مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۲ مرحله ساخت خبرنامه ایمیلی

مفید بود؟

شما برای ساخت خبرنامه ایمیلی، باید اقدامات متعددی را انجام دهید و به آن توجه داشته باشید. اگر مراحل ساخت خبرنامه ایمیل را به درستی انجام ندهید، احتمال اینکه خبرنامه شما توسط مشترکین خوانده شود، بسیار کم خواهد بود.
اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچ اقدامی را در ساخت خبرنامه ایمیلی، اشتباه انجام نمی دهید، با ما در این مقاله همراه شوید. اگر می خواهید خبرنامه های ایمیلی را ارسال کنید، مراحل زیر را به خاطر بسپارید و آنها را حتما اجرا کنید.

تولید محتوا سئو شده

12 مرحله ساخت خبرنامه ایمیلی

در اینجا 12 مرحله برای ایجاد بهترین خبرنامه ایمیل برای اهداف تجاری یا شخصی خود آورده شده است.

مرحله 1: هدف خبرنامه خود را مشخص کنید.

قبل از شروع و حتی نوشتن یک کلمه از خبرنامه، مطمئن شوید که کاملاً از هدف خبرنامه و استراتژی ان آگاهی دارید.
هدف شما از ساخت خبرنامه در ایمیل چیست؟ آیا قرار است خبرنامه شما به شما در تولید سرنخ کمک کند؟ آیا می خواهید مخاطبین ایمیل بیشتری دریافت  کنید؟ آیا می خواهید از طریق خبرنامه ها ایمیلی ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟
تمام این موارد و هدف خود را از نوشتن خبرنامه ایمیلی تعیین کنید.
بخاطر داشته باشید که هدف شما از ساخت خبرنامه، باید چیزی از فراتر از این باشد که تعدادی مخاطبین، صرفا خبرنامه های ارسالی شما را در ایمیل خود باز کنند.
اهداف ایجاد یک خبرنامه ایمیلی، باید اهداف تجاری سازمان شما گره خورده باشد. اما باید به تعداد خبرنامه های باز شده و خوانده شده توجه کنید؛ زیرا این تعداد بیان عملکرد خبرنامه شما خواهند بود.

 

مرحله 2: مطالب خود را برای تولید محتوای خبرنامه جمع آوری کنید.

هنگامی که برای خبرنامه خود یک هدف مشخص در نظر بگیرید( برای مثال افزایش بازدید و ترافیک سایت، محتوای مناسب برای خبرنامه خود را نیز به راحتی می توانید پیدا کنید. در حقیقت هدف ساخت خبرنامه ایمیلی به شما برای تولید محتوای آن ایده می دهد.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا متنی

شما می توانید محتوای خبرنامه به دو روش فعال و منفعل پیدا کنید. منظور از محتوای فعال، جستجو محتوایی که دقیقا در راستای هدفی خاص باشد و آن را دنبال می کند.
محتوای منفعل، منظور محتوایی است که در هنگام مرور و مطالعه سایر مطالب، مورد توجه شما قرار می گیرد.
شما می توانید زمانی را صرف جستجو و جمع آوری اطلاعات کنید و بدین شکل محتواهایی فعال که هدف خاصی را دارند، به دست آورید و از آنها برای محتوای خبرنامه خود استفاده کنید.
همچنین می توانید از وبلاگ، سایت، شبکه های اجتماعی، فایل های آموزشی سازمان خود و هر نوع داده و اطلاعاتی مربوط به سازمان خود برای محتواهای منفعل استفاده کنید، که بدین صورت وقت کمتری از شما گرفته می شود.

 

مرحله 3: الگو و قالب خبرنامه را طراحی کنید.

قبل نوشتن محتوای خبرنامه، شکل ظاهری خبرنامه خود را مشخص کنید. به این ترتیب، شما دقیقاً می دانید که چه مقدار فضای لازم برای نوشتن یک محتوا نیاز دارید
الگوی خبرنامه شما به رنگ بندی خاصی نیازی ندارد. خبرنامه هایی با حداقل متن و قالب بندی رنگی معمولی عالی به نظر می رسند. طراحی قالب خبرنامه شما باید به شکلی باشد که خواندن، دیدن و کلیک عناصر ایمیل را برای گیرندگان و ومخاطبان شما آسان کند.

باید قالب خبرنامه و الگوی آن به گونه ای باشد در تلفن همراه نیز به خوبی نشان داده شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، 46 درصد از کاربران، ایمیل خود را بر روی دستگاه تلفن همراه مشاهده کرده اند. این رقم مربوط به سال 2018 است و با گذر زمان بدون شک بر میزان آن افزوده می شود.

مرحله 4: اندازه خبرنامه ایمیل خود را تنظیم کنید.

متاسفانه، زمانی که خبرنامه های ایمیلی را برای مشترکان خود می فرستید، با اندازه واقعی برای آنها نمایش داده نمی شود. با توجه به اینکه هر کدام از مشترکین شما، ایمیل را در دستگاه خود باز می کنند؛ شما باید چگونه از وضوح تصویر و یا اندازه ایمیل نمایش داده برای آنها مطلع شوید؟
اندازه استاندارد مناسب برای همه دستگاه ها در طراحی خبرنامه 600 پیکسل است. از این رو شما نیز اطمینان حاصل کنید که طراحی خبرنامه در عرض جهانی 600 پیکسل قرار دارد.
طول و یا قد قالب خبرنامه باید چقدر باشد؟ شما می توانید این را به اندازه دلخواه در نظر بگیرید، فقط باید دقت داشته باشید که اندازه طول آن به قدری نباشد که در طراحی قالب تحریف ایجاد کند.

با رعایت ده نکته کاربردی، به راحتی یک خبرنامه تاثیرگذار بنویس

مرحله 5: محتوای بدنه خبرنامه را اضافه کنید.

در این مرحله از ساخت خبرنامه ایمیلی؛ باید بدنه محتوا را با استفاده از کلمات و تصاویر پر کنید. این مهم ترین قسمت در خبرنامه شما است، بنابراین وقت کافی را برای تکمیل کردن آن صرف کنید.
بسیاری از افراد برای جلب بازدید کنندگان و تشویق به کلیک کردن، متن های خود را کوتاه و جذاب در نظر می گیرند. شما هم می توانید مطالب را به صورت کوتاه قرار دهید و همچنین تصاویری را داخل آن بگنجانید.
حتما ایمیل خود را قبل از ارسال، به طور کامل ویرایش کنید. حتی می توانید آن را برای هم تیمی های خود ارسال کنید.
با ارسال ایمیل به مشترکان و مخاطبان؛ نمی توانید دیگر محتواها را ویرایش کنید. بنابراین قبل از ارسال محتوای خبرنامه را بررسی کنید.

 

مرحله 6: نشانه های شخصی سازی و محتوای هوشمند را اضافه کنید.

آیا می دانید بهترین خبرنامه های ایمیلی؛ چه نوع خبرنامه هایی هستند؟ بهترین خبرنامه های ایمیلی از نظر گیرندگان آن، خبرنامه هایی است که برای شخص آنها نوشته و ارسال شده باشد.
بنابراین در ساخت خبرنامه ایمیلی؛ شخصی سازی را مد نظر قرار دهید و حتما رعایت کنید.
اگر نمی دانید شخصی سازی به چه معناست؛ اصلا نگران نباشید، در ادامه به این موضوع و نحوه انجام یه طور کامل خواهیم پرداخت.

اگر می خواهید خبرنامه های شما، شخصی سازی شود و این احساس را به مخاطب انتقال دهد، لازم است که 3 کار زیر را انجام دهید:
1. ایمیل های خود را تقسیم بندی کنید. برای هر گروه از مخاطبان با توجه به پرسونای مخاطب، یک نوع ایمیل را ارسال کنید.
2. نشانه های شخصی سازی در ساخت خبرنامه در نظر بگیرید. یکی از  نشانه ها  و کارهایی که می تواند خبرنامه ایمیلی را شخصی سازی کند، آوردن نام خودتان (نام شخصی) به عنوان فرستنده در محتوا و یا عنوان ایمیل ارسالی خواهد بود. شخصی سازی به میزان زیادی مخاطبان را کنجکاو می کند که ایمیل را باز کرده و مشاهده کنند و بدین شکل نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند.
3. محتواهای هوشمند را نیز اضافه کنید. برای ایجاد محتوای هوشمند مثال های زیادی را می توان بیان کرد. یکی از نمونه ها، ایجاد  CTA  هوشمند است. باCTA    شما مخاطب را به انجام کاری و عملی، فراخوانی و یا دعوت می کنید.

مرحله 7: موضوع و عنوان را انتخاب کنید.

مخاطبان شما ممکن است موارد مختلفی را دوست داشته باشند، اما ما دریافتیم که شخصی سازی و بکار بردن نام مخاطب در ساخت خبرنامه ایمیلی، باعث افزایش بازدید واقعی و باز شدن ایمیل ها می شود.

شما باید یک عنوان جذاب و مفید را در نظر بگیرید که ارزش کلیک داشته باشد و مخاطبان را جذب کند. عنوانی که یک پیشنهاد فوق العاده که قابلیت اجرایی شدن را دارد به مخاطب ارائه دهد.
در بسیاری از ایمیل های بازاریابی مشاهده شده که عنوان خبرنامه های ایمیلی با سلام شروع شده است. این هم می تواند ایده خوبی باشد. تمام این موارد را تست کنید و واکنش مخاطبان و میزان باز شدن ایمیل های خود را مورد بررسی قرار دهید.
با انجام تست های مختلف در نهایت خواهید فهمید که سلیقه مخاطبان شما چیست و به چه مواردی علاقه دارند.

هزینه تولید محتوا متنی

 

مرحله 8: از محتوای خبرنامه خود با متن alt پشتیبانی کنید.

در این مرحله خبرنامه ایمیلی شما تقریبا آماده شده است. اما یک نکته ای مهمی وجود دارد که افراد در هنگام ارسال خبرنامه ایمیلی، آن را فراموش می کنند.
اما شما آن را فراموش نکنید. متن alt ، یک اقدام ساده و بسیار مهمی است که در ساخت خبرنامه ایمیلی خود نباید از آن غافل شوید.
Alt  متنی است که هنگام بارگیری یک عکس ظاهر می شود. از آنجا که ممکن است که تصاویر ایمیل شما همیشه به درستی بارگیری نشود؛ باید اطمینان حاصل کنید که متن tla ( متن جایگزین) در نظر گرفته شده است تا کاربران و گوگل بفهمند که عکس در مورد چه موضوعی است. در صورت عدم استفاده از Alt به ویژه برای تصاویری که CTA است، نرخ کلیک پایین می آید.

برنامه ریزی برای انتشار محتوا

برخی از سرویس گیرندگان ایمیل نیز HTML را به درستی نمایش نمی دهند، به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای خبرنامه ایمیل شما ساده و عالی هستند. اطمینان حاصل کنید که کلیک بر روی لینک ها به سادگی صورت می گیرد و موضوع ایمیل شما از متن آن حتی بدون عکس، واضح و مشخص است.

مرحله 9: اطمینان حاصل کنید که از نظر قانونی مطابقت داشته باشید.

قبل از ایمیل را برای مخاطبان خود ارسال کنید، مطمئن شوید که قواعد و اصول ارسال ایمیل را رعایت کرده اید.
یکی از قوانین و نکاتی که باید در ارسال ایمیل رعایت کنید، قرار دادن پاورقی در ایمیل می باشد.

مرحله 10: مرورگرها و ارائه دهندگان ایمیل مختلف را آزمایش کنید.

همه ارائه دهندگان ایمیل، کد ایمیل را به یک شکل نمی خوانند. آنچه در Gmail در Chrome خوب به نظر می رسد در Outlook ممکن است اصلا خوب نشان داده نشود. بنابراین شما باید ایمیل ها را در محبوب ترین مرورگرها و ارائه دهندگان ایمیل تست کنید.
اگر HubSpot دارید، می توانید ایمیل ارائه دهندگان مختلف را در این ابزار آزمایش کنید. اگر این کار را نکردید، Litmus را بررسی کنید، یا یک تعداد حساب ایمیل جعلی ایجاد کنید و همه موارد را تست کنید.
مرحله 11: ایمیل خود را ارسال کنید.
پس از اطمینان از محتوای ایمیل و همچنین اطمینان پیدا کردن از اینکه تمامی گیرندگان ایمیل، از جمله مشترکین و مخاطبان هدف شما هستند و قواعد نگارشی نیز رعایت شده است. ایمیل را ارسال کنید.

مرحله 12: تجزیه و تحلیل خبرنامه های ارسالی 

پس از ارسال ایمیل ها، نوبت به تجزیه و تحلیل آنها می رسد. شما باید بتوانید خبرنامه های ایمیلی که ارسال کردید را مورد بررسی قرار دهید.
بررسی کنید که خبرنامه ایمیل شما در مورد اهدافی که در مرحله اول تعیین کرده اید چگونه عمل کرده است. بررسی کنید که کدام قسمت از ایمیل شما بیشترین کلیک را دریافت کرده است و کدام قسمت از خبرنامه بیشترین کمک را به هدف شما کرده است.

با بررسی این موارد و به دست آوردن داده ها می توانید؛ جهت و هدف خود را برای ارسال خبرنامه های بعدی پیدا کنید. فرقی نمی کند که ارسال ایمیل بعدی شما چه زمانی باشد، یک هفته بعد و یا یک ماه بعد. در هر صورت با این بررسی ها؛ شما ایده و بینش کافی را برای نوشتن و ساخت خبرنامه ایمیلی بعدی را خواهید داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.