آشنایی با طراحی بنر موبایل فروشی
طراحی بنر موبایل فروشی مثل بقیه طراحیها از یک سری قوانین با موضوعی مشخص تشکیل شده است. به عنوان مثال در طراحی بنر در ابتدا باید به لوگو توجه شود. پس اگر هنوز کار لوگو تمام نشده، اول سراغ این قسمت بروید. بیشتر موبایل فروشیها یا نمایندگی یک برند خاص هستند و یا به صورت مستقل تمام برندها را برای فروش و تعمیرات دارند. در اینجا اگر فروشگاه نمایندگی یک برند خاص باشد در نتیجه بنر فروشگاه موبایل به همراه لوگو اصلی همان شرکت طراحی میشود. تمام طراحیها در همان مسیر حرکت میکند به طور مثال سربرگ مجزایی دیگری نداریم.
در این مدل طراحی بنر موبایل فروشی با رنگبندی اصلی برند همراه است اما نام فروشگاه در مرکز بنر ذکر میشود. اما در صورتی که با یک نمایندگی موبایل رو به رو نیستیم طراحی همه چیز از جمله بنر تبلیغاتی موبایل فروشی به شکل مجزا طراحی میشود. یعنی از تمامی برندها در طراحی استفاده نمیشود. بلکه تنها از لوگو اصلی برای طراحی بنر موبایل فروشی استفاده میشود. در این زمان انتخاب رنگها و کارت ویزیت انعطاف بیشتری دارد. در طراحی بنر موبایل فروشی با سختگیری زیادی رو به رو نیستیم تنها مسئله وضوح و کیفیت اطلاعات است. به این صورت مشتری زودتر تابلو موبایل فروشی را پیدا میکند. پس طرحی ساده و شبیه به دیگری انتخاب خوبی نیست حتی به ضرر شما تمام میشود.
طراحی بنر موبایل فروشی باید طبق اصول پایه آن باشد.
نوع چیدمان در طراحی بنر موبایل فروشی
در طراحی بنر موبایل فروشی پس از انتخاب رنگهای اصلی با توجه به فضا و اندازه آن برای چیدمان تصمیم میگیریم. نکته اصلی نوع چیدمان در قرار گیری تمامی موارد مهم در تابلو موبایل فروشی در جای مناسب است. نام اصلی فروشگاه در فضایی مشخص باید گذاشته شود که برای مشتری قابل دید باشد. یکی از تکنیکهای مورد استفاده برای اینکار ایجاد سایه یا بالا بردن فونت متن است. از این طریق عنوان به شکلی مجزا قابل نمایش است. این عنوان معمولا با فونتی بزرگتر از بقیه در مرکز بنر فروشگاهی قرار میگیرد و در برخی موارد فضای کناری به اطلاعاتی مثل شماره تماس و پلاک اختصاص داده میشود.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: آشنایی با طراحی بنر فروشگاهی
در برخی موارد نیز اجازه درج اطلاعاتی مثل نوع خدمات را داریم. اما در صورتی که عنوان در طراحی بنر موبایل فروشی اهمیت بالاتری داشته باشد، باید عنوان اصلی را به همراه لوگو و یا بدون آن در فضایی مناسب قرار دهیم و با توجه به مکان فروشگاه آنها را طراحی کنیم. نوع پاساژ و فروشگاه در طراحی بنر موبایل فروشی تاثیر گذار است. این چیدمان در محیطهای شلوغ تر شامل تمامی اطلاعات تماس است. اما در مکانهای خلوت تر از چیدمانی متفاوت شامل اسم اصلی و تنها نوع خدمات استفاده میکنیم. طراحی بنر موبایل فروشی با سختی زیادی همراه نیست. در طراحی پس از اینکه چیدمان درست رعایت شد دیگر 80 درصد کار تمام شده است.
اطلاعات اصلی مثل اطلاعاتی که به همراه نام فروشگاه قرار میگیرد همگی با یک فونت و با یک اندازه مشخص باید باشند. بنر استاندارد شامل لوگو هم میشود که در گوشه سمت راست بنر قرار میگیرد. پس از آن باید اطلاعات دیگر با فونتی مجزا در اندازه کوچکتر قرار گیرند و اطلاعات تماس در گوشه پایین سمت چپ بنر قرار میگیرند.
انتخاب چیدمان صحیح در طراحی بنر موبایل فروشی اهمیت زیادی دارد.
شیوه استفاده از رنگها
در انتخاب رنگها برای طراحی بنر موبایل فروشی همیشه به برندهای آن نمایندگی در ابتدا توجه میکنیم و پس از آن رنگی را به عنوان رنگ اصلی انتخاب میکنیم. به عنوان مثال در برند شیائومی این رنگ نارنجی است. در صورتی که فروشگاه موبایل فروشی نمایندگی یک برند خاص نبود از رنگهای مناسب در طراحی خدمات الکترونیکی استفاده میکنیم. یکی از این رنگها، رنگ آبی است. معنا و مفهوم رنگ آبی با بنر موبایل فروشی هماهنگی زیادی دارد. در نمونه بنر موبایل فروشی استفاده از یک تک رنگ امری ثابت است اما استفاده از رنگ سیاه و سفید در کنار هم توصیه نمیشود. این دو رنگ به تنهایی جلوه خاصی ندارند و در کنار هم برای طراحی بنر موبایل فروشی مناسب نیستند.
پس برای استفاده از این دو رنگ پایه به رنگی اصلی مثل آبی لازم داریم. استفاده از رنگهای نامتعارف و خیلی جیغ اصلا برای بنر پیشنهاد نمیشود. با توجه به جنس بنر از رنگهایی مناسب استفاده کنید. بنر برخی فروشگاه ها دارای نور روشن است. ترکیب این نور روشن با رنگی با شفافیت بالا نتیجه مطلوبی ندارد بلکه رنگ مناسب با شفافیتی بهتر همراه است. در این صورت هم کیفیت رنگ حفظ میشود و هم کیفیت تصویر و اطلاعات حفظ میشود. طراحی بنر موبایل فروشی تا حد زیادی با انتخاب رنگها درگیر است. به این صورت که رنگ مناسب در ظاهر آن تاثیر زیادی دارد. استفاده از رنگهای تیره به اندازه رنگهای روشن در طراحی بنر موبایل فروشی لازم است.
بنر فروشگاهی خلاقیت خاصی ندارد پس در ظاهر و انتخاب رنگها باید دقت زیادی داشت. با این تصور که هر رنگ معنا و مفهوم خاصی دارد. پس با توجه به نام مغازه میتوان یک رنگ مناسب را انتخاب کرد. اینکار نوعی ابتکار در محتوا سازی بنر محسوب میشود.
با انتخاب رنگ درست طراحی بنر موبایل فروشی انجام میشود.
مزایا بنر موبایل فروشی لایه باز رایگان
طراحی بنر موبایل فروشی تنوع بالایی دارد. به طور مثال به کمک برنامههای آنلاین طراحی آنها ساخته میشوند. همچنین نمونههای آنلاین و آماده قابل استفاده هستند. در این نمونهها فایل لایه باز با قابلیت طراحی و شخصی سازی محتوا به شما ارسال میشود. اما بنر موبایل فروشی لایه باز رایگان در کمترین زمان ساخته میشود. در نتیجه نمونههای مشابه با آن زیاد است. پس چه کاری باید انجام دهیم؟ با وجود هزینههای طراحی این روش به صرفه ار است. اما با این حال برای تغییر برخی از ویژگیها باید دوباره وقت گذاشت.
بنر فروشگاهی ساده جذابیتی ندارد. پس به کمک رنگهای مناسب باید به آن ظاهری ویژه داد. در عین حال مزیت اصلی طراحی بنر موبایل فروشی به صورت آماده در زمان آماده سازی آن است. به صورت لایه باز با هر فرمتی که بخواهید این کار را انجام میدهید و در کمترین زمان به فایل موردنظر خود میرسید. این موضوع زمانی مناسب است که به دنبال یک بنر جایگزین یا موقتی هستید. این کار هم خیلی معقول و به صرفه است. طراحی بنر موبایل فروشی به موارد زیادی مرتبط است اما نوع قرارگیری محتوا مثل انتخاب رنگ نوشته ها در ظاهر و زیبایی آن تاثیر گذار است. طرح تابلو مغازه موبایل فروشی باید در عین سادگی محتوا اصلی را به شکلی واضح و گیرا به مخاطب خود ارائه دهد. بنر لایه باز موبایل فروشی دارای تمامی اطلاعات مثل رنگها و تغییرات است. البته هر طراحی اینکار را انجام نمیدهد.
اما یک طراح حرفهای برای اینکه کار خود را ثابت کند این فایل را در اختیار مشتری قرار میدهد. در نهایت این فایل به عنوان نمونه ای اصلی و کاملا شخصی برای مشتری ارسال میشود.
طراحی بنر موبایل فروشی به کمک ابزارهای آنلاین هم امکان پذیر است.
چگونه یک بنر حرفهای داشته باشیم؟
در طراحی بنر موبایل فروشی فقط زیبایی مهم نیست. ظاهر حرفهای دارای چیدمان مناسب است. این چیدمان به بنر کمک زیادی میکند. حتی اگر بنر فروشگاهی ساده باشد با چیدمان درست ظاهری حرفه ای به بنر میدهیم. طرح لایه باز بنر موبایل فروشی در واقع همان طرح حرفهای است. طرح لایه باز همیشه قابل تغییر است و از ویژگیهای آن به راحتی در طراحی موارد دیگر میتوان استفاده کرد. این موضوع زمانی مهم است که بنر ما در واقع توسط موسسهای خاص یا یک متخصص طراحی شود. در بیشتر شرکتهای طراحی محتوا بنر با انواع و اقسام طرحها مواجه هستیم. اما معمولا موسسههای بهتر مشتریان مشهور تری دارند. این موضوع کیفیت آن موسسه را نشان میدهد. البته در طراحی بنر موبایل فروشی بحث اعتماد به طراح کاری سخت است. همه طراحان با شیوه فکری شما آشنا نیستند. در نتیجه اعتماد به آنها سخت است. اما رایامارکتینگ چون متخصصین با تجربه تری دارد در نتیجه روند طراحی را هم برای خود و هم برای مشتری آسان تر میکند.
این موضوع در طراحی بنر موبایل فروشی نکتهای کاربردی و مهم است. بیشتر افراد با حساسیت بالایی کار طراحی را انجام میدهند اما خروجی موردنظر شما نیست. برای اینکار در هر مرحله با طراح خود در ارتباط باشید. این موضوع روند طراحی را سرعت میبخشد و در نهایت نتیجه نهایی طراحی بنر موبایل فروشی ظاهری خوب خواهد داشت.