مقالات آموزشی

بررسی انواع Push Notification و توضیحاتی در خصوص روش استفاده از آن

مفید بود؟

منظور از بازاریابی Push Notification، ارسال پیام های بازاریابی از طریق دکمه “push” است که می تواند هم در دستگاه های دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه انجام شود. پیام های فشاری یا همان Push Messages، پنجره های بازشو قابل کلیکی هستند که می توانید آن ها را به مرکز اعلان تلفن همراه، دسکتاپ یا مرورگر کاربر ارسال کنید. مزیت این پیام های فشاری این است که شما می توانید این پنجره های بازشو قابل کلیکی را حتی به کاربرانی که تا به حال وب سایت یا برنامه شما را باز نکرده اند، نیز ارسال کنید.

ممکن است پیش خود فکر کنید که تاثیر این موضوع بر Push Notification چیست. این امر باعث می شود که بازاریابی Push Notification یک استراتژی و تاکتیک قدرتمند برای ایجاد تعامل با مخاطبان شما محسوب شود. دلیل این موضوع هم این است که شما می توانید از این پیام ها برای تشویق مخاطبان خود به بازدید از وب سایت یا برنامه شما استفاده کنید. اگر به بازاریابی علاقه مندید و قصد دارید که در این حوزه به فعالیت بپردازید، الزامی است که به طور کامل متوجه شوید که بازاریابی Push Notification چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

طبق برآوردهایی که انجام شده است، بازاریابی از طریق Push Notification تاثیر بیشتری در جذب مخاطب نسبت به بازاریابی از طریق ایمیل دارد و در واقع نرخ باز شدن آن نسبت به نرخ باز شدن ایمیل هایی که از طریق بازاریابی از طریق ایمیل به مخاطبان و کاربران ارسال می شوند، بیشتر است. طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، این نتیجه به دست آمده است که نرخ باز شدن ایمیل هایی که تحت بازاریابی از طریق ایمیل ارسال می شوند، ۲ درصد بوده، در حالی که بازاریابی از طریق Push Notification دارای میانگین نرخ باز شدن ۲۰ درصد است. حال در ادامه قصد داریم برای آن که بهتر متوجه شوید که بازاریابی Push Notification چیست، به شما توضیح دهیم که نحوه جذب مخاطب از طریق بازاریابی Push Notification چگونه است.

انواع Push Notification چیست؟

اعلان های فشاری یا همان Push Notification از چندین نوع مختلف تشکیل شده اند که در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با آن ها آشنا کنیم. یکی از مهم ترین انواع اعلان های فشاری، اعلان های فشاری وب هستند که همانند اعلان های فشاری موبایل می توانند به بخشی از استراتژی بازاریابی بین کانالی شما تبدیل شوند.

یکی دیگر از انواع اعلان های فشاری یا همان بازاریابی Push Notification ها، اعلان های فشاری درون برنامه ای هستند. اعلان های فشاری درون برنامه ای، همان پیام های پاپ آپ هستند. این پیام های پاپ آپ، زمانی که کاربر برنامه شما را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کرده باشد، ارسال می شوند. در هر دو دستگاه اندروید و اپل، اعلان های فشاری درون برنامه ای مستقیما روی صفحه قفل کاربر در مرکز اعلان ها نشان داده می شوند. اعلان های فشار درون برنامه ای را می توان در ساعت های هوشمند نیز فعال کرد.

بر اساس مطالعه ای که وب سایت Accengage در سال ۲۰۱۸ انجام داده است، دستگاه های اندرویدی به طور خودکار هنگام نصب یک برنامه، کاربران را برای اعلان های برنامه انتخاب می کنند. این نتیجه گیری به این معنی است که نرخ شرکت در اعلان های فشاری یا همان Push Notification در دستگاه هایی که با سیستم عامل اندروید کار می کنند، بسیار بالا است. در واقع نرخ دقیق شرکت کاربران در اعلان های فشاری در دستگاه های اندروید ۹۱٫۱ درصد است. با این وجود، در دستگاه های iOS مجوز بدهند که در اعلان های فشاری شرکت کنند، به همین دلیل نرخ شرکت در اعلان های فشاری در دستگاه های Ios 43.9 درصد است.

روش استفاده از Push Notification چیست؟

بازاریابی از طریق Push Notification می تواند برای ارائه CTA های قدرتمند استفاده شود که مشتریان ما را به اقدام ترغیب می کند. راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از Push Notification یا همان بازاریابی اعلان فشاری استفاده کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با روش های استفاده از بازاریابی Push Notification آشنا کنیم.

  • ارائه فروش به مدت محدود

اگر قصد دارید محصول و خدمات خاصی را تبلیغ کنید، بهتر است که آن را با استفاده از اعلان های فشاری و همچنین بازاریابی پیامکی و ایمیلی تبلیغ کنید.

  • به اشتراک گذاری توصیه های محصول شخصی

با تقسیم‌بندی مخاطبان خود بر اساس ترجیحات مصرف‌کننده، سابقه خرید و داده‌های رفتاری، می‌توانید پیشنهادات بسیار شخصی‌سازی شده‌ای را تبلیغ کنید که احتمال بیشتری دارد با آنها ارتباط برقرار کنند. برای مثال، Ticketmaster از اعلان‌های فشاری برای اعلام برنامه‌های آینده استفاده می‌کند که در ژانرهایی هستند که مخاطبان قبلاً به آن علاقه نشان داده‌اند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.