مقالات آموزشی

دانستنی هایی درباره تولید محتوا دارو

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم از تولید محتوا دارو صحبت کنیم. بدین منظور ابتدا باید بدانیم تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع می‌خواهیم بدانیم کاربرد تولید محتوا در زمینه داروسازی و پخش و توزیع دارو چیست؟ پس از آن به شرایط یک تولید محتوا دارو خوب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تولید محتوا به کاری گفته می‌شود که در طی آن یک محتوا با هدف خاصی مانند انتقال پیام، منتشر می‌شود. محتوا در واقع همان مطلب مربوط به یک مقاله است که می‌تواند با اهداف مختلفی آماده سازی و ارائه شود. به طور کلی تولید محتوا به معنای تولید و ارائه هر مطلب قابل انتشار در قالب متن، فایل‌های صوتی و تصویری است. همچنین تولید محتوا در حوزه‌های مختلفی از خرید و فروش محصولات مختلف گرفته تا معرفی خدمات یک بخش کاربرد دارد. همچنین تولید محتوا می‌تواند برای اهداف علمی و آموزشی به همراه برنامه‌های فرهنگی یا اهداف فرهنگی نیز استفاده شود.

تولید محتوا دارو همانطور که از نامش پیداست به تولید محتوا در زمینه دارو گفته می‌شود. تولید محتوا دارو نیز می‌تواند علاوه بر اهداف متناسب با بازاریابی در زمینه اهداف علمی نیز کاربرد داشته باشد. با ذکر یک مثال این قضیه را برای شما شفاف‌تر خواهیم کرد. تصور کنید یک شرکت داروسازی برای تبلیغات دارویی خود از روش تولید محتوا استفاده می‌کند که در این صورت از تولید محتوا دارو در زمینه اهداف بازاریابی استفاده شده است. به همین دلیل تولید محتوا نقش بسیار مهمی در تبلیغات و جذب مشتری دارد. در واقع با استفاده از محتوا سازی می‌توان رابطه‌ای دو طرفه و البته نزدیک با مخاطب ایجاد کرد. در واقع ایده برقراری ارتباط دراز مدت و تبدیل مشتریان به افرادی وفادار بود که باعث شد ایده تولید محتوا و محتوا سازی شکل بگیرد. برای محتوا سازی نیاز به اطلاع از دو مولفه اساسی داریم که عبارت است از:

• موضوع محتوا سازی

• هدف از محتوا سازی

 

 

 

اهمیت تولید محتوا دارو چیست؟

پس از مقدمه نسبتا طولانی که بر تولید محتوا داشتیم باید به سراغ کاربرد تولید محتوا دارو برویم. از آنجایی که صنعت داروسازی نقش بسیار مهمی در جامعه دارد و تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد باید کاملا به صورت تخصصی و با دقت زیادی انجام شود. تولید محتوا در زمینه دارو کار بسیار تخصصی است چرا که بسیاری از افراد با هر نوع سطح از تحصیلات و اطلاعات برای به دست آوردن اطلاعات دارویی سریعا به اینترنت مراجعه کرده و در مورد کاربرد داروها در اینترنت جستجو می‌کنند. این کار علاوه بر تخصصی بودن بسیار پرریسک و حساس نیز خواهد بود و به دقت بسیار زیادی احتیاج دارد. این دقت به علت خطرآفرین بودن اطلاعاتی است که باید در ارائه آن به مخاطب به کار برد. منابع اطلاعاتی در این زمینه بسیار مهم است که باید کاملا موثق و مورد اعتماد باشد که خطرساز نباشند. در این زمینه کارشناس تولید محتوا باید به تمامی جوانب از حیث اهمیت موضوع دقت کند. منظور از کارشناس تولید محتوا کسی است که به صورت تخصصی به تولید محتوا و یا محتوا سازی می‌پردازد. کارشناس تولید محتوا باید تمرکز خود را بر روی اطلاعات اصلی بگذارد و به این نکته دقت کند که دادن اطلاعات اضافی و جزئیات بیش از حد می‌تواند مخاطب را دلزده کند و همچنین از حوصله آن‌ها خارج است. بنابراین توجه به این نکات نیز ضروری است. همچنین با استفاده از بحث تولید محتوا دارو، صاحب محتوا باید به مخاطب نزدیک شود و قصد دوری از مخاطب را نداشته باشد.

 

 

تولید محتوا دارو در چند گروه قابل دسته بندی است؟

اگر بخواهیم به دسته‌های مختلف تولید محتوا در بخش دارو اشاره کنیم باید گفت می‌توان برای محتوا سازی در این زمینه دو گروه را در نظر گرفت که عبارت است از:

  • عمومی
  • تخصصی

طبیعتا محتوا سازی در گروه اول برای افراد مبتدی که به اطلاعاتی عادی در زمینه دارو نیاز دارند، مربوط می‌شود و گروه دوم بیشتر برای افرادی که در زمینه دارو و صنعت داروسازی دارای تخصص هستند و به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند، تناسب دارد. به همین دلیل محتوا نویسان یا کارشناسان تولید محتوا حتما باید طیف مخاطبان خود را بشناسند و بدانند که نیاز مخاطبانشان دقیقا چیست؟ بنابراین در حالتی که قصد تولید محتوا برای اکثریت جامعه را دارید باید بدانید که اکثریت جامعه اطلاعات اندکی از دارو و صنعت داروسازی دارند. به همین دلیل باید این نکته را هنگام تدوین و تالیف محتوا در نظر بگیرید. زیرا دادن اطلاعات اضافی و جزئیات بیش از حد هنگام محتوا سازی در این زمینه مخاطب را خسته می‌کند و باعث دفع و ریزش مخاطب خواهد شد.

برای مثال در نظر بگیرید شما قصد دارید اطلاعاتی در زمینه شربت دکسترومتورفان به دست آورید. می‌خواهید بدانید مصرف این شربت البته که با تجویز پزشک در دوران سرماخوردگی شما دقیقا برای چه چیزی است؟ و دقیقا چه فواید و عوارضی دارد؟ حال فکر کنید همانطور که در حال جستجوی اطلاعاتی در این زمینه هستید با محتوایی روبرو شوید که شروع به دادن اطلاعاتی سخت و پیچیده از فرمول شیمیایی گرفته تا جزئی‌ترین اطلاعات را به شما بدهد! بدیهی است شما حوصله خواندن چنین محتوایی را ندارید. بلکه قصد خواندن محتوایی ساده و قابل درک دارید که به کاربرد اصلی این شربت همراه با فواید و عوارض آن اشاره کند. به همین سادگی و مختصری!

 

 

نکات مهم هنگام تولید محتوا دارو

در این قسمت به نکات مهم هنگام تولید محتوا دارو اشاره خواهیم کرد. برای این کار باید تسلط نسبی به حوزه تخصصی دارو و صنعت داروسازی داشته باشید. همچنین باید حتما قوانین سئو را در این زمینه رعایت کنید. قوانین سئو یا SEO که مخفف عبارت بهینه سازی مطالب موتورهای جستجو است به بهتر دیده شدن مطالب یا محتوای شما کمک می‌کند. به این صورت که هنگامی که کاربر به جستجوی عبارت دارویی مورد نظر خود می‌پردازد، به مطالبی که در ویرایش و تالیف آن‌ها اصول سئو بیشتر و بهتر رعایت شده باشد، راحت‌تر خواهد رسید. در نتیجه مطالبی که از این لحاظ بهتر تدوین و تالیف شده باشند، شانس بهتری در دیده شدن دارند و رتبه و درجه آن‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر و بهتر خواهد شد. بنابراین باید بدانید اصول سئو یکی از مهم‌ترین اصول در تالیف یک محتوا است. همچنین انتخاب کلمات کلیدی درست در تهیه یک محتوا در زمینه دارو، می‌تواند به مثابه یک سر نخ مهم وکلیدی عمل کند. استفاده از دو عنصر جذابیت و خلاقیت در محتوا سازی در زمینه دارو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این اهمیت تا جایی است که ارائه اطلاعات درست تنها 50% از ساختار کلی یک محتوا را بر عهده دارد. 50% باقی مانده بر عهده دو عنصری که گفتیم، است. همچنین استفاده از طنز و ادبیات متفاوت نیز در تولید محتوا دارو از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث جذب مخاطب خواهد شد. همچنین استفاده از علائم نگارشی درست، صحت و سقم مطالب، پرهیز از داشتن غلط املایی و … باعث بهتر دیده شدن مطلب شما و ایجاد حس اطمینان بین شما و مخاطب خواهد شد.  به طور کلی داشتن تولید محتوای مناسب در زمینه‌های مختلف نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب در بازاریابی دیجیتال و اینترنتی دارد. اگر سری به سایت‌های مهم که امروزه کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است، مراجعه کنید با نقش تولید محتوا به خوبی آشنا خواهید شد.

 

 

برای تولید محتوا دارو به کجا باید مراجعه کنیم؟

در قسمت انتهایی مقاله قصد داریم بدانیم برای تولید محتوا دارو باید به کجا مراجعه کنیم. برای این کار باید به سراغ شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا برویم که از کارشناسان تولید محتوا و یا نویسندگانی که در زمینه محتوا سازی فعالیت دارند، استفاده کنید. در این گونه شرکت‌ها، کارشناسان تولید محتوا به صورت تخصصی به تولید انواع محتوا در زمینه‌های مختلف مانند صنعت دارو و داروسازی فعالیت دارند و با سرعت بالا و دقت زیاد و البته مهارت زیاد به این کار به صورت تخصصی مبادرت می‌ورزند. برای تولید محتوا دارو بهتر است حتما سری به وب‌سایت این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ بزنید. اسامی این شرکت‌ها به راحتی با یک جستجوی ساده تحت عنوان شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا قابل دسترسی است. پس از اینکه اسامی این شرکت‌ها ظاهر شد، می‌توانید با ورود به وب‌سایت این شرکت‌ها از کم وکیف و جزئیات کامل این کار، اطلاعات کسب کنید.

برای این کار کافی است که در وب‌سایت مربوطه ثبت نام کنید تا به شما در عرض کمتر از چند دقیقه، مشاوره در زمینه تولید محتوا دارو به همراه هزینه سفارش شما داده شود. حتی در بسیاری از این شرکت‌ها می‌توانید نمونه کارهای مختلف در زمینه دارو را مشاهده کنید تا بتوانید با قاطعیت و شفافیت تمام در این زمینه تصمیم بگیرید. همچنین در برخی از این شرکت‌ها همچون رایا مارکتینگ می‌توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با تعداد کلمات مشخص بدهید تا از کیفیت کار مطمئن شوید. این محتواها یا نمونه کارها به محتوای هدیه مشهور است. برای درخواست محتوای هدیه باید در سایت به صورت رایگان عضو شوید و در زمینه‌ای که قصد تولید محتوا دارید، حتما درخواست محتوای هدیه بدهید تا خیلی راحت در این زمینه تصمیم گیری کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.