مقالات آموزشی

معرفی چند نکته ضروری برای هر چه بهتر نوشتن خبرنامه

مفید بود؟

اکنون بسیاری از شرکت ها خبرنامه های ایمیلی زیادی دارند، بنابراین چگونه می توانید خبرنامه های خود را از بقیه متمایز کنید؟
کلید تولید محتوای خبرنامه موفق در مقایسه با خبرنامه ای که فقط در صندوق ورودی ایمیلی شخصی قرار گرفته چیست و هیچ کس آن را نمی خواند، چیست؟

تولید محتوای متنی

خوب، در اینجا 6 نکته اصلی وجود دارد که باید برای بهتر نوشتن خبرنامه خود به آنها توجه کنید، تا آن مورد توجه قرار بگیرد و توسط مخاطبان خوانده شود.

 

محتوایی را تولید کنید که ارزش خواندن داشته باشد.

این باید واقعاً در محتوای شما و نوشتن خبرنامه واضح باشد، اما تعجب آور است تعدادی از خبرنامه هایی که فقط لیستی از آگهی ها را ارسال می کنند، بدون اینکه مفید باشد.
هیچ کس فقط برای تبلیغات تلویزیون تماشا نمی‌کند؛ مهم نیست آنها چقدر سرگرم کننده باشد. افراد فقط برای خواندن و نگاه کردن تبلیغات؛ متنی را نمی خوانند و یا رسانه ای را تماشا نمی کنند. بنابراین، مطمئن شوید که مطالب مفید و جالبی را ارائه می دهید نه مطالب صرفا تبلیغاتی. مطالبی   که ممکن است مشترکین شما واقعا بخواهند آن مطالب را بخوانند.

6 نکته برای نوشتن موثر خبرنامه فارسی

اما بدون شک، شما می خواهید تبلیغات را نیز در خبرنامه خود قرار دهید. بالاخره شما باید امرار معاش کنید و شرکت خود را سرپا نگه دارید. اما اطمینان حاصل کنید که به غیر از تبلیغات، موضوع دیگری برای علاقه مند کردن خوانندگان شما وجود دارد، حتی اگر این فقط به معنای پیشنهادات ویژه باشد.
اگر می توانید نکات و راهنمایی ها یا اخبار مربوط به صنعت را ارائه دهید، اینها مواردی   است که مشترکان شما ممکن است به آن علاقه داشته باشند.

نوشتن خبرنامه را با عنوان مناسب، برای مخاطبان جذاب کنید

مردم این روزها آنقدر خبرنامه و ایمیل دیگر دریافت می کنند که شما باید مطمئن شوید خوانندگان شما به محض دیدن خبرنامه می خواهند آن را بخوانند. در غیر این صورت احتمالاً آنها اصلاً آن را   نخواهند خواند.
خبرنامه شما به معنای واقعی کلمه، باید فریاد “READ ME FIRST” را بزند.
اگر مشترکین بتوانند موضوع شما را ببینند و فکر کنند “بعداً آن را می خوانم” ، بعداً آن را نخواهند خواند. در 90٪ از مواقع، آنها بعداً پس از دریافت دسته دیگری از نامه های الکترونیکی فقط پاک می شوند.

هزینه تولید محتوا متنی

برای نوشتن خبرنامه های متمایز و جذاب عنوان را طوری بنویسید که دلیلی را برای خواندن خبرنامه به مخاطبان نشان دهد.

اعتماد ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که عنوان شما با خبرنامه ها سازگار هستند و مشترکان شما می دانند هنگام باز کردن و خواندن خبرنامه شما چه چیزی را خواهند داد.
این بدان معنا نیست که تنوع نداشته باشید یا تکنیک های جدید را امتحان نکنید. این فقط به این معنی است که اطمینان حاصل کنید مشترکین شما فریب نخورند. اینکه موضوع شما هیچ شباهتی به محتوای خبرنامه ندارد؛ فریب مخاطب  محسوب می شود و یک اشتباه بزرگ از طرف شما خواهد بود.

بنابراین که اطمینان حاصل کنید که موضوع و محتوای خبرنامه شباهت دارد. بدین شکل مشترکین به گفته های شما اعتماد پیدا می کنند. و با شما به عنوان مرجعی در موضوع خود رفتار می کنند.

برای مخاطبان خود بنویسید.

شما در زمینه کاری خود متخصص هستید، احتمالاً مشترکین شما اینگونه نیستند.
این بدان معنی است که شما باید همه موارد را به زبان ساده توضیح دهید و اصطلاحات، و کلمات اختصاری حوزه کاری خود را توضیح دهید.
همه ما از اصطلاحات حوزه کاری خود استفاده می کنیم و غالباً فراموش می کنیم که دیگران نیز به طور آنها را درک نمی کنند. بنابراین مراقب و اثبات باشید نوشتن خبرنامه خود را طوری انجام دهید که برای دیگر افراد قابل درک باشد.

در نوشتن خبرنامه جملات خود را ساده و کوتاه بنویسید.

مردم مشغله های زیادی دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که افراد می توانند به سرعت و به آسانی اطلاعات لازم را از خبرنامه شما دریافت کنند. بنابراین مطمئن شوید که در مواقعی که نیازی نیست جملات زیادی را بکار نمی برید. این همچنین به این معنی است که خبرنامه های خود را با اطلاعات زیاد و مقالات بسیار زیاد پر نکنید.
بسیاری از شرکت ها برای تولید و نوشتن خبرنامه ایده های بزرگی دارند. آنها اولین مقاله خود را با 10 مقاله مختلف و چندین هزار کلمه پر می کنند.
وقتی نوبت به نسخه بعدی می رسد، دیگر ایده های آنها تمام شده و به سختی می توانند چند مقاله جدید را تولید کنند. بنابراین آنها انجام آن را به تعویق می اندازند تا زمانی که ایده های جدیدی را پیدا کنند.
بعد از چند ماه، انگیزه برای نوشتن خبرنامه از بین می رود و نسخه بعدی هرگز اتفاق نمی افتد.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

حتی اگر برای اولین خبرنامه خود مقالات زیادی فکر کرده اید، لازم نیست همه آنها را وارد کنید. مقداری را برای نوشتن خبرنامه بعدی نگه دارید. خبرنامه برای مشترکین شما جذاب تر خواهد بود و احتمال اینکه دفعه بعد مسدود کننده نویسنده باشید را دریافت خواهید کرد.
حتی اگر برای خبرنامه اول خود؛ ایده ها و مقالات زیادی آماده کرده اید. لازم نیست که همه آنها را در اولین خبرنامه قرار دهید. می توانید بخشی از آنها را برای خبرنامه های بعدی نگه دارید.

خبرنامه را به صورت منظم انتشار دهید.

اگر افراد خبرنامه شما را دریافت کنند و این خبرنامه دریافتی؛ با آخرین خبرنامه ای که از شما دریافت کردند؛ فاصله زمانی زیادی داشته باشد؛ به سختی شما را به یاد خواهند آورند.
برای   تولید محتوای متنی خبرنامه موفق؛ نوشتن خبرنامه و ارسال آن   باید به صورت منظم انجام شود تا در ذهن مخاطب بماند و او را به خواندن خبرنامه های شما و برقراری ارتباط شما مشتاق کند. البته این ارسال خبرنامه نباید بیش از اندازه باشد که مخاطب را آزار دهد. نوشتن خبرنامه هفته   ای و تا ماهی یکبار؛ ایده آل خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.