مقدمه
اگر شما دارای یک کسب و کار هستید استفاده از وب سایت جزء لاینفک کسب و کار شما به حساب می آید. پس وقت را تلف نکنید. بیایید با اصول سئو شروع کنیم و رتبه بندی سایت خود را در گوگل بهبود ببخشیم. تحقیق کلمات کلیدی اولین قدم است. در این مقاله اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی به شما خواهیم داد.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی با هدف یافتن کلمات کلیدی است که مخاطبان شما هنگامی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند از آنها استفاده می کنند. بدون تحقیق کلمات کلیدی، ممکن است درگیر یک رقابتی شوید که نمی توانید نتایج مناسبی را در موتور های جستجو بدست آورید. فاکتورهای مختلفی را باید موقع تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تنظیم استراتژی کلمات کلیدی خود در نظر بگیرید. ما درباره ماموریت، مخاطبان و رقابت شما بحث خواهیم کرد.
اگر واقعاً می خواهید به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید، باید راهنمای ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بخوانید.
چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند؟
قبل از انجام هر کاری، ابتدا باید بدانید که چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند. شما باید درک واضحی از ماموریت شرکت خود داشته باشید. شما باید دقیقاً آن چیزی را که می خواهید ارائه دهید تعیین کنید زیرا این همان چیزی است که باعث می شود شما رتبه بندی شوید. سئو درست مثل یک تجارت عادی است. اگر کارهای سطح پایین انجام دهید، هیچ وقت برجسته نخواهید شد. اگر شما بهترین نتیجه را نداشته باشید، چرا مردم باید بخواهند که شما را پیدا کنند؟ چرا گوگل باید شما را رتبه بندی کند؟ به نظر ساده می رسد، اما این فاکتور اغلب فراموش می شود.
کلمات کلیدی معنی دار
ما اغلب می شنویم که مردم می گویند: ما نمی توانیم کلمات کلیدی معنی دار پیدا کنیم. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، یک قدم به عقب برگردید و یک نگاه کلی به کار خود داشته باشید:
شما چه چیزی برای ارائه دارید؟
ماموریت شما چیست؟
ارزش ها و نقاط قوت اصلی شما چیست؟
چه چیزی باعث می شود از سایرین متمایز شوید؟ به جنبه هایی از کسب و کار خود که در آن قسمت ها برتر هستید فکر کنید.
لازم نیست که در همه موارد بهتر از رقبای خود باشید، به شرط اینکه نقاط کافی برای ایجاد یک استراتژی کلمه کلیدی در نظر بگیرید.
نقش مخاطبان شما در تحقیق کلمات کلیدی شما
پس از تعیین آنچه که قرار است به عنوان تحقیق کلمات کلیدی پیشنهاد دهید، وقت آن است که مخاطبان خود را در نظر بگیرید. در نهایت، سئو محتوا تماماً در مورد اطمینان از این است که کاربران قادر به یافتن شما هستند. بنابراین قدم اول این است که بدانید مخاطب بالقوه شما از کدام کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن است استفاده می کند.
بیایید با یک مثال روند را بررسی کنیم. در Yoast، ما پلتفرم دوره های آموزشی سئو خود را “آکادمی Yoast سئو” می نامیم. بنابراین به نظر منطقی است که ما محتوایمان را بر اساس کلمه کلیدی [آکادمی Yoastسئو] بهینه سازی کنیم. با این حال، وقتی داده های ترافیک را تجزیه و تحلیل می کنیم، معلوم می شود که مخاطبان ما بیشتر به دنبال [دوره های سئو] هستند. بنابراین بهینه سازی این اصطلاح در عوض منطقی تر است. هر شرکت واژگان داخلی خود را دارد، که اغلب با واژگان مخاطبانش مطابقت ندارد. بنابراین، همیشه باید کلمات کلیدی خود را از دید مخاطب انتخاب کنید. می توانید از Google Trends برای تحقیق در مورد چگونگی استفاده از برخی عبارات جستجو استفاده کنید.
در مورد رقبای شما چطور؟
شما به راحتی نمی توانید بدون مد نظر قرار دادن رقبای تجاری خود، یک استراتژی مناسب تحقیق کلمات کلیدی را تدوین کنید. اغلب اوقات، وب سایت ها برای اصطلاحاتی که مطلقا شانسی برای رتبه بندی ندارند، بهینه می شوند. بنابراین شما باید در مورد رقبای خود تحقیق کنید.
شما می توانید پا را از این فراتر گذاشته و در مورد کلیه رقبای حوزه کاری خود تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهید و این مطمئناً می تواند ارزشمند باشد. در واقع به دست آوردن یک دید کلی از رقبای سئو خود بسیار ساده است. فقط برخی از عبارات جستجو را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، سرچ کنید و ببینید کدام شرکت ها ظاهر می شوند و آنها را با رتبه سایت خود مقایسه کنید. سه شرکت رقیب برتر برای هر کلمه کلیدی چقدر بزرگ هستند؟ آیا شرکت شما در این نتایج جای می گیرد؟ تعیین همه این موارد فقط با استفاده از نتایج جستجوی گوگل کاملاً آسان است.
اما آگاه باشید! شما نمی توانید فقط به نتایج جستجو کورکورانه اعتماد کنید زیرا گوگل آنها را مطابق با سابقه جستجوی شخصی شما تنظیم می کند، این بدان معناست که سایت شما برای شما بالاتر از دیگران است که همان جستجو را انجام می دهند. پس بهتر است جستجو را در حالت ناشناس انجام دهید. البته حالت ناشناس بعضا جوابگو نیست و در برخی از موارد باید برای پنهان کردن مکان خود از VPN استفاده کنید.
گام به گام استراتژی خود را گسترش دهید
برای رتبه بندی اصطلاحات عمومی سایت های بزرگ گوی سبقت را از بقیه می ربایند. سایت های کوچکتر در یک سری واژگان بسیار خاص می توانند همین کار را انجام دهند. البته اگر به وب سایت شما به زبانی غیر از انگلیسی باشد کار راحت تر است.
برای اکثر سایت های کوچکتر که انگلیسی زبان هستند از این قانون کلی استفاده می شود: با مجموعه بزرگی از کلمات کلیدی بلند شروع کنید که بازدید کمی دارند. این کار باعث می شود رتبه بالایی را در نتایج جستجوی آن کلمات کلیدی کسب کنید. سپس، رتبه خودتان را مرحله به مرحله ارتقا دهید. پس از آن بهینه سازی برای کلمات کلیدی عمومی را شروع کنید. و در پایان، شاید حتی بتوانید برای کلمات کلیدی head خود رتبه بندی کنید!
(مخاطبان گرامی در نطر داشته باشید در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و همچنین تولید محتوا سئو شده میتواند شما را در این امر یاری کند.)