یکی از مهمترین ابزارها در شناحته شدن در هر حرفه ای داشتن یک لوگوی منحصر به فرد است. لوگویی که معرف نام و یا برند صاحب لوگو باشد. طراحی لوگو شخصی یک روش حرفه ای برای برجسته شدن و بهتر دیده شدن در فضایی است که در آن فعالیت می کنید. با این روش چکیده ای از حرفه تان را عرضه می کنید و اعتماد به نفس بالای خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهید.
البته این که جایگاه شما چیست و حرفه شما کدام است، کسب و کارتان رونق زیادی دارد یانه، و یا حتی این که در دنیای تجارت مشغول فعالیت نیستید معیاری برای داشتن یک لوگوی شخصی نیست.
برای طراحی لوگو شخصی و داشتن نمادی برای خودتان داشتن حس متفاوت بودن کافی است. کافی است این انگیزه را داشته باشید که بخواهید در میان همتایان خود متمایز شوید و متفاوت و حرفه ای جلوه کنید.
با طراحی لوگو شخصی در ذهن ها ماندگار شوید
لوگو یک نماد بصری است؛ نمادی که با استفاده از شکل، متن و رنگ ها هویت شما را به مخاطب معرفی می کند. مهمترین مزیت لوگوها در این است که به صورت لحظه ای کار معرفی را انجام می دهند. به گونه ای که مخاطب با مشاهده ی لوگوی شما، نام شما و برندتان و هویت آن را متوجه می شود.
امروزه استفاده از حافظه ی دیداری مخاطب اهمیت زیادی دارد. با طراحی لوگو شخصی می توان به صورت لحظه ای مخاطب را از نام و حرفه ی خود آگاه کرد. اما برای رسیدن به این هدف باید یک طراحی خلاقانه داشته باشیم. در ادامه نکات مرتبط به خلاقیت در طراحی لوگو ذکر می شود.
لوگو شخصی خلاقانه
هر اندازه که طراحی لوگو شخصی اهمیت دارد، داشتن خلاقیت در طراحی آن هم اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که لوگو یک نشانه ی ساده است، اما این نماد در عین سادگی اگر به شکلی خلاقانه طراحی شود، می تواند در میان تعداد بی شمار لوگوهای دیگر جلب توجه کند و شما را به هدف خود برساند.
برای طراحی لوگوی شخصی می توانید معیارهای زیر را در طراحی مد نظر خود قرار دهید:
فونت مناسب طرح؛ فونت لوگو از اصلی ترین معیارهای طراحی جذاب آن است. اگر در لوگوی شخصی از طراحی لوگو اسم شخصی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که لوگو مانند دست خط شماست و مخاطب قبل از این که محتوای آن را مشاهده کند، فونت و شکل ظاهری آن را می بیند. بنابراین بسیار مهم است که بهترین فونت را برای طراحی انتخاب کنید.
رسمی یا صمیمی؟
وضوح طرح و خوانایی آن؛ بدون شک خوانایی یک نوشته، چه دست نوشته باشد و چه طراحی نرم افزاری، اهمیت زیادی دارد. خوانایی لوگو باید به گونه ای باشد که مخاطب در سریع ترین زمان بتواند آن را بخواند، در غیر این صورت تلاشی که برای طراحی لوگو شخصی به خرج داده اید، بیهوده خواهد بود!
رسمی یا صمیمی؛ فونت و شکل و شمایل هر نوشته ای بیانگر احساسات خاصی است. به عنوان مثال فونت هایی که حالت گرد دارند حاوی احساس صمیمیت و نزدیکی به صاحب لوگو است. فونت هایی که به شکل خطی و در چارچوب معینی باشند، حس اعتماد و اطمینان را به مخاطب القا می کند. همچنین طراحی هایی که به شکل درشت و سنگین انجام شده باشند، نشان دهنده ی سنگینی و رسمی بودن شماست.
- لوگو آرایشی و طراحی لوگو رنگ مو
طراحی لوگو شخصی برای طراح لوگو
دسته ی بزرگی از کسانی که از طراحی لوگو شخصی استفاده می کنند، طراح ها هستند، مخصوصا طراح های لوگو. یک طراح هر چیزی که طراحی می کند، به عنوان رزومه و نمونه کار در پرونده خود خواهد داشت. از این رو شاید داشتن یک لوگوی شخصی، بهترین نمونه از کارهای طراح باشد. هر کسی که برای سفارش لوگو به طراح لوگو مراجعه می کند، با مشاهده لوگو شخصی او، می تواند به کیفیت کار او و حرفه ای بودن وی پی ببرد.
طراحی لوگو شخصی، یک کار سخت برای طراح
هرچند داشتن یک لوگو شخصی برای طراح می تواند مزیت های زیادی داشته باشد، اما این کار چندان هم ساده نیست! واقعیت این است که یک طراح شاید هیچگاه نتواند در مورد طراحی لوگو شخصی خود به رضایت خاطر برسد. همیشه بر روی لوگوی خود و نواقص آن کار می کند، ولی سخت می تواند به رضایت کامل برسد.
طراحی های شخصی در بیشتر موارد همیشه باز می مانند و طراح همیشه ایده هایی برای ارتقای آن خواهد داشت. در این موارد به طراح توصیه می شود که به نزدیک بودن طرح به ایده آل خود بسنده کند.
یک طراح می تواند برای طراحی لوگو شخصی خود از همکاران دیگر خود مشورت و کمک بگیرد و اینگونه شاید تمام کردن کار برای او راحت تر باشد.
در ادامه به طراحی لوگو با استفاده از عکس شخصی می پردازیم. این خود یکی از روش های جالب برای طراحی لوگوهای شخصی است.
طراحی لوگو با عکس شخصی، متفاوت و جذاب
یکی از ایده های جالب و محبوب برای طراحی لوگو شخصی، طراحی لوگو با عکس شخصی است.
در این روش با استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ، می توانید عکس شخصی خود را ویرایش کرده و آن را تبدیل به یک لوگوی شخصی کنید.
آموزش طراحی لوگو شخصی با عکس
نرم افزارهای گرافیکی این امکان را دارند که عکس و طرح را از کاربر دریافت کرده و امکان ویرایش آن را به کاربر بدهند. به عنوان مثال می توانید در فتوشاپ عکس خود را فراخوانی کرده سپس با استفاده از افکت ها و ابزارهای موجود در این برنامه، هر بخشی از عکس را که بخواهید انتخاب و ویرایش های دلخواه را بر روی آن انجام دهید.
با استفاده از عکس و نام خودتان می توانید یک لوگوی جالب شخصی طراحی کنید. اگر با نرم افزارهای گرافیکی آشنا هستید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید. و یا با استفاده از آموزش طراحی لوگو شخصی که در سایت های اینترنتی گوناگون ارائه می شود این کار را یاد بگیرید. البته برای داشتن یک لوگوی حرفه ای این کار توصیه نمی شود.
طراحی لوگو با استفاده از عکس شخصی در فتوشاپ
چنانچه با این نرم افزارها آشنا نباشید و مهارت استفاده از آن ها را نداشته باشید، بهتر است طراحی لوگو شخصی را به یک طراح ماهر و یا سایت های مشهوری که این کار را انجام می دهند، بسپارید. رایا مارکتینگ با بهره گیری از تجربه ی طراح های حرفه ای که در تیم خود دارد، می تواند بهترین لوگوی شخصی را برای شما طراحی کند.