مقالات آموزشی

نحوه تبدیل کسب و کار کوچک خود به یک کسب و کار بزرگ

مفید بود؟

در چند سال اول کسب و کار، بیشتر کسب و کارها روی بقا تمرکز می کنند. با این حال، باید در اولویت بندی خود برای رشد کسب و کار هم برنامه هایی داشته باشید تا تبدیل به یک کسب و کار بزرگ شوید. با داشتن چنین برنامه ای نه تنها کسب و کارتان دوام خواهد داشت بلکه به رفاه اقتصادی و آینده مالی پایدار شما نیز کمک کند.

چه کاری می توانید انجام دهید تا کسب و کار خود را از حد کف مخارج بالاتر ببرید؟ برای تبدیل کسب و کارتان یه یک نیروگاه درآمدزا چه کاری می توانید انجام دهید؟ چندین استراتژی رشد وجود دارد که می توانید آنها را برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ امتحان کنید.

چند استراتژی برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ

وفاداری مشتریان را بالا ببرید

بدست آوردن مشتری جدید تنها راه رشد کسب و کار شما نیست. در بسیاری از مواقع ، مشتریانی که شما در حال حاضر دارید، بهترین گزینه برای افزایش فروش شما هستند و مطالعات نشان داده است که بهبود حفظ مشتری همچنین باعث بوجود آمدن یک کسب و کار بزرگ است. پس راهکارهای وفاداری مشتری را در پیش بگیرید. اطلاعات تماس مشتری را در دست داشته باشید و حضورتان را هر از گاهی به او گوشزد کنید. برای بازگرداندن مشتری تلاش کنید و سعی کنید یک استراتژی مشتری محور در پیش بگیرید.

برای تبدیل شدن به کسب و کار بزرگ، جذب مشتری جدید داشته باشید

مطمئناً جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما اصلا رویکرد بدی نیست. یکی از راه های جذب مشتری این است که از مشتری فعلی خود درخواست جذب داشته باشید.

این مشتریان در حال حاضر بازار هدف شما هستند ، به این معنی که افرادی که در محافل اجتماعی یا کاری همین مشتری ها هستند هم احتمالاً بازار هدف شما خواهند بود. این امر آنها را به نقطه دستیابی قوی به مشتریان جدید تبدیل می کند . پس با دادن کد تخفیف و امکانات مشابهی مشتری حال حاضرتان را تشویق کنید تا برای شما تبلیغ کند.

 

  • از مشتریان راضی بپرسید آیا کسی را می شناسد که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشد.
  • معرفی نامه ها را با کد تخفیف در نظر بگیرید.
  • مشتریان را تشویق کنید تا برند شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و هشتگ بزنند.

 

هزینه های خود را در کنترل کنید.

اگر سهم خود را از بازار گسترش دهید و در عین حال هزینه های خود را افزایش دهید، در واقع به خاطر این رشد هیچ سودی نکردید.

بنابراین در حالی که به دنبال راه هایی برای رشد هستید ، به هزینه های مربوط به اداره کسب و کار خود و رساندن محصولات یا خدمات خود به مشتریان بسیار توجه کنید. کاهش این هزینه ها دلیل موثری برای تبدیل شدن شما به یک کسب و کار بزرگ است. دو روش اصلی برای کاهش هزینه ها وجود دارد:

 

  • از رده خارج کردن محصولات کم درآمد یا حذف خدمات کم بازده
  • بهبود گردش موجودی خود از طریق تاکتیک های جدید بازاریابی و فروش

مراقب باشید هزینه ها را به گونه ای کاهش ندهید که بر خدمات مشتری یا رضایت کارکنان شما تأثیر بگذارد. مشتریان خوشحال و کارمندان مشتاق هر دو عامل اصلی رشد کسب و کار هستند.

 

دسترسی به بازار هدف را گسترش دهید

روش های مختلفی برای تبدیل شدن شما به یک کسب و کار بزرگ وجود دارد که محصول یا خدمات خود را در دسترس مشتریان جدیدی قرار می دهد.

فروشگاه ها را در مکان های جدید باز کنید: حتما در فضای اینترنت حضور داشته باشید ، داشتن فضایی برای فروش مانند وب سایت دارای فروشگاه آنلاین. فروشگاه آنلاین به شما امکان می دهد محصول خود را در بازار جدید در مقابل مشتریان جدید قرار دهید.

جمعیتی جدیدی را هدف قرار دهید: گروههای دیگری را که می توانند از محصول شما به روشهای مشابه مخاطب اصلی شما استفاده کنند ، شناسایی کنید. وقتی بازار جدیدی را شناسایی کردید ، می توانید در رسانه هایی که آن بازار را هدف قرار می دهند تبلیغ کنید یا کمپین های بازاریابی سفارشی ایجاد کنید.

موارد جدید را برای محصول خود تشویق کنید: کشف و ترویج روش های جدید استفاده از محصولات یا خدمات به شما امکان می دهد مشتریان فعلی را به خرید بیشتر تشویق کنید. همچنین می تواند به شما در جذب مشتری جدید که به دلایل مختلف ممکن است به محصولات شما نیاز داشته باشند کمک کند.

همه این رویکردها به شما امکان می دهد سهم خود را از بازار گسترش دهید. این موارد نه تنها فروش را افزایش می دهد ، بلکه باعث می شود بیزینس پلن شما پایدارتر باشد. وقتی فقط به یک نوع مشتری هدف اعتماد نکنید ، احتمال زنده ماندن از تغییرات بازار بیشتر است.

 

در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

حضور پررنگ شما در نمایشگاه می تواند به رونق کسب و کارتان کمک کرده و خود را به عنوان یک لیدر در صنعت محلی خود معرفی کنید و تبدیل به یک کسب و کار بزرگ شوید.

نمایشگاه های تجاری افرادی را که از قبل به نوع محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید علاقه مند می کنند. این فضاها به شما فرصتی می دهد تا مستقیماً به سمت گروه بزرگی از افراد که تضمین شده اند در مخاطبان شما باشند، بازاریابی کنید. نمایشگاه ها همچنین به شما امکان تعامل حضوری را می دهد که توانایی شما را برای برقراری ارتباط و تبدیل مشتریان بالقوه افزایش می دهد.

نمایشگاه ها همچنین به شما امکان می دهند با سایر کسب و کارهای صنعت خود ارتباط برقرار کنید. این راه را برای فرصت های جدید ، کمپین های تبلیغاتی و همکاری ها باز می کند.

 

کار با این کسب و کارهای بزرگ دیگر می تواند به شما در جذب مشتری جدید کمک کند و اعتبار شما را در مقیاس ملی یا حتی بین المللی بالا ببرد ، همه اینها می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

 

 

استراتژی رشد مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

یافتن استراتژی مناسب رشد به مرحله کسب و کار شما و منابعی که در حال حاضر در دسترس دارید بستگی دارد. هر چیزی که باید سرمایه گذاری کنید مانند پول ، وقت ، تخصص یا پرسنل و همچنین بازار فعلی ، اهداف تجاری و منافع مشتریان خود را در نظر بگیرید.

هر استراتژی برای هر کسب و کاری مناسب نیست. برای شروع:

  • یکی دو ایده متناسب با کسب و کار و شرایط خود انتخاب کنید.
  • بر اساس آن استراتژی یک بیزینس پلن جدید ایجاد کنید.
  • معیارهایی برای رشد ، هزینه ها و درآمد تعیین کنید.
  • این معیارها را به طور منظم پیگیری کنید تا پیشرفت خود را کنترل کنید.

اگرچه شما بلافاصله رشد را تجربه نخواهید کرد ، اگر به اجرای منظم و مداوم برنامه خود ادامه دهید ، پیشرفت خواهید دید و تبدیل به یک کسب و کار بزرگ می شوید و اگر یک استراتژی جواب نداد ، آماده قدم برداشتن ، ایجاد طرحی جدید و امتحان دوباره باشید..

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.