار شما تاثیر گذار بوده است، در کدام قسمت قویتر عمل کرده اید؟ پس از بررسی این موارد میتوان به طور کلی در مورد تولید محتوایی که کردید، میتوان نظر داد.
قوانین سئو در محتوا
پس فراموش نکنید رعایت قوانین سئو بسیار مهم و تاثیرگذار در نتیجه نهایی کار خواهد بود. قوانین سئو در محتوا شامل موارد زیر خواهد شد که توسط سئو کار بررسی خواهد شد:
- بررسی کامل قوانین سئو در محتوای متنی
- تکرار کلمه کلیدی اصلی با توجه به چگالی متن به طوری که هم کلمه کلیدی متن و اصل ماجرا فراموش نشود و هم اینکه تکرار بیش از حد، باعث به وجود آمدن حشو و تکرار شود.
- در نظر گرفتن یک عکس بعد از استفاده از هر 300 کلمه. تصاویری که بدین منظور انتخاب میشوند کاملا باید با متن همخوانی داشته باشند.
- حتما سعی شود در متن از دسته بندیهای مختلف با استفاده از نمادهای مخصوص ورد مانند بولتها استفاده شود.
- استفاده از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که هر کدام حداقل یک بار در متن تکرار شده باشند.
- رعایت سایر علامتگذاریها در متن مانند ویرگول، نقطه و …
- مشخص کردن اینکه در کدام قسمت متن از چه کلمات کلیدی استفاده شده است با استفاده از بلد کردن کلمات با رنگی متفاوت از متن اصلی.
پکیج تولید محتوا دقیقا چیست؟
پکیج تولید محتوا میتواند بسته به سیاست هر شرکتی معنای متفاوتی داشته باشد. برای مثال با ورود به وبسایت شرکت رایا مارکتینگ مشاهده خواهید کرد در مورد پکیج تولید محتوا این طور نوشته است که که با بالا رفتن تعداد محتواهای درخواستی شما، هزینههای شما نیز کاهش مییابد. در یک پکیج تولید محتوا که حرفهای و اصولی تهیه شده باشد، باید ثبات در انتشار در اولویت قرار داشته باشد. علاوه بر این، بایستی در نهایت حفظ کیفیت به سازگاری میان مطالب نیز دقت ویژه داشته باشد. همچنین خلاقیت و نوآوری در تهیه محتوا بسیار ضروری و واجب است تا مخاطب دلزده و کسل نشود. در شرکت رایا مارکتینگ برای اطمینان پیدا کردن از کیفیت تولید محتوا، میتوانید یک محتوای رایگان 1000 کلمهای دریافت کنید. هزینهی تولید محتوای متنی معمولا بر اساس تعداد کلمه محاسبه میشود که البته این مورد بر اساس نوع محتوا (تالیفی، ترجمهای، بازنویسی و…) میتواند متفاوت باشد. در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که از گروه حرفهای و ویژهای برای محتواسازی استفاده کنید تا از نتیجه حاصله رضایت کافی را داشته باشید. فراموش نکنید که استفاده از محتوای نامناسب و نادرست میتواند منجر به نتیجه معکوس و منفی نیز بشود. محتوای شما حتما باید سئو شده باشد و از این لحاظ به خوبی بررسی شده باشد تا به خوبی در معرض دید مخاطبان یا کاربران قرار بگیرد.
پکیج تولید محتوا را از کجا تهیه کنم؟
برای تهیه پکیج تولید محتوا، باید به سراغ شرکتهایی بروید که در زمینه تولید محتوا فعال هستند و ما آنها را با عنوان شرکتهای تولید کننده محتوا یا شرکت فروش تولید محتوا میشناسیم. شرکتهای زیادی هستند که با استفاده از تعداد زیادی از کارشناسان تولید محتوا و نویسندگان محتوا متنی و تولید کنندگان پادکستهای صوتی و کلیپهای تصویری و گرافیکی به انواع فعالیت در زمینه محتواسازی مشغول هستند. بنابراین برای ثبت درخواست تولید محتوا، باید ابتدا اسامی این شرکتها را در اینترنت جستجو کنید. اکثر این شرکتها مانند رایا مارکتینگ پس از قسمت ثبت درخواست با توجه به نوع تولید محتوای درخواستی، مشاوره در زمینه قیمت نیز ارائه خواهند داد. برای این کار یعنی تولید محتوای مناسب موضوع مورد نظرتان میتوانید از کارشناسان تولید محتوا در این شرکتها نیز کمک بگیرید. در مورد استعلام قیمت باید گفت قیمت تولید محتوا بستگی به این دارد که محتوای شما از کدام نوع است؟ برای مثال در مورد محتوای متنی، قیمت با توجه به تعداد کلمهها محاسبه خواهد شد. در مورد سایر مدلهای محتوا باید دید که دقیقا چه چیزی مد نظر است؟ همچنین در صورتی که برای ثبت درخواست تولید محتوا از شرکتهایی که در این زمینه فعال هستند، استفاده کنید، میتوانید از بابت ویراستاری محتوا، اطمینان خاطر پیدا کنید.