مقالات آموزشی

همه چیز در خصوص ثبت نام تولید محتوا

مفید بود؟

در این مقاله قصد صحبت درباره ثبت نام تولید محتوا را داریم. بدین منظور باید در ابتدا به سراغ تولید محتوا  برویم و بدانیم اساسا تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از آن می‌توان به سراغ ثبت نام تولید محتوا  رفت. پس با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانیم تولید محتوا  را تعریف کنیم باید گفت تولید محتوا همین کاری است که در همین لحظه در همین مقاله در حال شکل گیری است. حتما گیج شدید و با خود می‌پرسید تولید محتوا یعنی خواندن مقاله؟! در واقع باید گفت مطالبی که شما در حال حاضر در حال خواندن سطر به سطر آن هستید، محتوایی است که توسط یک نویسنده خلق و تالیف شده است. به زبانی ساده‌تر باید گفت تمام مطالبی که شما در وب سایت‌های اینترنت، شبکه‌های اجتماعی در حال خواندن آن‌ها هستید، همه و همه محتواهایی هستند که توسط یک نویسنده خلق شده‌اند و یا تالیف و گردآوری شده‌اند. اما باید گفت تولید محتوا تنها به شکل مقاله و یا متن‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه انواع و اقسام ویدیوها و کلیپ‌ها که شما در یوتیوب و یا سایر سایت‌ها در حال تماشای آن‌ها هستید نوع تصویری تولید محتوا هستند و یا انواع و اقسام پادکست‌ها و فایل‌های صوتی که در سایت‌های مختلف و یا شبکه‌های اجتماعی گوش می‌دهید چه جنبه سرگرمی داشته باشد و چه جنبه آموزشی داشته باشد به معنای تولید محتوای صوتی است.

 

* پیشنهاد می شود مقاله هزینه تولید محتوا را نیز مطالعه بفرمایید.

پس تا به اینجای کار متوجه شدید که تولید محتوا به تمام متون و محتواهایی که شما هر لحظه و در هر جا در حال خواندن آن‌ها هستید یا بودید، گفته می‌شود. اگر بخواهیم کمی علمی‌تر در مورد تولید محتوا صحبت کنیم و به آن شکل و شمایلی رسمی‌تر بدهیم باید گفت تولید محتوا به معنای هر چیزی است که قابل درک برای انسان‌ها باشد و البته قابل انتشار مانند انواع و اقسام فایل‌های صوتی، تصویری و متنی در جهت اهداف بازاریابی در واقع در جهت سودآوری که این سودآوری هم می‌تواند مستقیم و هم می‌تواند غیر مستقیم باشد. ناگفته نماند اهداف دیگری ممکن است برای تولید محتوا  بتوان در نظر گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

اهداف مرتبط با ثبت نام تولید محتوا

در این قسمت به بررسی اهداف مرتبط با ثبت نام تولید محتوا خواهیم رفت. برای اینکه با اهداف تولید محتوا آشنا شویم نیاز به آشنایی با چرخه تولید محتوا نیز داریم. این اهداف به صورت تیتروار عبارت است از:

  • کسب درآمد
  • افزایش فروش
  • بهبود بازاریابی
  • برندینگ یا به عبارتی دیگر افزایش اعتبار کسب و کار

اما چرا می‌گوییم برای اینکه با این اهداف آشنا شویم نیاز به دانستن چرخه تولید محتوا داریم؟ در واقع اگر بخواهیم صحیح‌تر بگوییم باید گفت برای اینکه به اهداف تولید محتوا در راستای بازاریابی برسیم بایستی با چرخه تولید محتوا حتما آشنا شویم. زیرا هر محتوایی قطعا قادر نیست کاربر را به هدف مورد نظر خود برساند. مثال بارز این زمینه را در شبکه‌های اجتماعی به وفور مشاهده می‌کنید. دو صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام که هر دو در حال فعالیت در یک زمینه هستند، را در نظر بگیرید که با هم اختلاف زیادی از نظر تعداد تعقیب کنندگان یا اصطلاحا فالوورها دارند. در نتیجه هنگامی که برای تبلیغات اقدام می‌کنند، صفحه‌ای که تعقیب کنندگان بیشتری دارد در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کند. علت این امر دقیقا به تولید محتوایی برمی‌گردد که کاربران این دو شبکه منتشر می‌کنند! بله، درست متوجه شدید تولید محتوا به همین اندازه مهم و جدی است!

 

 

در این قسمت ضرورت آشنایی با چرخه تولید محتوا مشخص می‌شود. این چرخه عبارت است از:

  • مشخص کردن هدف یا تارگت (Target)
  • در نظر گرفتن یک استراتژی راهبردی
  • تولید محتوا
  • توزیع محتوا
  • ترویج محتوا
  • تحلیل محتوا
  • بروز رسانی کردن محتوا و یا Upgrade

با دیدن چرخه تولید محتوا حتما متوجه شدید تولید محتوا کار خیلی راحتی هم نیست در واقع تولید محتوایی که موفقیت آمیز باشد به راحتی نخواهد بود و نیازمند طی کردن تمام مراحل بالا خواهد بود برای توصیف تک تک این مراحل نیازمند مجال بیشتری خواهد بود البته در ادامه گریزی به این مراحل نیز خواهیم زد.

 

 

 

از تاریخچه تولید محتوا چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم به تاریخچه تولید محتوا نگاهی بیندازیم باید این تاریخچه را به دو قسمت تقسیم کنیم. یک قسمت صرف نظر از اهداف تولید محتوا که تنها بر روی جنبه تولید محتوا تمرکز دارد و قسمت دوم توجه به اهدافی است که از تولید محتوا به دنبال آن هستیم. اگر بخواهیم به تاریخچه تولید محتوا از منظر اول نگاه کنیم باید به دوران انسان‌های نخستین یعنی درست زمانی که در غارها بودند و برای هم از طریق نقاشی کردن بر روی دیوار غار، پیغام می‌گذاشتند و یا کمی جلوتر به سرخ پوست‌ها برسیم که با استفاده از آتش درست کردن و تولید اشکال مختلفی از دودها برای هم پیغام رد و بدل می‌کردند، باید اشاره کنیم که هر دو گروه به شیوه‌ای موثر و البته جذاب در زمان خودشان به تولید محتوا از نوع تصویری می‌پرداختند. اما اگر از منظر دوم یعنی از زمانی که تولید محتوا منجر به رسیدن به اهداف خاصی از جمله کسب درآمد شد باید به سراغ شرکت John Deere برویم. البته دقیقا شاید نتوان از این لحاظ به تاریخ و مبدا خاصی اشاره کرد اما اولین تصویری که به تولید محتوا با اهداف ویژه در دسترس است مربوط به سال 1895 و همین شرکت است. در واقع درست زمانی که صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیده بودند که تنها با تبلیغ کردن کالا یا محصول خود قادر به جذب مشتری آن هم در دراز مدت نخواهند بود به همین دلیل نیاز به برقراری ارتباط به شیوه‌ای موثرتر با مشتریان بود و به همین دلیل بود که تولید محتوا به میان آمد.

 

 

 

این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت که در سال 1837 توسط John Deere تاسیس شد توانست به فروش قابل قبولی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی برسد. با اینکه این شرکت به تبلیغات نیز مشغول بود اما نمی‌توانست در دراز مدت با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. به همین دلیل به فکر این افتاد که ارتباط دائمی با مشتریان خود برقرار کند. برای این کار نیاز داشت تا به چند سوال پاسخ شفاف و البته صحیحی بدهد. این سوالات عبارت است از:

  1. مشتریان این شرکت بیشتر چه کسانی بودند؟
  2. چگونه این شرکت می‌توانست فارغ از تبلیغ و فروش محصولات به مشتریان خود با آن‌ها در ارتباطی دراز مدت بماند؟
  3. با در نظر گرفتن پاسخ دو سوال بالاف این شرکت چگونه می‌توانست محصولات خود را نیز به مشتریان عرضه کند؟

John Deere سعی کرد برای تمام این سوالات پاسخ شفاف و البته صحیح را پیدا کند. پاسخ سوال اول کشاورزان بود و پاسخ سوال دوم صحبت کردن با کشاورزان درباره مسائل کشاورزی و مشکلات حوزه کشاورزی بود. پاسخ سوال سوم نیز با تلفیق جواب سوالات اول و دوم چاپ مجله‌ای بود که ضمن صحبت درباره مشکلات کشاورزان و مسائل مربوط به کشاورزی به تبلیغ محصولات این شرکت اما به این صورت که درصد کمی از صفحات مجله را به خود اختصاص دهد، بود. درست در همین جا بود که برای اولین بار به وضوح تولید محتوا متنی و البته تصویری در راستای اهداف بازاریابی یعنی افزایش فروش و سود در دراز مدت شکل گرفت. نام این مجله که در سال 1895 با سردبیری آقای Sizemore چاپ شد، The Furrow بود که به چاپ مسائل کشاورزی و مطالب آموزشی در حوزه کشاورزی اختصاص داشت.

در واقع سیاست این سردبیر این بود که به جای استفاده زیاد از متن‌ها و داستان‌های طولانی، از تصاویر بزرگ و باکیفیت بیشتر بهره ببرد به همین دلیل بود که کشاورزان لا وجود اندک وقتی که داشتند تمایل زیادی به تورق صفحات این مجله داشتند. این مجله در واقع به طور دقیق بر روی تولید محتوا متنی و تصویری در زمینه تولیدات کشاورزی مشغول بود به طوری که توانسته بود باعث افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی شود و میزان برداشت کشاورزان را بسیار افزایش دهد. این مجله به قدری موفق شد که تمامی کشاورزان به عنوان یک کتاب مرجع در زمینه تولیدات کشاورزی و اصول کار کشاورزی به آن می‌نگریستند. حتی برخی از کشاورزان صفحات این مجلات را بر روی دیوار خانه‌های خود چسبانده بودند. بعد از این شرکت به تدریج سر و کله سایر شرکت‌ها در زمینه تولید محتوا نیز پیدا شد که برای این شرکت‌ها نیز نتیجه مثبت بود. این مجله هم اکنون نیز در میان کشاورزان و دوستداران کشاورزی بسیار مطرح است.

 

ثبت نام تولید محتوا چگونه است؟

به منظور ثبت نام تولید محتوا باید از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، کمک بگیرید. این شرکت‌ها با همکاری تعداد زیادی از نویسندگان و کارشناسان تولید محتوا در تمام زمینه‌های تولید محتوا چه متنی چه تصویری و چه صوتی فعال هستند. با ورود به سایت این شرکت‌ها پس از یک ثبت نام کوتاه و وارد کردن اطلاعات خود می‌توانید نسبت به ثبت نام تولید محتوا اقدام کنید. بدین صورت که با انتخاب دسته موضوع مورد نظر که تمایل دارید برای آن تولید محتوا صورت پذیرد و وارد کردن توضیحات خود می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. همچنین در ادامه این روند، هزینه درخواست تولید محتوا به شما نشان داده خواهد شد. این هزینه معمولا بر اساس تعداد کلمات محاسبه می‌شوند. اسامی این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ با یک جستجوی ساده در اینترنت تحت عنوان شرکت‌های تولید کننده محتوا به راحتی قابل دسترسی است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.